08 listopada 2011

TV w internecie, internet w telewizorze, czyli co to jest Netia Player

Maciej Jędrak w kategorii

Od kiedy tylko cyfrowa telewizja zagościła w portfolio produktów operatorów zarówno satelitarnych jak i kablowych oczywistym było, że by aby ją konsumować potrzebny jest Set Top Box potocznie zwany dekoderem. Podobnie było też w przypadku Netii, kiedy to do naszych klientów trafiły urządzenia potrafiące odbierać transmitowane przez łącze internetowe pakiety telewizji IPTV i wyświetlać ją za pośrednictwem odbiornika telewizyjnego. Oczywistym też było to, że dekoder służy do odbioru telewizji, pomimo faktu, iż coraz częściej w urządzeniach operatorów pojawiają się namiastki usług i serwisów internetowych.
Każdy szybko zada sobie pytanie: Jak to przecież YouTube jest znany od lat? I będzie miał absolutna rację. Co zatem wydarzyło się takiego, że ilość serwisów oferujących usługi mogące być substytutem klasycznej telewizji tak mocno rozwinęły się w ciągu ostatniego roku? Oczywiście nie ma jednoznacznej odpowiedzi, ale zdecydowanie jednym z najważniejszych jest fakt, że nastąpił gwałtowny rozwój technologii umożliwiających bezprzerwowe dostarczanie treści on-line do urządzeń Klientów, bez których praktycznie nie możliwie byłoby komfortowe oglądanie treści nadawanych w czasie rzeczywistym. Szczególną rolę pełni tu tzw. adaptive streaming, czyli technologia, która pomimo chwilowych zmian przepływności internetu potrafii tak modyfikować transmitowany materiał multimedialny, by dotarł on do użytkownika bez tzw. zacięć, czyli przerw w odtwarzaniu potrzebnych na zbuforowanie oglądanych multimediów. Na bazie właśnie tych technologii rozwijały się usługi takie jak vod.onet.pl, czy ipla.
Mając na uwadze trendy rynkowe, fakt przyspieszenia budowy naziemnej telewizji cyfrowej DTT (Digital Terrestial TV), która na nota bene już na tą chwilę dociera do 90% polskiej populacji oraz (a właściwie przede wszystkim) oczekiwania Klientów, których nadal głównym odbiornikiem treści telewizyjnych jest klasyczny telewizor, postanowiliśmy na nowo zdefiniować pojęcie usługi telewizyjnej.

Oprócz wielu elementów charakteryzujących nowe podejście do telewizji jednym z nich (być może najważniejszym) było zaprojektowanie i wdrożenie urządzenia. Urządzenia, które trudno byłoby nazwać set top box’em czy też dekoderem, gdyż bardziej jest to urządzenie będące interfejsem pomiędzy światem internetu a ekranem TV.
Czym zatem jest owo urządzenie? Podczas prac projektowych padały różne określenia, niektóre definiowały bardziej funkcje telewizyjne, inne internetowe jeszcze inne podkreślały uniwersalność, typu wszystko w jednym. Czy zatem jest to urządzenie do wyświetlania treści z internetu na ekranie TV, czy jest to może dekoder telewizji dostarczanej przez internet?
Tego nie udało nam się ustalić. Jedno natomiast jest pewne. Jest to urządzenie, które potrafi wyświetlić na ekranie TV zarówno telewizję IPTV, naziemną telewizję cyfrową, popularne serwisy internetowe, czy usługi wideo na życzenie. Aby wymieniona lista była funkcjonalnie pełna urządzanie potrafi odtworzyć także własne multimedia, czyli muzykę, zdjęcia czy filmy bezpośrednio z pen drive’a, przenośnego dysku czy też dowolnego innego urządzenia bezprzewodowego wspierającego technologię DLNA (np. własny film nagrany komórką z DLNA, zdjęcia znajdujące się na komputerze z Windows 7, lub też muzykę z dysku podłączonego do Netia Spot).
Szukając nazwy dla naszego nowego urządzenia wybraliśmy tą, która chyba najlepiej opisuje jego funkcjonalność. Prawie jednogłośnie określiliśmy go mianem „Player”- Netia Player, gdyż praktycznie od podstaw został zbudowany na nasze potrzeby.


Netia Player oczywiście jest urządzeniem mającym głównie umożliwić Klientom oglądanie treści telewizyjnych,  okołotelewizych oraz internetowych na ekranie telewizora, ale należy też pamiętać, że i dla samej Netii jest to przełomowe urządzenie. Urządzenie, które otwiera nową erę komunikacji z Klientem. Erę komunikacji zbudowanej w oparciu o przekaz multimedialny wyświetlany bezpośrednio na ekranie telewizora, który zwykle jest jednym z najważniejszych urządzeń domowej elektroniki. To otwiera przed nami szereg nowych możliwości…

Tagi dla tego wpisu

netiaplayervodtelewizjatv
13565

Polecane strony

Tagi

Komentarze

1
Jan
08.11.2011, 15:25
A jakie toto ma wymagania? HBO GO nadaje chyba w SD, a z tego co widzę (choć nie przeglądałem dokłądnie :-)) transmisja będzie oparta o strumień z internetu (plus za dostępność usługi). Jak rozumiem wszędzie, także na BSA? Jaka jakość łącza będzie minimalna? JEżeli HBO GO nadaje w SD to chyba wystarczy... 2Mbps? Nie wiem, proszę mnie poprawić. Rozumiem, że NEtia Player ma jakiś QoS (bo to Netia Spot z funkcją TV, tak?) i będzie dawał priorytet telewizji? Dlapłynnego odtwarzania ipli, dla darmowych treści wystarczy chyba 1Mbps. W skrócie - ilepasma nam zajmie transmisja.
(77.253.*.*)
2
08.11.2011, 15:36
Kilka pytań do :-). 1. Czy można to już zamawiac w celach testowych? 2. W sieć wpina sie kablem czy także przez WiFi? 3. Czy wymaga posiadania Netia Spot? 4. Jakie są możliwości odtwarzania filmów z dysku NAS (CIFS) w tej samej sieci lan (tu mam na mysli oczywiscie odtwarzanie na TV bo na PC/tablecie dziala bez Netia Playera)? Pliki z kontenerem mkv? h.264 High profile działa? Pewnie wiele osob zapyta o obsługę napisów? Poza TV z poiwietrza (DVBT) czy to w pełni funkcjonalny odtwarzacz sieciowy? 5. Czy jak zamówię Netia Player to znów sami z siebie włączycie mi pakiet bezpieczny internet po czym zamiast oddać pieniądze (po kilku mesiacach naliczania oplat) będziecie na mnie wymuszac składanie pisemnej reklamacji w tej sprawie (jak przeniosłem sie na oferte No Limits - do dzis nie wiem czy faktycznie juz jest włączona to po 6 miesiacach okazało się, że zaczałem tez nagle niezmawianą usługę opłacac - jak tak to nie chcę!!!! Na wszelki wypadek juz od Was nic! bo potem to sie wiarze z pismami, telefonami i traceniem nerwowo w BOK, ktore niestety dalej kuleje :-(.
(62.148.*.*)
3
albert
08.11.2011, 16:44
czy to ma WIFI???
(212.182.*.*)
4
08.11.2011, 16:48
Kiedy oferta będzie w sprzedaży? Mam zamiar podpisać umowę z Netią na TV + internet, więc nie wiem czy chwilę nie poczekać ;)
(217.67.*.*)
5
Grzegorz
08.11.2011, 17:13
Wszystko fajnie i pięknie, ale zapewne będzie działać na samym początku jak Spot. Czyli działa tylko na reklamach lub jak jego WiFi - około 20 min. po restarcie. Wydajcie w końcu poprawny soft na Spota a potem składajcie inną elektronikę. Tyle w temacie.
(77.255.*.*)
6
Mateusz
08.11.2011, 17:57
A jak wygląda kwestia użytkowników sieci NGA, którzy mają w tej chwili usługę: telefon+internetVDSL+TV ? Czy będą mieli możliwość skorzystania z tej oferty ? I wówczas oddają swój obecny dekoder i dostają Netia Player ?
(77.255.*.*)
7
08.11.2011, 18:16
@galtom Urządzenie obsługuje zarówno Ethernet jak i WiFi w standardzie n. Ze Netia Spotem łączy się z użyciem WPS. Netia Player obsługuje też urządzenia DLNA, a także potrafi odtwarzać dane z dysku USB podłączonego do Netia Spot. Odtwarza też pliki video .mkv oraz kodeki H.264 Oprócz DTT Netia Player obsługuje także IPTV oraz odtwarza zdjęcia, filmy i muzyka z obszaru sieci LAN
(195.114.*.*)
8
08.11.2011, 18:18
@albert Tak ma WIFI w standardzie "n"
(195.114.*.*)
9
08.11.2011, 18:40
@Grzegorz #5 zgłoś swój problem na infolinię, bo nowy firmware jest od dawna, a od ręki panowie z obsługi klienta wystawia zlecenie na upgrade. Masowy upgrade też się już rozpoczął, więc jeśli nawet nie zadzwonisz to i tak Cię niebawem on dotknie:)) Natomiast gorąco zachęcam zawsze do kontaktu z infolinią jeśli są nawet najdrobniejsze problemy.
(195.114.*.*)
10
08.11.2011, 18:44
@Mateusz, a czy jak kupisz w promocji TV satelitarną, a za pół roku wyjdzie oferta z nowszym i ładniejszym dekoderem też oczekujesz, że da się go wymienić?:)) A tak na poważnie, pewnie docelowo będziemy chcieli mieć w sieci jeden rodzaj urządzeń, ale co do zasady w najbliższym okresie nie planujemy masowych migracji
(195.114.*.*)
11
08.11.2011, 18:48
@jan HBO GO jest strumieniowane z wykorzystaniem technologii MS Smooth Streaming (nadawane są cztery strumienie o przepustowości od 500 kbps do 2 Mbps) w rozdzielczości SD. Netia zaleca żeby końcowy użytkownik posiadał łącze o przepustowości co najmniej 2 Mbps, dla usługi HBO GO i tylko klientom posiadającym łącze spełniające te parametry będzie oferowany zestaw HBO GO z Netia Playerem Netia Player i Netia Spot to dwa różne urządzenia aczkolwiek współpracujące ze sobą. Netia Spot jest urządzeniem sieciowym (inteligentny router) natomiast Netia Player to STB z IPTV, DTT, oraz wsparciem dla aplikacji Internetowych (Widget).
(195.114.*.*)
12
Razio1
08.11.2011, 19:31
Panie Macieju, czyli TV w Netii, będzie już na łączach BSA i LLU?
(178.36.*.*)
13
abonent-ETTH
08.11.2011, 19:33
Kiedy nową umowę z Netia Playerem będzie można podpisać? Obecnie jestem w zasięgu sieci NGA a skantarek pokazuje prędkość 100Mb/s
(85.202.*.*)
14
Mateusz
08.11.2011, 19:44
@Maciej Jędrak - bez przesady, nie chodzi mi o wygląd, bo do tego aż tak nie przywiązuję uwagi, ale o funkcje. Może małe porównanie dekodera dotychczasowego a tego urządzenia Netia Player ? Bo skoro są takie same (mają te same funkcje) to faktycznie nie ma sensu wymiana. Ale jeśli są pewne usługi w Netii, które dostępne będą tylko do użytkowników tego urządzenia NP to wymiana może mieć sens. Co do softu to przydałby się też do routera VDSL, bo obecny poraża jakością i funkcjami. Choć wiem skądinąd, że podobno pracujecie nad jego poprawą.
(77.255.*.*)
15
08.11.2011, 20:06
@Maciej: czy dobrze rozumiem, że Netia Player nie odtworzy filmow zapisanych na dysku NAS (sieciowym) na naszym telewizorze?
(213.238.*.*)
16
Arek
08.11.2011, 20:20
Niestety, ale temu pomysłowi znowu wróżę taką samą świetlaną przyszłość jak sprzedaż usług TV N + TPSA, czyli jakieś 7000 aktywacji :) Po szumnych zapowiedziach liczyłem na jakąś innowację, wykup pojedynczych kanałów, ogromną bibliotekę seriali, unikalną ofertę dokumentów, może jakąś współpracę ze SKY, emisję programów w dniu premiery w USA. Rewelacyjna jakość HD. Coś co mogłoby konkurować z pobieraniem z netu, a tu nie ma nawet startu do oferty N z multiroomem. Odpowiadając Panie Macieju na post #10 - tak oczekuję, że taki dekoder da się łatwo wymienić. Sam to robiłem i bez problemu w ciągu kilku dni za 99zł wymieniono mi dekoder na taki z PVR, HDD 500GB. Kurier przyjechał, zabrał dekoder bez dysku, przywiózł nowy. Podłączyłem, po 10 minutach działało. Da się. Tanio.
(77.253.*.*)
17
jutek
09.11.2011, 00:31
A posiada toto zwykłe złącze euro? Na zaprezentowanych zdjęciach nie widzę, a przecież wiele osób ma starsze telewizory bez hdmi. Sam mam w telewizji z Dialogu podłączone poprzez euro dwa telewizory, które nie mają hdmi (nie jestem koneserem telewizji i HD mi do życia niepotrzebne, zresztą HD by się już "nie zmieściło" na ADSL2+). Tak więc dekoder bez złącza euro byłby dla mnie nieprzydatny.
(78.8.*.*)
18
09.11.2011, 09:14
@Rozio, Oferta HBO GO działa zarówno na LLU jak i na BSA
(195.114.*.*)
19
09.11.2011, 09:20
@galtom #15, tego nie powiedziałem Netia Player odtwarza treści z dysków sieciowych (przynajmniej z tych które wpadły mi w ręce)
(195.114.*.*)
20
qwerty
09.11.2011, 16:51
#17 jutek - jest jakieś wyjście a la VIVO, dokładnie nie widać co to jest, zapewne z dołączaną przejściówką na S-Video lub Euro
(77.252.*.*)
21
jutek
09.11.2011, 22:10
@qwerty, ale taka przejściówka nie załatwia sprawy dźwięku, a przecież przez złącze Euro oprócz obrazu idzie też dźwięk ;) Jeśli urządzenie Netia Player nie ma złącza Euro, to znaczy, że jest to urządzenie nieprzemyślane, nie nadające się do świadczenia usługi IPTV na masową skalę, jako jedyny oferowany "dekoder".
(78.8.*.*)
22
09.11.2011, 22:31
@jutek @qwert Na drugim końcu jest zwykły SCART. Oba kable (w sensie HDMI i Euro) są w zestawie.
(87.205.*.*)
23
jutek
09.11.2011, 22:43
@Karol Wieczorek, to dobrze, bo już myślałem, że ktoś chciał być tak nowoczesny, że aż za nowoczesny ;)
(78.8.*.*)
24
10.11.2011, 09:55
@Mateusz #14 te dwa urządzenia dość znacznie się od siebie różnią, szczególnie w zakresie funkcjonalności internetowych. Netia Player obsługuje adaptive streaming oraz potrafi zabezpieczyć kontent za pomocą "Play Ready" To co bardzo różnicuje te dwa urządzenia to fakt iż odblokowane są porty USB, co umożliwia odtwarzanie własnych multimediów (W TYM TEŻ NAPISY:)) W temacie Technikolora, jak najbardziej firmware jest cały czas rozwijany.
(195.114.*.*)
25
11.11.2011, 13:37
@Maciej J: czy Netia Player odtwarza linki w formacie AVCHD, czyli to co nagrywają kamery cyfrowe HD?
(213.238.*.*)
26
18.11.2011, 18:15
@ Galtom #25 AVCHD to szereg różnych formatów więc mam następującą propozycję, wystaw na jakimś ftp próbkę takiego nagrania i zweryfikujemy, czy ten konkretny film działa.
(195.114.*.*)
27
Galtom
22.11.2011, 07:14
@Maciej: jestem w tej sprawie w kontakcie z Karolem, niestety Sprawy sosibiste bardzo mnie w tym tyg. ograniczają. Jestem Wam obu wdzięczny za propozycje pomocy. Weekendowo podesle link do pliku.
(77.253.*.*)
28
anndomag
01.12.2011, 12:20
Pytanie: mam stary 21" TV - do tej pory nie bylo powodu do zmiany jako, że malo z niego korzystam (posiada wejscie antenowe i EURO/Scart) czy moge do takiego TV podłączyć Netia Player i korzystać ze wszystkich funkcji urządzenia?
(77.253.*.*)
29
01.12.2011, 12:56
a@nndomag Tak, oczywiście. Player na wyjście SCART, kabelek jest w opakowaniu.
(195.114.*.*)
30
Wojciech
08.12.2011, 14:10
Czy Netia Player, po podłączeniu internetu kablem, pełni też rolę zwykłego routera, czy wysyła przez wifi tylko te rzeczy około telewizyjne (HBO itp.)?
(178.36.*.*)
31
08.12.2011, 14:39
@Wojciech Netia Player nie wysyła bezprzewodowo. Do TV możesz go podłączyć albo przez SCART, albo przez HDMI.
(195.114.*.*)
32
jacek
02.01.2012, 15:15
Czy do Media Player można podłączyć telewizję kablową i czy będzie odbiór.
(83.13.*.*)
33
03.08.2012, 23:00
Proponuję dodać aplikację która pozwoli oglądać obraz z kamer wokół domu które wysyłają obraz do sieci domowej LAN. Niezliczone możliwości włącznie z nagrywaniem itp.
(178.37.*.*)
34
Jacek
15.08.2012, 08:45
Witam, mam to urządzenie już jakiś czas i chcę tylko powiedzieć, że jest to prawdziwe cacko. Działa rewelacyjnie i mam wszystko, co chcę. Poważna sprawa moi Państwo!
(178.36.*.*)
35
Damian
23.08.2012, 11:51
Wszystkich zainteresowanych Netia Playerem chciałbym przestrzec przed zakupem. Netia Obiecuje bez dodatkowych opłat kanały TV a w rzeczywistości otrzymujemy zaledwie HBO Go, YouTube, Iple i inny szajs,który i tak mamy na swoim kompie przy internecie z Netii. Dodatkowym uciążeniem są ciągłe błędy podczas odtwarzania video co zmusza nas do oglądania niektórych programów i co za tym idzie reklam,których jest cała masa. Jednym słowem,TV bez TV za to z całą masą błędów i niekończących się reklam!
(62.148.*.*)
36
Karol Wieczorek
23.08.2012, 14:46
@Damian Twoje zarzuty są całkowicie bezpodstawne. Skoro wydzierżawiłeś samego Netia Playera czy też NP z HBO GO, to proponuję przede wszystkim podłączenie anteny DVB-T do Netia Playera lub dokupienie usługi płatnej TV.
(195.114.*.*)
37
Kud
23.08.2012, 15:31
@Damian Podłącz zewnętrzną antenę :-) będzie telewizja. Netia idealna nie jest, ale nie przypominam sobie aby kiedykolwiek obiecywała darmową TV inną niż DVB-T.
(87.105.*.*)
38
Curt
03.09.2012, 21:41
Dla mnie to jest dziwne - jakie są wymogi odtwarzania napisów przez netia player? Jednego razu wyświetla napisy bezbłędnie, a w innym filmie nie odtwarza ich za żadne skarby - mimo że konwertowałem już na różne formaty klatkowy/czasowy, txt/srt etc...
(213.238.*.*)
39
Karol Wieczorek
04.09.2012, 10:05
@Curt Jeśli odtwarzasz z dysku podłączonego do NP, to nie ma powinno być z tym najmniejszego problemu.
(195.114.*.*)
40
Curt
05.09.2012, 13:11
Odtwarzam z pendrive usb 2.0 16gb Kingstona - głównie pliki MKV, jednego kodeka, podczas oglądania filmu jest widoczne menu napisów, gdy je ręcznie wybieram to w jednym filmie się pokazują w innym nie... Czy odtwarzani napisów z Pendrive nie jest do końca funkcjonalne w NP?
(213.238.*.*)
41
25.10.2012, 09:18
Witam. Zastanawiam się nad dokładnym opisem tego urządzenia jak to w praktyce działa. Mam netia Spot, podpisałbym nową umowę - dostaje Netia Playera oraz zachowuje netia spot ?. I jak to dalej wygląda które urządzenie ma być podpięte pod linie telefoniczna. Przykładowo domek mieszkalny 2 piętrowy, na dole (parter) mam pociągnięta linie, chcę oglądać TV na gorze (1 piętrze), do tego rozstawione są 3 komputery po domu, jak to połączyć ?
(77.253.*.*)
42
Karol Wieczorek
25.10.2012, 12:51
@Jan Netia Spot to przede wszytkim urządzenie dostępowe (router) a Netia Player, to m.in. dekoder TV. Spot tak jak jest podłączony tak zostaje a Playera (jeśli złapiesz powyżej 50 proc. mocy WiFi, możesz podłączyć bezprzewodowo) albo skorzystać z genialnie działającego rozwiązania PLC czyli przesyłania danych po sieci elektrycznej w domu. Wtyka się takie urządzenia kablem ETH od Spota do jednego gniazdka elektrycznego i wychodzi takim samych przy Playerze od innego gniazdka i już. Zestaw PLC możesz kupić np. w naszym eMarkecie - netia.emarket.pl.
(195.114.*.*)
43
Andrecito
15.02.2013, 17:38
Witam, jaką muszę mieć przepustowość minimalną jeśli chciałbym zamówić "pakiet idealny" - z tego co mi wiadomo w moim obrębie można maks. uzyskać przepustowość 16Mbit!!
(178.37.*.*)
44
Karol Wieczorek
18.02.2013, 11:31
@Andrecito Minimalna prędkość dla pakietu idealnego (dostępny tylko na sieci własnej) to 14 Mb/s.
(195.114.*.*)
45
andrecito
22.02.2013, 16:21
Co to znaczy tylko na sieci własnej? Mam internet 20 Mb/s wykupiony, ale "max" mogę uzyskać przepustowość 16Mb/s a dla pakietu idealnego "min" 14Mb/s to czy technicznie jest to możliwe aby wyświetlić 87 kanałów? Czy muszę zwiększyć przepustowość do 50 Mb/s??? Pozdrawiam
(81.219.*.*)
46
Karol Wieczorek
25.02.2013, 13:07
@andrecito Własna sieć, to sieć w 100 proc. należąca do Netii a nie usługa na bazie sieci TP. Jeśli masz naszą sieć, to te 16 Mb/s wystarczy do świadczenia usługi TV w pakiecie Idealnym i wyżej. Jeśli to jakakolwiek postać usługi na sieci TP, to możemy zaoferować pakiet Praktyczny i dodatki tj. Premium+ czy HBO GO na łączu 10 Mb/s i więcej. Wszytko można zweryfikować za naszymi konsultantami.
(195.114.*.*)
47
21.03.2013, 10:09
Panie Karolu, mam problem aby zalogować się do serwisu Youtube. Czy to jakiś przejściowy problem? Chciałbym nadmienić, że kolega też nie może się zalogować, czyli to nie tylko mój problem. Pozdrawiam.
(82.145.*.*)
48
Karol Wieczorek
21.03.2013, 10:44
@mario44 Netia nie jest właścicielem YouTube. Właśnie wszedłem na YT i nawet jestem domyślnie zalogowany swoim kontem Google, więc to raczej nie jest problem naszej sieci.
(195.114.*.*)
49
04.04.2013, 09:44
witam/ Mam podłączonego netia playera do monitora (jako dodatkowy tv) za pomocą kabla hdmi. Monitor nie ma wbudowanych głośników i za pomocą jakiego kabla mam podłączyć mam audio?
(178.36.*.*)
50
Karol Wieczorek
04.04.2013, 12:29
@---pio--- Netia Player ma jeszcze wyjście SCART i optyczne, spróbuj wykorzystać to drugie.
(195.114.*.*)
51
04.04.2013, 13:14
panie karolu ale moj monitor nie ma wejscia scart. niby w instrukcji pisze ze mozna podlaczyc stereo za pomoca mini jack'a...tylko jak
(178.36.*.*)
52
mariner
04.04.2013, 13:29
Rozumiem, że korzystając z Netia Playera podłączonego do TV, bez użycia drugiego Netia Playera na komputerze będzie można oglądać tylko to co jest dostępne w serwisach internetowych typu ipla, hbo go itp.? Nie ma możliwości oglądania TV na komputerze na żywo poprzez jakąś aplikację korzystając z sygnału wifi od Netia Spota?
(212.106.*.*)
53
Karol Wieczorek
04.04.2013, 13:31
@---pio--- Netia Player to dekoder TV a monitor nie nie jest TV, mimo wszystko.
(195.114.*.*)
54
Karol Wieczorek
04.04.2013, 13:31
@---pio--- Netia Player to dekoder TV a monitor nie nie jest TV, mimo wszystko.
(195.114.*.*)
55
Karol Wieczorek
04.04.2013, 13:33
@mariner Zgadza się, na razie nie ma takiej możliwości.
(195.114.*.*)
56
Karol Wieczorek
04.04.2013, 13:33
@mariner Zgadza się, na razie nie ma takiej możliwości.
(195.114.*.*)
57
Kud
04.04.2013, 13:52
@---pio--- jeżeli monitor nie ma głośników to nie ma też wejścia mini jack (bo po co?) a jeżeli ma takie wejście to powinien mieć głośniki i wtedy w menu monitora wybierasz HDMI-audio lub coś podobnego i wszytko gra. Pewnie używasz głośników komputerowych. Nieliczne (drogie )zestawy mają wejście TOSLINK, które mógłbyś podłączyć bezpośrednio do wyjścia optycznego w NP. Raczej posiadasz zwykłe głośniki z wejściem analogowym. W taki przypadku możesz sam wyciągnąć audio ze SCARTa (opis złącza w Google) lub kupić przejściówkę (http://obrazki.elektroda.net/99_1268859172.jpg) plus kabelek 2xRCA => minijack i powinno zagrać :-)
(87.105.*.*)
58
po76
17.05.2013, 19:17
Netia Player czyta napisy wystarczy txt zmienić na sub albo ssa w subedit player , dodajesz napisy i zapisz jak i do wyboru masz trzy opcje pozdrawaiam , jak coś jestem na gg 6094324
(77.254.*.*)
59
Mateusz
18.12.2013, 00:39
Czy IPTV w Netia Player można odbierać przez WiFi przy pomocy Netia Spot? Jakoś sygnału jest doskonała, a kabel puścić przez cały dom to trudno trochę będzie. Proszę o odpowiedź.
(77.255.*.*)
60
Karol Wieczorek
18.12.2013, 09:14
@Mateusz Przy odpowiedniej mocy sygnału i niezbyt dużym zaszumieniu będzie działać tak samo jak po ethernecie. WIem bo od bardzo dawna w takiej konfiguracji sam tego używam;)
(195.114.*.*)
61
Mateusz
18.12.2013, 12:18
Jeszcze jedno pytanie mam. W Netia Player w menu jest opcja oglądaj TV. To tam można oglądać to z anteny? A gdzie jest IPTV? Czy to się po prostu łączy, że w jednym miejscu sa kanały i z mojej anteny i z IPTV? Chodzi o to, aby się nie dublowały, bo są kanały, które oferuje Netia i występują one w DVB-T - mowa o tych podstawowych. Skąd będę wiedzial, że TVN czy Polsat oglądam z IPTV a nie z DVB-T?
(77.255.*.*)
62
Karol Wieczorek
18.12.2013, 13:09
@Mateusz Kanały z DVB-T (o ile oczywiście podłączysz antenę i Netia Player znajdzie te kanały), będą na osobnych pozycjach na kanałach powyżej 300.
(195.114.*.*)
63
przemek
17.01.2014, 14:03
szkoda, że netia player nie odtwarza napisów z lokalizacji sieciowych. kupiłem dysk sieciowy, myślałem, że netia player sobie poradzi, a tu niestety nie.
(82.145.*.*)
64
Karol Wieczorek
17.01.2014, 14:06
@przemek To nie jest kwestia radzenia sobie Netia Playera, to DLNA tego nie wspiera tak generalnie.
(195.114.*.*)
65
Kud
17.01.2014, 14:16
@przemek już kiedyś o tym pisałem. NP idealny nie jest, ale u mnie doskonale sobie radzi z napisami i to tym "zaszytmi" w plik video jak i z zewnętrznymi plikami (TXT, SRT, itp), mój NAS łączy się z NP przez protokół UPnP (automatycznie) być może możesz wybrać protokół komunikacji napędu sieciowego i NP? @Karol Wieczorek Kiedy będzie możliwość włączenia napisów w IPTV? :-) Czy w ogóle planujecie udostępnić ścieżki dźwiękowe 5.1?
(87.105.*.*)

Dodaj swoją opinię