Sieć pierwszego kontaktu

Opublikowane w Internet przez Karol Wieczorek
komentuj (79)

Pisałem już co nie co o infrastrukturze, którą dysponuje Netia (włącznie z filmem), o naszej sieci szkieletowej, a także połączeniach naszej sieci ze światem oraz innymi operatorami i dostawcami treści w kraju.

Pod względem fizycznym, poniżej sieci szkieletowej są przede wszystkim światłowodowe sieci metropolitalne (łącznie ponad 4,5 tys. km kabli światłowodowych w 44 największych miastach). W sieciach metropolitalnych standardem są kable 72-włóknowe. Do tego dochodzą liczne dedykowane łącza światłowodowe do miejsc, w których mamy węzły xDSL (na sieci własnej - 701 sztuk oraz LLU - ponad 350) czy stacje bazowe WiMAX - 103 oraz punkty styku sieci i węzły przeznaczone dla usług biznesowych. Łącznie Netia posiada ponad 1,5 tys. węzłów. Umiejscowienie poszczególnych z nich prezentuję na poniższej mapce. 

Biorąc pod uwagę, że oprócz sieci własnej i LLU, możemy oferować usługi również w całych kraju na bazie sieci przewodowej TP (usługi hurtowe: BSA i WLR), śmiało można stwierdzić, że Netia jest wszędziejWink

Ruch internetowy z tych węzłów oraz punktów styku z siecią TP (w przypadku usług BSA jest to łącznie kilkadziesiąt punktów styku z prawie 200 łączami STM-1 i STM-4), trafia do warstwy dostępowej sieci IP, której najważniejszym elementem są BRAS-y, czyli routery agregujące sesje internetowe i kierujące ruch do wyższych warstw sieci. Prym wiodą tu urządzania Juniper Networks (E320, ERX310). W warstwie dystrybucyjnej sieci IP (pomiędzy warstwą szkieletową a dostępową) stosujemy natomiast routery firm: Juniper Network serii M oraz Cisco (serii 7200 i 7500). Wszystkie wyżej wymienione urządzania to najwyższa klasa Service Provider/Enterprise.

Karol Wieczorek

Politolog z wykształcenia, (tele)komunikator z zawodu i zamiłowania:) Z branżą teleinformatyczną związany jestem już od kilkunastu lat. Najpierw w mediach (jako dziennikarz, potem redaktor) a następnie piarowiec w firmach telekomunikacyjnych.

więcej o autorze »

Komentuj

Wyślij Komentarz:
Komentowanie zakończone dla tego wpisu.

Komentarze

Widzę, że w moim województwie kujawsko-pomorskim sieci Netii są dobrze rozwinięte.
Marcin22 (77.253.**) | 22 lipca 2010 o godzinie 12:42 #1
netia ma taką gęstą sieć w #jaworzno a #llu się wciąż doczekać nie można >:
.wu (194.19.**) | 22 lipca 2010 o godzinie 16:09 #2
@.wu Jak się nie spina biznesowo, to nie ma.
Karol Wieczorek (195.11.**) | 22 lipca 2010 o godzinie 16:12 #3
Mnie zastanawia jedno, po kij pchaliscie się w WiMax, u mnie jest na dawnej stacji przejetego El-Netu (stąd ta "gestość" w kuj-pomorskim) skoro w zyciu z tego nie skorzystam, za drogo, niewygodnie i mało stabilnie, BSA kosztował mnie mniej i jest na razie niezawodny. Na LLU pewnie sie nie doczekam bo centrala 4 tys. to nie ma, ale ten WiMax też jakieś pieniądze kosztował. Nie lepiej było iść jednak w LLU? Poelnetowi antenkowcy to raczej tez z sieci nie korzystają, jak jeszcze ich Tepsa nie przejeła podciagając kabel to w wiekszości maja sam telefon. Ten WiMax to jakaś odnoga bez przyszłosci jak jakiś LaserDisc :)
Wild Nick ;) (77.253.**) | 22 lipca 2010 o godzinie 16:40 #4
@Wild Nick ;) Z Wimaxem "pchamy się" przede wszytkim tam gdzie nie ma infrastruktury kablowej. A poelnetowymi klientami TP się raczej nie interesuje.
Karol Wieczorek (195.11.**) | 22 lipca 2010 o godzinie 17:24 #5
Karolu dzięki za kolejny ciekawy techniczny wpis. Natomiast co do samej maplki - niestety widać, że została ona zmniejszona i jest nieczytelna, nie daje się prawie odczytać legendy. Zrób to tak, żeby po kliknięciu pojawiała się większa wersja.
beavis (77.253.**) | 22 lipca 2010 o godzinie 19:34 #6
@beavis Niestety platforma blogowa na to nie pozwala:( Zapisz sobie obrazek na komputerze, zobaczysz więcej:)
Karol Wieczorek (77.253.**) | 22 lipca 2010 o godzinie 19:49 #7
Karolu dzięki - właśnie widzę, że w rzeczywistości jest on znacznie większy :) I jak będzie jakaś okazja to pogoń tych informatyków od platformy blogowej, bo sam wiesz, że dzisiaj nie ma czegoś takiego jak "nie idzie" ;)
beavis (77.253.**) | 22 lipca 2010 o godzinie 21:16 #8
Bardzo ciekawa ta mapka, myślę, że kiedy Netia przejmie jeszcze światłowody Exatel-a to stanie się większym potentatem internetowym niż sama TP. Wypada mi tylko czekać, aż ekspansja LLU pójdzie na północ od Łodzi, do centrum logistycznego Polski. Bo jak na razie po zaśniesziałej linii TP "ledwo" 2Mb/s, a na centrali jest karta ADSL 2+ Swoją sprawą niedaleko miejsca zamieszkania mam fabrykę światłowodów :P, ciekawi mnie czy Netia korzysta ze światłowodów firmy Corning
Damian (178.36.**) | 23 lipca 2010 o godzinie 00:47 #9
Polska wschodnia jak zwykle zaniedbana. Przez TP jak i Netie.
Bruce (83.11..**) | 23 lipca 2010 o godzinie 01:10 #10
Mam pytanie typowo geograficzne - czy jest mapka obrazująca miejsca "styku" sieci Netii z sieciami np. Teleglobe lub Telia Sonera? Domyślam się, że to ci operatorzy dają "wyjście" na świat
Damian (178.36.**) | 23 lipca 2010 o godzinie 02:23 #11
beavis, prawym na obrazek -> Pokaż obrazek, otworzy go osobno i bez pomniejszania :-) Czy jest jakiś plan większej ekspancji na podkarpacie ? bo w porównaniu z pozostałymi województwami wypada ono marnie :| Albo, konkretniej moje miasto - Rzeszów.
Mateusz (213.31.**) | 23 lipca 2010 o godzinie 09:07 #12
Fajnie że znów pojawił się kolejny artykuł o infrastrukturze :) oczywiście czekamy na następne ciekawe informacje. Poza tym na te info o infrastrukturze zwracają uwagę niektóre inne serwisy, także dodatkowo zawsze jakaś reklama no i użytkownicy bloga zadowoleni ;). Pzdr.
AdamB (77.253.**) | 23 lipca 2010 o godzinie 09:56 #13
Wszystko ladnie pieknie. I co z tego skoro w korpos kuleje to co zwykle, obsluga klienta i brak elastycznosci. Nie wszedzie mozna zaslonic sie tekstem w stylu: "nie spina sie biznesowo". Bylem ostatnio w boku i nie dalo sie wynegocjowac zwiekszenia przepustowosci i pozostania na starej nieokreslonej umowie. Czyzby Netia (i spolki) chcialy nalapac klientow a potem obnizyc drastycznie jakosc uslug? Nic innego nie przychodzi mi do glowy... W koncu przy starym klientcie (ktory nawet chce placic wiecej) operator nie ponosi *zadnych* kosztow.
Unknown (178.18.**) | 23 lipca 2010 o godzinie 10:28 #14
@Damian Cornig to jeden z naszych dwóch głównych dostawców. Drugim jest Telefonika. Jeśli chodzi o łącza międzynarodowe, to korzystamy z kilku operatorów. Teleglobe już nie ma, teraz jest to firma Tata (ta sama, która produkuje samochody i Bóg wie co jeszcze).
Karol Wieczorek (195.11.**) | 23 lipca 2010 o godzinie 10:36 #15
@Mateusz W Rzeszowie mamy już 5 uwolnionych węzłów: MONIUSZKI PIŁSUDSKIEGO STASZICA OFIAR KATYNIA PODWISŁOCZE
Karol Wieczorek (195.11.**) | 23 lipca 2010 o godzinie 10:38 #16
@Unknown Mógłbym odwrócić Twoje pytanie i zapytać: dlaczego zadowolony, wieloletni klient miałby nie chcieć zawrzeć umowy terminowej?
Karol Wieczorek (195.11.**) | 23 lipca 2010 o godzinie 10:39 #17
Mam pytanie odnośnie samej usługi WiMax , czy planujecie jakieś nowe promocje oraz wprowadzenie z powrotem opcję 2 Mb/s jak była kiedyś ? Zamierzam zrezygnować w przyszłym roku z obecnego operatora na rzecz WiMax'a ze względu że telefonu stacjonarnego i tak praktycznie nikt nie używa a nie ma sensu płacić za coś z czego się nie korzysta. Było by miło uzyskać jakieś drobne informację :)
Damian (80.72..**) | 23 lipca 2010 o godzinie 12:04 #18
@Damian Opcja 2 Mb/s jest dostępna dla firm (SOHO/SME). Dla klientów indywidualnych nie planujmey jej przywrócenia.
Karol Wieczorek (195.11.**) | 23 lipca 2010 o godzinie 12:35 #19
No to pozostaje mi zadowolenie się Tylko prędkością co jest w ofercie. A jakieś nowe promocje czy obniżki są planowane na aktualnie dostępną prędkość ??
Damian (80.72..**) | 23 lipca 2010 o godzinie 13:22 #20
@Damian O nowych ofertach mówimy, gdy są wprowadzane do sprzedaży.
Karol Wieczorek (195.11.**) | 23 lipca 2010 o godzinie 13:23 #21
Witam! mam pytanie. Czy wiadomo już czy w tym roku będą otwart węzły LLU w Krotoszynie (wielkopolskie) oraz w Świdnicy (dolnośląskie).
adam (195.11.**) | 23 lipca 2010 o godzinie 13:46 #22
@3 co-za-bez-sens...
.wu (194.19.**) | 23 lipca 2010 o godzinie 14:30 #23
@adam O węzłach informujemy jak już są w sprzedaży.
Karol Wieczorek (195.11.**) | 23 lipca 2010 o godzinie 14:35 #24
Ja chciałem spytać, czy znacie jakieś książki na temat budowy sieci takiej jak Netia?
glasser (77.254.**) | 23 lipca 2010 o godzinie 15:01 #25
@glasser Zatrudniamy wysokiej klasy inżynierów, którzy przez lata nauki a potem pracy wchłonęli pewnie całe biblioteki:-)
Karol Wieczorek (195.11.**) | 23 lipca 2010 o godzinie 15:06 #26
Witam, dostałem propozycję przedłużenia internetu z 1mb/s na 6mb/s. Obawiam się co do pingów w Counter-Strike i inne sieciówki. Przejście z fast patch na interleaved, co powoduje wzrost pingów. W jakich granicach byłyby pingi na 6mb/s w CS ? Mieszkam w województwie Dolnośląskim, ok. 20km od Oławy.
bakuu (87.205.**) | 23 lipca 2010 o godzinie 16:54 #27
@bakuu To czy i jakie będzie opóźnienie zależy od jakości linii.
Karol Wieczorek (77.253.**) | 23 lipca 2010 o godzinie 17:44 #28
#11 Damian - Netia korzysta głównie z łączy od tinet.net, punkt styku w Warszawie na ul. Pięknej a dalej do Frankfurtu nad Menem i tam w świat. Niestety jest słabo bo tak samo jak w tepsie żeby połączyć się z zasobami rosyjskimi lub ukraińskimi najpierw trzeba dotrzeć na zachód a potem najczęściej po tych samych kablach tym razem na łączach level3 przez Warszawę i dalej za wschodnią granice. Żeby dotrzeć np. do Korei sygnał leci poprzez Atlantyk, USA, Pacyfik i Japonię z pingami po kilkaset ms.
nowy (77.253.**) | 23 lipca 2010 o godzinie 20:48 #29
Właśnie zależy mi na jak najlepszej, byłaby taka możliwość ?
bakuu (83.238.**) | 23 lipca 2010 o godzinie 22:40 #30
Interesuje mnie taka sprawa dotycząca LLU. Czy to się wiąże też z położeniem nowych kabli miedzianych, równolegle z kablami TP + DSLAM, czy też tylko DSLAM i do niego zostaną przełączone linie abonenckie, które już istnieją?
Damian (178.36.**) | 23 lipca 2010 o godzinie 23:09 #31
Relacja niczym raport u dowódcy pułku :) Miło wiedzieć co i jak. Ps. Panują upały... tego ciężko nie dostrzec... z początku odnosiłem wrażenie, że być może osprzęt sieci marudzi na wysokie temperatury ...przypomniało mi się po chwili, że mamy jeszcze noce na planecie ziemia więc wykluczyłem przyczynę upałów. No dobra, nie będę zachodził od tyłu :] Sendo: na pokładzie ar1004G ...parametry linii niezmienne ale spadek przepustowości zauważalny. Czy to tłum się zbiera ... ? Pozdr.
Adrian (87.205.**) | 24 lipca 2010 o godzinie 06:11 #32
@bakuu zapomnij o fast path, TPSA zmienia już kodowanie na wszystkich prędkościach i na 1mb też nie będzie. Nawet jak ci jakaś dobra dusza z BOK zmieni na fast to i tak automat przestawi na interleaved. Tak więc nic nie tracisz :)
ju-rek (87.205.**) | 24 lipca 2010 o godzinie 07:49 #33
Witam. Ile trwa załatwienie wszystkich formalności przed aktywacją internetu? Podpisałem umowę 1,5 tygodnia temu i nie mam żadnej informacji czy umowa została wprowadzona do systemy czy może gdzieś przepadła :D. Mam jeszcze trochę czekać czy próbować się dodzwonić na infolinie ?
xen (94.254.**) | 25 lipca 2010 o godzinie 09:33 #34
Witam Panie Karolu. Mam pytanie. Otóż chciałbym się upewnić, czy tam gdzie macie LLU jest też możliwość założenia łącza symetrycznego o sporym wolumenie min. dla lokalnych ISP?
adasiekkk (188.33.**) | 25 lipca 2010 o godzinie 17:01 #35
@Karol Wieczorek: No tak, jak zwykle odwracanie kota ogonem. W taki sposob nie podyskutujemy... Nie zadawaj pytania na pytanie, to dosc nie ladne. Co do twojego pytania. Poprostu chce miec mozliwosc zrezygnowania z uslug w dowolnym momencie. Mialem internet w malej firmie i bardzo sobie to chwalilem. Zostala wykupiona przez korpo i jakos ublugi klienta poleciala na pysk. Poki co jakos lacza jest na dobrym poziomie, ale kto wie co przyniesie przyszlosc.
Unknown (78.142.**) | 25 lipca 2010 o godzinie 23:30 #36
@Adasiekkk Wszystko zależy od tego jak wydajna sieć dociera w dane miejsce. Nie jest to jakiś standard.
Karol Wieczorek (178.18.**) | 26 lipca 2010 o godzinie 09:51 #37
@Damian Gdybyśmy mieli ciągnąć kolejne kable, to by już nie było LLU i ogólnie nie miało by to sensu. LLU zostało wymyślone w UE właśnie dlatego, że dublowanie istniejących kabli jest kompletnie nieuzasadnione i niezwykle kosztowne.
Karol Wieczorek (178.18.**) | 26 lipca 2010 o godzinie 09:57 #38
@xen W pierwszej kolejności rzuć okiem na stronę z informacją o statusie zamówienia. Znajdziesz ją na dolnej lewej belce na netia.pl
Karol Wieczorek (178.18.**) | 26 lipca 2010 o godzinie 10:00 #39
Sprawdziłem i pojawiło się, że umowa podpisana, a tak to cały czas miałem informację że brak klienta do podanego numeru umowy lub brak podanego ID :>
xen (188.33.**) | 26 lipca 2010 o godzinie 11:02 #40
Witam. Jestem w trakcie czekania na koniec umowy z tp, konczy się dzisiaj :P... Podpisałem umowe na 20 mb z netia :). z jakiś przyczyn wpadł do mnie technik z neostrady, pytając czy mam jakieś problemy z internetem... akurat nie zgłaszałem żadnego problemu. odesłałem go i powiedziałem że biorę internet od was :) z predkoscia 20 mb. Wtedy ten pan powiedział że taka prędkość u mnie nie będzie hulała.. Na waszej stronie pisało że owa prędkość na mojej lini będzie działała, dzowniłem nawet do tp pytając sie czy od nich mógłbym wziąć 20 mb. Odpowiedziano mi że teoretycznie powinno chodzić mam 600m do centrali :)...sąsiedzi maja 8 mb z tp, ale zastnawiam sie teraz czy jednak będzie wszystko ok czy nie zostane bez internetu co pan o tym myśli panie Karolu ?
.RoB (83.5.1.**) | 27 lipca 2010 o godzinie 13:52 #41
@beavis kliknij na mapkę prawym a potem pokaż obrazek :)...
.RoB (83.5.1.**) | 27 lipca 2010 o godzinie 13:53 #42
@xen wrazie problemów dzwoń na infolinie czasami po kilka razy za to Cie nie zbija a w koncu trafisz na kumatą osobe która Ci wszystko wytłumaczy :). Najlepiej dzwon przez skype :) przynajmniej za darmo :).
.RoB (83.5.1.**) | 27 lipca 2010 o godzinie 13:58 #43
@.RoB Powinno byś dobrze, odległość jest relatywnie niewielka.
Karol Wieczorek (178.18.**) | 27 lipca 2010 o godzinie 14:08 #44
No i cała sprawa dostała przyspieszenia. Dostałem maila że router w drodze, a i z rana zjawili się technicy i podłączyli mnie do miedzi Netii :D
xen (109.24.**) | 27 lipca 2010 o godzinie 14:21 #45
#44 "@.RoB Powinno byś dobrze, odległość jest relatywnie niewielka. " Na BSA nie był bym takim optymistą,a wiem bo to przerabiałem :)Oczywiście dzięki TPsa BMT,BMT itd.....a na LLU można.....:) Dziękuje Panie Karolu,dzis ruszyło u mnie te do 20Mb na LLU i nawet w trybie Fast:).Szkoda tylko że nikt nie zadzwonił i nie powiedział że na LLU są inne ustawienia, ale sobie poradziłem :) Jeszcze raz BARDZO DZIĘKUJE za wszystko. Miłego dnia życzę.
Wiech (87.205.**) | 28 lipca 2010 o godzinie 11:11 #46
@Wiech Nie ma za co:-) Miłego używania:-)
Karol Wieczorek (195.11.**) | 28 lipca 2010 o godzinie 11:50 #47
No cóż okaże się... jakoś jest po 27 a dalej mam internet z tp :D... jak dzwoniłem wczoraj i pytałem sie jak długo jeszcze potrwa realizacja zgloszenia o rezygnacje to mówili że 28 odłączają internet... dzisiaj okazało się że 29 odłączają... mam nadzieje że router dojdzie na czas i w ogóle będzie wszystko grało. Byłem troche zdziwiony tym że w mojej miejscowości, a mieszkam na wsi wyświetla możliwość łącza 20 mb no ale w końcu w tp mówili to samo :P... hmm zobaczymy.
.RoB (83.5.7.**) | 28 lipca 2010 o godzinie 19:03 #48
Czy 49 zł za 6 mbit w BSA na liniach TP to jest cena z VAT ?
Marcin22 (77.253.**) | 29 lipca 2010 o godzinie 00:09 #49
@Marcin22 Tak, to jest cena z VAT, za internet, wtedy gdy bierze się również od nas telefon.
Karol Wieczorek (195.11.**) | 29 lipca 2010 o godzinie 11:33 #50
Czy istnieje możliwość przejścia z BSA (umowę mam dopiero pół roku z dwóch) na LLU w ramach podpisania nowej umowy? Obiło mi się o uszy o jakiejś promocji ("klientomania" chyba), która pozwala na podpisanie nowej umowy na szybszy internet bez ponoszenia kosztów rozwiązania starej. Dodam, że jestem w zasięgu centrali LLU. Pozdrawiam
Wojtek (178.37.**) | 30 lipca 2010 o godzinie 18:46 #51
@Wojtek Nie, nie można przejść z BSA na LLU bo to odbywa się wg. naszego harmonogramu. Można natomiast podnieść prędkość, zawierając nową umowę. Dzwonisz na infolinię, wybierasz 2 a potem 5.
Karol Wieczorek (77.253.**) | 30 lipca 2010 o godzinie 19:12 #52
Czy planowania jest możliwość dokupienia wyższego uploadu do opcji które są świadczone na sieciach ethernetowych, np. wrocławski lanet? Widzę, że jest 8/8 za 69 i 20/1 69. Przydałoby się coś ala 20/5 za może dyszkę czy dwie więcej.
vgf (83.238.**) | 31 lipca 2010 o godzinie 05:29 #53
Czy w taryfie wieczory i weekendy rozmowy lokalne i międzymiastowe pon.-pt. 18.00-8.00 oraz weekendy są za darmo tylko do abonentów Netii czy też do abonentów TP?
Marcin22 (77.253.**) | 31 lipca 2010 o godzinie 12:04 #54
A ja mam pytanie jak ten jakie są wytyczne w tym charmonogramie?
villian (94.42..**) | 1 sierpnia 2010 o godzinie 23:15 #55
@villian Harmonogram jest skonstruowany tak, żeby migracje odbyły się bez błędów, bezboleśnie dla nas i klientów.
Karol Wieczorek (195.11.**) | 2 sierpnia 2010 o godzinie 12:25 #56
@Marcin22 W abonament wliczone są połączenia do wsdzytkich sieci stacjonarnych.
Karol Wieczorek (195.11.**) | 2 sierpnia 2010 o godzinie 12:26 #57
@vgf Nie słuszałem o takich planach, ale zgłoszę temat do kolegów z oferty.
Karol Wieczorek (195.11.**) | 2 sierpnia 2010 o godzinie 12:27 #58
Witam. Jak wygląda sprawa Płocka w LLU? Może warto wziąć pod uwagę nie tylko centrum. Nie dość że na BSA gwarancja ceny Wam totalnie nie wyszła, teraz niby super oferta czyli strzał w kolano na kolejne 2 lata? to jak tak dalej pójdzie trzeba będzie wracać do TP. Alternatywne firmy już po BSA dają więcej i taniej niż Wy a wkrótce TP Was przebije. Pozdr. Użytkownik z 3 letnim cyrografem.
Mr.Raffi (87.205.**) | 2 sierpnia 2010 o godzinie 17:19 #59
@Mr. Raffi Z naszego punktu widzenia przy LLU nie ma większego znaczenie czy to centrum czy nie centrum. Liczy się przede wszystkim potencjał ilościowy danego węzła.
Karol Wieczorek (77.253.**) | 2 sierpnia 2010 o godzinie 17:48 #60
Dzięki za odp. No cóż o ile mi wiadomo w centrali jest ok. ponad 1tys abonentów BSA, pytanie czy Waszych czy TP, tego nie wiem? Więc chyba na LLU nie ma co liczyć. Gdyby jednak nawet tak niszowi klienci byli kiedyś w planach LLU to polecam ku uwadze dzielnicę Borowiczki, skądinąd znaną w TV z ostatniej powodzi. Pozdr
Mr.Raffi (213.23.**) | 3 sierpnia 2010 o godzinie 13:46 #61
Zadzwoniłem do Netii żeby zwiększyć prędkość internetu (obecnie 1Mb/s), ale niestety konsultantka powiedziała mi, że mimo uwolnionej centrali w moim mieście nie może mi zaproponować szybszego internetu, bo mieszkam 2km od tej centrali... Trochę dziwi mnie, że ta odległość jest problemem, ale w takim razie pozostaje mi tylko czekać. Proszę jeszcze o wypowiedź w tym temacie (szczególnie jeśli chodzi o odległość) pana Karola. :)
Wojtek (79.185.**) | 10 sierpnia 2010 o godzinie 17:18 #62
Ciekawe czy Pan rzecznik jeszcze na to odpowie :> Ale zajęła mnie strasznie następująca sprawa: na wszystkich wykresach ruchu, które można było obserwować w poprzednich wpisach, widać straszne wahania transferu. No na przykład tu: http://blog.netia.pl/netia/entry/setki_terabajt%C3%B3w_danych_na_dob%C4%99 17:15 12Gb, 17:35 1Gb. I ciągle taki wężyk. Z czego to wynika? Na pliksie w statystykach dziennych są kształtne wykresiki http://plix.pl/pl/network/statistic
mkkot (94.42..**) | 11 sierpnia 2010 o godzinie 00:05 #63
@Wojtek 2 km to odległość która powinna pozwolić na osiągnięcie do 6 Mbit/s jeśli w danej lokalizacji jest karta obsługująca ADSL2+ , jeśli nie to jest to maksymalnie 2 Mbit/s.
Małgorzata Babik (77.252.**) | 12 sierpnia 2010 o godzinie 16:59 #64
Witam. nie wiem do kogo się z tym zwrócić. Przedłużyłem umowe zwiększając prędkość z 1mb/s do 6mb/s. martwi mnie fakt iż pingi nie poprawiły się ani trochę. od zawsze miałem wysoki i myślałem że zwiększenie szybkości załatwi sprawe. Co mam zrobić?
Adrian (77.253.**) | 13 sierpnia 2010 o godzinie 10:45 #65
@Adrian Nic tu nie poradzimy.
Karol Wieczorek (195.11.**) | 17 sierpnia 2010 o godzinie 14:31 #66
@mkkot To bardzo proste - tak właśnie korzystają z internetu klienci. Jak w ruchu drogowym - są godziny szczytu i pozostały okres. Różnica pomiędzy Netią a sytuacją na drogach jest taka, że u nas (mimo dużego ruchu) nie ma korków:-)
Karol Wieczorek (195.11.**) | 17 sierpnia 2010 o godzinie 14:34 #67
Witam. Mam do Pana pewnie pytanie. Umowę wysłałem tydzień temu w piątek (13.08), lecz gdy chcę sprawdzić status zamówienia to pierw wyskakiwał komunikat, że brak podanego ID (czy coś podobnego). Teraz gdy sprawdzam, wyskakuje, że brak klienta dla podanej umowy. Co zrobić? Jak się dowiedzieć, nie dzwoniąc?
Xaoo (83.2.1.**) | 19 sierpnia 2010 o godzinie 13:21 #68
@Xaoo Trzeba zadzwonić.
Karol Wieczorek (195.11.**) | 19 sierpnia 2010 o godzinie 13:22 #69
Jeszcze jedno. Zamówiłem u was 6 mb/s. Oczywiście skantarek pokazywał 20 Mb ale dzwoniąc do TP dowiedziałem się, że maks to 6. (do DSLAMu mam z 1km). Z tego wynika, że brak kart ADSL2+? W takim wypadku pójdzie 6 mb?
Xaoo (83.2.1.**) | 19 sierpnia 2010 o godzinie 13:27 #70
@Xaoo Powinno pójść.
Karol Wieczorek (195.11.**) | 19 sierpnia 2010 o godzinie 13:28 #71
Gdzie i jak można sprawdzić rzeczywisty zasięg WiMax`a w okolicy Ostrowca Św?
deze (77.253.**) | 29 sierpnia 2010 o godzinie 18:03 #72
@deze Za pomocą ogólniedostępnego mechanizmu na naszej stronie (na lewej belce, na dole). A już bardziej dokłądnie to robimy to sami po otrzymaniu zamówienia.
Karol Wieczorek (195.11.**) | 30 sierpnia 2010 o godzinie 10:17 #73
Zamówiłem w netii internet 6 m na lini tpsa , lecz okazało sie ze ni emoge miec wiecej niz 2 m , pytanie brzmi ? Dlaczego netia oferuje 6m wiedzac ze nie moge miec wiekszej przepustowosci niz 2 m , moim zdanie jezeli klient z dniem podpisania umowy o swiadczenie usług na przepustowosc 6 m na lini tpsa , powinien otrzymac taka usługe i to netia powinna zadbac o to abym takowa usługe otrzymał . Netia tymczasem oferuje mi cene abonamentu o 10 zł tansza za 2 m niz za 6 m . tak chyba nie powinno byc , pierw powinni sprawdzic działanie lini w tpsa zanim cokolwiek zaoferuja , nie wiem co zrobic czy zrezygnowac czy walczyc o swoje czyli o 6 m na lini tpsa .
nex1 (77.253.**) | 22 września 2010 o godzinie 21:41 #74
@nex1 Przyjmujemy zamówienie po uprzedniej weryfikacji na podstawie danych od TP. Niestety czasem zdarza się, że dane tam zawarte są nieprecyzyjne co wychodzi dopiero po złożeniu zamówienia.
Karol Wieczorek (195.11.**) | 23 września 2010 o godzinie 09:40 #75
Panie Karolu, czy jest możliwe przyspieszenie np. do 4Mb/s, przy odległości 3,6 km od centrali w technologii LLu? Ciekawi mnie to, gdyż za rok wygasa umowa i chciałbym się dowiedzieć, czy coś z tego by było. Pozdrawiam
Damian (178.36.**) | 5 października 2010 o godzinie 01:51 #76
@Damian Praktyka pokazuje, że w ADSL2+ (a to mamy na LLU) przy długości linii 3,5 km można osiągnąć między 2 a 3 Mb/s.
Karol Wieczorek (195.11.**) | 5 października 2010 o godzinie 08:54 #77
Zaciekawiło mnie, czy Netia ma punkt stykowy z taką siecią z Radzionkowa - CompNet 2?
Damian (178.36.**) | 19 grudnia 2010 o godzinie 23:23 #78
@Damian Nie, za mała jest.
Karol Wieczorek (195.11.**) | 20 grudnia 2010 o godzinie 10:45 #79

Andrzej Kondracki

Jestem Dyrektorem ds. Relacji Inwestorskich. Wcześniej, przez 5 lat pracowałem w bankowości inwestycyjnej, gdzie byłem odpowiedzialny...

więcej o autorach »

Anna Rajtar

Jestem haerowcem, psychologiem i coachem. W Netii odpowiadam za rekrutację, zarządzanie przez cele, ocenę kompetencji oraz...

więcej o autorach »

Jacek Fischbach

Rodzinne korzenie ma w Stalowej Woli, w Warszawie od 17 lat. Z wykształcenia inżynier telekomunikacji i "marketoid". Zanim dokonał...

więcej o autorach »

Cezary Tomaszewski

W Netii od ponad roku zajmuję się zarządzaniem Programem Klientomania. Kierowanie całym przedsięwzięciem nie należy do najłatwiejszych...

więcej o autorach »

Karol Wieczorek

Politolog z wykształcenia, (tele)komunikator z zawodu i zamiłowania:) Z branżą teleinformatyczną związany jestem już od kilkunastu lat....

więcej o autorach »

Paweł Caban

Prywatnie interesuję się muzyką a zawodowo szybkim internetem. Lubię podejmować wyzwania, bo nie myli się ten kto nic nie robi. W Netii...

więcej o autorach »

Anna Olszewska

W życiu i w pracy kieruję się prostą zasadą...nie uznaję niemożliwości. W Netii jestem Kierownikiem ds. Zarządzania Treścią....

więcej o autorach »

Artur Dominiak

Łodzianin z krwi, kości i wykształcenia (zarządzanie na UŁ). Odkąd 10 lat temu przypuścił szturm na Warszawę, utrzymuje zdobyte...

więcej o autorach »

Maciej Jędrak

Nowe technologie ciekawiły mnie już od dzieciństwa. Na początku były to elektroniczne urządzenia RTV, które z pasją rozbierałem by...

więcej o autorach »

Małgorzata Babik

Dyrektor biura PR Netii. Prawnik z wykształcenia, piarowiec z zamiłowania. PR-em "para" się od kilkunastu lat, po drodze były różne...

więcej o autorach »

Michał Dolny

Dyrektor Marketingu Netii. Z pochodzenia gdynianin, "desantowany" do Warszawy 9 lat temu. Pasjonat marketingu, profesjonalnie od ponad...

więcej o autorach »

polecane strony