25 stycznia 2012

Serwis Netia Online wzbogacony o e-przelewy

Cezary Tomaszewski w kategorii

Wychodząc na przeciw oczekiwaniom płynącym od naszych Klientów, uruchomiliśmy w serwisie Netia On-line nową funkcjonalność: e-przelewy. Mogą z niej skorzystać wszyscy Klienci, którzy wybrali elektroniczną fakturę. Klienci korzystający z papierowej wersji, uzyskają dostęp do tej formy płatności po dokonaniu zmiany na wersję elektroniczną.

E-przelew można wykonać ze wszystkich najpopularniejszych banków. Jest to najszybsza metoda dokonania płatności za faktury, bez konieczności ręcznego wypełniania danych. Zasady działania e-przelewu są bardzo proste. Po wybraniu "Zapłać" Klient jest przekierowany na stronę serwisu płatności elektronicznej. Po wyborze banku następuje logowanie do konta bankowego, gdzie znajdują się już wypełnione dane służące do opłacenia faktury. Dalsze kroki uzależnione są od sposobu indywidualnego potwierdzenia płatności wskazanego przez bank. Po zrealizowanej transakcji Klient otrzymuje potwierdzenie na wskazany adres email. Dodatkowo w serwisie Netia On-line można śledzić status transakcji (w zakładce) "Faktury" następnie "e-przelewy". Informacja o statusie aktualizowana jest On-line zaraz po otrzymania informacji od dostawcy. Partnerem realizującym usługę jest spółka Blue Media S.A.

W ramach promocji organizowanej przez Netię usługa jest bezpłatna.

13212

Polecane strony

Tagi

Komentarze

1
lightsander
25.01.2012, 14:54
Promocja bez odwołania raczej powinno być napisane. Monopolista udostępnia taką usługę beztermino, bezpłatnie.
(156.17.*.*)
2
lightsander
25.01.2012, 15:04
Jeszcze chciałbym dopisać, że Netia powinna bardziej promować Polecenie Zapłaty, bo to zdecydowanie najwygodniejsza opcja płatności. PS. Może napiszecie że w NOL bardzo fajnie można tworzyć zgłoszenia :) Ciekawe, tylko proponuję zwiększyć rozmiar załącznika i ewentualnie wprowadzić inne formaty niż jpg i txt.
(156.17.*.*)
3
lightsander
25.01.2012, 15:05
PS. Będą doładowania telefonów prepaid rozliczane na fakturze jak to kiedyś było?
(156.17.*.*)
4
Hundert
25.01.2012, 15:57
A kiedy podobna usługa w Internetii? Bo tam nie ma nawet polecenia zapłaty.
(87.99.*.*)
5
25.01.2012, 16:07
@lightsander - 1. Wszystko zależy od zastosowanego rozwiązania. E-przelewy są bezpłatne a sformułowanie "promocja" to bardziej wymóg wynikający z komunikacji usługi i regulaminu. 2. Każdy Klient może skorzystać z Polecenia Zapłaty http://www.netia.pl/pomoc_dla_domu,temat,1173,polecenie-zaplaty.html ,promowanie tej formy planujemy. 3.Doładowaniom ponownie się przyjrzymy, póki co było z tym trochę zamieszania. 4. O formularzach w NOL napiszemy oczywiście, o ile mi wiadomo działają od 2 dni, e-przelewy od 3 więc mają pierwszeństwo :)
(195.114.*.*)
6
25.01.2012, 16:10
@Hundert - O Internetii też pamiętamy. Najpierw musimy jednak trochę uporządkować i poprawić ergonomię eBOK, odpowiednik NOL-a.
(195.114.*.*)
7
Łukasz
25.01.2012, 18:06
No to właśnie dziś (trochę spóźniony) abonament zapłaciłem w ten sposób. Zobaczymy jak wyjdzie :). Z pewnością znaczne ułatwienie dla nas - pytanie tylko co z prowizją? Czy obecny brak prowizji jest stały, czy po jakimś czasie będziemy musieli płacić 1 czy 2 złote dla BlueMedia? W tym drugim wypadku wolę zostać przy tradycyjnym przelewie... :)
(87.205.*.*)
8
nowy
25.01.2012, 20:50
Panie Cezary, proszę odpowiedzieć na trzy pytania. 1. Czy jest na 100% ustalone że w tym roku już nie ma ulgi podatkowej na internet? Jeżeli jej nie ma to traci sens przewaga korzystania z faktur w wersji papierowej i można rozważyć e-przelewy. 2. Czy e-przelewy dotyczą elektronicznego obrazu faktury, elektronicznej faktury, czy obydwu? 3. Proszę uściślić co oznacza że w ramach promocji organizowanej przez netię usługa jest bezpłatna. O jaką promocję chodzi? Proszę podać regulamin tej promocji. Jest to ważne bo porezygnujemy z wersji papierowych a za jakiś czas okaże się że wprowadzicie prowizje od elektronicznych wpłat które mogą okazać się znacznym wydatkiem.
(87.205.*.*)
9
Jan
25.01.2012, 22:03
Czy istnieje szansa na uruchomienie uslugi invoobill (dawniej Bilix) swiadczonej przez Krajowa Izbę Rozliczeniową?? Za duzo firm z tego nie korzysta, nie wszystkie banki posiadaja wdrozona te usluge. Ja osobiscie korzystam i jestem zadowolny. http://www.kir.com.pl/p/usluga-invoobill-dawniej-bilix
(77.252.*.*)
10
Arek
25.01.2012, 22:07
A kiedy najpopularniejszy w PL bank (PKO BP) czyli iPKO będzie dostępny?
(159.205.*.*)
11
Tomasz
25.01.2012, 22:51
Super. Bardzo przydatna opcja.
(87.204.*.*)
12
Matej
26.01.2012, 01:05
A jak rozliczane są e-przelewy ? Czy po otrzymaniu przez Netię potwierdzenia od Bluemedia, że klient zrobił poprawnie przelew i przekazał pieniądze - faktura oznaczana jest od razu jako opłacona w systemie Netii ? Bo jeśli tak samo traktujecie e-przelew jak normalny przelew, czyli czekacie aż Bluemedia przekaże Netii pieniądze to wychodziłoby, że czas odznaczenia faktury jako opłaconej jest dłuższy niż przy tradycyjnym przelewie.
(188.146.*.*)
13
ACTA
26.01.2012, 09:29
Kolejna niepotrzebna nikomu głupota, co za różnica jak robię przelew? Chyba każdy bank ma listę zdefiniowanych odbiorców a w takim przypadku wypełnienie przelewu to kwestia wpisania kwoty. No ale skoro Netia "musi" dać zarobić firmie BlueMedia...
(87.205.*.*)
14
26.01.2012, 09:37
@Łukasz - Wdrażając e-przelewy przyjęliśmy założenie że usługa jest bezpłatna dla Klienta. Oczywiście nie jestem w stanie w 100% potwierdzić pozostanie to niezmienne jednak na dzisiaj nie przychodzi mi do głowy powód dla takiej zmiany. @nowy - 1. o likwidacji ulgi podatkowej nic nie słyszałem i lepiej żeby nasze MF tego nie robiło :). Ale faktycznie ostatnio zaszły spore zmiany, korzystniejsze dla abonentów. W celu udokumentowania kosztu wystarczy ewidencja wydatków a więc np. potwierdzenie po realizacji e-przelewu (zmiana ust. o pod. doch z 25.11.2010). Oczywiście FV są nadal honorowane, a e-faktura Netii jest podpisana elektronicznie i spełnia wszystkie wymogi dokumentu podatkowego. 2. Dotyczy e-faktury, dokumentu spełniającego wszelkie wymagania MF. 3.W Netii on-Line przed akceptacją zmiany można (wręcz należy) zapoznać się z ww. regulaminem. @Jan - Bilixowi się przyglądamy, uczestniczymy w rozmowach firm zainteresowanych tą formą płatności ale na dzisiaj nic nie chcę deklarować. @Arek - Bluemedia gwarantowała nam największą listę banków. Temat iPKO poruszaliśmy i nadal będziemy poruszać i lobbować za dodaniem tego banku. Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze więc na tym zaparkujmy temat póki co :) @Matej - fakturę traktujemy jako opłaconą od razu po zatwierdzeniu e-przelewu, kiedy środki są jeszcze w drodze. Oczywiście ostateczna weryfikacja następuje po zaksięgowaniu na koncie ale wychodzimy krok do przodu. Na tym polega jedna z przewag e-przelewów względem innych form płatności.
(195.114.*.*)
15
26.01.2012, 09:49
@ACTA - e-przelewy mają tą przewagę względem zwykłego przelewu że faktura jest traktowana jako opłacona już w trakcie realizacji płatności. Oczywicie każdy ma prawo wyboru tej metody którą uznaje za najwygodniejszą. Nic złego nie widzę w tym że Klienci mają "wolność wyboru".
(195.114.*.*)
16
wacek
26.01.2012, 10:26
Bez przesady z tymi korzyściami.Jeśli się ma odbiorcę zdefiniowanego ,bez konieczności potwierdzania ,to po tym udogodnieniu trzeba będzie zamiast wpisywać kwotę,potwierdzać operację .
(77.255.*.*)
17
Patrickowsky
26.01.2012, 11:57
Przy bzwbk jest logo ing więc proszę o zmianę tego błędu. A co do usługi to myślę że dośc wygodnym rozwiązaniem byłoby dodanie możliwości zapłaty kartą jakie oferuje cyfra+ przy e fakturze
(83.5.*.*)
18
Matej
26.01.2012, 13:27
@Cezary Tomaszewski - ok, ale tak z ciekawości zapytam, bo taka sytuacja mi się nie zdarzyła, ale teoretycznie - jeśli ktoś miałby zawieszone usługi w Netii z powodu zaległości - to czy szybkie opłacenie długu poprzez e-przelew powoduje od razu automatyczne przywrócenie usług ? Także dopytam o płacenie kartą - czy jest planowane, i także popieram wprowadzenie na listę banku PKO (iPKO + Inteligo), którego brak to takie strzelanie sobie w stopę w sytuacji, gdy jest to bank z największą liczbą rachunków, w tym z dostępem do Netu.
(212.106.*.*)
19
26.01.2012, 17:31
@Patrickowsky - logo podmienimy w nocy, dzięki za info. Co do płatności kartą to rozważaliśmy to i pomysł spalił na panewce przez koszty prowizji. Na pewno do tematu wrócimy. @Matej - tak, dzięki e-przelewom przywrócenie usług zablokowoanych z powodu braku płatności staje się dużo szybsze. Automat w 100% co prawda nie działa ale mogę zaręczyć że trwa to b.sprawnie. Pamietajmy również że Temat iPKO poruszyliśmy już z dostawcą.
(195.114.*.*)
20
nowy
26.01.2012, 17:34
Panie Cezary, dlaczego pan twierdzi że nic nie słyszał o likwidacji ulgi? Przecież Tusk mówił o tym osobiście. Utrzymanie tej ulgi lub brak informacji czy zostanie utrzymana powoduje że nadal trzeba korzystać z faktur papierowych.
(83.238.*.*)
21
26.01.2012, 17:46
@nowy - to że polityk coś deklaruje wcale nie oznacza że muszę o tym wiedzieć ;) Jak będzie nowalizacja ustawy to się dowiemy o tym wszyscy. Powtórzę jeszcze raz. E-faktura którą oferuje Netia spełnia wszelkie warunki traktowania jej na równi z fakturą wystawioną na papierze. Jest podpisana elektronicznie, zabezpieczona przed nieautoryzowanymi zmianami i spełnia wszelkie warunki ustawy. Cóż więcej mogę dodać. Dodatkowo jak wspomniałem zostały wprowadzone znaczące ułatwienia w rozliczaniu ulgi za 2011 które de facto nie wymagają posiadania faktur (w jakiejkolwiek formie) a udokumentowania samego faktu opłacenia usługi. Podałem akt prawny który to reguluje.
(195.114.*.*)
22
gmpl
26.01.2012, 19:28
@nowy, nie trzeba papierowej faktury, wystarczy, że masz pdf, papier wydrukujesz sobie jeśli wezwą Cię do US i jakiś upierdliwy pracownik jej zarząda.
(77.253.*.*)
23
27.01.2012, 09:22
Zamykając temat ulgi. Aktualne informacje o odliczeniach przekazujemy na http://www.netia.pl/pomoc_dla_domu,temat,6481,odlicz-wydatki-na-internet.html
(195.114.*.*)
24
Piotr
27.01.2012, 16:19
Bardzo się cieszę z wprowadzania nowych usług bo polubiłem Netię. Ale muszę dodać, że nie pod każdym względem. W zasadzie to już zaczynam być zły. Prawie dwa miesiące temu zamówiłem usługę HBO GO i o ile login/hasło dostałem od ręki to... Netia Playera nie dostałem do dzisiaj :(. Mimo już kilkakrotnej interwencji na infolinii do dzisiaj nie mam tego urządzenia. Na początku zapewniano mnie, że otrzymam go przed świętami, po świętach wprowadzono PILNĄ notatkę ponaglającą wysyłkę, tydzień temu powiedziano, że to zazwyczaj trwa 10 dni roboczych itd. itp. Do dzisiaj nikt się ze mną nie skontaktował. Nie wiem co o tym myśleć :(.
(213.238.*.*)
25
27.01.2012, 16:22
@Piotr - poproszę o kontakt ze mną cezary_tomaszewski@netia.pl , pomogę wyjaśnić sprawę.
(195.114.*.*)
26
nowy
27.01.2012, 16:44
Panie Cezary, jeżeli te informacje są prawdziwe (za rok 2011, że nie potrzebna jest faktura, wystarczy "dokument zawierający informacje o wystawcy(...)") to znowu zostaliśmy wystawienia do wiatru. W uzupełnieniu proszę jeszcze napisać w jaki sposób użytkownicy e-przelewu będą otrzymywać "potwierdzenia zapłaty kwot (...)" czyli drugi niezbędny punkt do korzystania z odliczeń.
(77.253.*.*)
27
Peter
30.01.2012, 00:17
Biorę udział w badaniu Komisji Europejskiej prowadzonym przez firmę SamKnows, jestem użytkowaniem internetu od Netii. Z zadeklarowanych przeze mnie 20mb/s przy rejestracji do programu mam w wynikach ok.16mb/s lub mniej. Czy istnieje możliwość żeby mnie przełączyć na VDSL2 z ADSL2+ w Warszawie?
(77.253.*.*)
28
Krzysiek87
30.01.2012, 12:22
Panie Karolu,czy minusowa temperatura wpływa negatywnie na urządzenia telekomunikacyjne?
(178.43.*.*)
29
30.01.2012, 12:34
@nowy - nie ja ani nikt z Netii nie ustanawia prawa podatkowego więc cóż mogę powiedzieć :). A co do potwierdzenia realizacji przelewu to przecież każdy z banków loguje w historii transakcji przelew i on może być podstawą do odliczeń. Naprawdę obecne uregulowania podatkowe dają mnóstwo różnych opcji do wyboru i odnoszę wrażenie że nasza dyskusja powoli się wyczerpuje i schodzi na szukanie argumentów aby nie korzystać z usługi.
(195.114.*.*)
30
Piotr
31.01.2012, 09:14
@Cezary Tomaszewski Bardzo dziękuję za szybką i skuteczną interwencję w mojej sprawie. Player jest już w drodze.
(213.238.*.*)
31
Karol Wieczorek
01.02.2012, 15:08
@Peter Bez istotnego skrócenia linii miedzianej, która dochodzi do Twojego mieszkania na pewno nie da się uruchomić VDSL, ale konkretnie o możliwościach technicznych możesz rozmawiać z naszymi konsultantami, po podaniu konkretnych danych. @Krzysiek87 Zasadniczo tego typu urządzenia powinny pracować bez większych zakłóceń do -40 stopni, ale chyba nie chcemy się testować tego progu?:-P
(195.114.*.*)
32
seb235
02.02.2012, 03:00
@Karol Wieczorek ale takie "budki" z sprzętem telekomunikacyjnym to chyba mają swoje ogrzewania / chłodzenia które wyrównują temperatury do jakiegoś tam przedziału, czy po prostu sobie chodzą i nie robi im to różnicy?
(87.205.*.*)
33
Karol Wieczorek
02.02.2012, 09:38
@seb235 Takie uliczne wentylują się siłami natury;)
(195.114.*.*)
34
jutek
02.02.2012, 10:15
E, uliczne szafy ONU mają zwykle wentylatory i mają grzałki, termostat, a nawet pokrętło do regulacji temperatury. Inaczej chociażby akumulatory awaryjnego zasilania by zamarzły (zakładam, że nie ma lipy i takowe są na swoim miejscu) ;) Netiowe szafy chyba nie są wzięte z jakiegoś demobilu i też mają takie rzeczy. Dialogowe mają.
(78.8.*.*)
35
Karol Wieczorek
02.02.2012, 13:20
@jutek Kierujesz się stereotypami. Wiedz, że niska temperatura w ogóle nie jest problemem dla urządzeń aktywnych, bo one same grzeją. A im sprzęt nowocześniejszy, tym ma wyższą tolerancję na wysokie temperatury, dlatego wentylacja (która oczywiście jest) włącza się dopiero przy naprawdę wysokich temperaturach, sporo przekraczających 20 stopni. Generalnie zaś Netia (w przeciwieństwie do Dialogu) ma bardzo mało szaf ulicznych z aktywnym sprzętem a nawet te szafy "uliczne", które mamy bardzo często stoją np. w garażach podziemnych. Większość naszych DSLAMów jest albo w budynkach, albo w kontenerach (te już są wyposażone w klimatyzację, bo na ogół jest tam więcej sprzętu, który się grzeje.
(195.114.*.*)
36
jutek
02.02.2012, 20:18
@Karol Wieczorek, mróz kilkustopniowy zapewne nie jest problemem dla urządzeń aktywnych, ale jeśli temperatura rzędu -20 nie zwiększa ich awaryjności to... oklaski należą się urządzeniom stosowanym przez Netię. Co do szaf, to praktycznie cała sieć własna Dialogu opiera się na szafach ulicznych stojących na dworze i tu mogę kierować się stereotypami - myślałem, że w Netii jest podobnie.
(78.8.*.*)
37
Anka
08.02.2012, 20:36
Czy aby pobierać e-fakturę muszę złożyć e- podpis? Poniewaz chcę przedłużyc umowę i w tej chwili nie otrzymuję f-ry papierowej tylko e-fakturę, ale konsultant mówił że nie o taki rodzaj f-ry chodzi... Jeżeli nie będę pobierać e-f-ry, to do ceny będzie doliczane 5 złotych miesięcznie. Proszę o odpowiedź.
(178.36.*.*)
38
09.02.2012, 11:06
@Anka - do pobierania e-faktury nie jest wymagany e-podpis z Twojej strony. To Netia podpisuje dokument gwarantując że to oryginalny, księgowy dokument. Zapewne masz teraz elektroniczny obraz faktury - czyli zwykły pdf bez podpisu. Z pkt. widzenia samej faktury nie ma znaczenia czy to zwykły pdf czy z e-podpisem. Obecnie Netia oferuje swoim Klientom e-fakturę która jest dodatkowo zabezpieczona właśnie podpisem elektronicznym ale jak na wstępie wspomniałem - to Netia go podpisuje.
(195.114.*.*)
39
elżbieta studzińska
10.09.2012, 12:19
prosze o nie przesyłanie faktór tyko kwote rachunku płace internetem
(77.255.*.*)
40
Cezary Tomaszewski
10.09.2012, 12:30
@Elżbieta Studzińska Zapraszam na: www.netiaonline.pl, tam podając numer klienta i PIN z umowy, może się Pani zalogować do systemu samoobsługowego, w którym bezproblemowo zamówi Pani fakturę elektroniczną. Wtedy będzie Pani otrzymywać powiadomienia o wystawieniu nowej faktury (wraz z kwotą do zapłaty) na adres e-mail.
(195.114.*.*)
41
radiogłowy
20.10.2012, 12:30
A Inteligo, jak nie było tak nie ma... Długo jeszcze trzeba będzie czekać?
(178.36.*.*)
42
lordx
20.10.2012, 23:34
kiedy takie rarytasy bedą dostępne abonentom dialogu ?? Platformę można przecież powielić tylko zachowując odrębne adresy dopóki bedzą obie marki na rynku
(78.9.*.*)
43
ETTH
21.10.2012, 10:27
Kiedy można spodziewać się takiego serwisu Netia Online w Internetii ?? Było obiecywane, że też się zmieni, tymczasem zmieniła się tylko szata graficzna, a e-przelewy by się przydały.
(85.202.*.*)
44
Karol Wieczorek
22.10.2012, 12:23
@lordx Nie jest to aż takie proste jak się Tobie wydaje. Wymaga to migracji danych do jednego systemu a to perspektywa przyszłoroczna.
(195.114.*.*)
45
Karol Wieczorek
22.10.2012, 12:40
@radiogłowy Nasz partner stara się wynegocjować udział PKO BP (w tym Inteligo) w platformie, ale z tego co wiem, bank ma nieakceptowalne oczekiwania finansowe. Nie chcemy poświęcać darmowości dla wszystkich innych tylko po to, żeby zadowolić jedną instytucję.
(195.114.*.*)
46
Dominik
21.01.2013, 12:03
Minęło parę miesięcy i nadal na E-przelewu nie ma PKO (mam konto na PKO Inteligo). Kiedy wprowadzicie?
(178.36.*.*)
47
Karol Wieczorek
21.01.2013, 13:05
@Dominik Stanowisko PKO BP w kwestii oczekiwań finansowych jest niezmienne, więc na razie nie możemy tego wprowadzić.
(195.114.*.*)
48
snieznik
30.01.2013, 19:19
Kiedy w płatnościach będzie ineligo bardzo mi tej funkcji brakuje
(178.36.*.*)
49
Karol Wieczorek
31.01.2013, 18:38
@snieznik Będzie jak PKO BP przyhamuje ze swoimi nadmiernymi w naszej opinii oczekiwaniami finansowymi.
(83.3.*.*)
50
Jan3
16.05.2013, 22:05
Panie Karolu, dzis spotkala mnie nie mila niespodzianka, otoz okazalo sie ze Netia wprowadzila oplate w wysokosci 1zl za usluge e-przelew. Brak informacji o wprowadzonej oplacie uwazam za swoiste faux pas ze strony Netii :(
(77.252.*.*)
51
Karol Wieczorek
17.05.2013, 12:02
@Jan3 To była promocja, nie obiecywaliśmy, że będzie trwać wiecznie. Pewnie gdyby nie to, że firmom takim jak BlueMedia znacząco wzrosły koszty, gdyż zostały objęte nadzorem KNF (dzięki temu jest bezpieczniej dla klientów), to płatności pewnie byśmy jeszcze nie wprowadzili. O wprowadzeniu opłaty informowaliśmy klientów posiadających e-fakturę i korzystających z usługi e-płatności już pod koniec marca. Komunikat o treści (poniżej) oraz regulamin Netii i regulamin Blue Media zostały umieszczone na netiaonline.pl 29 marca 2013 roku i widać go do dnia dzisiejszego. Komunikat jest widoczny po wejściu na: Faktury i finanse -> faktury -> zapłać. Informujemy, że obecna promocja dotycząca korzystania z usługi e-przelew trwać będzie do 05.05.2013 roku. Poniżej załączamy nowy regulamin dotyczący korzystania z tej usługi, który będzie obowiązywał od 06.05.2013 roku Aby dokonać e-płatności należy zaakceptować obowiązujący regulamin: Blue Media oraz Netii. Bez jego akceptacji nie można zrealizować przelewu.
(195.114.*.*)
52
Kelso
26.05.2013, 13:50
Czy wysyłając przelew ze strony banku (Alior Sync) również naliczana jest prowizja?
(178.37.*.*)
53
Karol Wieczorek
27.05.2013, 11:21
@Kelso Nie mamy nic do sposobu naliczania opłat przez Alior Sync, czy inny bank.
(195.114.*.*)
54
10.08.2013, 12:41
Kiedy bedzie iPKO + Inteligo!. Jakos male sklepiki e-commerce stac na "szybki transfer do inteligo" a widocznie Netii na to nie stac?. Co to za taktyka? - Poczekamy az PKO BP zmieknie - kosztem czego nas klientow tak ?. Przeciez i tak za ten transfer placimy my a nie netia!
(77.255.*.*)
55
Karol Wieczorek
12.08.2013, 10:34
@lightnight Z wszystkimi bankami nasz partner jest dogadany na określone prowizje, tymczasem ten bank żąda zdecydowanie więcej niż cała reszta, przez co musilibyśmy podnieść koszty dla wszystkich albo tylko dla klientów PKO zrobić 2x wyższe opłaty co by spowodowało, że i tak nikt by nie chciał z tego korzystać. Pretensje proszę kierować do banku.
(195.114.*.*)

Dodaj swoją opinię