No Limits w praktyce - jakie prędkości?

Opublikowane w Internet przez Karol Wieczorek
komentuj (192)

Tuż przed wprowadzeniem na rynek naszej rewolucyjnej oferty No Limits, czyli "jaki masz drut, taki masz internet", w cyklu Granice przepustowości (Przepustowość bez granic? Przepustowość bez granic odc. 2 Granice przepustowości odc. 3 - fakty i mity) przedstawiałem m.in. możliwości sieci dostępowych w zakresie oferowanych prędkości transmisji danych. Przypomnę tylko, że pisałem wtedy, iż na sieci TP - wbrew obiegowym opiniom - linie, które pozwalają na przesyłanie danych z prędkością mniejszą niż 6 Mb/s należą do mniejszości. Na większości tych linii można osiągnąć 10 Mb/s i więcej.

Dane za dwa pierwsze miesiące funkcjonowania oferty No Limits potwierdziły, a w niektórych przypadkach zweryfikowały w górę, to o czym pisałem na początku kwietnia.

Przy dostępie na bazie BSA po 2 miesiącach funkcjonowania oferty No Limits w przypadku 15 proc. klientów uruchomiona została opcja do 2 Mb/s i wolniejsza. Dla pozostałych klientów (już po okresie 30 dni dostosowania prędkości), uruchomione przez TP profile prędkości (do 6, do 10 i do 20 Mb/s) mają mniej więcej równy udział po 30 proc.

Zgodnie z oczekiwaniami, lepiej wygląda to w przypadku sieci własnej Netii i LLU. Jak widać na poniższym obrazku, tylko w przypadku 5 proc. linii nie udało się osiągnąć synchronizacji sprzętu (to nie to samo co prędkość na poziomie IP) wyższej niż 4 Mb/s a synchronizacja na poziomie 2 Mb/s i niższym jest wręcz na poziomie błędu statystycznego. W niemal 70 proc. przypadków na liniach TP, które uwolniliśmy w ramach LLU urządzenia klienckie zestawiły się z DSLAM z prędkością wyższą niż 8 Mb/s!

Karol Wieczorek

Politolog z wykształcenia, (tele)komunikator z zawodu i zamiłowania:) Z branżą teleinformatyczną związany jestem już od kilkunastu lat. Najpierw w mediach (jako dziennikarz, potem redaktor) a następnie piarowiec w firmach telekomunikacyjnych.

więcej o autorze »

Komentuj

Wyślij Komentarz:
Komentowanie zakończone dla tego wpisu.

Komentarze

Jestem użytkownikiem BSA Netii (w poprzedniej ofercie). Jak mogę sprawdzić jaki mam drut?
Tomasz (178.37.**) | 5 lipca 2011 o godzinie 18:53 #1
Panie Karolu, a gdzie statystyka zrywań połączeń ? Poszukałem trochę i jak się okazuje nie jestem jedynym któremu połączenie potrafi się stracić kilka razy na godzinę mimo cu i odległości skantarkowej dającej wynik 17000. Poza tym gdzie wpis o niedzielnym zatkaniu sieci? Po południu internet pełzał jak neostrada po limicie.
nowy (213.23.**) | 5 lipca 2011 o godzinie 19:52 #2
Nowa oferta Netii rzeczywiscie wyglada ciekawie, zarowno jesli chodzi i warunki jak i statystyki ktore publikujecie. Ciekawi mnie jednak jak wygladaja predkosci jakie oferujecie w praktyce. Np. w moim przypadku na stronie wyswietla sie informacja o predkosci 4500 kbps na usludze LLU na linii TP (wasz przedstawiciel handlowy twierdzi ze bede podpiety do nowej centrali netii u mnie w miescie, a do TP nalezy tylko zakonczenie linii). Czy to oznacza predkosc 4.5 Mbps dla mnie jako koncowego uzytkownika (wtedy predkosc synchronizacji mialaby wartosc ~5700 kbps), czy te 4.5 mega to wlasnie predkosc synchronizacji i moj max download wyniesie ~3500 kbps? Jak wyglada kwestia uploadu (mozna to gdzies sprawdzic)? I jak bardzo 'dynamiczna' jest ta predkosc? Czy w wypadku sprzyjajacych warunkow moge liczyc na synchronizacje powiedzmy 4.8 mega (stabilne)? Czy jest szansa ze wasz kalkulator zaniza wyniki pozostawiajac margines bledu i wyzsza stabilna synchronizacje bede mial 'na dzien dobry w standardzie', czy jestem skazany na 4.5 mega dzien w dzien przez dwa lata umowy? Zakonczenie sieci bylo robione 3 lata temu przez TP (nowa ulica), wiec na ostatniej mili straty powinny byc marginalne. Z gory dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam.
Razor (46.134.**) | 5 lipca 2011 o godzinie 20:53 #3
witam jest sznasa ze z 10mb po przejsciu na no limits bede mial np 20? czy musze pozniej router zresetowac? mam netia spota :)
mateusz (178.36.**) | 5 lipca 2011 o godzinie 21:22 #4
LLU - niemal 70%!!!, patrząc na wykres; niecałe 90% minus 30% to prawie 60% a nie 70%. Mocno naciągane to niemal ;-))) Warto byłoby zamieścić tez wykres dla BSA bo moze okazać się że te "po 30%" też jest dużo mniej dokładne niż "więcej niż równe." Ponadto ciekawym byłoby przy takich statystykach, podać mapkę występowania tych super łącz czyli tych powyżej 8Mb/s, tak jak to robią sieci komórkowe w kwestii zasięgu.
WP (83.24..**) | 6 lipca 2011 o godzinie 08:50 #5
@Tomasz Skonktaktuj się z naszymi konsultantami w sprawie zmiany oferty na No Limits. Powiedzą Ci wtedy czego mniej więcej można się podziewać. @nowy Nie na Pan zdaje się oferty (a co za tym idzie profilu synchronizacji) No Limits więc nie widzę związku z termatem. @Razor Superkantarek pokazuje prędkość przeszacowaną w dół, czyli bliższą prędkości na poziomie IP. @mateusz Szansa zawsze jest:)
Karol Wieczorek (195.11.**) | 6 lipca 2011 o godzinie 10:19 #6
witam jest sznasa ze z 10mb po przejsciu na no limits bede mial np 20? czy musze pozniej router zresetowac? mam netia spota :) czy moge dokupic tel? z nielimitowanymi rozmowami?
mateusz (178.36.**) | 6 lipca 2011 o godzinie 12:29 #7
@mateusz Nie wiem jaką będziesz miał prędkość bo niby skąd mam to wiedzieć? Telefon w opcji Non Spot możesz oczywiście dokupić.
Karol Wieczorek (195.11.**) | 6 lipca 2011 o godzinie 13:07 #8
Czy telefon w opcji Non Spot oznacza że Spota trzeba będzie wtedy oddać? ;)
Lukasz (178.37.**) | 6 lipca 2011 o godzinie 14:01 #9
Wszystko pięknie tylko po kolejnym miesiącu czekania żadnej różnicy nie widać, więc albo jestem w tym marginesie gdzie drut dał mniej niż było albo ktoś znów zapomniał coś tam przełączyć. Nie uśmiecha mi się czekać kolejny miesiąc ani tym bardziej płacić więcej za neta wolniejszego niż do tej pory. Linia niby własna, telefon od 15 lat, net od 4 a tu nic nawet nie drgnie.
Ania (77.253.**) | 6 lipca 2011 o godzinie 14:51 #10
jak skantarek pokazuje : Telefon i internet w pakiecie : Usługa dostępna. Maks. prędkość ściągania 15000 kbit/s Tylko telefon : Usługa dostępna Tylko internet : Usługa dostępna. Maks. prędkość ściągania 15000 kbit/s mogę liczyć na szybsze jak niby zaniża :) mam na lini Netii CU własnej. Choć i tak muszę czekać do przyszłego roku na koniec umowy :(
mxv1 (81.219.**) | 6 lipca 2011 o godzinie 16:47 #11
Panie Karolu (#6), czy to że nie mam oferty no limits oznacza że może zrywać synchronizacje co kilkanaście, kilkadziesiąt minut? Przykładowo tą stronę wyświetliłem na jednym IP, zacząłem pisać na nowym IP bo zerwało a odpowiedź wyślę na jeszcze innym bo znów zerwało. Skoro na najniższej oferowanej opcji łącze nie jest stabilne to nie ma sensu brać no limits więc mam się w ogóle nie wypowiadać?
87.205.178.48 | 6 lipca 2011 o godzinie 18:59 #12
"Superkantarek pokazuje prędkość przeszacowaną w dół, czyli bliższą prędkości na poziomie IP." Warto nadmienić, że ta prędkość szacowana w przypadku BSA lubi być z kosmosu wzięta ;-) Na moim łączu teoretycznie pokazywał 20 Mbps, pomylił się o prawie 10 [synchro 14, prędkość ~ 11] ;)
Kubofonista (2001:6.**) | 6 lipca 2011 o godzinie 20:15 #13
Czy jest może jakaś promocja w czasie trwania umowy?
Ja (77.253.**) | 6 lipca 2011 o godzinie 21:30 #14
Witam.Mam bsa orange teraz 10Mb/s ale jak poprosiłem o zwiększenie na 20Mb/s to okazało się że łącze chodzi około 15Mb/s,więc orange mi zmniejszyło na 10Mb/s i teraz pytanie: jak wezmę no limits to ile mi netia ustawi? 10Mb/s czy 15Mb/s?
Pawlisko (79.163.**) | 6 lipca 2011 o godzinie 21:42 #15
@Kubofonista w przypadku BSA system pokazuje to co zwraca check TP,a ten zwraca tylko dostepność opcji 10,20 itp więc jak przy BSA pokazuje 20 Mb/s to znaczy,że prędkość może być od 10,1 do 20 Mb/s. Natomiast w przypadku LLU i miedzi własnej Netii wskazania są dokładniejsze i raczej pokrywają się ze stanem faktycznym..
Bartek (77.115.**) | 6 lipca 2011 o godzinie 23:14 #16
@Ja Zadzwoń lub napisz do konsultantów, to powiedzą jakie są w Twoim przypadku możliwości. @Pawlisko Docelowo powinna być uruchomiona opcja do 20 Mb/s i jeśli te 15 będzie chodziło stabilnie, to taka prędkość może być ustawiona.
Karol Wieczorek (178.18.**) | 6 lipca 2011 o godzinie 23:28 #17
witam ostatnio internet robi mi sie nie stabilny moze cos robicie zeby zmienic mi na no limits? czy inna przyczyna?
mateusz (178.36.**) | 6 lipca 2011 o godzinie 23:54 #18
#17.a co jeśli w netii(czat z konsultantem) mówią że mogę mieć 10Mb/s?Będą próbować z 20Mb/s czy dadzą mi 10Mb/s i nara?
Pawlisko (79.163.**) | 7 lipca 2011 o godzinie 00:58 #19
@mateusz Być może, ale ja nie mam szklanej kuli, więc więcej nie jestem w stanie powiedzieć. Skontaktuj się proszę z naszą infolinię techniczną. @Pawlisko Posługujmy się tutaj tym co pokazuje Check TP.
Karol Wieczorek (195.11.**) | 7 lipca 2011 o godzinie 10:13 #20
Panie Karolu czy w 3 zdaniach można podsumować co tak naprawdę pokazuje "skanterek" na BSA i LLU, bo ja się pogubiłem! Czy jest to? maxymalne możliwe synchro, czy prędkość transmisji IP, czy może takie synchro aby pozostał margines szumu w okolicach 6dB? Dużo osób z tego korzysta i byłoby miło aby ustalić co faktycznie pokazują te dane. Czy konsultanci na infolinii mogliby skonkretyzować co znaczy blisko 20Mbit bo mam już kilku znajomych z opcją "no limit" i każdy z nich usłyszał że będzie miał około 20Mbit a faktycznie mają po 11 14 i 17 Mbit.
krzychu (81.219.**) | 7 lipca 2011 o godzinie 10:25 #21
@Krzychu Zacznijmy od tego, że Superkantarek w wersji, którą można wyguglać pokazuje tylko parametry dla łączy na naszej sieci miedzianej i LLU. Wersja, która jest zintegrowana z Check TP jest tylko do użytku wewnętrznego. Porządkując wiedzę można więc rzec tak: Superkantarek pokazuje bardzo zbliżoną do relnej prędkość na poziomie IP. Check pokazuje natomiast prędkość danych opcji (dokładnie tak jak to opisał Bartek w komentarzu #16). Dlatego na BSA (gdzie jest stosowany przez TP mechanizam adaptacyjnego bit rate'u) w opcji np. do 20 Mb/s może być taki rozstrzał.
Karol Wieczorek (195.11.**) | 7 lipca 2011 o godzinie 10:32 #22
Tak na prawdę to ocenić ile linia wyciągnie można tylko na podstawie aktualnych parametrów (check jest dobry dla linii gdzie nie ma obecnie ADSLa). Te wszystkie check'i itp opierają się głównie na statystyce tzn na długości kabla i co za tym idzie średnim tłumieniu na danej długości. A jak wiadomo kabel kablowi nierówny - jedne są nowsze inne starsze, jedne ogóle nie łączone od nowości, inne łączone w 20 miejscach bo są np napowietrzne i pogoda je zrywała itp itd. Żaden sprawdzacz nie zastąpi oceny po faktycznych parametrach :)
Bartek (77.115.**) | 7 lipca 2011 o godzinie 11:07 #23
Witam mam pytanie wysłałem zgłoszenie na netia spota czym go wysyłacie? pocztą polską czy kurierem i czy musi właściciel który widnieje na umowie coś podpisać.
Daniel (87.205.**) | 7 lipca 2011 o godzinie 12:12 #24
Skantarkiem to bym się radził nie sugerować, a w szczególności tym, którzy umowę mają dopiero podpisać. U mnie pokazuje prawie 20Mb/s i to samo mówili na infolinii, a jest coś w okolicach 10Mb/s, bo odległość od centrali jednak spora. Ogólnie nie jest źle, ale na VDSL nie mam co liczyć, więc coraz częściej zaczynam spoglądać w stronę konkurencji i myśleć nad ewentualnym powrotem do niej.
b00n (81.219.**) | 7 lipca 2011 o godzinie 12:42 #25
@Daniel Wysyłamy kurierem. Przesyłkę powinien odebrać abonent.
Karol Wieczorek (195.11.**) | 7 lipca 2011 o godzinie 13:51 #26
"synchronizacja na poziomie 2 Mb/s i niższym jest wręcz na poziomie błędu statystycznego" miło mi, że zostałem zaliczony do grona tych szczęśliwców. A przed przejściem na NL namawiali na 4 mega, więc jedno wielkie oszukaństwo.
klient netii (87.205.**) | 7 lipca 2011 o godzinie 14:12 #27
Trochę szkoda bo mama nie zawsze jest w domu za to ja zawsze jestem i przez to będzie musiała specjalnie jechać do kuriera jak tak.Dzięki za informację
Daniel (213.23.**) | 7 lipca 2011 o godzinie 21:33 #28
Taaa te 20 MB to chyba tylko w miastach wojewódzkich. Weźmy Suwałki - ponad 70k mieszkańców a no - limits to 8 MB - cóż statystyki swoją drogą, a życie swoją.
Comm (95.49..**) | 7 lipca 2011 o godzinie 22:42 #29
Witam otrzymałem już netia spota jak włączyć sieć fone,czy ta opcja jest już dostępna? ps. czy mogę to aktywować chociaż dopiero 17 zmieni mi się na no limits. Przeszukałem opcję routera i nie znalazłem tamtej opcji,oprogramowanie jest z maja czy jak się pojawi nowe to same się zaktualizuje i jeśli teraz nie ma tej opcji to czy potem będzie
Daniel (87.205.**) | 8 lipca 2011 o godzinie 11:09 #30
@daniel Jak będzie FON, to wgra się nowe oprogramowanie się, a właściwie to będzie na odwrót:)
Karol Wieczorek (195.11.**) | 8 lipca 2011 o godzinie 11:12 #31
Ja mam 380m do centrali po kablu, z 20mb zrobiło mi się coś koło 21,5mb i do tego płacę 56 zł z groszami a mieszkam w pięknym mieście Syców. Wniosek jest taki aby naciskać na operatorów na rozwijanie infrastruktury!
Tomek i Asia (79.189.**) | 8 lipca 2011 o godzinie 14:01 #32
Małe miasteczko pod nazwą Aleksandrów Kujawski ostatnio nawiedziła seria awarii Netii (zgłosiłem gdzie trzeba, tu się tylko żalę). Ostatnio światłowód przecięty; dobrze że choć telefon działa...
Luke (109.24.**) | 8 lipca 2011 o godzinie 17:12 #33
Ja mieszkam na wsi na południu kraju(2 tys ludzi) i mam pełne 20Mb/s, więc nie zgadzam się, że oferta jest dostępna jedynie w wielkich miastach.
mateusz (87.205.**) | 8 lipca 2011 o godzinie 20:31 #34
#20 "Posługujmy się tutaj tym co pokazuje Check TP" -czyli tak:tp mówi Wam że na moim łączu pójdzie 10Mb/s,ja wiem że da rade 15 bo mi tak chodziło jak kazałem na 20 zwiększyć.#17 czyli jak to będzie? mimo że tp mówi że 10Mb/s to będziecie próbowali włączyć20 i w razie czego zostać przy 15 czy włączycie mi 10 i na razie bujaj się z tym 2 lata? chcę wiedzieć jak to wygląda czy mam się bawić w przenosiny do Was czy darować sobie i płacić orange 59zł za 10Mb i dostawać dodatkowo 3dychy na rozmowy...
Pawlisko (79.163.**) | 8 lipca 2011 o godzinie 22:12 #35
Witam. Mam pytanie co zmiennego IP. Po restarcie netia spota dostaję nowe IP, jednakże restart trwa około 2-3 minut. Czy są jakieś programy współpracujące z netia spotem do zmiany IP bez konieczności restartu routera?
Małysz (178.37.**) | 11 lipca 2011 o godzinie 09:53 #36
@Pawlisko Jeśli Check pokazuje 20, to będziemy w normalnej prodecurze próbowali włączyć te 20. @Małysz Nowa synchronizacja=nowe IP. Jak chcesz stałe IP, to zmień ofertę na biznesową.
Karol Wieczorek (195.11.**) | 11 lipca 2011 o godzinie 10:16 #37
@Małysz,a próbowałeś, czy przez telnet idzie się dostać do tego netiowego cudu techniki ?
Bartek (79.162.**) | 11 lipca 2011 o godzinie 13:30 #38
@Karol, przeczytaj post Małysza jeszcze raz. On potrzebuje interfejsu do ponownego łączenia się (aby uzyskać inne IP - bynajmniej nie chce stałego adresu) bez restartowania routera, która to czynność trwa 2-3 minuty. Np. w Linksysach da się to zrobić tak: http://$LOGIN:$PASSWORD@$ROUTERIP/setup.cgi?todo=disconnect http://$LOGIN:$PASSWORD@$ROUTERIP/setup.cgi?todo=connect Pytaniem Małysza było: jak można coś takiego uzyskać używając Spota?
Jacek (178.37.**) | 11 lipca 2011 o godzinie 13:46 #39
@Jacek (@Małysz) No tak, za szybko przeczytałem, sorki.
Karol Wieczorek (195.11.**) | 11 lipca 2011 o godzinie 13:48 #40
Po za tym Karolu zapomniałeś chyba że mamy stały adres ip dla klientów indywidualnych również ;)
Paweł (85.193.**) | 11 lipca 2011 o godzinie 14:35 #41
Na moim starym modemie speedtouch 330 mogę po prostu wylogować się i zalogować na nowo - nawet bez restartowania ADSLa... na starym liveboxie też można było to zrobić. Przydałaby się taka funkcjonalność w nowym Spocie, czasem dynamiczne IP to przydatna rzecz... a czekanie kilka minut przy restartowaniu modemu trochę frustruje.
Luke (178.36.**) | 11 lipca 2011 o godzinie 17:00 #42
witam mialem neta 10mb i przeszedlem na no limits osiagalo mi 10 mb a dzis zaledwie 8mb osiaga czyzbyscie dopasowywali predkosc? liczylem na 20 a mam 8mb :(
mateusz (178.36.**) | 11 lipca 2011 o godzinie 21:23 #43
@mateusz Wynik będzie się zapewne wahał w zależności od pory dnia i sposobu mierzenia. Na pewno nie wyciągasz mniej. Być może Twoje łącze nie da rady wyciągnąć więcej, albo jeszcze nie zakończył się proces dostosowania.
Karol Wieczorek (195.11.**) | 12 lipca 2011 o godzinie 09:36 #44
A kiedy będzie BSA dla Tepsowego VDSL'a? W mojej miejscowości mogę mieć od TPSA nawet 80Mb/s w rozsądnej cenie, a w Netii na liniach TP max 6Mb/s. Czekam jeszcze z niecierpliwością 9 miesięcy do końca umowy i wracam do TPSA.
Arek (83.4.2.**) | 12 lipca 2011 o godzinie 10:22 #45
witam jak do netia spota podlaczyc karte wifi usb ? :)))))))))))
mateusz (178.36.**) | 12 lipca 2011 o godzinie 13:23 #46
@Arek Zanim skończy się Twoja obecna umowa, już powinniśmy mieć VDSL po BSA:) @mateusz Że co???
Karol Wieczorek (195.11.**) | 12 lipca 2011 o godzinie 13:39 #47
Chciałbym poruszyć pewną kwestię i sprawdzić, jakie Netia ma wobec niej stanowisko. Kilka dni temu rozmawiałem z infolinią. Pytałem, na jaką prędkość mogę liczyć w ramach oferty No Limits. Dostałem absurdalną odpowiedź - "około 10-20Mb/s". Około to może być 1-2Mb/s, 10Mb/s lub 20Mb/s. Podawanie takiego przedziału jest nie fair w stosunku do klienta, bo w takim przypadku - licząc na 20Mb/s, co zresztą pokazuje skantarek - dostanę 10Mb/s i wg was wszystko będzie ok. Rozumiem, że nie da się dokładnie określić tej prędkości, ale udzielona mi odpowiedź była po prostu śmieszna. I jak tu teraz decydować się na korzystanie z waszych usług, skoro przy tak błahej sprawie nie można liczyć na w miarę rzetelną informację ?
xyz (195.11.**) | 12 lipca 2011 o godzinie 13:42 #48
@xyz Temat był już wałkowany chyba milion razy. Informacje dla BSA są tak przycyzyjne jak opcje, które oferuje TP w ramach Neostrady. A taka opcja "do 20" to praktycznie od 10 do 20 Mb/s. Dla opcji "do 10" jest to od nieco ponad 6 do 10 itp itd.
Karol Wieczorek (195.11.**) | 12 lipca 2011 o godzinie 13:49 #49
Na ile wiarygodne są informacje ze strony http://skantarek.netia.pl ? Po wpisaniu danych otrzymuje informacje, że "Maks. prędkość ściągania 5984 kbit/s", czy jest realna szansa na osiągniecie tych niepełnych 6Mb/s?
jsz (87.205.**) | 12 lipca 2011 o godzinie 14:32 #50
@jsz Powinno być mniej więcej tyle, ile pokazuje. Ale 100% gwarancji nie ma bo to wciąż dane teoretyczne.
Karol Wieczorek (195.11.**) | 12 lipca 2011 o godzinie 14:35 #51
Karol W. - Przepraszam, zapomniałem napisać, że jestem na LLU i skantarek pokazuje prawie pełne 20Mb/s, a mimo to na infolinii otrzymuję informację, że to będzie "około 10-20Mb/s". W przypadku BSA mógłbym to jeszcze zrozumieć, ale przy LLU konsultant nie powinien chyba być aż tak niedokładny ? Różnica między 10 a 20Mb/s jest spora, a klient, podpisując umowę, chciałby mniej więcej wiedzieć, za co PRZYJDZIE mu płacić.
xyz (195.11.**) | 12 lipca 2011 o godzinie 14:51 #52
@xyz Lepiej tak, niż składanie obietnic z ryzykiem "na wyrost" i narażenie się na późnijsze pretensje Klienta. Nie brakuje klientów, którzy z starymi opcjami "do 20" mają pretencje, gdy widzą na speedteście 19,5 Mb/s:-/
Karol Wieczorek (195.11.**) | 12 lipca 2011 o godzinie 15:00 #53
Karol W. - zgadzam się, że to paranoja, gdy ktoś ma 19,5Mb/s i się żali, bo obiecano mu 20, ale nadal uważam, że to bardzo nie fair względem klienta, żeby rzucać ogólnikami typu "około 10-20Mb/s". Mogę zrozumieć margines błędu na poziomie 2, 3 czy nawet 5Mb/s, ale nie 10. Wygląda to bardzo nieprofesjonalnie i odpycha potencjalnych klientów.
xyz (195.11.**) | 12 lipca 2011 o godzinie 15:44 #54
"@Arek Zanim skończy się Twoja obecna umowa, już powinniśmy mieć VDSL po BSA:)" - w końcu nieco odważniejsza deklaracja ;)
Dawid (83.168.**) | 12 lipca 2011 o godzinie 16:31 #55
Tutaj przydałyby się bezpośrednie pomiary w domu klienta - żadne dane z central ich nie zastąpią. No i w sumie plus dla infolinii, że przynajmniej nie obiecują nie wiadomo czego byle tylko sprzedać usługę (co się zdarza, sądząc po lekturze forów internetowych).
Luke (178.36.**) | 12 lipca 2011 o godzinie 19:10 #56
#37 no właśnie na waszej infolinii dowiedziałem się że 10Mb/s dlatego jeszcze tu pytałem czy będziecie próbowali z 20Mb/s jeśli ja wiem że koło 15 powinno chodzić czy włączycie mi 10Mb/s bo tak mówi "check"?
Pawlisko (79.163.**) | 13 lipca 2011 o godzinie 00:37 #57
Czy mi sie wydaje, czy tez Netia na LLU zawsze podlacza poprzez ADSL2+ (niezaleznie od predkosci)? Modulacja G.DMT (ADSL1) implikuje wiec dostep BSA w moim przypadku?
Radek (77.255.**) | 13 lipca 2011 o godzinie 03:12 #58
@Pawlisko W standardowej procedurze na pewno byśmy nie próbowali w takiej sytuacji włączać opcji, której nie pokazuje Check. @Radek Tak
Karol Wieczorek (195.11.**) | 13 lipca 2011 o godzinie 08:28 #59
dziękuję za odp. Więc zostaję w orange :)
Pawlisko (79.163.**) | 13 lipca 2011 o godzinie 09:48 #60
@xyz, @Karol Wieczorek coś w tym jest co mówi @xyz ja też wolałbym usłyszeć na infolini że 10 będę miał na pewno a może uda się więcej może nawet do 20, zamiast usłyszeć 20 powinno u pana chodzić a okazuje się że mam 14. Tak było w moim przypadku na LLU. Lepiej jest mniej obiecać a dać więcej niż w drugą stronę. I tak wielki plus za pomysł internetu "no limit"
krzychu (81.219.**) | 13 lipca 2011 o godzinie 10:32 #61
Witam, mam pytanko skad wziąść login i hasło aby się zalogować na stronce netiaspot.home ?
Małysz (77.255.**) | 13 lipca 2011 o godzinie 11:24 #62
@Karol apropo pytania Radka z #58 może doprecyzujmy. Karta jest ADSL2+,ale czy jest skonfigurowana w tryb "ADSL2+ only" bez względu na prędkość, czyli pozwoli się zsynchronizować tylko urządzeniom zgodnym z 2+ czy też jest konfigurowana dla opcji < 10 Mb/s w tryb "mixed" czyli pozwoli też złapać synchro w G.DMT ? Mówimy oczywiście o starych opcjach (np LLU 4 Mb/s) no bo w profilu "No limits" to chyba jest "ADSL2+ only"
Bartek (77.112.**) | 13 lipca 2011 o godzinie 13:13 #63
@Małysz Z instrukcji obsługi?;) @Bartek W rzeczy samej.
Karol Wieczorek (188.14.**) | 13 lipca 2011 o godzinie 13:56 #64
@Bartek (#63): U mnie (LLU, 8Mb) łapie synchro zarówno na nowych urządzeniach z ADSL2+ jak i na dziadku SpeedTouch 330 z G.DMT (oczywiście niżej, na około 6 Mb)...
Luke (178.37.**) | 13 lipca 2011 o godzinie 15:08 #65
Witam , od paru dni jestem posiadaczem nolimits po zmianie umowy z 8mb.wg skantarek :Telefon i internet w pakiecie : Usługa dostępna. Maks. prędkość ściągania 21000 kbit/s Tylko telefon : Usługa dostępna Tylko internet : Usługa dostępna. Maks. prędkość ściągania 21000 kbit/s w routerze mam przypisane max dl 24047 i up 1161 w praktyce z kolei na tych wczesniejszych 8mb wg speedtesterów wszelakich wyciagalem na tym łacze okolo (czasami nawet )12000 z wysyłaniem bylo slabiej srednio okolo 960 i pingi w granicach 20 30. w tej chwili mam [IMG]http://results.tester.netia.pl/lnkpdfhmfb[/IMG] i wlasnie tego nie rozumiem , od momentu wlaczenia nolimits nigdy nie przekroczylo predkosci 15000 z groszami pomimo tego ze jesten na linii netii oraz centralke mam niecale 100 metrów od domu , moze i mniej.czy to moj sprzet nie wyrabia czy tez jest milit nalozony w nolimits? router pentagram cerberus p 6311-072 pracujacy w adsl2plus w annexie netii od okolo 3 lat(wczesniej byl modem od netii sagem bodajze). jeszcze przyklad: podczas sciagania z dorbtch serwerów jakis tam plikow na laczu 8mb tym starym bywalo ze omgłem sciagacz predkoscia nawet 2.6 mb/s wg firefoxa ktory to pokazywal oraz takiegomiernika speedu netemeter a w tej chwili nie jest to lacze w stanie pociagnac wiecej niz 2.1. dziekuje i czekam na jakies wskazówki. byłbym zpaomniałem SNR Margin dl 5.4 ul 6.7 db i Line Attenuationdl 4.0 ul 9.6 db czy to ma jakies znaczenie?
grzegorz (83.238.**) | 13 lipca 2011 o godzinie 16:51 #66
#63 "No limits" to chyba jest "ADSL2+ only" To mnie pocieszyłeś, jak do piątku nie dostane SPOTA to stracę internet. Mój sprzęt obsługuje tylko ADSL. A NoLimits mam mieć od piątku.
xprox (213.23.**) | 13 lipca 2011 o godzinie 17:08 #67
@grzegorz Pewnie wszystkie te testy robisz po Wifi? @xprox Bez paniki. Nawet po przełączeniu na ADSL2+, sprzęt będzie działał.
Karol Wieczorek (178.18.**) | 13 lipca 2011 o godzinie 19:35 #68
nie robie testów po wifi poniewaztakowego nie posiadam, router jest przewodowy cerberus pentagram od prawie lub ponad 3 lat na tych samych ustawieniach( jak kupilm podlaczyl i wpisalem parametry tak smiga do dzisiaj) kabel z gniazdka telefonicznego do riytera ma okolo 3 metrów(z przedpokoju do pokoju) a sam kabel do komputera stacjonarnego to jakis metr , wiec jak to wszystko ma sie do tego obciecia na 15000 ? rozumien ze czasami moze byc 12000 czasami powinno byc te 20000 ale nonstop 15000 z groszem? cos nie tak musi byc moim zdaniem technicy na infolinii powidzieli ze wszystko jest ok i te 15000 to wlasnie 20 mb poczym powidzialem no tak ma pan racje , bo co mialem innego odpowiedziec. sam router wg producenta ma osiagi 1,b up i 24 mb down , kable tez nie sa kombinowane czy "spawane" po x razy po drodze. no to jaka to moze byc przyczyna? pytam juz czysto technicznej ciekawosci pozdrawiam
grzegorz (83.238.**) | 13 lipca 2011 o godzinie 20:14 #69
Jeszcze w nawiązaniu do moich wcześniejszych wypowiedzi - czy Netia, oczywiście w przypadku swoich aktualnych klientów, nie mogłaby po prostu umożliwić przetestowania usługi internetu w ramach oferty No Limits przez, powiedzmy, miesiąc czasu (nawet odpłatnie) ? W ten sposób klient wiedziałby, co kupuje i skończyłyby się nieporozumienia typu "miało być 20Mb/s, a dostałem 11Mb/s i Netia nie chce uwzględnić reklamacji". Moim zdaniem, taka możliwość byłaby świetnym dopełnieniem tej oferty i wszystko byłoby jeszcze bardziej jasne i przejrzyste.
xyz (81.219.**) | 14 lipca 2011 o godzinie 10:17 #70
@grzegorz Problem musi leżeć gdzieś po stronie Twojego sprzętu. @xyz Obecnym klientom na sieci włąsnej i LLU jestesmy w stanie powiedzieć dość precyzyjnie jak to powinno działać, więc nie widzę potrzeby komplikowania procesów, co jest nie tylko kosztowne, ale niesie też ryzyko błędów.
Karol Wieczorek (195.11.**) | 14 lipca 2011 o godzinie 11:17 #71
@grzegorz proponuje pożyczyć od kogoś sprzęt który obsługuje adsl2+ wtedy będziesz mieć pewność czy to wina sprzętu czy przewodu. U mnie skanerek pokazuje 23000 kbit/s. A ile będzie w praktyce to się dowiem niebawem. Jak wynik będzie poniżej 15M to wymieniam przewód na nowy od przewodu ziemnego do gniazdka.
xprox (87.205.**) | 14 lipca 2011 o godzinie 14:19 #72
u mnie skantarek pokazuje 3000 kbit/s ale jeszcze przed no limits poprosiłem o 20 Mbitów i działa na 12,5 Mbitów. Jestem zadowolony z prędkości, mniej z awarii masowych w moim mieście Częstochowie - stanowczo za często się powtarzają i trwają godzinami.
bobi (178.37.**) | 14 lipca 2011 o godzinie 15:06 #73
No Limits w praktyce - Z 8Mb/s zmnijszyło się do nie całych 4Mb/s (http://results.tester.netia.pl/mrlrdfhmfb). Pewnie się czepiam bo nie minął jeszcze okres rozliczeniowy po którym mieli mnie przełączyć na No Limits, poza tym parametry linii "wariują" więc może coś tam przełączają :D
Adam (178.37.**) | 14 lipca 2011 o godzinie 16:59 #74
@Karol Wieczorek (#71) - z tego co widzę na forach internetowych to i na LLU zdarzają się sytuacje w której obiecywano "dwudziestkę" a leci np. sześć z kawałkiem; moc dla downloadu jest w granicach 0 albo poniżej (!)... nie można zapominać, że jeśli konsultant ma premię od nowej umowy, to istnieje pokusa by naciągnąć nieco warunki linii by skusić klienta ;) .@grzegorz (#69) - jeśli prędkość jest stała, nie zmienia się w zależności od pory dnia - to albo masz złą synchronizację albo jest ucięta na loginie (w No Limits to drugie teoretycznie nie ma prawa wystąpić). Sprawdź, z jaką prędkością synchronizuje Ci się modem.
Lukasz (178.36.**) | 14 lipca 2011 o godzinie 17:23 #75
Witam. Jak najprościej sprawdzić możliwą prędkość na mojej linii? Kiedyś mieliśmy podpisaną umowę z TP tylko na telefon, została ona rozwiązana/zawieszona dosyć dawno (minimum 6 lat temu), od tego czasu linia nie była używana. Jakie są procedury? Czy muszę najpierw zgłaszać się do TP? (byłem w salonie, powiedzieli mi, że najpierw podpiszą umowę, a potem okaże się jaka jest prędkość - absurd totalny...)
Karol (178.36.**) | 14 lipca 2011 o godzinie 19:14 #76
@Karol Możesz wziąć Neostradę na próbę, spisać parametry linii, a po miesiącu wybrać inną opcję/opa. To najpewniejszy sposób jeżeli masz nieaktywną linię. W opcji bez telefonu policzą Ci 29zł/m-c dodatkowo.
Maniek99 (77.255.**) | 14 lipca 2011 o godzinie 20:13 #77
#Karol dowiedz się jaką masz odległość od centrali. Technika zaczep jakiegoś lub innymi sposobami. To ci da pogląd czego się możesz spodziewać. Nic to nie kosztuje a znaczy wiele. Bo z 2km to i Salomon nie naleje
xprox (77.255.**) | 14 lipca 2011 o godzinie 21:18 #78
wiec moj router ma takie parametry jak na tym screenie http://img840.imageshack.us/img840/4888/screen1qv.jpg oraz wynik z testera netii http://results.tester.netia.pl/fjsrdfhmfb i zeby bylo dla pewnosci nastepny test http://results.tester.netia.pl/hjsrdfhmfb nieważne o ktorej porze dnia i nocy nie zauwazylem aby na ktorymkolwik testrze netii czy tez innych przekroczylo magiczna liczbe 16000.pozniej o ile znajde plyte ze sterownikami zainstaluje oryginalny modem netii ktory dostalem na samym poczatku sagem bodajze i zobacze jak na nim bedzie.poki co poczekam , moze akurat sie poprawi lub jest obciete na centrali ze wiecej nie pusci. pozdrawiam
grzegorz (77.255.**) | 14 lipca 2011 o godzinie 21:29 #79
@up: Ale najlepsze jest w tym to, że w TP usilnie twierdzą, że na tym terenie 2mb to max. Znam człowieka z okolicy, który w Netii ma 4. Szkoda mi czasu na zabawy.
Karol (178.36.**) | 14 lipca 2011 o godzinie 22:31 #80
@up: Ale najlepsze jest w tym to, że w TP usilnie twierdzą, że na tym terenie 2mb to max. Znam człowieka z okolicy, który w Netii ma 4. Szkoda mi czasu na zabawy.
Karol (178.36.**) | 14 lipca 2011 o godzinie 22:59 #81
witam przeszedłem z opcji szybki internet 10mb na no limits z tego co ustaliłem osiągnę więcej niż 10 mb :) ale nie w tym rzecz czy musze 1 sierpnia zresetowac netia spota??????nie chce tracic ustawien bo sam tego nie umiem konfigurowac :) net mi zwolnil skad moge sie dowiedziec czy juz trwa dostosowywanie predkosci???????
mateusz (178.36.**) | 15 lipca 2011 o godzinie 12:25 #82
Ładna wpadka.. a chciałem skorzystać http://media2.pl/telekomunikacja/81141-testowanie-internetu-moze-byc-kosztowne.html
Szymon (83.238.**) | 15 lipca 2011 o godzinie 13:28 #83
No w końcu mam Nolimits. Ale bez komplikacji oczywiście się nie obyło. Jestem już do tego przyzwyczajony. Zapomniano mi zmienić prędkości na porcie. Router synchronizuje się teraz Szybkość 26.58 Mbps Dow / 1.28 Mbps Ups a speed test wypada tak http://results.tester.netia.pl/hlssdfhmfb
xprox (77.253.**) | 15 lipca 2011 o godzinie 13:58 #84
@mateusz Nic nie musisz zmieniać. W najgorzym razie wystarczy odłączenie od prądu na chwilę, nie trzeba resetować do fabrycznych. @Szymon Zdarza się nawet najlepszym. Darmowego testowania w nowej sprzedaży już nie ma więc i tak byś nie skorzystał. @xprox Raczej nie zapomniał, tylko te zmiany wchodzą niekoniecznie w tym samym czasie. Cierpliwości. Restart sprzętu też nie zaszkodzi. Wtedy może pobierze się nowy profil prędkości.
Karol Wieczorek (195.11.**) | 15 lipca 2011 o godzinie 14:37 #85
Karol Wieczorek #85. No tak ale skoro usługa ma być włączona 15tego to ja rozumiem że nie koniecznie od 0:00 ale po 13h i nadal nic nie było to trochę to irytuje. Zadzwoniłem na infolinie przeszedłem sito pana który kazał mi robić tesspeed:D i podłączać kablem rj11 spota;-)chodź tłumaczyłem że synchronizuje się na 1M wiec nie ma szans by szło szybciej to w końcu dał za wygraną i w końcu przełączył mnie do technika który w 2s włączył mi Nolimts na porcie. A gdybym nie zadzwonił to kto wie kiedy bym miał uwolnionego porta.
xprox (77.253.**) | 15 lipca 2011 o godzinie 16:27 #86
Co do spota to jak na razie nic nie mogę mu złego zarzucić. Zobaczymy jak będzie dalej w las. A jeśli chodzi o telewizje w Netii czy myślicie/planujecie wprowadzić swego rodzaju multroom. Bo w sumie na dzień dzisiejszy tylko tego mi brakuje. Aby przejść na VDSL gdy takowa możliwość się pojawi.
xprox (77.253.**) | 15 lipca 2011 o godzinie 16:33 #87
Witam mam internet 1Mb/s dziś czyli 17.lipca mam mieć zmienioną usługę na no limits , dziś zauważyłem ze router się synchronizował Data Rate : 22432 , ale internet dalej działa jak 1Mb czy powinnem dzwonić do Neti ?
Adrian (81.219.**) | 17 lipca 2011 o godzinie 09:26 #88
Realizacja zleceń zmiany oferty na No Limits to jakaś kpina. W drugiej połowie maja złożyłem takie zlecenie i dzisiaj się dowiedziałem, że prawdopodobnie do końca lipca dalej nie zdążycie tego zlecenia zrealizować i uruchomić No Limits 1 sierpnia, czyli o ile nie wystąpią kolejne "nieokreślene komplikacje" w realizacji mojego zlecenia, to może włączycie mi No Limits 1 września. 3,5 miesiąca czekania, piekne po prostu...
Neptun (178.37.**) | 17 lipca 2011 o godzinie 14:21 #89
U mnie niestety miałbyć szybszy internet od dzisiaj i nic z tego. Wszystko przygotowane niby, ale nie ma kto włączyć chyba, wiadomo niedziela ;P
gmpl (178.36.**) | 17 lipca 2011 o godzinie 20:49 #90
@Neptun proponuję napisać do UKE, bo samowolka w tej firmie robi się bardzo uciążliwa. Jak to możliwe, że nie można tego zmienić od reki (czytaj ustawić nowe profile). Kpina z klienta!
lightsander (77.253.**) | 18 lipca 2011 o godzinie 11:51 #91
@xprox Pracujemy nad tym:) @Adrian @gmpl Jeśli nadal coś jest nie tak, to dzwoń na naszą pomoc techniczną. @Neptun Dlaczego nie chcesz dać szansy, żeby Ci pomóc i nie podajesz maila?
Karol Wieczorek (195.11.**) | 18 lipca 2011 o godzinie 11:54 #92
Witam! Po przejściu na "No limits" z 8Mb/s wskoczyło mi na 10Mb/s. Skantarek pokazuje "Usługa dostępna. Maks. prędkość ściągania 20500 kbit/s". Pan na infolinii stwierdził że brakuje wolnego portu DSLAM'ie i muszę się zadowolić 10Mb/s (?!). Czy da się jeszcze coś z tym zrobić? Jestem na CU od Netii, poniżej 600m od centrali. Pozdrawiam.
Adam (87.205.**) | 18 lipca 2011 o godzinie 13:13 #93
@Adam Nic tu tak na szybko nie poradzimy. Myślę, że na naszej miedzi szybciej doczekasz się VDSL-a niż rozbudowy ADSL2+.
Karol Wieczorek (195.11.**) | 18 lipca 2011 o godzinie 13:20 #94
@Karol Wieczorek Dzwoniła miła Pani i powiedziała że niebawem będę miał moje 20Mb/s, muszę również dodać że mój modem synchronizował się w ADSL2+ tydzień przed planowanym przełączeniem na "No Limits". Nie było sygnału w telefonie i "widać" było że coś kombinują. A czy coś w kwestii miedzi Netii się zmieniło? Bo z tego co pamiętam miało tu wejść od razu ETTH :P
Adam (178.37.**) | 18 lipca 2011 o godzinie 16:45 #95
Mija kolejny dzień, a u mnie bez zmian internet jaki był taki jest, najpierw problem z synchronizacją, miało być około 12000 pani powiedziała, że 8000 i więcej się nieda, okazało się15 minut poźniej po telefonach i sprawdzaniach, że dało się prawie 12000 zsynchronizować, ale prędkości nadal nie ma, a dziś mija 2 dzień, narazie czekam. Jutro lub pojutrze reklamacja i mam nadzieje rekompensata.
gmpl (178.36.**) | 18 lipca 2011 o godzinie 20:01 #96
@Karolu W. czy może Pan powiedzieć czy w tym roku wyrobicie sie jeszcze z VDSL w Kaliszu??? Obecnie mam 20Mbit u Was oraz symetryka w innej firmie i za 30 dni konczy mi sie z nimi umowa i nie wiem czy podpisywac nową
oliver (87.205.**) | 19 lipca 2011 o godzinie 10:08 #97
Panie Karolu, krótkie pytanie, dlaczego pomimo iż na www.netia.pl nadal wisi promocja z xbox 360 za 1zł, pan na infolinii poinformował mnie w dniu dzisiejszym, że nie ma takiej opcji abym otrzymał xboxa przy przedłużaniu umowy, umowa kończy się w październiku. Wczoraj natomiast podczas rozmowy z konsultantką żona została poinformowana, że nie ma problemu z xboxem -zostanie wysłany w ciągu 2 tyg od złożenia zlecenia natomiast pakiet promocyjny na usługi tel i internet będzie obowiązywał od października. Proszę o ustalenie zeznań - są te xboxy? czy nie?
wojtek (77.255.**) | 20 lipca 2011 o godzinie 15:30 #98
Panie Wojtku, xboksy są.
Karol Wieczorek (195.11.**) | 20 lipca 2011 o godzinie 15:31 #99
super, w takim więc razie kolejne pytanie. Czy mogę skorzystać z tej promocji przy przedłużaniu umowy jeśli kończy mi się ona w październiku a chciałbym już teraz podpisać nową? i czy obowiązkowo muszę otrzymać netia spot?
wojtek (77.255.**) | 20 lipca 2011 o godzinie 15:37 #100
@Wojtek O tym proszę rozmawiać z konsultantami. Może Pan najpiwrw wysłać zgłoszenie przez formularz www, to oddzwoni konsultant(ka), którzy się w tym specjalizują się w ofertach przedłużeniowych.
Karol Wieczorek (88.220.**) | 20 lipca 2011 o godzinie 15:58 #101
Czy można dostatać od was netia spota gratis?? Bo na allegro już się pojawiły http://allegro.pl/netia-spot-wiele-w-jednym-zobacz-nowka-i1725516878.html .
Krystian (77.252.**) | 20 lipca 2011 o godzinie 18:15 #102
#101 Tak oczywiście a świstak siedzi i zawija je w te sreberka.
xprox (77.255.**) | 20 lipca 2011 o godzinie 21:03 #103
@Krystian (#102) - zobacz aukcję, jak tylko dałeś namiary to smutni panowie z Netii zaraz zdalnie wyłączyli :P (zastrzegam że to ma być żart :) )
Lukasz (178.36.**) | 21 lipca 2011 o godzinie 00:29 #104
Pomijając (delikatnie mówiąc) nieroztropność, polegającą na sprzedawaniu nie swojej własności (nie zwracając sprzętu płaci się 300 zł), Spot kupiony w ten sposób jest prawie całkowicie bezużyteczny.
Karol Wieczorek (195.11.**) | 21 lipca 2011 o godzinie 10:13 #105
@Karol Wieczorek A jeśli jakimś cudem zmienilibyśmy w Netia Spot firmware na jakiś kompatybilny? Wtedy Netia Spot okazałby się naprawdę użyteczny. Moglibyście podać ile pamięci i na jakim procku oparty jest Netia Spot.
Krystian (77.252.**) | 21 lipca 2011 o godzinie 13:38 #106
Witam jak to jest że Mam możliwości na internet 20Mbitów/s i mój router się synchronizuje na 23289kbps a niestety działa mi tylko 6-8 Mbitów/s i to bardzo nie stabilnie, Dzwoniłem do infolinii Neti to zgłosili to do fachowców TPSA i oni do mnie zadzwonili że z drutami wszystko ok i ze z ich strony wszystko ok i to tylko i wyłącznie wina Neti , Wiec się pytam czy to jest internet Made in China ?
Adrian (83.238.**) | 21 lipca 2011 o godzinie 15:30 #107
Jakie prędkości w praktyce? Ano takie jak dotychczas, bo zapewne magicy z Netii zapomnieli ustawić nową prędkość... Przedziwne jest to, że drugi raz przedłużyłem umowę z Netia i za każdym razem muszę dzwonić i się dopytywać czemu nie ma nowej prędkości. Koniec marudzenia. Tak nawiasem mówiąc, po jakim czasie wprowadzane są nowe ustawienia? Do tej pory wydawało mi się, że z rozpoczęciem nowego okresu rozliczeniowego (rozpoczęciem obowiązywania przedłużenia umowy)powinny się załączyć nowe ustawienia, a potem Netia ma 30 dni na dopasowanie parametrów (co by było tyle, ile kabel pozwala). Przedłużenie umowy weszło w życie, co mogę stwierdzić po niepotrzebnej mi usłudze Bezpieczny Internet, której to prośbą o aktywację zostałem zaatakowany podczas logowania na netiaonline. Czekać cierpliwie na łaskę z nieba, czy męczyć konsultanta? ;)
MSZ60 (87.205.**) | 21 lipca 2011 o godzinie 21:58 #108
@MSZ60 Nie podajesz żadnych konkretów więc nie jestem w stanie dać odpowedzi. Skontaktuj się z pomocą techniczną.
Karol Wieczorek (178.18.**) | 22 lipca 2011 o godzinie 09:13 #109
mam pytanie od roku posiadam internet w netii jestem dość zadowolony ,mam 6mb ,co zrobić skorzystać z gwarancji ceny płace 59,49 zł rozumiem ze wtedy dostane no limits. czekać jeszcze pół roku i wziąść spota .jesli skorzystam z gwarancji ceny to jest nowa umowa na 24 miesiące czy w ramach starej??????? co sie bardziej opłaca?
marek (77.253.**) | 22 lipca 2011 o godzinie 12:08 #110
@marek nie masz nowej umowy tylko zmienniasz oferte a np jak ci pozostal rok do końca umowy to nadal bedziesz mial rok trwania umowy ostatnio sie pytałem na infolini to mi powiedzieli ze nie ma nowej umowy
piotrek8899 (77.254.**) | 22 lipca 2011 o godzinie 14:19 #111
Niestety coraz bardziej odnoszę wrażenie, że Netię przerosła oferta NoLimits, okres rozliczeniowy zaczął się 17-go do dnia dzisiejszego brak zmian w prędkości, rozmowy z działem technicznym nie przyniosły rezultatu, dwa dni temu o 08:11 dostałem sms'a z informacją o tym, że moje zgłoszenie jest weryfikowane, przez dział techniczny i proszą o cierpliwość w oczekiwaniu na ponowny kontakt z ich strony, do dzisiaj nic zero kontaktu jak idą prace, czy wogóle coś z tego będzie. Prędkość podnosi się na sekundę do obiecanej aby jeszcze szybciej powrócić do poprzedniego stanu. Wina nie leży po mojej stronie, sprawdzałem nie tylko na swoim routerze (Pentagram), ale również na Asmaxie Netii oraz na dziewiczym laptopie, nie zaśmieconym programami. Fakt rekompensaty, za dany okres niekorzystania z obiecanej prędkości, co jest naturalne w tych warunkach, pozostawia drobny niesmak, że zaczyna się to przytrafiać Netii, mam wrażenie, że oferta NoLimits była ofertą nie do końca przemyślaną, zwłaszcza, że te NoLimity jak się okazuje, to najczęściej max 10Mb/s.
gmpl (77.253.**) | 22 lipca 2011 o godzinie 19:19 #112
@gmpl Radzimy sobie, nic nas nie przerosło. Nie znam dokładnie Twojego przypadku, ale jeśli jesteś na BSA brak informacji zwrotnej przez kilka dni nie jest niczym niezwykłym.
Karol Wieczorek (188.14.**) | 23 lipca 2011 o godzinie 10:39 #113
Ja mam takie pytanie mam 6MB ale pobiera mi z prędkością 7mb i dzisiaj dzwoniłem na infolinie i mi ze 6mb max pójdzie a niekiedy mi sięga pobieranie do 850kb/s i moje pytanie do was jest takie Czy skorzystać z gwarancji ceny i wziaść no limits czy pozostać przy 6Mb/s płacąc 60zł
piotrek8899 (178.37.**) | 23 lipca 2011 o godzinie 14:03 #114
Bzdura !!!!!!!!!!!!! Rzekomo mam (sprawdzone przez Netia) 17.0 Mb/s , komputer pokazuje 8,1 Mb/s a tester (polecany przez Netia) 3,6 Mb/s !!!!!!!!!! Dzwoniłem parę razy !!! 1. Po północy będzie 17.0 Mb/s 2. Po paru dniach !?!?! 3. Może potrwać tydzień lub dwa ?!?!?! NADAL NIC !!!!!!!!!! RZENADA !!!!!!!!!!!
Damian (77.253.**) | 23 lipca 2011 o godzinie 15:39 #115
Panie Karolu, czy to jakaś awaria, czy przeciążenie punktu styku? Mieszkam w Rawiczu (Wielkopolska)i zauważyłem, że z 10Mbit, w porywach jest 2. Synchronizacja 12448 DL, 970 UL. Rok temu było podobnie i trwało to jakieś 3 miesiące, aż wróciło do normy. Internet BSA.
Przemek (87.205.**) | 23 lipca 2011 o godzinie 20:58 #116
@piotrek8899 Skoro te 6 Mb/s, które masz to max na Twojej linii, to na cud bym nie liczył. @Przemek Nie słyszałem o większych problemach na punktach styku z TP, więc jest to raczej kwestia łączy jeszcze w sieci TP. Najlepiej zgłosić to naszym technikom (najwygodniej przez formularz na naszym www).
Karol Wieczorek (188.14.**) | 25 lipca 2011 o godzinie 12:51 #117
@piotrek8899 Znając życie pójdzie więcej niż 6Mb/s. U mnie też max był na 6Mb/s wg Netii, wg tp 2Mb/s. Biorąc NoLimits masz szansę się przekonać, a i cena niższa. Proponuje sprawdzić w routerze zakładkę jeśli masz asmaxa statistics->adsl->Attainable Rate (Kbps) Tam będziesz miał mniej więcej maksymalną dostępną przepustowość dla łącza.
Krystian (77.252.**) | 25 lipca 2011 o godzinie 13:36 #118
Panie Karolu a np jak wchodzę w konfiguracje routera prawda to tam klikam na statystyki ADSL i tam w tabelce jest pokazane moja prędkość jaka mam teraz i wyżej Attainable Rate (Kbps): i wynosi z 28 mege to to jest maksymalna prędkość na mojej linii jaka mogę osiągnąć czy jak
piotrek8899 (178.37.**) | 25 lipca 2011 o godzinie 14:01 #119
@piotrek8899: I masz odpowiedź co możesz mieć, pewnie blisko centrali mieszkasz jak pokazuje ci 28Mb/s :)
Krystian (77.252.**) | 25 lipca 2011 o godzinie 14:18 #120
@Krystian Krystian sprawdziłem tak wcześniej prawda i tak mam około 28 mega niekiedy zmienia sie do 27 tylko jeszcze chcialem sie upwenic czy to co tam pisze w tych statystykach ADSL to czy to prawda i jednak prawda ze max ja mogę osiągnąć około 28mb/s
piotrek8899 (178.37.**) | 25 lipca 2011 o godzinie 16:37 #121
@Krystian Krystian a mam takie jeszcze pytanko? Jak mogę sprawdzić gdzie jest ta central albo jak sprawdzić ile km jestem od niej bo na forach zawsze piszą ze jest się blisko lub daleko prawda i mnie ciekawi jak to sprawdzić?
piotrek8899 (178.37.**) | 25 lipca 2011 o godzinie 18:40 #122
@piotrek8899 Kiedyś był dostępny superskantarek i tam można było zobaczyć, teraz pozostaje się spytać na infolinii netii, albo się spytaj techników firmy eltel obsługującej centrale. Proponuje przejść na nolimits bez zastanawiania się. Ja już mam tą ofertę i jestem mega zadowolony mimo iż do centrali mam jakieś 4km. Synchronizacje mam na poziomie 11,5 MB/s a za cenę w nolimits to w tp byś miał może 6mb/s
Krystian (77.252.**) | 25 lipca 2011 o godzinie 21:48 #123
@Krystian wiesz chyba przejde bo prawie mi sięga 30 mega prędkości i za 60zł w zaokrągleniu to się opłaca w TP miałbym np jak mówisz za ta cenę tylko 6 mb/s . A to 11,5mb/s zmienia się tobie niekiedy np do 10mb/s i ile czekałeś aż zmienia ci prędkość??
piotrek8899 (178.37.**) | 26 lipca 2011 o godzinie 01:06 #124
Witam Zastanawiam się czy czasem to tp nie nadaje tępa rozwojowi sieci? Doświadczyłem takiego oto przypadku, Międzybórz (miasteczko 2,5k ludności) VDSL (40) TP śmiga aż miło, 15 km dalej sieć Cu Netii w Sycowie... cisza :( Jak długo będziemy czekać?
Tomek i Asia (79.189.**) | 26 lipca 2011 o godzinie 08:44 #125
@Tomek i Asia To zależy ile trwa przeprowadzka do Międzybórz, tyle Państwo będą czekać. A to kto bardziej nadaje ton rozwojowi sieci. Będziemy mogli powiedzieć pod koniec roku. Kto ma większe pokrycie własnej sieci VDSLem. Zresztą nie wiem na co wam ludzie aż tak potrzeba internetu 50M? Ja mam obecnie 20+ i jest aż za dość. Bardziej interesuje mnie VDSL pod kątem usługi TV z jakimś ludzkim multiroomem. Abym miał taki sam komfort u siebie w domu co w mieszkaniu bloku gdzie jest kablówka.
xprox (77.253.**) | 26 lipca 2011 o godzinie 13:26 #126
@piotrek8899 : Po zmianie taryfy ok miesiąca na zmianę prędkości, ale wtedy byłem na BSA, na LLU powinno się to odbyć natychmiastowo.
Krystian (77.252.**) | 26 lipca 2011 o godzinie 15:24 #127
@Krystian Ja tez jestem na BSA nie jestem na LLU a ty myślałeś ze na LLU bo w BSA to oni muszą jeszcze TP poinformować żeby mi uwolnili łącze coś takiego
piotrek8899 (178.37.**) | 26 lipca 2011 o godzinie 16:08 #128
@piotrek8899 : Czyli miesiąc sobie poczekasz , ale warto!!
Krystian (77.252.**) | 26 lipca 2011 o godzinie 17:09 #129
Przedłużyłem umowe na "oferte no limit" i za miesiac bedzie aktywowana. Konsultantka zapewniała mnie że będzie to między 8 a 16 mbps (przy umowie BSA). Sprawdzając jakie moge mieć łącze na stronie 'skantarek' pokazało 10000 i usługa na LLU. Czy jest to możliwe podczas sąsiad na przeciwko na skantarku ma 3500? Dodam, że wyliczając parametry na podstawie tłumienia i szumow wartość oscyluje bliżej 3500 niż wspomnianych 10tys. Przy jakich prędkościach obliczany indywidualny abonament? Z gory dziękuje za odpowiedz.
BARTOL (81.219.**) | 26 lipca 2011 o godzinie 18:22 #130
@BARTOL Jak będzie, to się dokładnie okaże po aktywacji. Myślę, że różnica może wynikać z tego, że patrzysz na parametry właściwe dla technologii ADSL a my świadczymy na LLU usługi na ADSL2+ i dla tej technologii przyjmujemy parametry.
Karol Wieczorek (178.18.**) | 26 lipca 2011 o godzinie 23:06 #131
Sam internet ponad 20Mb to faktycznie za dużo (teraz na speedtest.net pokazuje mi 21-22Mb), bardziej mnie interesuje prędkość na wysyłaniu (zdalna praca na komputerze) i niskie opóźnienia (np. na wspomnianym VDSL ping to 10ms) Następny argument za VDSL to możliwości TV w jakości HD. Sama prędkość to nie wszystko, górę biorą dodatki i to one zachęcają do zmiany technologii.
Tomek i Asia (79.189.**) | 27 lipca 2011 o godzinie 09:40 #132
@Krystian a np pacz jak będę miał to damy 28 mega to czy ta prędkość będzie stała np jakieś program mam co dajmy na to zużywa dozo transferu i pobiera z prędkością 28mb/s i czy ta prędkość będzie stała czy zmienna np z 28mb/s spadnie do np 5mb/s P.S i czy masz tak czy stała masz prędkość ??
piotrek8899 (178.36.**) | 27 lipca 2011 o godzinie 13:49 #133
@piotrek8899 Prędkość nigdy nie będzie stała, maks co dostaniesz to 24Mb/s bo takie są założenia technologi adsl2+. To czy będziesz miał stabilne 20-24Mb/s zależy od wielu czynników (centrali, kabli, ruchu w sieci netii). Jak pisałeś jesteś na BSA więc u Ciebie jeszcze wejdzie mechanizm Bitrate Adaptive a więc dostosowanie przepustowości do obciążeń centrali, czyli jak centrala TP będzie przeciążona to i tobie przepustowość wytną.
77.252.238.35 | 27 lipca 2011 o godzinie 14:40 #134
alez mi to oferta, mam 1mb chcialem 2 to musialbym zaplacic jakies 80 zl i podpisac nowa umowe na 2 lata, teraz place 49 a do tego teraz wyjezdzaja z promocja 25 zl za 20mb umowa mi sie konczy za pol roku to samo bede mial w tp i koncze z ta firma
stalker (77.254.**) | 28 lipca 2011 o godzinie 15:59 #135
Cześć! Mam pewien problem a mianowicie przechodzę z 2mb na no limits, przez kilka dni po zmianie przepustowości nie miałem internetu, przyjechali technicy i powiedzieli ze u mnie maksymalnie pójdzie 10 mb (mój kolega mieszkający dużo dalej od centrali na tych samych kablach ma 18 mb), do centrali mam nie więcej jak 500 metrów. I tutaj mam pytanie czy możliwe jest ze 20 mb nie chodziło przez złą konfiguracje routera? Router to Pentagram cerberus, był wcześniej ustawiony na ADSL Multimode, czy zmiana na ADSL 2+ by pomogła?
mirek (77.253.**) | 2 sierpnia 2011 o godzinie 13:32 #136
Witam, Mam No Limit z Netia Spotem na linii TP i max przepustowosc 6mb/s. Czy jest mozliwosc napisania pisma lub zlozenia prosby na infolinii o zwiekszenia tego limitu do 10 lub 20mb bo lacze chodzi stabilnie (az za bardzo) i na pewno wyciagneloby wiecej. Nawet gdyby bylyby wahania predkosci to mimo to chcialbym wieksza przepustowosc :)
Seba (77.112.**) | 3 sierpnia 2011 o godzinie 19:59 #137
@Seba Zgłoś temat przez formularz kontaktowy na stronie, może się uda.
Karol Wieczorek (188.33.**) | 3 sierpnia 2011 o godzinie 21:36 #138
@mirek (#136) - Zapytaj czy w przypadku jeśli się nie uda osiągnąć 8 Mb, będziesz w stanie wrócić do starych warunków umowy. Jeśli margin się zwiększył podczas rozmowy, to możliwe że obecnie zaniżona jest moc wyjściowa - wtedy być może pójdzie te 8 Mb... no ale zobazymy co pan Karol Wieczorek odpowie :)
Lukasz (213.19.**) | 8 sierpnia 2011 o godzinie 22:25 #139
@Krystian hej tak jak mi mówiłeś zadzownilem do nich i przechodzę już będę miał około 9 września No Limitss ale tak jak mówiłem ze tam pokazywało mi ze będę miał około 28 mega a teraz dzisiaj spadło do 10 mega i zmienił się tym sieci na READSL2 a był ADSL2 tez tak miałeś
piotrek8899 (77.254.**) | 18 sierpnia 2011 o godzinie 11:39 #140
Mam pytanie, co oznacza, ze "dla usługi BSA prędkość zostanie osiągnięta do 30 dni od aktywacji"? Ustalona prędkość będzie stała tzn. czy w przypadku zwiększenia możliwości mojej linii prędkość nie wzrośnie?
BARTOL (62.148.**) | 6 września 2011 o godzinie 18:41 #141
@BARTOL Dotyczy to wyłącznie usług na sieci TP w technologii BSA i oznacza, że (jeśli system pokazuje taką możliwość) kierujemy do TP zamówienia na coraz wyższą prędkość. Na naszej sieci i LLU ustawiamy po prostu profil, który od razu zestawia łącze na najwyższą stabilną prędkość.
Karol Wieczorek (195.11.**) | 7 września 2011 o godzinie 10:31 #142
Tak jak mi mowia ze maksymalnie mojie lacze osiagnie 6 mega ale jakos od poczatku umowy mam 7 mega i konsultanci z Netia twardo stoja na swoim ze maksymalnei ja moge miec ino 6 mega a ja sadze ze zdecydowanie wiecej zobacze ja ile bede mial po 31 dniach
piotrek8899 (178.37.**) | 7 września 2011 o godzinie 15:15 #143
Mam problem. Miałem router SAGEM i prędkość do 4,9 mg/s i taką też ( czasami )miałem w swoim laptopie - usługa Netii po tz.kablu. W Netii wykupiłem usługę do 61 mg/s, której w laptopie nie mam pomimo wizyty technika. Po wielu komplikacjach był u mnie jeszcze raz technik z Netii i stwierdził ( zrobił test na swoim laptopie ), że prędkość przesyłowa jest 54 mg/s i że jest wszystko OK ze strony Netii. Nie wiem co mam zrobić ponieważ moja prędkość przesyłu po kablu wynosi obecnie niewiele ponad 2 mg/s. Mam obecnie z Netii router technicolor TG 589 vn. Co zrobić abym miał w laptopie wyższą prędkość ?
Tomek W (87.205.**) | 8 września 2011 o godzinie 12:20 #144
Plus dla Netii za szybkie uruchomienie usługi, internet smiga jak ta lala :) Na początku zsrynchonizowany na 6MBit (7456). Zobaczymy czy cos sie ruszy dalej. Technik z tepsy określił to jako maksimum (nieopatrznie pochwalilem mu sie ze mam netie z nolimits), ale parametry pozwalaja na więcej (tłumienność i szumy). Pytanie czy netia wysyła pomimo wszystko zamówienie na więcej? pozdrawiam!
remik (81.219.**) | 8 września 2011 o godzinie 21:17 #145
@remik Jeśli w systemach pokazuje, że to jest max, to sami z siebie nie będziemy kierować zamówienia do TP na podniesienie. Ale jak będzie działać stabilnie i parametry będą teoretycznie pozwalać na więcej, to za miesiąc możesz się skontaktować z naszą pomocą techniczną. Jeśli uznają, że rzeczywiście warto spróbować, to na pewno to zrobią.
Karol Wieczorek (195.11.**) | 9 września 2011 o godzinie 09:36 #146
@Tomek W Zmień sterowniki w karcie sieciowej a jak to nie pomoże, to zmień laptopa.
Karol Wieczorek (195.11.**) | 9 września 2011 o godzinie 09:46 #147
a co powiecie o mojej lini ile maks moge osiagnac oto moj link http://pitherzi.wrzuta.pl/obraz/powieksz/77eV8jNiwgk zobaczcie se i dajdzie znac mi
piotrek8899 (77.254.**) | 9 września 2011 o godzinie 10:48 #148
@piotrek8899 DSLAM masz pod swoim domem? Pełne 20mbitów spokojnie uciągniesz, a nawet 23 :) PS. Spokojnie możesz brać VDSL 80mbit.
lightsander (213.23.**) | 9 września 2011 o godzinie 12:56 #149
@lightsander To proszę wyjaśnij mi dlaczego w TP i Neti mówią mi ze maksymalnie moje łącze może mieć tylko 6 mega. A od centrali w Neti mówili mi ze mam 83 metry. VDSL mówili mi ze w mojej lokalizacji nie ma
piotrek8899 (77.254.**) | 9 września 2011 o godzinie 13:20 #150
Witam :) Jestem podpięty do takiej białej szafy przy której jest studzienka i słupek Netii. Odległość to jakieś 600m, natomiast niecałe 100m (prawie widzę ją z okna) stoi druga taka szafa (trochę mniejsza 1200) też ze studzienką i słupkiem. Czemu nie jestem podpięty do tej bliższej szafy? Czy ona jest tylko do LLU czy jak? 600 a 100 metrów do duża różnica :) Z góry dziękuję za odpowiedź.
Adam (77.255.**) | 10 września 2011 o godzinie 13:45 #151
@Adam Może dlatego, że gdy ta sieć była budowana, nie było tam jeszcze Twojego budynku. Albo dlatego, że inżynier planujący sieć stwiwerdził, że tak będzie najbardziej ekonomicznie? Tak czy siak przy 600 metrach, szczególnie na naszej sieci złapiesz spokojnie synchro w okolicach maksa dla możliwości technologicznych xDSL.
Karol Wieczorek (195.11.**) | 12 września 2011 o godzinie 10:51 #152
@Karol Wieczorek Budynek ma 28 lat, natomiast wydaje mi się że do tamtej po prostu nie sięga światłowód. Zaraz obok jest dość duża centrala TP, może do tego ją przewidzieli? A pytam bo teraz wyciągam 17,5Mb/s, a gdybym był te ok. 100m to pewnie miałbym pełne 20 i na VDSL'u (którego może kiedyś będę miał :P ) było by szybciej.
Adam (77.255.**) | 12 września 2011 o godzinie 11:59 #153
@Panie Karolu a moze pan tutaj daje link do mojej lini http://pitherzi.wrzuta.pl/obraz/powieksz/77eV8jNiwgk i niech pan mi powie ile maks osiagne
piotrek8899 (77.254.**) | 12 września 2011 o godzinie 12:18 #154
@piotrek8899 nie wiem jak Karol,ale ja Ci powiem :) Linia super (mieszkasz w DSLAMie ? :D), w ADSL2+ pełne 20 Mb/s, w VDSL2 myślę,że spokojnie szansa na 80Mb/s
Bartek (178.36.**) | 12 września 2011 o godzinie 12:33 #155
@piotrek8899 Coż ja mogę więcej powiedzieć? Synchronizacja bardziej niż bardzo dobra:)
Karol Wieczorek (195.11.**) | 12 września 2011 o godzinie 13:53 #156
@Bartek i panie Karolu to powiedzcie mi czemu TP i Netia mówią mi ze maksymalnie mi pójdzie tylko 6 Mega a centrale te skrzynki białe to mam z 83 Metry od domu swojego. P.S pytałem się w Netia czy mogę mie 3 usługi ale niestety nie ma ummie VDSL2 tak mi powiedzieli
piotrek8899 (77.254.**) | 12 września 2011 o godzinie 15:28 #157
@piotrek8899 Opieramy się na danych z TP. Może są błędne lub nieaktualne.
Karol Wieczorek (77.255.**) | 12 września 2011 o godzinie 22:07 #158
@Panie Karolu to np jak są błędne to Netia i tak wyśle zgłoszenie i zwiększenie transferu ??
piotrek8899 (178.37.**) | 13 września 2011 o godzinie 09:27 #159
Tak jak ja wczoraj w Netii na czacie dałem pani konsultant swoje statystyki te ale i tak mówi mi ze maksymalnie mi 6M pójdzie
piotrek8899 (178.37.**) | 14 września 2011 o godzinie 09:06 #160
@piotrek8899 Bo konsultantka pewnie i tak podała,to co pokazuje Check TP.
Karol Wieczorek (195.11.**) | 14 września 2011 o godzinie 11:00 #161
@Karolu to jak np pokazuje jej 6 mega tylko to nie będzie wysyłała do TP zgłoszenia do TP o zwiększenie mi transferu ??
piotrek8899 (178.37.**) | 14 września 2011 o godzinie 13:22 #162
W praktyce wygląda to tak, że NETIA najpierw podpisuje umowę a dopiero później próbuje uruchomić internet. U mnie trwa to już drugi tydzień i na razie bez rezultatu. A najgorsze jest to, że brak jest od nich jakichkolwiek informacji oprócz tego, że uruchamianie w toku. Żenada.
Waldemar (83.10..**) | 16 września 2011 o godzinie 16:14 #163
@Waldemar Zgodnie z umową (którą powinno się przeczytać przed podpisaniem) czas aktywacji usługi (w zależności od technologii) może trwać od kilkunastu do 40 dni.
Karol Wieczorek (195.11.**) | 19 września 2011 o godzinie 10:08 #164
A ja mam pytanie w jakich godzinach uruchamiacie usługi ? przedłużyłem umowę i konsultantka powiedziała mi że prędkość zwiększą 17 października (czyli dziś). Kiedy można się spodziewać podniesienia prędkości internetu ?
ziolek (178.36.**) | 17 października 2011 o godzinie 09:03 #165
@ziolek Nie ma takiej jednej godziny. Do końca dnia jeszcze wiele godzin.
Karol Wieczorek (195.11.**) | 17 października 2011 o godzinie 09:16 #166
@@ziolek Jezeli masz w technoligi BSA i np na potwierdzeniue pisze ze zmiana uslugi nastapi z dniem 17.10.2211roku to jeszszcze musisz se poczekac nastepne 31 dni ja tak mialem w technologi BSA czekałem jeszcze 31 dni
piotrek8899 (178.37.**) | 17 października 2011 o godzinie 09:29 #167
Dzięki za odpowiedź. Nie ja mam neta przez LLU. A mam jeszcze jedno pytanie. Umowę przedłużyłem telefonicznie 1 października i konsultantka powiedziała mi że potwierdzenie pisemne przyjdzie pocztą. Czy nie powinno czasem być go już u mnie ?
ziolek (77.254.**) | 17 października 2011 o godzinie 11:46 #168
I jeszcze jedno czy w panelu administracyjnym na netiaonline w zakładce umowy nie powinno być jakiejś wzmianki typu - umowa przedłużona ?
ziolek (77.254.**) | 17 października 2011 o godzinie 12:09 #169
@ziolek tego to ja nie wiem ale ja czekalem z 2 tygodnie bodajze cos takiego na potierdzenei chyba 2 nie jestem pewien
piotrek8899 (178.37.**) | 17 października 2011 o godzinie 12:25 #170
@ziolek Nie. System aż tak mądry nie jest.
Karol Wieczorek (195.11.**) | 17 października 2011 o godzinie 12:43 #171
ziolek - też nie dostałem, a miesiąc już minął dawno. Co więcej nie mam nawet dokumentu z regulaminem przedłużenia usługi, Pani przez telefon powiedziała że przedłużając umowę (wypełniałem formularz przedłużenia przez Internet, potem pani oddzwoniła). Mam więc nowy Internet, ale nic nie wiem poza ogólnikami powiedzianymi telefonicznie...
Adam (195.20.**) | 24 października 2011 o godzinie 13:23 #172
Panie Karolu co to za nowa zakładka "Kontakt" w NOL. Czyżby klienta sam mógł śledzić postępy w realizacji zamówienia/reklamacji. Ewentualnie kiedy wprowadzicie możliwość zgłaszania reklamacji i usterek przez NOL? (tak jak to ma konkurencja)
lightsander (156.17.**) | 26 października 2011 o godzinie 19:18 #173
@lightsander To będzie coś w tym stylu, ale lepsze. Już niebawem, robimy ostatnie poprawki. A zgłoszanie awarii i wiele innych rzeczy można załatwić już teraz przez formularz konktakowy na www.netia.pl.
Karol Wieczorek (195.11.**) | 28 października 2011 o godzinie 09:47 #174
Słuchajcie czekam od 17.10.2011 na podłączenie w ramach ADSL2+ i szybszy internet. Czy wykazałem zbyt mało cierpliwości ? Wiem, że to jest na łączach TP.SA, wiem, że to wiocha a technicy pewnie dopiero rozklekotanym Pugiem z Francji wyruszyli.. tym nie mniej... ile można czekać ? Czy powinienem zacząć rozmawiać niczym Czaban yudzież Szaban z internetego klasyku http://www.youtube.com/watch?v=poqSs38HCAs ? Bardzo bym nie chciał.
dejf (178.37.**) | 7 listopada 2011 o godzinie 19:59 #175
Te statystki bardzo ładne - tylko jak to się ma do rzeczywistości? Cz y przypadkiem te dane są generowane na podstawie statystyk zamówień czy rzeczywistych parametrów uzyskiwanych na dslamach? Mój przypadek niestety smutny - najpierw zapewnienia ze prędkość będzie 23/1 Mbit/s na LLU, zapewnienia pracownika Netia ze odległość od centrali z uwolnioną pętlą abonencką wynosi 288 metrów, potem przeboje z wlekąca się długo aktywacją aż w końcu prędkość na poziomie zaledwie 8 Mbit/s - it o tylko w porywach.
jahu (178.37.**) | 8 listopada 2011 o godzinie 16:31 #176
Witam panie Karolu mam dwa pytania odnośnie internetu NO LIMITS a mianowicie podłączyli mi internet tydzień temu nadal mam prędkość 1.32 ciekawi mnie kiedy zaczną przełączać mnie na wyższe transfery (BSA) wiem że trwa to do 30 dni ale na informacji zapewniali że w ciągu kilku dni takie próby będą miałe miejsce a tu nic . Drugie pytanie na Net Spocie mam taki wykres jak maksymalna szybkość lini w tym momęcie wynosi ona 8.53 ale zauważyłem kilka razy że spada ona nawet do 4.50 czym to jest spowodowane ? I czy to jest faktyczna prędkość jaką będe mógł osiągnąć na moich kablach ?
gwizdek (178.36.**) | 9 listopada 2011 o godzinie 10:27 #177
@gwizdek Linia wydaje się nie mieć zbyt dobrych paramentrów a do tego chyba centrala (DSLAM) TP wygląda na przeciążoną. Najlepiej jak zgłosisz na spokojnie sprawę przez formularz kontaktowyc na www.netia.pl.
Karol Wieczorek (195.11.**) | 9 listopada 2011 o godzinie 10:59 #178
Gwizdek przedłużyłem umowę 17.09, miała wejść w życie 17.10. Mamy 09.11!? O szybszym łączu mogę pomarzyć. Człowiek na infolinii obiecywał rodzicom gruszki na wierzbie i 20Mb/s. Na moje stwierdzenie, ze do centrali jest prawie 2km w dalszym ciągu się upierał, że nie będzie problemu. Dramat. Chyba jednak niczym Czaban do Netii wpadnę, co prawda jeszcze nie byłem, ale wpadnę.
dejf (178.37.**) | 9 listopada 2011 o godzinie 14:11 #179
Witam, zamierzam podpisać umowę z Netią na Internet. Na infolinii dowiedziałem się, że mogę mieć na lini miedzianej Netii (CU) lub ETH, możliwe prędkości są zbliżone. I teraz pytanie: Co wybrać? Nie potrzebuję oszałamiającej prędkości a bardzo zależy mi na stabilności łącza, jak najmniejszej ilości przerw. Czy może któraś opcja jest bardziej rozwojowa? Proszę o poradę. Pozdrawiam!
Hundert (83.23..**) | 14 listopada 2011 o godzinie 19:38 #180
@Hundert Ja bym wybrał ETH i Tobie też polecam:)
Karol Wieczorek (195.11.**) | 15 listopada 2011 o godzinie 09:13 #181
ETH obsługuje u mnie Internetia. Miałęm z tą firmą problemy, gdy nie była jeszcze częścia Netii a obsługiwała sieć osiedlową ( częste przerwy, ignorowanie zgłoszeń itd. ). A może padną jakieś konkretne argumenty za ETH. Pozdrawiam!
Hundert (83.7.1.**) | 15 listopada 2011 o godzinie 10:26 #182
@Hundert Przejściowe problemy się zdarzają, ale nie można być tak pamiętliwym;) Jeśli Twój budynek jest podłączony po zmodernizowanych łączach światłowowodych, to będziesz miał usługę do 100 Mb/s plus TV. Skrętka kat. 5 czy 6 ma dużo większe możliwości przeniesienia danych (nawet 1 Gb/s), więc tam gdzie mamy wybór, co modernizować, raczej będziemy się nastawiać na ETH.
Karol Wieczorek (195.11.**) | 15 listopada 2011 o godzinie 10:30 #183
W praktyce po 30 dniach prędkość nie wzrosła z 6 Mb do 20 Mb, i raczej nie wzrośnie dopóki nie zostanie uruchomiony na mojej linii adsl2+ G.992.5, a raczej jest to możliwe ponieważ kilka dni byłem na porcie neostrady i taka modulacja była, niestety znów jest stary adsl G.992.1, także "obiecanki cacanki" by nowego klienta złapać...
Maciek (77.254.**) | 5 grudnia 2011 o godzinie 13:32 #184
@Maciek Jeśli są wolne porty na ADSL2+, to powinieneś być przez TP przełączony. TP realizuje takie zlecenie w ciągu 5 dni roboczych, więc jeśli to zgłaszałeś, musisz się uzbroić w nieco cierpliwości.
Karol Wieczorek (195.11.**) | 6 grudnia 2011 o godzinie 09:59 #185
Jestem na adsl2+ synchronizacja jest na 12.45 Mbps / 0.92 Mbps, więcej się nie da aby było stabilnie ale i tak jest dobrze, jakoś się jednak staracie aby było dobrze, trochę to trwa ale jednak do skutku, pozdrawiam Panie Karolu
Maciek (77.254.**) | 6 grudnia 2011 o godzinie 22:34 #186
Witam!!! Linia tpsa podlaczona do centrali LLU oddalonej o 700 metrow. Obecne paramtery lini to: Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 10,0 / 19,5 SN Margin (Up/Down) [dB]: 23,5 / 22,0 Konsultant twierdzi ze bez problemowo 16 mbit moze uruchomic a mozliwe jest 20. Moglby ktos zweryfikowac.
lobozmarcin (31.175.**) | 7 grudnia 2011 o godzinie 16:02 #187
@lobozmarcin Skoro jesteś w zasięgu LLU, to z łatwością sam możesz to zweryfikować. Wystarczy wyguglać hasło superkantarek netia.
Karol Wieczorek (195.11.**) | 8 grudnia 2011 o godzinie 09:01 #188
@lobozmarcin ja mam o wiele lepsze prarametry niechce sie tutaj kłucic prawda ale i tak ja mam 83 metry od cetrali i tylko wyciagnie mi tak mowili 6 mega ale ja mowiłem ze da rade wiecej ale mowili ze TP ma cos tam stare zapomniałem jak sie to nazywa :) ja mam tak nastepujaco Line Attenuation (Up/Down) [dB]33,9 Ups a Down mam 20,00 a Margin (Up/Down) [dB] mam 20 down a upst 30,8 i umnie powinno byc 28 nawet mega ale tylko 6 idzie
piotrek8899 (77.254.**) | 8 grudnia 2011 o godzinie 11:33 #189
Dlaczego Netia nie chce przyznać się do błedu/awarii. Nie otwiera się strona cba.pl tylko na łączach Netii dzwoniąc na linię techniczną nawet się nie chcą tykać że to Netia coś nachrzaniła.
MrTrzebinia (178.37.**) | 9 grudnia 2011 o godzinie 20:51 #190
@MrTrzebinia Skąd pewność, że tylko z naszą siecią połączenie im padło?
Karol Wieczorek (77.255.**) | 9 grudnia 2011 o godzinie 21:09 #191
Nie im padło a Netia coś porobiła, na łączach tp śmiga, znajomy siedzący na wyspach też stronę otwiera, wszyscy moi znajomi pod Netia nie otwierają strony,
MrTrzebinia (178.37.**) | 9 grudnia 2011 o godzinie 21:42 #192

Andrzej Kondracki

Jestem Dyrektorem ds. Relacji Inwestorskich. Wcześniej, przez 5 lat pracowałem w bankowości inwestycyjnej, gdzie byłem odpowiedzialny...

więcej o autorach »

Anna Rajtar

Jestem haerowcem, psychologiem i coachem. W Netii odpowiadam za rekrutację, zarządzanie przez cele, ocenę kompetencji oraz...

więcej o autorach »

Jacek Fischbach

Rodzinne korzenie ma w Stalowej Woli, w Warszawie od 17 lat. Z wykształcenia inżynier telekomunikacji i "marketoid". Zanim dokonał...

więcej o autorach »

Cezary Tomaszewski

W Netii od ponad roku zajmuję się zarządzaniem Programem Klientomania. Kierowanie całym przedsięwzięciem nie należy do najłatwiejszych...

więcej o autorach »

Karol Wieczorek

Politolog z wykształcenia, (tele)komunikator z zawodu i zamiłowania:) Z branżą teleinformatyczną związany jestem już od kilkunastu lat....

więcej o autorach »

Paweł Caban

Prywatnie interesuję się muzyką a zawodowo szybkim internetem. Lubię podejmować wyzwania, bo nie myli się ten kto nic nie robi. W Netii...

więcej o autorach »

Anna Olszewska

W życiu i w pracy kieruję się prostą zasadą...nie uznaję niemożliwości. W Netii jestem Kierownikiem ds. Zarządzania Treścią....

więcej o autorach »

Maciej Jędrak

Nowe technologie ciekawiły mnie już od dzieciństwa. Na początku były to elektroniczne urządzenia RTV, które z pasją rozbierałem by...

więcej o autorach »

Małgorzata Babik

Dyrektor biura PR Netii. Prawnik z wykształcenia, piarowiec z zamiłowania. PR-em "para" się od kilkunastu lat, po drodze były różne...

więcej o autorach »

Michał Dolny

Dyrektor Marketingu Netii. Z pochodzenia gdynianin, "desantowany" do Warszawy 9 lat temu. Pasjonat marketingu, profesjonalnie od ponad...

więcej o autorach »

polecane strony