13 czerwca 2014

Nie takie WiFi w Technicolorze wolne, jak je malują

Karol Wieczorek w kategorii

Liczne krytyczne komentarze na temat routerów Technicolor 7200 (TC7200) w UPC, a przede wszystkim kwestii prędkości WiFi w tych urządzeniach, skłoniły mnie do wzięcia tych routerów w obronę, gdyż sami ich zaczęliśmy używać do świadczenia usług na bazie sieci po Aster. Z lepszym skutkiem…

Nie chcę rozstrzygać czy UPC celowo, czy niecelowo ogranicza tak drastycznie prędkość transferu danych po WiFi. Jak donosi Telepolis.pl, obie strony (dziennikarz Dziennika Gazety Prawnej i rzecznik UPC Polska) obstają przy swoim. Z naszego punktu widzenia jedno jest pewne – nie jest prawdą, że router Technicolor 7200 jest złym urządzeniem i tak źle działa po WiFi.

Właśnie zaczęliśmy (na razie pilotażowo, w małej skali, ze standardową ofertą do 100 Mb/s), sprzedaż usług na bazie kupionej od UPC Polska, sieci dawnego Aster.

Usługa na sieci HFC (z DOCSIS 3.0) jest świadczona z wykorzystaniem dokładnie tego samego routera (TC7200), ale z inną wersją oprogramowania i … to robi różnicę. Ten model Technicolor’a, to całkiem sensowny sprzęt, zdolny bez problemu „uciągnąć” maksymalne obecnie prędkości dla tej technologii. Jest wyposażony w chipset wiodącego dostawcy (Broadcom), wspiera najpopularniejszy szybki standard WiFi (n) i dysponuje portami Gigabit Ethernet.
Oto wyniki testu (profil 300/10), wykonanego po kablu na komputerze z kartą Gigabit Ethernet:



Wyniki testów na komputerach wyposażonych w karty ethernetowe starszego typu (Fast Ethernet), choć nominalnie łączą się z prędkością 100 Mb/s, w przypadku większości z kilkudziesięciu testowanych instalacji najczęściej pokazują od 40 do 60 Mb/s download i około 10 Mb/s upload.
Wyniki testów dla sieci WiFi w paśmie 2,4 GHz przy mocnym sygnale oscylują średnio w granicach 30 - 40 Mb/s down i 10 Mb/s up. Dużo lepiej jest w przypadku połączenia w paśmie 5 GHz, gdzie realne jest zbliżenie się do 100 Mb/s, co pokazują testy wykonane przez mnie przy pomocy aplikacji Speedtest.net na iPhone 5 (poniżej):


Ale ponieważ nie wszystkie komputery i urządzenia mobilne wspierają WiFi po 5 GHz, zdecydowaliśmy się na domyślne uruchomienie na tych Technicolorach równolegle dwóch sieci WiFi (w paśmie 2,4 GHz i 5 GHz).
I jeszcze jedna ważna sprawa – my w panelu konfiguracji urządzeń dostępowych (w rzeczonym Technicolorem włącznie) udostępniamy możliwość zmiany ustawień (‘tuningu”) WiFi.

PS. O tym jak dobrze może działać FOTON do 100 Mb/s po sieci dawnego Aster z Technicolor TC 7200 mogą się już przekonać mieszkańcy kilkudziesięciu bloków na warszawskim Ursynowie przy ulicach:
Alternatywy (3, 5, 6, 7), Płaskowickiej (44, 46), Kulczyńskiego (1 - 10, 18, 22, 24), Polaka (1, 3, 5, 7), Belgradzka (44, 46, 48), Braci Wagów 2, Meander (1 - 11, 13 - 21, 23).

Pełną parą (większość mieszkań w Warszawie i spora liczba w Krakowie) ruszamy już niebawem i już szykujemy sporo niespodzianek.
Klienci dawnego Aster z przejściem do nas nie muszą nawet czekać do końca umowy. Dzięki decyzji Prezesa UOKiK, w ciągu 6 miesięcy od momentu rozpoczęcia przez nas świadczenia usług w danej lokalizacji, mogę bez konsekwencji zerwać umowę z UPC Polska.

Na marginesie: Realna prędkość transmisji a medium transmisyjne

Prędkość połączenia po WiFi na ogół będzie niższa niż po kablu, a to ze względu m.in. na straty na kodowaniu i zakłócenia. Sieć w paśmie 5GHz ma mniejszy zasięg, ale działa lepiej (szybciej, stabilnie), bo wykorzystuje więcej kanałów niezależnych. Nie zmienia to jednak faktu, że prędkości podawane przy definicjach standardów mówią nam o szybkości danych "w powietrzu". W celu przesyłania danych użytecznych muszą być one opakowane w ramki transmisji radiowej, muszą być dodane nadmiarowe dane umożliwiające korekcję błędów i to ten narzut powoduje, że prędkości "netto" naszych danych nigdy nie zbliżą się do tego co mówią cyfry ze standardu. Od takie niedoprecyzowanie. W praktyce osiągnięcie polowy z cyferek marketingowych jest sukcesem.
Różnica na korzyść kabla (z Gigabit Ethernet) będzie tym większa im szybsze jest łącze. Dlatego zawsze, gdy chcecie uzyskać rzetelny wynik testu prędkości łącza trzeba się połączyć kablem i upewnić, że nic nie ściąga się w tle.
Widzieliście już nasz nowy tester prędkości internetu (tester.netia.pl)?

 

Tagi dla tego wpisu

wi-fihfcWIFIupcaster
14444

Polecane strony

Tagi

Komentarze

1
lordx
13.06.2014, 22:29
do naszych tg589vn tez jest fw 10.x netia go udostepni ??
(78.9.*.*)
2
13.06.2014, 23:49
@lordx Czy na pewno do tg589vn w wersji 1? Firmware 10.x widziałem do wersji 2 i 3.
(77.253.*.*)
3
14.06.2014, 14:54
http://www.technicolorbroadbandpartner.com/dsl-modems-gateways/search/search.php?keyword=release#
(78.9.*.*)
4
18.06.2014, 15:17
Tester prędkości zaginął w akcji, kod 404 :) (jak się wklei adres to działa, ale odnośnik ma chyba popsuty kod). Przy okazji dwie sprawy: 1. Dla użytkowników WiFi na 5 GHz - prosiłbym o przeczytanie komunikatu na dole strony na radarowych mapach meteorologicznych: www.pogodynka.pl/radary 2. Oferta przyspieszenia netu może się nie pojawiać jeśli na podstawie lokalizacji IP użytkownika można określić miejsce świadczenia usługi - i w tym miejscu nie ma jeszcze Fotona :)
(178.235.*.*)
5
Karol Wieczorek
18.06.2014, 16:55
@Łukasz Tak, ale trwało to zaledwie kilka minut. Ad. i Ad 2. Nie rozumiem co masz na myśli.
(195.114.*.*)
6
Dawid
19.06.2014, 18:17
Witam. Obecnie mam internet z netii, telefon miałem w dawnym tpsa/orange. Jestem w technologii LLU. Podpisałem umowę na przeniesienie telefonu stacjonarnego, w taryfie lepszy telefon 30. Cena 10zł za telefon. Martwi mnie jedna rzecz, czy teraz tp/orange nie będzie mi wysyłać faktur za "utrzymanie łącza" na około 30zł?
(77.253.*.*)
7
Paweł
21.06.2014, 14:03
W jaki sposób można ustalić na których ulicach w Krakowie będzie można korzystać z usług Netii po sieci Aster? Czy wszędzie gdzie poprzednio była sieć Aster ? To istotne info bo nie wiem czy przedłużać umowę z nc+ :)
(188.33.*.*)
8
Karol Wieczorek
23.06.2014, 11:19
@Dawid Oferta, o której wspominasz zawiera już koszt utrzymania łącza, nie będziesz musiał nic więcej dopłacać.
(195.114.*.*)
9
Karol Wieczorek
23.06.2014, 12:16
@Paweł W dużym uproszczeniu z naszych usług na sieci dawnegio Astera będzie można skorzystać tam gdzie jest sieć i danego Aster i UPC. Kupiliśmy sieć tzw. nakładkową, czyli generalnie tę, która w momencie zakupu pokrywała się z siecią UPC. Faktycznie w wielu miejscach UPC musiało dobudować sieć tam gdzie jeszcze ich nie było (efekt niuansów pokrycia zasięgów poszczególnych ON-ów) i sprzedać sieć po Aster.
(195.114.*.*)
10
Adrian
23.06.2014, 14:58
Panie Karolu czy doczekamy się aplikacji pilota na Windows Phone? Teraz kiedy przewidywana jest aktualizacja WP do 8.1 pojawia się coraz więcej aplikacji na ten system, czy Netia również ma w planach stworzenie aplikacji ? :)
(81.219.*.*)
11
Karol Wieczorek
23.06.2014, 15:05
@Adrian Na razie nowe "piloty" są szykowane w wersjach na Androida iiOS. Co będzie potem, zobaczymy.
(195.114.*.*)
12
k
25.06.2014, 08:48
Taka sprawa - dlaczego znowu zepsuliście czytelność faktur? W zeszłym miesiącu ładnie "Całkowita kwota do zapłaty". A w bieżącym tylko "Kwota do zapłaty" - czyli ignorująca nadpłaty. Czemu to nie może być przejrzyste? Powinniście się cieszyć, że ktoś zapłacił z góry za kilka miesięcy, a tylko utrudniacie... Na e-mail również powinniście wysyłać "całkowitą kwotę", a nie tylko bieżącej faktury. Rozumiem, że nawet jak nadpłacę, to mam się nieustannie logować do NetiaOnline by się upewniać czy już nadpłata się skończyła czy nie lub sobie liczyć we własnym zakresie... Umiecie robić problemy z prostych rzeczy :(
(87.204.*.*)
13
29.06.2014, 20:58
Link do testu prędkości nadal nie działa. Wyniki w których sprzęt osiąga 300 Mbps przy połączeniu na gigabicie i tylko 40-60 Mbps przy połączeniu fast ethernet są co najmniej dziwne. Albo sam test jest mocno niewiarygodny, albo firmware jednak mocno skopany i ma problem z negocjacją na portach miedzianych (przynajmniej na fast ethernecie).
(85.221.*.*)
14
Monsoon
29.06.2014, 21:35
Panie Karolu przy okazji zapytam dlaczego dialogowe PON 100Mb daje download po kablu 1Gbit na poziomie max 95Mb ? Nie żeby mi to specjalnie przeszkadzało ale tak prawdę powiedziawszy nie są spełnione warunki umowy :-)
(178.37.*.*)
15
30.06.2014, 13:45
Czy można liczyć na to, że w obszarach, gdzie Netia zacznie wykorzystywać dawną sieć Aster, również obecni klienci Netii na LLU dostaną bezproblemową możliwość przejścia na ofertę 100Mb/s bez czekania na koniec umowy?
(212.91.*.*)
16
Karol Wieczorek
30.06.2014, 16:58
@Monsoon Taka różnica to żadna różnica, a już na pewno nie jest to wartość niezgodna z umową na opcję "do 100 Mb/s".
(195.114.*.*)
17
Karol Wieczorek
30.06.2014, 17:35
@PC Jest wielce prawdopodobne, że będziemy taką "przesiadkę" umożliwiać, a być może nawet sami aktywnie do niej zachęcać, ale konkretnego planu jeszcze nie ma.
(195.114.*.*)
18
Tomasz
02.07.2014, 10:36
Panie Karolu, Trochę z innej beczki. Można prosić o komentarz w sprawie wezwania na sprzedaż 33% akcji Netii przez Vectre ?
(195.114.*.*)
19
Karol Wieczorek
02.07.2014, 10:45
@Tomasz Bez komentarza.
(195.114.*.*)
20
artek
08.07.2014, 00:38
a w Krakowie też można będzie taka oferte 100Mbs na koncentryku dostać ?
(95.155.*.*)
21
Karol Wieczorek
08.07.2014, 14:47
@artek Owszem. Są już nawet takie miejsca W Krakowie, gdzie pilotażowo zaczęliśmy sprzedaż. Najwięcej tej sieci jest w Nowej Hucie.
(195.114.*.*)
22
Tomasz
22.07.2014, 21:44
Mam pytanie do bardziej obeznanych. Wlasnie przloczono mnie na VDSL, modem (konsola) Netia Spot 2 pokazuje takie parametry polaczenia: Typ połączenia: PTM over DSL (VDSL)/PPPoE, 50.00 Mbps Downstream / 15.65 Mbps Upstream Ile powinny pokazywac (+/-) testy predkosci speed test I netia.tester....?
(178.37.*.*)
23
k
23.07.2014, 10:57
Niedługo będzie trzeba wybrać nową umowę, więc sobie przejrzałem co tu aktualnie macie. Biorąc internet+telefon właściwie nic się nie zmieniło. Nawet dalej trzymacie się tych przeklętych 90 groszy... rozumiem, że kilka mniej rozgarniętych osób się na te końcówki nabierze, ale może chociaż zaokrąglijcie do pełnych złotówek? Konkurencja już się pozbyła groszy. Lepiej wygląda 59 niż 59,90. Krótsza cena mniej straszy, natomiast długa = drogo. No chyba, że macie badania, że więcej osób patrzy na początek niż na długość ;) Ale mnie takie zagrywki zniechęcają. - - I dlaczego znikły miesiące za 1 zł? Mam nadzieję, że jednak da radę je dostać, bo na co mi kolejny rupieć w domu.
(178.37.*.*)
24
lordx
23.07.2014, 17:46
k: netia ma promocje do 9misiecy za 1zl ale dla nowych obecni maja brac tablet i bulic, ja tez wypowiem umowe i zawre nową chociaz nie koniecznie w netii jeszcze 2 miesiace :)
(62.87.*.*)
25
k
24.07.2014, 10:39
lordx: te 9 miesięczne wygląda, że znikły ze strony, są w promocjach archiwalnych (chyba, że chodzi o inne) - ale zresztą cena za miesiąc jest wyższa, więc celuję w 2 letnie. Na netia.pl/oferta-dom/dokumenty.html dalej widać promocje z miesiącami, ale nie wiem czy są aktualne. W każdym razie, konsultantom powiem, że bez miesięcy mają się nie pokazywać. - - Swoją drogą te wszystkie dodatki tylko zaciemniają ofertę. Miesiące za 1 zł łatwo przeliczyć na rzeczywisty koszt miesięczny przez całą umowę, ale już z tabletem można tylko oszacować za ile da się go opchnąć (uwzględniając stracony na to czas).
(178.37.*.*)
26
lordx
24.07.2014, 13:21
k: popatrz http://www.internet-promocje.pl/dla-domu/internet-telefon oferta dostepna w salonach :) mi wrzucili do skrzynki promocje na 9 miesiecy 1 zl
(5.104.*.*)
27
k
24.07.2014, 17:23
lordx: Czyli inna oferta, jakaś mniej oficjalna przez pośrednika, potencjalnie taniej. Ale do strony się nie przyłożyli - np. sam Internet jest za 1 zł/m do 9 miesięcy. Natomiast Internet+Telefon w tabelce ma 11 zł - ale gwiazdka informuje o 1 zł. Też napisali, że id.numeru można wyłączyć w netiaonline, a nie ma tam takiej opcji. - - Jeżeli jednak normalnie nie zaoferują mi niczego sensownego, to jest to jakieś rozwiązanie. Więc dzięki za informację.
(178.37.*.*)
28
14.08.2014, 22:18
Czekam na prawdziwą #WOLNOŚĆ - umowy na czas nieokreślony dla nowej instalacji na własnych łączach Netii (CU/ETTH/HCF/PON). Bez lojalki, bez "opłaty wyrównawczej" (kary umownej) i bez Netia Szrota (#NetiaSpot).
(164.127.*.*)
29
25.08.2014, 20:45
Panie Karolu, czy ten router oferoweany przez netię razem z łączem 300 Mb/sek umożliwia podłączenie dysku usb, drukarki itd, jak to ma miejsce w routerze netia spot? mam obecnie internet w upc z tym właśnie routerem technicolor, jedak port usb jest zablokowany.. Pozdrawiam
(89.66.*.*)
30
Karol Wieczorek
26.08.2014, 10:09
@mariusz W naszym Technicolorze port USB nie jest blokowany.
(195.114.*.*)
31
Krzysztof Rusinek
10.09.2014, 14:18
Fajny ten Wasz nowy tester (link do niego nie działa prwidłowo tak na marginsie) Szkda tylko, że nie idzie się podzielić wynikim z innymi
(82.160.*.*)
32
Spoon
10.09.2014, 18:15
Panie Karolu, mam pytanie odnośnie internetu 40/50Mbps na łaczu TPSA (bsa). Obecnie mam 20Mbps, skończyła mi się umowa. Na stronie Orange mam do wyboru internet do 80Mbps, a w Netii konsultant powiedział że nie ma takiej możliwości aby mieć 40/50Mbps (jedynie MAX do 20). Czy można mnie przyłączyć na VDSL z ADSL2+ ? Pozdrawiam R.
(178.37.*.*)
33
Karol Wieczorek
11.09.2014, 13:34
@Krzysztof Rusinek Zdecydowanie działa i można się dzielić wynikami. Sprawdzam na kilku komputerach.
(195.114.*.*)
34
Karol Wieczorek
11.09.2014, 13:35
@Spoon W przypadku usług na sieci TP/Orange nie prowadzimy migracji z ADSL na VDSL. Nie sprzyjają ani prodecydy, ani ceny takiej operacji po stornie Orange.
(195.114.*.*)
35
Spoon
11.09.2014, 20:28
A planujecie coś zrobić w najbliższej przyszłości dla klientów Netii na linii TP? Czy już na "zawsze" klienci zostaną z internetem do 20Mbps?
(77.254.*.*)
36
Karol Wieczorek
12.09.2014, 14:08
@Spoon Na obcej sieci nie jesteśmy w stanie robić modernizacji. Niestety są też kłopoty z migracją tam gdzie Orange zrobił modernizacje i wysokie koszty takich operacji, dlatego wcale nie ukrywamy, że strategicznie kładziemy nacisk na własne sieci.
(195.114.*.*)
37
Spoon
12.09.2014, 15:11
Ostatnie pytanie w takim razie, czy można się gdzieś dowiedzieć (u konsultanta), a może jest jakaś mapka, gdzie są wasze własne sieci (rejon Opolszczyzna, powiat k-kozielski, mniejsze miejscowości). dziękuje
(77.254.*.*)
38
Karol Wieczorek
15.09.2014, 11:43
@Spoon Na Opolszczyńnie trochę tego jest: Opole, Brzeg, Nysa, Krapkowice, Kędzierzyn-Koźle, Kluczbork, Ozimek, Zdzieszowice, Strzelce Opolskie, Dobrzeń Wielki, Skarbimierz-Osiedle, Gogolin, Otmuchów.
(195.114.*.*)
39
15.09.2014, 23:31
Skutecznie broni Pan tezy, że router Technicolor nie jest złym urządzeniem i potrafi osiągnać okreśłoną prędkość. Jednak dla użytkownika najważniejsze jest to, jak w praktyce wygląda połączenie i to połączenie Wi-Fi, bo z niego najczęściej się korzysta. Jeśli np wystarczy odejść z tabletem do pokoju obok, by prędkość spadła o 80%, to co by nie mówić o prędkości połaczenia po kablu - użytkownik uzna, że router jest słaby i już. I trudno odmówić tu racji. (Oczywiscie nie mówię, że tak jest w przypadku tego routera, chodzi mi o ogólne zarysowanie problemu działania routerów i tego, co należy uznać za właściwe działanie).
(79.184.*.*)
40
Karol Wieczorek
16.09.2014, 16:27
@Android Fizyki się nie oszuka. W paśmie 2,4 GHz jest takie zaszumienie, że już właściwie nie ma znaczenia jaki router postawimy.
(195.114.*.*)
41
Adam
26.09.2014, 07:27
A jednak jak się postawi w tym samym miejscu jakiegoś TP linka to on potrafi "oszukiwac" fizykę.
(89.68.*.*)
42
Karol Wieczorek
26.09.2014, 08:40
@Adam Być może nasz sprzęt inaczej postawiony też by się lepiej zachowywał. Fizyka, propagacja fal w sensie;)
(195.114.*.*)
43
04.11.2014, 19:49
@Android. Odświeżę trochę ten temat. Mam podobne spostrzeżenia do Twoich, po kablu osiągam prędkość zbliżoną do maxa (ok. 300), ale po Wi-Fi porażka. I to nie jest problem zaszumienia. Na innym router-rze jest OK.
(78.11.*.*)
44
FdoR
23.11.2014, 12:42
Panie Karolu, Rozumiem, że przez Wi-Fi jest mniejsza prędkość, ale przy zamówionej usłudze 100 MB/s na laptopie mam zaledwie 4 MB/s !? Jak zwiększyć prędkość ?
(78.11.*.*)
45
Karol Wieczorek
24.11.2014, 11:26
@FdoR W pierwszej kolejności proponuję przybliżyć się z komputerem do routera. Tam gdzie jest dużo sieci, szczególnie w paśmie 2,4 GHz, odległość i generalnie miejsce (propagacja fal radiowych), ma ogromne znaczenie. Pasmo 5 GHz jest tu dużo lepsze, ale niestety ma sporo mniejszy zasięg, szczególnie gdy używa się domyślnych ustawień mocy, które w przypadku Polski są absurdalnie niskie co skutkuje mniejszym zasięgiem.
(195.114.*.*)
46
FdoR
24.11.2014, 13:47
@Karol Wieczorek, rozumiem, że odległość od routera ma znaczenie, ale nie po to jest Wi-Fi, żeby korzystać z niego tylko w pokoju w którym jest router. W mieszkaniu ok. 60m2, nie powinno być najmniejszego problemu z zasięgiem. Poza tym dziwne wydaje się, że po ostatnim speed teście Download - 3,29 MB/s a Upload 5,50 MB/s. Download mniejszy niż upload? Proporcje w ogóle nie są zachowane. Chyba jednak coś jest nie tak?
(78.11.*.*)
47
Karol Wieczorek
24.11.2014, 15:00
@FdoR Nie ma na to reguły. Wystarczy, że router stoi gdzieś w kącie, w dodatku otoczony np. gips-kartonem i już wszytko leci na łeb na szyję. Proszę spróbować ustawić router inaczej i sprawdzić z innym, nowszym komputerem, albo nawet smartfonem czy tabletem, najlepiej wspierającym 5 GHz.
(195.114.*.*)
48
howlin_wolf
25.11.2014, 13:23
Panie Karolu, pozwolę sobię w kontekście prędkości przywołać kwestię serwisu czy może raczej tego kto odpowiada za parametry przesyłu po Wi-Fi. Czy jest prawdą, że Netia nie odpowiada za parametry przesyłu drogą przewodową? Czy jest również prawdą, że funkcja Wi-Fi jest w routerach Netii jest funkcją dodatkową i Netia nie odpowiada za parametry przesyłu tą drogą?
(78.11.*.*)
49
Karol Wieczorek
25.11.2014, 13:46
@howlin_wolf Nie jest tak, że zupełnie nie odpowiadamy, bo jednak staramy się, żeby to działało po WiFI najszybciej jak się tylko dla, ale tu jest tak wiele czynników od nas niezależnych, że nie jesteśmy w stanie gwarantować żadnej prędkości po WiFi. Z tego co wiem, dokładnie tak samo tę kwestię traktują wszyscy inni operatorzy.
(195.114.*.*)
50
25.11.2014, 15:29
@Karol Wieczorek Istnienie czynników niezależnych nie ulega dla mnie kwestii. Moje pytanie wzięło się z zupełnie innego powodu. Otóż kilka razy pod rząd miałem problemy z łączeniem się na 5GHz. Podczas jednej z moich interwencji w tej sprawie pani z help desku wyłączyła mi support dla standardu N. Połączenie wróciło ale prędkość spadła do 20MB/s. Jakby na to nie patrzeć , nie jest to czynnik od was niezależny.
(78.11.*.*)
51
dominos
25.11.2014, 21:57
Panie Karolu, Jeżeli nie gwarantujecie prędkości WiFi Technicolora to przynajmniej odblokujcie jego oprogramowanie tak aby można go było używać jako modem i podpiąć zewnętrzny router WiFi zaufanych producentów specjalizujących się w tego typu rozwiązaniach... Obecnie w żaden sposób nie da się wymusić na Technicolorze trybu pracy wyłącznie jako modem ani podłączyć zewnętrznego routera... Naprawdę przesył często szaleje tak jak w postach powyżej - download 1.5-3.5Mbps przy czym po podłączeniu po kablu ponad 100!... coś z tym WiFi jest jednak nie tak. Dodam, że komputer stoi metr od routera a prędkości skaczą od max. 95 do min. 1.5Mbps...
(78.11.*.*)
52
howlin_wolf
26.11.2014, 11:27
Mam dziwne wrażenie, że posty z kłopotliwymi pytaniami się nie ukazują. Czy mam rację Panie Karolu?
(78.11.*.*)
53
Karol Wieczorek
26.11.2014, 11:45
@howlin_wolf Nie ma Pan racji. Jestem dość zajęty, bo nie zajmuję się tylko blogiem, ale całą mają innych kwestii związanych z komunikacją firmy. Wracając do meritum, jest kierunkowa decyzja o zmianie, która wprowadzi możliwość funkcjonowania również Technicolorów na HFC w trybie bridge, więc będzie Pan sobie mógł podłączyć cokolwiek. Gdybym miał inwestować w takie rozwiązanie, to na pewno nie stawiałbym tylko na standard "n", tylko od razu coś co wspiera również "ac". Tylko tu też oczywiście jest kwestia wieku sprzętu. A co do tego indywidualnego przypadku konfliktu, zdarza się w przypadku każdego sprzętu.
(195.114.*.*)
54
howlin_wolf
26.11.2014, 12:29
@Karol Wieczorek Bardzo się cieszę, że się pomyliłem w kwestii publikacji postów. A co do meritum, to co mam zrobić w przypadku całkowitego braku połączenia bo takie właśnie miałem problemy. Reset routera pomagał na krótko, problem powracał. Dopiero ok 1,5 tygodnia temu mój problem został rozwiązany, co prawda tylko częściowo bo zdarzają mi się nadal krótkie okresy utraty połączenia (problem dotyczy częst. 5GHz). Proszę powiedzieć co mam zrobić jeśli mój problem będzie w przyszłości powtarzał?
(78.11.*.*)
55
Karol Wieczorek
26.11.2014, 15:20
@howlin_wolf Wraz z aktualizacją wprowadzającą bridge będą też nowe sterowniki dla WiFi. Do tego czasu proponuję korzystanie z 2,4 GHz.
(195.114.*.*)
56
howlin_wolf
26.11.2014, 17:42
@Karol Wieczorek A kiedy dokładnie macie Państwo zamiar wprowadzić tą aktualizację?
(78.11.*.*)
57
27.11.2014, 18:17
Kiedy będzie wiadomo coś konkretnego o trybie bridge? Czy oferujecie do Gigakablówki solidny modem, np. EPC3208 zamiast tandetnawego Technicolora? Wolałbym podłączyć własny, dużo lepszy od Technicolora router, ale przez podwójny NAT to się mija z celem.
(85.222.*.*)
58
Marcin
28.11.2014, 19:45
Nie wiem gdzie najlepiej umieścić swój post... Chciałem się zapytać dlaczego w Trójmieście a dokładniej w Gdyni ciągle nie decydujecie się na uruchomienie usługi Foton? Dlaczego traktujecie taką dużą metropolię jak odludzie? Inwestujecie w usługę Foton w znacznie mniejszych miejscowościach a zapominacie o dużych aglomeracjach! Ostatnio, nie dalej jak wczoraj otrzymałem od Was kolejną taką samą odpowiedź iż nie planujecie w najbliższym czasie tej inwestycji. Czy mogę dowiedzieć się DLACZEGO?
(77.253.*.*)
59
Karol Wieczorek
01.12.2014, 12:09
@howlin_wolf Jest duża szansa, że w styczniu, ale pewności nie ma.
(195.114.*.*)
60
Karol Wieczorek
01.12.2014, 12:12
@Pugilares Myślę, że nie jest to sprawiedliwa ocena tego Technicolora. Jak będzie aktualizacja na pewno dam znać.
(195.114.*.*)
61
Karol Wieczorek
01.12.2014, 12:14
@Marcin Tam gdzie było możliwe efektywne ekonomicznie zmodernizowane sieci do NGA (FOTON), tak to już zrobiliśmy. Dalsze modernizacje są wstrzymane ze względów finansowych i strategicznych.
(195.114.*.*)
62
howlin_wolf
01.12.2014, 12:50
@Karol Wieczorek Czy ta aktualizacja rozwiąże również mój problem z całkowitym zanikiem łączności na 5GHz, bo właśnie nastąpiło u mnie to po raz kolejny. Czy przypadkiem nie dostałem wadliwego egzemplarza?
(78.11.*.*)
63
Karol Wieczorek
01.12.2014, 13:35
@howlin_wolf U mnie ma kilku urządzeniach ta sieć 5 GHz działa, ale jeśli dany komputer czy smartfon nie obsługuje 5 GHz, to w wykazie sieci takie urządzenie nie jest widoczne, co może sprawiać wrażenie, że sieć przestała działać.Trzeba by to sprawdzić z konsultantem albo jeszcze chwilę poużywać na 2,4 GHz i spokojnie zaczekać na aktualizację bo to może być jakiś jednostkowy konflikt po prostu.
(195.114.*.*)
64
howlin_wolf
01.12.2014, 16:22
@Karol Wieczorek U mnie również działa na kilku urządzeniach na 5 GHz, ale średnio raz na tydzień się wykłada i przestaje działać. Ale widzę światełko w tunelu, obiecano mi dzisiaj, że jeśli sytuacja się powtórzy kolejny raz mam szansę na wymianę modemu. Pożywiom uwidim ;)
(78.11.*.*)
65
01.12.2014, 18:10
Pomijając na chwile, czy ocena sprawiedliwa, czy niesprawiedliwa, to mam własny router, który jest urządzeniem o wiele wyższej klasy niż Technicolor i z tego własnego routera chce korzystac. To jest dla mnie warunek konieczny, ponieważ mój router posiada wszystkie funkcje i parametry, jakie chce, a Technicolor tego nie posiada. Podłączanie własnego routera do Technicolora bez BRIDGE mnie ma sensu (podwójny NAT). W tych dniach mam podjąć decyzje, czy zostaje w UPC, które ma modemy Cisco EPC3208, czy przechodzę na Gigakablowke.
(85.222.*.*)
66
anqa
02.01.2015, 22:57
Witam, czy wiadomo coś na temat aktualizacji FW w Technicolorze TC7200? Stałam się z dniem dzisiejszym nowym abonentem Gigakablówki, Netia Player bardzo fajny, choć zaczynają mi przeszkadzać wyskakujące reklamy, jednakże najpoważniejszym i najsłabszym ogniwem jest router. Prędkości prędkościami, ale możliwości konfiguracji znikome. Konsola, a właściwie granie online przez niedziałające przekierowanie portów, czy to skonfigurowane statycznie czy to UPnP, przestało być możliwe. Tak samo rozczarowuje brak możliwości rezerwacji adresów dla urządzeń w sieci - jeśli się posiada serwer NAS - jest to kolejna wada rozwiązania. Proszę o poprawienie możliwości konfiguracji bądź też udostępnienie aktualizacji wprowadzającej BRIDGE.
(78.11.*.*)
67
Karol Wieczorek
05.01.2015, 13:58
@anqa Niedługo będzie udostępniony tryb bridge dla tego sprzętu.
(195.114.*.*)
68
anqa
05.01.2015, 14:11
Dziękuję, mam nadzieję, że będzie to niedługo, bo opcja bardzo by się przydała :) Rekord w speedteście to ponad 270Mb/s. Nieźle!
(199.67.*.*)
69
16.01.2015, 17:34
Tryb bridge został udostępniony. Więcej info w tym wpisie: http://blog.netia.pl/netia/entry/gigakablowka-pierwsze-podsumowanie
(195.114.*.*)
70
artur
29.01.2015, 15:57
Panie Karolu, ponieważ nie udało mi się inną drogą uzyskać odpowiedzi na nurtujący mnie temat, postanowiłem zapytać - może z korzyścią dla innych na tym blogu. Pytania mogą wydać się śmieszne ale infolinia i technik, który ostatnio mnie odwiedził nie umieli udzielić odpowiedzi. A zatem - czy po aktywacji trybu bridge telefon zostaje podłączony do Technicolora? Czy prawdą jest, że nie każda konfiguracja Netia-player > "własny router klienta" działa poprawnie, bo taką informację u Państwa uzyskałem - a odpowiedź szczególnie dla osób planujących zakup często kosztownego urządzenia może być istotna.
(46.171.*.*)
71
30.01.2015, 13:04
Jezeli po kablu zostało uzyskane 300Mbps, to po wifi o standardzie 150Mbps, ktore jest w tym modemie powinni Państwo uzyskać coś około 75Mbps. Ja uzyskuję najczęściej 40Mbps, a parę razy udało się spiąć na 60Mbps. Dlatego uważam, że modem ma bardzo źle działające WiFi. Dla porównania 8level podpięty do tego modemu osiąga 95Mbps i tylko dlatego bo ma port 100Mbps!!! Więc mówiąc o narzucie nie przesadzajmy nie są to wartości 1x Mbps, a 1-2 Mbps narzut nie jest tak duży, połowiczne prędkości są tylko dlatego, że anteny komunikują się w obie strony, a lepiej marketingowo wygląda 300Mbps niż realne 150Mbps ;) Ale na takim modemie już licząc narzut 72Mbps powinno być bez najmniejszego problemu, a jest najczęściej 40Mbps. Problem sądzę, że jest po stronie przełączania się na pasmo 40MHz - niestety ciężko tym modemom przełączać się na nie, często jest to 20MHz i wtedy mamy te 30-40Mbps. Pozdr
(83.243.*.*)
72
Karol Wieczorek
03.02.2015, 14:59
@tooot Jeśli kogoś nie zadowala działanie WiFi (które jest zasadniczo nie najgorsze jak na"tylko" standard "n"), może sobie podłączyć własny router i sprawa załatwiona.
(195.114.*.*)
73
Karol Wieczorek
03.02.2015, 15:04
@artur Jak już wspominałem, tryb bridge jest przeznaczony dla zaawansowanych użytkowników i na ich własną odpowiedzialność. Przy prawidłowym skonfigurowaniu wszystkie usługi będą działać bez zarzutu. Jeśli ktoś sobie z tym nie radzi, nie powinien zmieniać domyślnej konfiguracji z Technicolorem.
(195.114.*.*)
74
03.02.2015, 18:29
@artur Będę robił za adwokata diabła, ale czemu oczekujesz od firmy, która generalnie dostarcza łącze, a nie handluje sprzętem zapewnienia, czy "własny router kliena" będzie działać? Pytaj producenta "kosztownego sprzętu". ;-) "Zasadniczo nie najgorsze" bardzo mnie rozbawiło. Ale jest prawdziwe. Zasadniczo OKDR również jest prawdziwe, w świetle przytoczonych danych. ;->
(85.221.*.*)
75
12.03.2015, 14:13
Mam bardzo duże problemy z zasięgiem wifi z tego Technicolora. Dobry poziom sygnału jest tylko od strony "frontu" routera. Tymczasem router stoi u mnie w samym środku mieszkania i z wifi chciałbym korzystać również w pomieszczeniach z boku i "za plecami" routera. Niestety tam poziom sygnału jest dramatycznie niski a prędkość drastycznie spada. Czy jest dostępna np. jakaś antena zewnętrzna wzmacniająca sygnał wifi z Technicolora?
(195.20.*.*)
76
Karol Wieczorek
16.03.2015, 16:46
@Piotr Jeśli urządzenie stoi nisko w kącie, to nie ma prawa propagować tak samo dobrze we wszystkich kierunkach. Można natomiast spróbować samodzielnie wzmocnić sygnał np. dodatkowym access pointem.
(195.114.*.*)

Dodaj swoją opinię