20 sierpnia 2014

Łącza do 300 Mb/s i pakiet internet z TV za 39,90 zł na sieci po dawnym Aster

Karol Wieczorek w kategorii

Dobra wiadomość dla mieszkańców Warszawy i Krakowa! Ruszyliśmy ze sprzedażą usług (Internet, TV, telefon i inne) na sieci po dawnym Aster, którą kupilśmy od UPC Polska. Topowa prędkość internetu w naszej ofercie na sieci HFC to aż do 300 Mb/s. Ceny? Niezwykle niskie, bo najtaszych pakiet internet 20 Mb/s z cyfrową TV kosztuje zaledwie 39,90 zł miesięcznie!

Zasięg sieci HFC Netii w WarszawieModernizacja sieci HFC dawnego Aster (dociera do około połowy mieszkań w Warszawie i znacznej części lokali w Krakowie - zasięg prezentuję na mapkach) dokonana z wykorzystaniem nowoczesnych rozwiązań sieciowych pozwoliła nam na zaoferowanie jednych z najszybszych usług internetowych w Polsce. Najszybsza opcja prędkości pobierania danych to aż do 300 Mb/s (upload do 10 Mb/s). Cena takiej usługi (z e-fakturą i umową na 12 miesięcy) wynosi 49,90 zł miesięcznie i obejmuje nowoczesny router WiFi bez dodatkowych opłat. Dostępne są też wolniejsze warianty: do 20 Mb/s (upload do 2 Mb/s) w cenie 29,90 zł oraz do 100 Mb/s (upload do 10 Mb/s) za 39,90 zł miesięcznie.

Klienci wybierający pakiet: internet plus TV, za internet o prędkości do 20 Mb/s zapłacą tylko 4,90 zł miesięcznie a za cały pakiet zaledwie 39,90 zł miesięcznie. Internet o prędkości do 300 Mb/s przy zakupie z TV, to koszt zaledwie 24,90 zł miesięcznie (pakiet od 59,90 zł miesięcznie)!

Telewizja w Netii to do wyboru blisko 180 kanałów w cyfrowej jakości, w tym blisko 60 kanałów HD. Minimalna kwota abonamentu TV to 35 zł w tym pakiet Na Start w cenie 15 zł. W ramach pozostałej kwoty klienci mogą dowolnie kształtować swoją ofertę, wybierając z kilkunastu pakietów tematycznych. Usługa telefoniczna jest dostępna za dodatkową opłatą w wysokości zaledwie 5 zł miesięcznie.

Dodatkową zaletą tej oferty jest fakt, iż pierwsza usługa multiroom, w ramach której oferowany jest dekoder a identyczną ofertą cyfrowej TV jak przy usłudze podstawowej,  kosztuje tylko 1 zł. Każda kolejna usługa multiroom to koszt 15 zł miesięcznie.

Zasięg sieci HFC Netii w KrakowieŁączna liczba lokali w zasięgu sieci HFC po dawnym Aster, na której usługi może świadczyć Netia to około 314 tys. lokali w Warszawie i około 106 tys. w Krakowie. Cały potencjał trafi do sprzedaży do końca listopada br. W sierpniu sprzedaż będzie się odbywać na sieci docierającej do 175 tys. lokali w Warszawie i 40 tys. mieszkań w Krakowie.  

Warto pamiętać, iż zgodnie z decyzją Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, wszyscy klienci dawnego Aster, którzy podpiszą umowę z Netią (niezależnie od rodzaju łączącej ich obecnie umowy z UPC Polska),mogą bez konsekwencji rozwiązać umowę z UPC Polska. Takie uprawnienie przysługuje w ciągu 6 miesięcy od daty rozpoczęcia  świadczenia usług w danej lokalizacji na bazie sieci Aster przez Netię.

14444

Polecane strony

Tagi

Komentarze

1
Rafał
20.08.2014, 19:38
Gdzie można sprawdzić szczegółowe informacje o lokalizacjach gdzie oferta jest/będzie dostępna (ulice i numery bloków_. Mapka niestety nie jest dokładna.
(109.241.*.*)
2
20.08.2014, 19:56
Trochę niski upload, szczególnie dla opcji 300 Mbps. Przy 100 Mbps - ujdzie. No i pozostaje jeszcze pytanie o adres IP - publiczny, czy prywatny, stały, czy zmienny? Kolejna kwestia - jaki modem daje Netia do tej usługi i co użytkownik może z nim zrobić? Bardziej zaawansowani użytkownicy potrzebują np. modemów bez Wi-Fi, które mogą skonfigurować do trybu bridge i użyć własnego routera, ustawiając np. VPN (przydatne, jeśli ktoś np. pracuje z domu i potrzebuje VPN do zestawienia połączenia z firmowym serwerem). Korzystając z UPC, jest to możliwe - wystarczy wziąć modem CISCO bez WiFi.
(89.74.*.*)
3
maniek552
20.08.2014, 22:10
Witam Rozumiem że niestety news nie dotyczy dawnej sieci Aster w Skawinie ?
(83.238.*.*)
4
xprox
21.08.2014, 12:24
Oferta dla wawy i krk bardzo tania i szybka. Tylko zaczyna się pogłębiać przewaga klientów ma basie sieci "kablówkowej" od sieci "telefonicznej" Za tą samą cenę ci pierwsi mają 300Mb/s a drudzy 50Mb/s (i to też nie wszyscy). Może vectoring by się przydał chodź nie wiem jak ta technologia sprawdza się w praktyce.
(87.205.*.*)
5
Karol Wieczorek
21.08.2014, 14:30
@Rafał Mapka jest naprawdę bardzo dokładana, pokazuje zasięg prawie budynek po budynku. Więcej informacji znajdziesz na dedykowanej stronie: http://www.netia.pl/gigakablowka/oferta
(195.114.*.*)
6
Karol Wieczorek
21.08.2014, 14:49
@Jacek Nie wykluczamy, że dla tej opcji 300 z czasem zwiększymy upload. Za to to co jest, naprawdę hula niesamowicie dobrze. Adres IP jest taki jak w innych technologiach, czyli dymaniczny, publiczny. Ale rodzaj adresu IP nie jest elementem umowy, więc nie można wykluczyć, że to się kiedyś zmieni. Na razie jest jak jest. Router, to Technicolor, pisałem o nim tu na blogu: http://blog.netia.pl/netia/entry/nie-takie-wifi-w-technicolorze-wolne-jak-je-maluja
(195.114.*.*)
7
Karol Wieczorek
21.08.2014, 14:54
@maniek552 Nie dotyczy.
(195.114.*.*)
8
Tomek
21.08.2014, 15:04
Ciekawe kiedy doczekam się choć ułamka tego co oferujecie w takich cenach. Raptem 30km od centrum Warszawy...
(5.226.*.*)
9
k
21.08.2014, 16:31
Dlaczego teraz wszystkie zgłoszenia przez netiaonline po chamsku zamykacie? Jedna odpowiedź, często błędna i kłódeczka. I trzeba otwierać kolejny temat... Rozumiem, że to taka sugestia by się klient odczepił... Może lepiej przyśpieszcie tą rozbudowę netiaonline, każdy sobie sam wszystko zrobi bez udręki z infolinią, i za razem będziecie mieć mniej zgłoszeń. - - A w temacie, mnie by 10 mb za 30 zł na CU wystarczyło, i tak ledwo tyle jest a płacić trzeba za 20 mb...
(159.205.*.*)
10
Da_
21.08.2014, 20:46
Gdzie mogę sprawdzić, czy jestem w zasięgu tej magicznej oferty? Mam na myśli mapkę, a nie adres http://www.netia.pl/gigakablowka/oferta na którym gówno jest!
(89.79.*.*)
11
Adam
21.08.2014, 21:10
@KarolWieczorek gdzie jest dostępna tak dokładna mapa, budynek po budynku? Nie można jej znaleźć na podanej przez Ciebie stronie.
(89.67.*.*)
12
22.08.2014, 11:18
Zasięg całkiem niezły. Czy są jakieś ograniczenie w ilości multiroomów?
(212.14.*.*)
13
Karol Wieczorek
22.08.2014, 11:21
@Da_@Adam Mapki, które są załączone pokazują bardzo precyzyjnie zasięg. Jest tu tylko niewielki promień od poczszególnych budynków, żeby nie było tp zbyt kanciaste. Jeśli widzicie tu swoją okolicę, zapraszam do kontaktu z naszymi konsultami.
(195.114.*.*)
14
Karol Wieczorek
22.08.2014, 11:23
@Marecki Multiroomów możesz wziąć praktycznie tyle ile Ci się podoba, tylko wtedy trzeba mieć szybszą opcję internetu. Pierwszy jest za 1 zł, potem 15 zł.
(195.114.*.*)
15
Adam
22.08.2014, 12:36
Według mapki jak najbardziej łapię się na ofertę, według konsultanta nie - przydałaby się możliwość sprawdzenia samemu po adresie. Zaoszczędziłoby to czas i klientom, i wam.
(217.67.*.*)
16
Karol Wieczorek
22.08.2014, 12:48
@Adam Na razie wystartowaliśmy z niespełna połową tej sieci. Może łapiesz się na kolejne etapy, prośba o jeszcze odrobinę cierpliwości. Jeśli zaś chodzi o możliwość samodzielnego sprawdzania, to będzie. Będzie nawet o wiele więcej, już niedługo...:)
(195.114.*.*)
17
Jarek
22.08.2014, 13:26
Witam. Panie Karolu a czy szykuje się coś podobnego na sieci etth ?? chodzi mi głównie o cene bo jest bardzo atrakcyjna ? Pozdrawiam serdecznie
(91.195.*.*)
18
Karol Wieczorek
22.08.2014, 13:29
@Jarek Na sieci ETTH i innych też mamy atrakcyjną ofertę. Nie sądzę, żebyśmy jednak aż tak zjechali z cenami jak na HFC.
(195.114.*.*)
19
xprox
22.08.2014, 13:58
Cena to nie wszystko liczy się prędkość. Ja wiem że każdy by chciał 1Gb/s za 1zł. Jednak telekom też z czegoś musi żyć. Mam pytanie czy coś się dzieje w kierunku zmian na sieci własnej CU i nie chodzi mi o obniżki. Tylko zwiększanie przepływności testy vectoring-u lub innego rozwiązania? By można zaoferować klientom coś więcej niż 50Mb/s. Czy na dzień dzisiejszy to nie możliwe i nieopłacalne inwestycje. Pierwszą umowę z Netią miałem na 1Mb/s drugą 24Mb/s trzecią mam na 50Mb/s która kończy mi się za rok. Liczę że to nie koniec rozwoju Netii:-)
(87.205.*.*)
20
xprox
24.08.2014, 11:10
Dodatkowy player za 1zł a reszta świata musi płacić 15zł, trochę to nie po chrześcijańsku.
(87.205.*.*)
21
Sven
24.08.2014, 12:36
A klienci, którzy przeszli do was z TP (LLU) licząc na lepszą ofertę i rozwój zostali zapomniani. Już nawet Orange w mojej okolicy udostępnił łącze 80 Mb/s, a ja w Netii mam marne 13 Mb/s... Ciekawe czy i nam, klientom drugiej kategorii zaoferujecie przynajmniej 50 Mb/s?
(87.205.*.*)
22
Maciek
24.08.2014, 23:20
@ Karol Wieczorek Czy wspomniany router Technicolor można przełączyć w tryb bridge, by działał tylko jako modem ? Widzę że tym samym interesował się Jacek, chodzi o to by podłączyć swój własny router. Dla mnie jest to kluczowe.
(95.160.*.*)
23
Vito
25.08.2014, 09:59
Czy można Technicolora ustawić w trybie bridge?
(89.68.*.*)
24
Karol Wieczorek
25.08.2014, 10:42
@xprox Z siecią HFC konkurujemy z klasycznymi kablówkami (UPC i Vectra), gdzie dla klientów oczywistością jest, że dostają bez dodatkowych opłat (many bo marny, ale zawsze) sygnał analogowy na drugi TV. Nie oferujemy analogu, ale nie chcemy też oddawać pola konkurentom, więc wybraliśmy takie rozwiązanie, szczególnie, że cena zakupu tej sieci na to pozwala.
(195.114.*.*)
25
Karol Wieczorek
25.08.2014, 10:46
@Sven LLU to dzierżawa kabla miedzianego od centrali do lokalu abonenta. Oferta do 80 Mb/s, to VDSL, ktory jest realizwoany na częściowo wymienionej na światłodowy (skróconej) pętli abonenckiej, którego LLU nie obejmuje. Warunki regulacyjne dla dizerżawy światłowodów i dostęp do podpętli na sieci Orange są tak fatalne, że nie mam niestety mowy, abyśmy to mieli rozwijać.
(195.114.*.*)
26
theo
25.08.2014, 11:06
Witam Panie Karolu Mam pewein problem z predkoscia wi-fi miałem neta 20Mb i tyle było, teraz mam 50Mb i po kablu tyle jest ale po wifi jest tylko max 36 i wiecej nie pojdzie. Mam netia spota 2 odległośc 1,5 metra zmienialem kanały i dalej to samo. Spr. na telefonie i 3 laptopach czemu jest takie ograniczenie jesli N obsluguje do 300 teoretycznie?
(159.205.*.*)
27
Karol Wieczorek
25.08.2014, 11:19
@Maciek @Vito Na naszej sieci HFC konfiguracja jest taka, że adres IP jest przypisany do konkretnego, naszego urządzenia i nie ma znaczenia czy Technicolor ma czy nie ma opcji działania w brybie bridge (a generalnie ma). Można jednak podłączyć router na zouterem i używać go jako AP. Przy odpowiednim ogarnięciu adresacji, nie powinno być najmniejszych problemów nawet z VPN-em, co moim zdaniem niesłusznie podnosił @Jacek.
(195.114.*.*)
28
Karol Wieczorek
25.08.2014, 11:26
@theo To kwestia zaszumienia i innych ograniczeń fizycznych pasma 2,4 GHz, w którym działa NS2 i nawet standard "n" nic tu nie pomoże. Dopiero działanie w paśmie 5 GHz pozwoliłoby na skorzystanie z pełni transferu do ok. 100 Mb/s, pokazywałem to na przykładzie swojego Technicolora na HFC.
(195.114.*.*)
29
theo
25.08.2014, 11:47
@karol to w takim razie czy netia spot ma opcje 5Ghz ?
(159.205.*.*)
30
theo
25.08.2014, 11:50
i jeszcze jedno pytanie jesli mam Nplayer po kablu do Nspot i wiemy ze tv obcina jakies 8Mb z pasma. To czemu po wifi do lapka przy off tv jest 34 a przy on tv jest 28 . jesli faktycznie predkosc wyjsciowa na routerze jest 50?
(159.205.*.*)
31
Karol Wieczorek
25.08.2014, 11:50
@Theo Nie ma. Ale działa w trybie bridge, czyli jeśli byś chciał sobie kupić router z wifi 5 GHz, to możesz go użyć jako router właśnie a NS będzie wtedy tylko za modem robił.
(195.114.*.*)
32
Karol Wieczorek
25.08.2014, 11:53
@theo To splot m.in. możliwości obliczeniowych i routingu. Tu nie działa proste dodawanie i odejmowanie.
(195.114.*.*)
33
25.08.2014, 12:06
a jak z mistrzostwami świata w siatkówce w Netii ?? bedzie ppv ??
(91.195.*.*)
34
Karol Wieczorek
25.08.2014, 12:21
@miłosz Tak, będzie, w PPV za 89 zł. Niebawem pojawi się w menu stosowna aplikacja do zamawiania i więcej info.
(195.114.*.*)
35
Maciek
25.08.2014, 13:38
@Karol Nie do końca zrozumiałem odpowiedź. Chodzi o to by uniknąć podwójnego NAT'owania. Po to jest tryb bridge (tryb modemu). Po przełączeniu routera w ten tryb mój własny router powinien otrzymać zewnętrzne IP. Czy tak będzie w przypadku waszej sieci HFC?
(195.200.*.*)
36
Karol Wieczorek
25.08.2014, 14:14
@Maciek Na razie na HFC jest wyłącznie konfiguracja z IP dla konkretnego naszego urządzenia (po MAC adresie), bo to zdecydowanie poprawia efektywność zarządzania usługami na tej sieci. Przy tworzeniu oferty biznesowej weźmiemy pod uwagę takie potrzeby jak Twoja.
(195.114.*.*)
37
jutek
25.08.2014, 14:32
E, w Vectrze można sobie zażyczyć przełączenie modemoroutera w tryb bridge i mieć publiczny IP na swoim urządzeniu, w Multimediach jest tak domyślnie, w UPC robią problemy, ale można to wywalczyć, więc nie bądźcie gorsi i nie uszczęśliwiajcie ludzi NATem przymusowo bez możliwości wyłączenia. Nie idźcie tą drogą ;) W trzech największych polskich kablówkach można mieć publiczny IP na swoim urządzeniu i to nie jako klient biznesowy, ale zwykły indywidualny.
(87.105.*.*)
38
Łukasz
25.08.2014, 15:01
Witam, czy w Kaliszu przeprowadzacie jakąś modernizację sieci ? Dosłownie pół miasta jest rozkopane i instalowane są peszle pod kable. Czy to tylko wewnętrzna inwestycja pod system zarządzania ruchem ?
(78.30.*.*)
39
Karol Wieczorek
26.08.2014, 10:07
@Łukasz Nic mi o tym nie wiadomo.
(195.114.*.*)
40
26.08.2014, 11:14
Jeżeli jestem z kablówką w UPC, ale wczesniej byłem w Asterze to czy jestem "w zasięgu"?
(195.245.*.*)
41
Karol Wieczorek
26.08.2014, 11:40
@rafamiga Jeśli jesteś na tzw. sieci nakłądkowej, to tak. Najlpiej zadzwonić do nas i się zapytać http://www.netia.pl/gigakablowka/oferta
(195.114.*.*)
42
Kuba
26.08.2014, 12:37
Mam pytanie o rodzaj adresu IP i tego, ze nie jest elementem umowy: jesli kiedys adres zmieni sie z publicznego na prywatny, to czy bedzie usluga pozwalajaca miec adres publiczny? Dodatkowo, czy jest jakis maksymalny interwal, kiedy router jest rozlaczany i jest nadawany nowy adres IP?
(89.67.*.*)
43
Karol Wieczorek
26.08.2014, 14:22
@Kuba Tak, będzie taka możliwość. Nie ma jakiegoś konkretnego interwału.
(195.114.*.*)
44
Monsoon
26.08.2014, 22:08
Skoro na sieci kablowej oferujecie już 300Mb to kiedy na światłowodach wyższe prędkości niż 100Mb ?
(78.10.*.*)
45
27.08.2014, 14:03
A ja mam dalej prędkość 4Mbit/s na starym modemie sagema od netii.Niestety nikt mi nie zaoferował chociażby netia spota przy podpisywaniu umowy.Prędkość to jakaś porażka.Znajomy obok ma ponad 16 Mbit/s też z netii.Czy mi jako stałemu klientowi nie należy się netia spot?Jestem z Wami już 7 lat...Dobrze,że do końca umowy już niedługo.Może czas zre3zygbować bo nie można się dogadać.W pracy mam neo i modem wymienili bez problemu na model o większej przepustowości w trakcie trwania umowy.Ech...Gdzie tam do 100Mbit/s.
(83.26.*.*)
46
Piotr
27.08.2014, 15:09
Witam , mam 2 pytanka: 1. Jak wygląda stabliność działania? Czy te prędkości 100 lub 300mb są rzeczywiście do utrzymania? 2. Pingi. Obecnie w upc nie jest z tym kolorowo. Jak rozumiem skoro sieć pozostaje ta sama to pingi również na netii pozostaną takie same ?
(89.67.*.*)
47
Karol Wieczorek
27.08.2014, 15:17
@Piotr Myślę, że przez dłuższy czas będzie to praktycznie działać na 100 proc. U mnie na razie działa na maksa. Profil 100/10 daje w testach za każdym razem 100/10, oczywiście po kablu. Po WiFi w paśmie 5 GHz mam około 90/10. Ping? Jakieś 7 ms i nie chce być wyższy;)
(195.114.*.*)
48
Karol Wieczorek
27.08.2014, 15:20
@maximo75 Wymiana modemu nie wpływa jakoś dramatycznie na prędkość. Ewentualnie skrócenie pętli i wymiana technologii dostępowej może na to wpłynąć. Prowadzimy modernizacje, ale nie od razu Kraków zbudowali.
(195.114.*.*)
49
Marek
27.08.2014, 18:21
A ja "siedzę" na 10 Mb/s za kilkadziesiąt zł... :). Karolu - napisz w końcu o jakiejś rewolucyjnej technologii, z której może skorzystać większość społeczeństwa, a ta większość siedzi na starych miedzianych liniach z czasów PRL :). Dlaczego tutaj nie ma żadnej rewolucji.
(87.205.*.*)
50
Janusz
28.08.2014, 07:32
Karolu, Wczoraj na chwilę wyłączyli mi telefon (całkowicie głucho na linii), po czym po jakimś czasie włączyli i patrzę i mam 2 razy większy SNR margin (13 dB) i teoretycznie zamiast 10 Mb/s mógłbym mieć koło 20. Sprawdzałem jednak czy mogę zamówić taką usługę i niestety nadal tylko 10. Więc mam pytanie czy jest szansa, że ktoś aktualizuje dane linii, żebym za jakiś czas mógł z tego skorzystać? Dodam, że sprawa odbywa się na linii TP (LLU). Pozdrawiam.
(78.10.*.*)
51
28.08.2014, 20:11
Dzwoniąc do konsultanta uzyskałem informację że prędkość wysyłania wynosi 20 mb. To ile w końcu wynosi prędkość wysyłu w tej ofercie - 20 czy 10? Mam jeszcze pytanie o cenę, czy wybierając opcję tv plus internet 300mb za 59 zł po 2 miesiącach będę musiał płacić jeszcze 9,90 za bezpieczny internet?
(85.222.*.*)
52
Karol Wieczorek
29.08.2014, 10:15
@Janusz Na LLU profil jest tak zrobiony, że lącze działa na maksymalen, stabilnej synchronizacji, więc informacje w systemie nie mają tu znaczenia.
(195.114.*.*)
53
Karol Wieczorek
29.08.2014, 10:21
@ary Na tę chwilę profil 300 ma uplink na poziomie 10 Mb/s, ale pewnie go z czasem zwiększymy. Bezpieczny internet można w dowolnej chwili wyłączyć z poziomu NetiaOnLine.
(195.114.*.*)
54
29.08.2014, 17:54
Super, na to czekałem - ciekawe jak się sprawdzi :)
(77.252.*.*)
55
Paweł
29.08.2014, 19:46
Witam. Panie Karolu apropos komentarza nr.16 wiadomo coś w sprawie dalszych etapów wdrążania usługi? Kiedy można spodziewać się większej ilości informacji o usłudze bo wg mapki też bym się łapał w zasięgu a na infolinii dostałem informację że nie.
(62.244.*.*)
56
jocker
30.08.2014, 00:06
No wszystko ok ale co z łączami VDSL2 ? nic nie drgnie. Moje łącze łapie synchro po 90 wasi konsultanci mówią o 85. Ale umów na podkreślam DO 100 a nie 100 gwarantowane. Nie ma, rozwijacie inne technologie vectoring, pra bonding, ghots mode ? Może pora zadbać o łącza vdslowe, jakimś cudem orange potrafi dać 80 mega . Przegląd zagranicznych operatorów i okazuje się że 100 mega to nie wyzwanie. Czy netia oferując mi do 50 mega już tak to zostawi ?
(77.255.*.*)
57
Tito
31.08.2014, 15:32
Panie Karolu,na dniach startuje kanał PULS w wersji HD,czy Netia ma zamiar wymienić wersję SD na HD w najbliższym czasie ??
(77.254.*.*)
58
Karol Wieczorek
01.09.2014, 10:08
@Paweł Mapki pokazują dość precyzyjnie cały zasie HFC, który będziemy wykorzystywać. Nie wykluczamy jednak pewnych rozbudów (np. są klatki w blokach, których teraz nie mamy z zasięgu a może warto by mieć), ale to raczej w ramach tego obszaru.
(195.114.*.*)
59
Karol Wieczorek
01.09.2014, 10:12
@jocker Na VDSL jest profil do 50 i większego na razie nie przewidujemy, bo łącza takie jak Twoje to wyjątek potwierdzający regułę, że wiele więcej niż 50 w warstwie IP nie pójdzie w tym wariancie.
(195.114.*.*)
60
Karol Wieczorek
01.09.2014, 10:13
@Tito Docelowo pewnie podmienimy, ale raczej nie od razu.
(195.114.*.*)
61
jocker
01.09.2014, 11:19
Panie Karolu a może pomyślicie coś dla ludzi którzy mają tak dobre kabelki bo czemu nie skoro mam warunki. Czy to naprawdę taki wielki problem zrobić profil np 100/10 z zastrzeżeniem że do 100 a nie 100 gwarantowane. Ja idę na taki układ i zostaję z netią na kolejne 2 lata . No orange daje 80 i to działa, wiem że nie wszędzie ale jednak. Panie Karolu zadbajcie też o tych którzy maja takie możliwości na VDSL a jest nas trochę.
(77.255.*.*)
62
Łukasz
01.09.2014, 16:09
Panie Karolu, @Paweł pytał, kiedy można się spodziewać kolejnego etapu udostępnienia oferty dla osób, które według mapki powinny mieć dostęp do usługi, a według informacji z infolinii nie maja jeszcze takiej możliwości. Sam jestem w takiej sytuacji. Według mapki jestem w zasięgu, wchodząc na waszą stronę, wyświetla mi się w popupie oferta gigakablówki, natomiast jak chcę ją zamówić to dostaję informację, że nie jestem w zasięgu i żebym zadzwonił za miesiąc się zapytać.
(80.82.*.*)
63
Karol Wieczorek
01.09.2014, 16:16
@Łukasz Tak jak pisałem, cały potencjał do końca listopada, odbywa się to stopniowo, tydzień po tygodniu kolejne ON-y.
(195.114.*.*)
64
R@d3c
02.09.2014, 14:49
@jocker Ty to masz dobrze ja mam k.urw@ nadal 11mbit od 3 lat a mieszkam w Poznaniu !! Orange daje 80 a jak jako 10 letni klient jestem w du-pie z 2 letnia umowa na internet i tv.
(77.254.*.*)
65
Radek
02.09.2014, 15:36
@Karol Wieczorek Witam. Niestety kolejny raz muszę pytać o to w komentarzu ponieważ konsultanci nie potrafią odpowiedzieć. Czy planujecie zmodernizować linie w Poznaniu na osiedlu Antoninek kod 61-054. Od mniej więcej 4 lat posiadam 11 mbit/s... konkurencja wpierw propnowała mi 20, później 40 a teraz juz 80 mbit. Abonamentem jestem od lat około 15 internet mam z lat 10... u Państwa jednak powoli tracę cierpliwość, tak więc proszę o szczerą odpowiedź. Pozdrawiam.
(77.254.*.*)
66
Karol Wieczorek
02.09.2014, 16:44
@Radek Na tę chwilę nie ma konkretnego planu modernizacji dla tego rejonu, co nie znaczy, że modernizacji docelowo nie będzie.
(195.114.*.*)
67
mmm1
05.09.2014, 22:05
Pytanie techniczne czy ogladanie TV konsumuje wykupione pasmo internetowe ?
(83.28.*.*)
68
Karol Wieczorek
08.09.2014, 14:21
@mmm1 Na HFC jest taka konfiguracja, która sprawia, że telewizja ma obrębny transfer.
(195.114.*.*)
69
Sławek
08.09.2014, 15:46
@Karol Wieczorek. Podobnie jak kolega wyżej muszę pytać przez bloga, bo infolinia jest kompletnie niekompetentna w tej sprawie. Miejscowość Brzeg (49-300) - 40 tyś mieszkańców - deweloper stawia nowy budynek na 53 mieszkania (w 95% obecnie sprzedanych) w centrum miasta, w odległości ok 50m od istniejącego węzła Netii (Z resztą stary wieżowiec obok jest w pełni pokryty waszymi kablami) i jako deweloper uzyskuje odpowiedź od Netia, że firma nie widzi korzyści w podciągnięciu swojego kabla te parę metrów (z wieżowca to najdalej 20m). Dodam, że cały budynek jest już pokryty wewnętrzną siecią kablową. Obecnie znam już kilka osób, w tym ja, które chcąc przenieść swoje posiadane usługi w Netia pod nowy adres muszą z nich rezygnować i przejść do UPC, które bez zastanowienia podpięło swój kabel jeszcze na etapie budowy budynku. Żeby nie było, że to pretensja tylko do Was, Orange również nie widzi takiej potrzeby. Proszę mi wyjaśnić, czy to aby nie jest Wasza wojna o to, kto poczyni inwestycję na kablu - wy czekacie aż to zrobi Orange - tylko po to aby później dzierżawić (LLU)? Ja nie płaczę, bo UPC ma bardzo dobrą ofertę, ale czy aby nie kopiecie w ten sposób sobie własny dół? Pozdrawiam
(159.205.*.*)
70
Karol Wieczorek
10.09.2014, 12:20
@Sławek Koledzy od inwestycji developerskich twierdzą, że nie dostali żadnego zapytania ws. tej inwestycji. Niestety nawet gdyby takowe dostali, w tym przypadku nic by z tego nie wyszło, bo nie mamy tam obecnie zasoób na budowę sieci NGA, a klasycznej już od dłuższego czasu nie robimy.
(195.114.*.*)
71
15.09.2014, 19:10
Witam, Pani Edyta na infolinii zapewniła mnie, że przy transferze 300 Mbit upload ma 30 Mbit. Czy możesz to Potwierdzić? Ile maksymalnie wyciągnie wasz router po Wi-Fi? Mam duże mieszkanie okablowane skrętką. Rozumiem, że podpięcie drugiego własnego routera nie stanowi problemu?
(87.206.*.*)
72
Adam
15.09.2014, 20:37
Moglibyście jednak wprowadzić to sprawdzanie dostępności po adresie; według mapki jak najbardziej powinienem mieć dostęp, zaś na infolinii dowiedziałem się, że w moim budynku nigdy nie było sieci Aster i nie będzie tej oferty.
(89.67.*.*)
73
Karol Wieczorek
16.09.2014, 16:15
@DrWredman Na tę chwilę upload dla opcji do 300 Mb/s to do 10 Mb/s. O możliwościach Technicolora w kwestii WiFi pisałem w osobnym wpisie, tu: http://blog.netia.pl/netia/entry/nie-takie-wifi-w-technicolorze-wolne-jak-je-maluja W największym skrócie, nie ma reguły, ale jest całkiem nieźle, choć trzeba pamiętać, że 5 GHz ma mniejszy zasięg. U mnie w mieszkaniu np. w niekórych pomieszczeniach łapie tylko 2,4 GHz. Router nza routerem można postawić, ale z NAT-owaniem.
(195.114.*.*)
74
Karol Wieczorek
16.09.2014, 16:25
@Adam Pracujemy nad tym.
(195.114.*.*)
75
17.09.2014, 12:35
A czy taka mieścina pod Długołęką, jak Wrocław będzie miała szansę otrzymać podobną ofertę?
(89.25.*.*)
76
Karol Wieczorek
17.09.2014, 12:39
@Tomasz eM We Wrocławiu mamy najwięcej sieci NGA w ogólnej liczbie gospodarstw domowych, ale głównie na sieciach światłowodowych i ETTH, gdzie oferta jest też bardzo atrakcyjna, z internetem do 100 Mb/s.
(195.114.*.*)
77
Jan
18.09.2014, 10:46
Panie Karolu, mam pewne zasadnicze pytanie. Czy informacja o prędkości wysyłnia w ofercie HFC jest umieszczona w jakichkolwiek dokumentach udostępnionych klientom? Szukałem na próżno, a pani handlowiec dwukrotnie mnie zapewniała, że przy opcji 300Mbps jest 50Mbps prędkości wysyłania. Dlatego zdecydowałem się na tą ofertę. Dopiero przy instalacji okazało się że to bajki, bo jest tylko 10Mbps. Nawiasem pisząc prędkości ściągania jest realnie 200Mbps a nie 300 (też tutaj opowiadała bajki o kablach które mają wytrzymać 750Mbps), ale tego się nie czepiam bo jak wiadomo "nie ma gwarancji". Jeśli jednak chodzi o prędkość wysyłania to ewidentnie zostałem wprowadzony w błąd. Napisałem reklamajcę z prośbą o zmianę pakietu na 100/10 i mam nadzieję że zostanie rozpatrzona pozytywnie. Po komentarzach widzę, że nie jestem jedyny który został wprowadzony w błąd. W zasadzie to na swoje własne życzenie generujecie tego typu problemy uznając, że informacja o prędkości wysyłania jest tak mało istotna, że nawet nie warto o niej wspominać.
(188.116.*.*)
78
Karol Wieczorek
18.09.2014, 11:04
@Jan Upload nie jest nigdzie wyszczególniony. Wartość 50 Mb/s nie jest prawdziwa na HFC, jest za to jak najbardziej prawdziwa dla opcji FOTON do 100 Mb/s na ETTH. Na HFC ten profil ma upload do 10 Mb/s. Jak widać, nie jest to takie proste, a wynika z mnogości technologii i ich możliwości. W komentowanym wpisie ma Pan zaś czarno na miałym i wręcz boldem wyszczególnione wartości uplodu dla poszczególnych opcji na HFC i jasno tu widać, że jest 300/10.
(195.114.*.*)
79
Adam
18.09.2014, 11:51
Czy są gdzieś dokładniejsze mapki? Bo te dla mnie są bardzo nie dokładne. Czemu w dzielnicy Kraków Zwierzyniec gdzie była najpierw sieć Autocom, później Aster a teraz UPC nie ma zasięgu HFC? 100m ode mnie znajduje się "skrzynka" Aster'a. Na klatkach schodowych są skrzynki z naklejkami Aster. Niestety nie na mojej :/
(87.239.*.*)
80
Jan
18.09.2014, 11:54
@Karol Wieczorek Owszem, ale na ten artykuł natknąłem się dopiero dzisiaj, czyli dużo za późno. Trudno go nazwać jednak oficjalną informacją. Takich rzeczy szuka się w regulaminach albo przynajmniej na stronie głównej operatora...
(188.116.*.*)
81
Karol Wieczorek
18.09.2014, 12:04
@Adam Przejęliśmy tzw. sieć nakładkową, czyli generalnie tę, gdzie się pokrywały Aster i UPC. W Twoim przypadku zapewne tak nie było. W Krakowie mamy też sporo sieci ETTH, gdzie oferujemy podobne oferty.
(195.114.*.*)
82
Karol Wieczorek
18.09.2014, 12:05
@Jan Powtórzę, nigdzie nie komunikujemy uploadu, podobnie z resztą jak większość konkurencji.
(195.114.*.*)
83
Jan
18.09.2014, 12:47
@Karol Wieczorek Nie zgodzę się z ty m stwierdzeniem. UPC, Vectra, Orange - oni wszyscy pamiętają, że internet działa w dwie strony i ten parametr podają.
(188.116.*.*)
84
Karol Wieczorek
18.09.2014, 12:54
@Jan Jeszcze nie tak dawno UPC miało to bardzo głęboko schowane. Vectra jak widzę nie jest konsekwentna, podają w jednej opcji, Orange też nie bije tym po oczach. Z naszych obserwacji wynika, że upload nie jest dla większości użytkowników wartością kluczową. Niemniej jednak osobiście rozumiem te osoby, które na to uwagę zwracają.
(195.114.*.*)
85
kris
18.09.2014, 20:56
Mam wrażenie, że cała ta oferta to zwykły bajer. Trudno ją dostrzec na stronie Netii. Jak czytam Netia łaskawie nie podaje upload-u i w dodatku jej przedstawiciel twierdzi, że konkurencja też nie podaje - ewidentnie mijając się z prawdą. Brak czytelnych map zasięgu, chociaż przedstawiciel Netii twierdzi, że są dokładne. Brak reakcji na zgłoszoną chęć zakupu oferowanego internetu - choćby informacji o braku możliwości technicznych... Jednym zdaniem: totalne olewanie klienta z jednoczesnym udawaniem, ze wszystko jest cacy.
(109.241.*.*)
86
18.09.2014, 21:23
Pytanie do osób, które już korzystają z usługi. Jak z jakością (szczególnie kanały HD) i stabilnością (nie ma przycinania itp tematów) kanałów telewizyjnych ? Jak sytuacja z osiąganymi prędkościami na łączu internetowym ? Skusiłbym się na internet 20/2 Mbit/s + telewizja ale martwi mnie niski upload i nie jestem do końca przekonany czy pasmo pod telewizję nie będzie ograniczać pasma łącza internetowego
(89.68.*.*)
87
Piotr
18.09.2014, 22:17
Witam Panie Karolu. Od dziś mam z Netii internet 100mb/s + telewizja ale wg pomiarów prędkość jest w okolicach 40-42 mb/s.... Czy to normalne? Coś za mało wg mnie... Pozdrawiam
(78.10.*.*)
88
Karol Wieczorek
19.09.2014, 10:08
@kris Dla HFC jest dedykowana strona internetowa: www.gigakablowka.pl Nie śledzę codziennie storon internetowych konkurencji. Gdy ostatnio patrzyłem np. na stornę UPC to uploadu nie komunikowali zbyt wyraźnie.
(195.114.*.*)
89
Karol Wieczorek
19.09.2014, 10:11
@Kamil Setup na HFC jest zupełnie inny niż w pozostałych technologiach. Tutaj pod TV jest wydzielona przepustowość. Myślę jednak, że nie ma sensu się ograniczać do 20. Jak dla mnie optymalny jest 100/10. Mam taki profil teraz w domu i kiedy bym nie testował po kablu, to mam 100 na 10, nawet z lekką nawiązką, przy pingu poniżej 10 ms i pełnej stabilności.
(195.114.*.*)
90
Karol Wieczorek
19.09.2014, 10:16
@Piotr Proszę podłączyć do testów komputer po kablu i koniecznie z kartą Gigabit Ethernet, zapewniam, że będzie 100 Mb/s. Pisałem o tym w tym wpisie: http://blog.netia.pl/netia/entry/nie-takie-wifi-w-technicolorze-wolne-jak-je-maluja Wiele zależy od komputera. Dokładnie to zweryfikowałem na swoim przykładzie. Ten sam internet 100/10, dwa komutery (1. z nienajwyższych lotów kartą FastEthernet, drugi z bardzo dobrą kartą GigabitEthernet) i wyniki 40 parę do nieco ponad 100.
(195.114.*.*)
91
seb235
19.09.2014, 10:35
Nawet na karcie FastEthernet powinno być spokojnie te 90 - 95Mbit/s.
(178.37.*.*)
92
tjablo02
19.09.2014, 10:45
Panie Karolu czy wiadomo już coś na temat tego co zrobi Netia z siecią po Dialogu? jakby kogoś interesowało tak wyglądają testy dla 100Mb po światłowodzie w Dialogu http://www.speedtest.net/result/3771313022.png http://www.speedtest.net/result/3771315720.png
(78.8.*.*)
93
Karol Wieczorek
19.09.2014, 10:48
@seb235 Na dobrej karcie owszem. Na średniej, już niekoniecznie.
(195.114.*.*)
94
Karol Wieczorek
19.09.2014, 10:50
@tjablo02 A co więcej mamy zrobić? Przecież testy wyrażnie pokazują co zrobiliśmy. Można by tam puścić pewnie spokojnie 1 Gb/s, ale to byłaby taka czystko marketingowa błyskotka. Kiedyś z resztą Dialog zrobił taką ofertę i kupiło ją chyba z 5 osób.
(195.114.*.*)
95
tjablo02
19.09.2014, 10:56
@Karol Wieczorek dokończyć proces wchłonięcia Dialogu?:) podpisałem niedawno kolejną umowę na 12m, bo innej nie mogłem. Nie ma możliwości zmiany sprzętu, dalej muszę korzystać z tych wieszających się dekoderów marki Albis.. może wiadomo coś w kwestii sprzętu dla swiatłowodu i tego kiedy Netia będzie je wreszcie mogła wymienić klientom byłego Dialogu?
(78.8.*.*)
96
Karol Wieczorek
19.09.2014, 11:01
@tjablo02 Temat nie leży odłogiem, ale to nie są łatwe decyzje, bo pociągają spore koszty.
(195.114.*.*)
97
Sławek
19.09.2014, 11:08
Muszę wrócić z pytaniem do postu #70. Panie Karolu, może mi Pan krótko przybliżyć procedurę oraz gdzie się udać aby takie zapytanie złożyć, czy to jako deweloper czy już jako wspólnota mieszkańców (bo w sumie deweloper już oddał budynek wspólnocie)? Z drugiej strony brak chęci (pewnie Pan powie możliwości - czyt. kasy) podłączenia światłowodu miałby skazywać kilkadziesiąt rodzin w centrum dużego miasta na brak łączy (gdzie w koło w każdym starym budynku jest Netia) ??? Na szczęście jest konkurencja, która nie śpi... P.S. Żeby nie było, to samo pytanie i zdziwienie wyrażam równolegle na forach Orange.
(81.219.*.*)
98
seb235
19.09.2014, 11:10
@Karol Wieczorek No niestety ludzie kartę sieciową traktują na zasadzie "byle była" jak ktoś kupuje sieciówkę powiedzmy na PCI czy PCIe to mały % zdecyduje się na kartę Intela czy 3Com'a gdyż są one sporo droższe od wersji marketowych za średnio 20zł. Z kolei zintegrowane karty na płytach z średniej półki cenowej także nie są najgorsze jakościowo.
(178.37.*.*)
99
Karol Wieczorek
19.09.2014, 11:50
@Sławek Deweloperzy dobrze wiedzą do kogo się zwrócić, mamy w firmie komórkę ds. takich inwestycji i oddajemy rocznie kilka tysięcy nowych linii w ten sposób. TO dla nas bardzo atrakcyjny rynek, ale podchodzimy do takich inwestycji selektywnie.
(195.114.*.*)
100
k
19.09.2014, 18:56
Widzę, że na faktury powróciło pole "Całkowita kwota do zapłaty" (uwzględniające nadpłaty). No i dobrze (żeby tylko znowu za jakiś czas nie znikło). - Teraz jeszcze czekam na stan konta w e-mailu informującym o fakturze.
(159.205.*.*)
101
krecikmp
20.09.2014, 22:37
Panie Karolu, krótkie pytanie: Czy w ramach oferty 100 Mb/s HFC router Technicolor (rozumiem, że jest to standard w tej ofercie) umożliwia samodzielne przekierowanie portów? Mam telefon na VOIPie i musiałbym mieć możliwość takiej rekonfiguracji ustawień.
(89.72.*.*)
102
Karol Wieczorek
22.09.2014, 11:14
@krecikmp Tak, przekierowanie portów jest jak najbardziej mozliwe.
(195.114.*.*)
103
Piotr
22.09.2014, 14:09
Witam, dzisiaj uzyskałem informacje ze w mojej lokalizacji dostępna jest oferta giga-kablówki i jestem nią wstępnie zainteresowany. Pozostaje tylko jeden problem : czy na swoim urządzeniu dostanę zew. adres ip ? ( sam modem lub router w trybie bridge ). Nie ukrywam, ze bardzo mi na tym zależy, a już przez długi czas męczylem sie z tym w upc. Prosiłbym o szybką odpowiedź.
(79.185.*.*)
104
Karol Wieczorek
22.09.2014, 14:26
@Piotr Adres IP może być przydzielony wyłącznie do konkretnego naszego Technilolora (konkretnego MAC adresu), tryb Bridge nie zadziała. Pytanie tylko czemu aż tak bardzo nie chcesz korzystać z naszego urządzenia? Jak już wspominałem w innym wpisie, u nas nie ma takich problemów z tym urządzeniem jak w UPC.
(195.114.*.*)
105
Piotr
22.09.2014, 14:39
Głownie chodzi o podział łącza ( odpowiedni priorytet na konkretnych urządzeniach ) , tego w technicolorze nie widziałem, a po podłączeniu swojego routera który to umożliwiał występowały rozłączenia co 10-15 min. ( chyba problem z podwójnym natowaniem), dlatego umowe rozwiązałem i obawiam się, że na tej samej infrastrukturze z tym samym urządzeniem może być podobnie. Muszę w takim razie jeszcze to przemyśleć. Jeszcze pytanie z innej beczki : przy wyborze pakietu tv dostajemy Netia Player'a. W jaki sposób jest on podłączany? Splitter jest przed urządzeniami? Czy dekoder podłączany jest do routera kablem ethernetowym ? Jeśli tak to czy możliwy jest odbiór telewizji przez wifi ? Telewizja jak przypuszczam nie ma negatywnego wpływu ( spadki prędkości, skoki pingów ) na jakość internetu?
(79.185.*.*)
106
Karol Wieczorek
22.09.2014, 14:53
@Piotr TV może działać po WiFi, ale jednak zalecamy raczej po kablu, ethernetowym oczywiście. Setup na HFC jest taki, że TV nie ma kompletnie wpływu na internet.
(195.114.*.*)
107
Mateusz
23.09.2014, 19:26
Witam, chciałbym się zapytać czy na ulicy Staszczyka w Krakowie będzie dostępna Netia po starej Astrze(UPC), a jeżeli tak to kiedy?
(87.207.*.*)
108
Marcin.
24.09.2014, 02:17
Czy Netia ma zamiar wprowadzić tv internetową tzn możliwość oglądania całej oferty lub kilkunastu kanałów bez dekodera w dowolnym miejscu z siecią? Warszawska konkurencja Netia oferuje tą usługę za darmo dla swoich abonentów. Multimedia też coś takiego udostępnia.
(89.231.*.*)
109
Karol Wieczorek
24.09.2014, 21:46
@Marcin Oczywiscie mamy taki zamiar, ale nie to nie znaczy, że taka możliwość pojawi się jutro. A przy okazji polecam sprawdzenie jak "wiele" kanalow jest dostępnych u konkurencji w takim modelu na urządzeniach innych niż TV, o tym co poza domem nie wspominając. Ale to juz nie jest wina nadawców....
(178.36.*.*)
110
Karol Wieczorek
24.09.2014, 21:47
@Mateusz Skontaktuj sie proszę z infolinia, wiecej info na: www.gigakablowka.pl
(178.36.*.*)
111
26.09.2014, 16:59
Witam. Zainteresowałem się ostatnio usługą Gigakablówka, która pojawiła się na moim osiedlu. W związku z faktem, że telewizja w Netii działa w innej technologii niż w innych kablówkach (transmisja pakietowa) chciałem przed zakupem sprawdzić, jak to działa. Za namową przedstawiciela handlowego udałem się na Taśmową, gdzie znajduje się stoisko pokazowe które podobno pokazuje taki sam obraz, jaki jest w gigakablówce. Niestety to co zobaczyłem mocno mnie rozczarowało. Jest bardzo duża różnica między jakością obrazu HD w tradycyjnej sieci kablowej a tym co zobaczyłem. Szczególnie w szybkich scenach wyraźnie widać szarpanie obrazu. Dodam że dla pewności obraz oglądała druga osoba i wrażenia miała identyczne. Zdaję sobie sprawę, że na tradycyjnych łączach telefonicznych pasmo mogło być zbyt małe do zapewnienia płynności obrazu HD (co wymaga odpowiedniej przepływności), ale na łączach kablowych nie powinno to się zdarzać. Mam w związku z tym pytanie, czy stoisko pokazowe na Taśmowej faktycznie pokazuje taką jakość jaką ma gigakablówka?
(193.201.*.*)
112
Marcin.
26.09.2014, 18:01
Panie Karolu Jaki jest bitrate w TV playerze dla kanałów SD i HD? Czym kodujecie dźwięk i jaki ma bitrate?
(89.231.*.*)
113
Jacek
28.09.2014, 20:42
No i stałem się abonentem Gigakablówki... Pierwsze zaskoczenie na plus - modem z routerem Technicolor ma naprawdę mnóstwo funkcji i w żaden sposób nie umywa się do tego samego modelu dawanego przez UPC i wykastrowanego z funkcji! Pierwsze zaskoczenie na minus - Netia Player (nowy model) i niewygodna lista kanałów ulubionych. Nie rozumiem, czemu operatorzy z uporem maniaka blokują ludziom możliwość ustawienia sobie np. TVP1 na kanale 1, a np. TVN HD na powiedzmy 3. Ta opcja Playera jest, moim zdaniem, absolutnie do poprawki. A jeśli nie, to w aplikacji pod Androida można by dostać ekran "Ulubione kanały", gdzie każdy mógłby mieć możliwość dodania np. 24 wybranych kanałów (ich logo) do czegoś a la menu szybkiego dostępu. Aha, jeszcze jedno - przy dwóch Netia Playerach aplikacja Androidowa wykrywa oba, ale i tak nie wiadomo, którym sterujemy, bo każdy nazywa się tak samo... Kwestia numer trzy: instalacja w sobotę, dziś mamy niedzielę, a Netia Online nie pozwala zarządzać usługami czy pakietami tv, twierdząc że... nie mam usług :)
(78.10.*.*)
114
Karol Wieczorek
29.09.2014, 10:14
@pj Myślę, że nie powinien się Pan za bardzo przywiązywać do tego co widział na Taśmowej. Sporo się ostatnio w kwestii obrazu na streamingu dzieje i jest pewnie kwestią dni, żeby to zupełnie inaczej wyglądało.
(195.114.*.*)
115
Karol Wieczorek
29.09.2014, 10:15
@Marcin Podobnie jak większość konkurenci, nie ujawniamy tego typu danych, szczególnie, że nie są to tak naprawdę rzeczy obiektywne.
(195.114.*.*)
116
Karol Wieczorek
29.09.2014, 10:35
@Jacek Moim skromnym zdaniem nasze rozwiązanie nawigacji i dla Ulubionych jest najprostsze z możliwych, zmiana kolejności kanałów jest niewspółmiernie skomplikowana do zaprogramowania, dlatego jej nie wdrożymy. Niedługo będzie zupełnie nowa aplikacja do sterowania Netia Playerami, która będzie lepiej tę kwestię ogarniać. Zarządzanie ofertą programową będziesz miał dostępną od drugiego pełnego okresu rozliczeniowego, teraz masz wszystkie kanały w cenie minimalnego zobowiązania.
(195.114.*.*)
117
krecikmp
29.09.2014, 11:01
@Jacek - mógłbyś odnieść się do tego co napisał pj (komentarz 111)? Jak to jest z tą jakością obrazu? (Zakładam, że masz łącze kablowe)
(193.110.*.*)
118
anon
29.09.2014, 11:10
Panie Karolu, odnośnie posta 114 - dotyczy to również streamingu oferowanego na innych łączach? Obecnie mam podpisaną umowę na 20Mbit/s. Czyżby w końcu miało się coś poprawić w kwestii płynności obrazu? Kiedy możliwe pierwsze efekty?
(213.17.*.*)
119
Karol Wieczorek
29.09.2014, 12:11
@anon Dotyczy całości STV. Myślę, że już niedługo.
(195.114.*.*)
120
Marcin.
29.09.2014, 12:32
@pj Myślę, że nie powinien się Pan za bardzo przywiązywać do tego co widział na Taśmowej. Sporo się ostatnio w kwestii obrazu na streamingu dzieje i jest pewnie kwestią dni, żeby to zupełnie inaczej wyglądało. Czyli mamy rozumieć że w głównej siedzibie firmy na Taśmowej TV Player gra gorzej niż u abonentów? To taka nowa metoda na przyciąganie nowych klientów? haha. Co Pan ma na myśli pisząc dzieje się i to kwestia kilku dni... Co się dzieje? Nie wiem czy nie lepiej tego przemilczeć niż dawać takie dziwne enigmatycznie deklaracje.
(89.231.*.*)
121
Jacek
29.09.2014, 21:03
Panie Karolu, dziękuję za komentarz. Tym niemniej trudno mi się zgodzić z Pana opinią odnośnie listy kanałów ulubionych. Czemu? Już wyjaśniam. Spełnia ona swoje zadanie pod warunkiem, że dodamy do niej kilka, góra kilkanaście pozycji - przy większej ilości duplikuje ona zwykłą listę, co najwyżej nie znajdziemy na niej kanałów, których nie dodaliśmy (ale je przecież też można ukryć na liście głównej). Rozumiem, że wprowadzenie pełnej własnej numeracji kanałów może być problematyczne czy też kosztowne. Jednak w takim razie sugerowałbym trochę inne rozwiązanie, takie jak ma platforma nc+, gdzie na liście kanałów ulubionych nie można co prawda zmieniać przypisanej numeracji, ale da się zmienić kolejność kanałów. Tym samym przerzucając kanały + / - uzyskujemy własną kolejność, mimo że numeracja jest wciąż zachowana taka, jak chciał operator. Byłoby to niewątpliwie kompromisowe rozwiązanie. Ewentualnie opcja numer dwa - wprowadzenie możliwości zdefiniowania kilku list ulubionych, np. 4. Wtedy na jedną można by sobie wrzucić np. film i sport, na inną kanały info i ogólne, etc.
(78.10.*.*)
122
Karol Wieczorek
30.09.2014, 09:17
@Jacek Myślę, że wyolbrzymia Pan tę sprawę. Proszę pożywać przez kilka dni przełączania kanałów z pionowego podglądu (strzełki góra-dół i przycisk OK, żeby włączyć żądany kanał) a przekona się Pan, że nawet Ulubione są de facto zbędne.
(195.114.*.*)
123
anon
30.09.2014, 13:26
Dziękuję za odpowiedź Panie Karolu. Korzystam z STV już dość długo i mimo Pana zapewnień tu na blogu, nic się od dłuższego czasu nie poprawiło. Czy mogłyby Pan wyjaśnić z czego wynikają te trudności? Bo jak sam Pan przyznał widzicie problem i pracujecie nad nim.
(213.17.*.*)
124
Karol Wieczorek
30.09.2014, 15:22
@anon Są to sprawy naszej kuchni, nie chciałbym się nad tym nadmiernie rozwodzić. Myślę, że wkrótce percepcja zdecydowanie się poprawi.
(195.114.*.*)
125
Jacek
01.10.2014, 16:17
Panie Karolu, jeszcze jedna kwestia techniczna - dobrze by było przyjrzeć się dokładniej logo stacji tv wyświetlanych przez Netia Player'a. Niektóre są nieczytelne, bo albo są za małe, albo ich kolorystyka sprawia, że się wtapiają w tło. Może by dodać tu po prostu białe lub szare tło?
(83.144.*.*)
126
01.10.2014, 19:52
Witajcie. Od tygodnia jestem użytkownikiem Gigakablówki w wersji 100Mb+TV (Warszawa, Bielany). Mogę zatem podzielić się z Wami moimi wrażeniami. Przede wszystkim z mojej perspektywy jest to na ten moment najlepsza oferta cenowa pakietu internetu z telewizją. Uwielbiam też w Netii małe pakieciki kanałów, które można sobie dopierać zgodnie ze swoimi upodobaniami. Przeczytałem wszystkie Wasze opinie, wątpliwości i komentarze Karola Wieczorka. Spróbuję je omówić: + Technicolor: prędkość internetu po wifi w paśmie 5GHz jest w zasadzie równa prędkości po kablu. Moje speedtesty pokazują wzorcowo 100.01/10.20, a w paśmie 2,4GHz całkiem przyzwoite 65.14/9.88 + Netia Player: malutki, niepozorny, u mnie podłączony po kablu. Odbiór IPTV nie wpływa w ogóle na prędkość Internetu; świetne oprogramowanie, wiele dodatkowych aplikacji, zgrabny pilot, ładne menu, genialna wręcz nawigacja po kanałach (uwielbiam wspomnianą przez Karola belkę góra-dół) +/- drugi NetaPlayer (za złotówkę :P ) po wifi, bez rewelacji, tnie jak zły więc chyba jednak czeka mnie przewiert przez ścianę bo bez kabla ethernetowego się raczej nie obejdzie +/- zdarzyło mi się z dwa razy, że dekoder przy uruchomieniu aplikacji (np. hbo go) doznał totalnej zawiechy, pomogło wyłączenie i włączenie +/- pvr/epg/timeshift działa ładnie po podłączeniu dysku zewnętrznego, zdarzyło mi się jednak, że epg i pvr nie zaskoczyły (komunikat „funkcja jest uruchamiana, czekał…) i tak mógłbym czekać i czekać i czekać… twardy reset pomógł - wspomniany przez kogoś problem z „szarpaniem obrazu” przy dynamicznych scenach jest zauważalny i doskwierający. Mam też wrażenie, że to moje hd to takie nie do końca hd, choć tragedii nie ma (niestety pewnie to co pokazują na Taśmowej ma odzwierciedlenie w rzeczywistości). Przy telewizorze 50’ i jakością UHD z wysoką częstotliwością odświeżania i funkcją motion flow to niestety widać. Obraz z youtube'a wbudowanego w tv jest lepszy niż z NetiaPlayera. Czekam zatem z niecierpliwością na zapowiadane przez Karola zmiany w kwestii obrazu na steamingu - i na koniec coś co mnie naprawdę irytuje (nie wiem czy to mój indywidualny problem czy globalny). co jakieś 15-20 internet zarówno po kablu jak i po wifi tak jakby się resetuje. Mam podłączony telewizor do internetu i wyraźnie to widzę bo powiadomienie na tv krzyczy: odłączono net a po sekundzie połączono. Gdy surfuję po sieci i akurat w trakcie tego „restartu” próbuję wbić się na jakąś stronę, albo uruchomić jakieś video to jest padaka :( To chyba najgorszy i najbardziej irytujący minus całej oferty. Karolu, czy da się tutaj coś zaradzić? :) Podsumowując. Do Netii podchodziłem z dużą rezerwą. Nigdy wcześniej nie korzystałem z jej usług, ale tak jakoś domyślnie byłem negatywnie nastawiony ;) Postanowiłem jednak zaryzykować, bo skusiła mnie atrakcyjność oferty. W wielu aspektach jestem pozytywnie zaskoczony. Są jednak minusy, które doskwierają. Moja ogólna ocena jest raczej neutralna z drobną tendencją na plus :)) Mam nadzieję, że moja opinia będzie dla Was pomocna.
(78.10.*.*)
127
01.10.2014, 21:06
Ja również dziękuję za odpowiedź, ale niestety nie dam wiary w zapowiedzi o szybkiej poprawie. Poczytałem troche historyczne wpisy na blogu i znalazłem ten sam temat poruszony rok temu. Też były zapowiedzi, że wkrótce będzie lepiej, ale jak widać nie jest. W tej sytuacji oferta gigakablówki mimo że atrakcyjna cenowo jest dla mnie nie do zaakceptowania. Niemniej będę zaglądał na blog od czasu do czasu w poszukiwaniu wiadomości że "już jest lepiej" a nie że "będzie lepiej". Pozdrawiam.
(94.254.*.*)
128
Karol Wieczorek
02.10.2014, 11:22
@Jacek Korzystamy z oficjalnych logotu=ypów od nadawców, nic nie poradzimy, że niektóre logotypy są niewielkie i w takiej miniaturze nie są duże. Na szczęście nazwa kanału jest też zawsze tekstowo.
(195.114.*.*)
129
Karol Wieczorek
02.10.2014, 11:27
@Roberto Dzięki za uwagi. Jeśli chodzi o te utraty internetu, to powtóze to co pisałem offline - trzeba zgłosić awarię, bo normalne to to nie jest. Jeśli zaś chodzi o stabilność Netia Playera - cóż, im bardziej zaawansowany sprzęt, tym więcej potencjalnych punktów zapalnych. Jednak jak czytam opinie moich znajomych o dekoderach i routerach od konkurencji, myślę sobie, że na tym tle Netia Player jest wręcz niezawodny.
(195.114.*.*)
130
Karol Wieczorek
02.10.2014, 11:30
@pj Rok temu poruszane były głownie inne kwestie, z którymi zasadniczo się uporaliśmy, więc i z tym się uporamy. Wczoraj specjalnie męczyłem się oglądając testowy stream z nienaturalnej dla mnie, bardzo małej odległości i jestem pod wrażeniem.
(195.114.*.*)
131
anon
02.10.2014, 11:50
Testowy stream? Czyli coś już macie 'na warsztacie'? Kiedy odczują to użytkownicy STV? Niech Pan poda jakieś ramy czasowe, choćby szerokie.
(213.17.*.*)
132
Piotrn
02.10.2014, 13:26
Witam, Od niedawna jestem użytkownikiem pakietu TV + Internet 100MB (na światłowodzie). Być może kwestie, które chce poruszyć były już omawiane, ale mnie interesuje kiedy zostaną rozwiązane. Chodzi mi o TV i takie nieprawidłowości, które zauważyłem: 1. Opóźnienie transmisji w stosunku do TV naziemnej cyfrowej i to o ok. minutę (szczególnie denerwujące przy transmisjach sportowych na żywo, kiedy to słyszę odgłosy radości lub rozpaczy sąsiadów, a ja się dowiaduję co się wydarzyło z opóźnieniem minutowym). Czym to jest spowodowane i czy da się to wyeliminować? 2. Zauważalna poklatkowość/zacięcia obrazu (znowu najbardziej widoczna przy transmisjach sportowych). Ja mam możliwość oglądania również TV naziemnej cyfrowej i coraz częściej z tej opcji korzystam, jeśli mogę tam ten sam program obejrzeć. Powstaje tylko pytanie, po co mi NETIA...? 3. Na wielu kanałach, szczególnie na TV1 występuje brak synchronizacji głosu i obrazu. Chyba nie muszę dodawać, że jest to bardzo denerwujące... Proszę o odpowiedź, czy da się te problemy/felery poprawić, a jeśli tak, to w jaki sposób i kto może zrobić. Pozdrawiam, Piotr
(83.144.*.*)
133
Karol Wieczorek
03.10.2014, 08:53
@Piotrn Ad. 1 Opóźnienie rzędu 30 sek to immanentna cecha streamingu, czyli technologii, w jakiej świadczona jest usługa. Zdaniem ekspertów streaming to przyszłość TV. Ad. 2 Z tym myślę, że się wkrótce uporamy. Ad. 3 To też jest rzecz, która wkrótce powinna zostać wyeliminowana już na wszystkich kanałach.
(195.114.*.*)
134
anon
07.10.2014, 14:00
Panie Karolu, nie odpisał Pan na pytania zadane przeze mnie w poście #131. Z góry dziękuję za informację czy możemy liczyć na poprawę i jeśli tak, to kiedy.
(213.17.*.*)
135
Karol Wieczorek
07.10.2014, 14:35
@anon Testujemy non stop różne rzeczy, również tę kwestię rozpracowujemy:)
(195.114.*.*)
136
Piotr
10.10.2014, 22:10
Witam. Tydzień temu stałem się abonentem netii w ofercie gigakablówki (100mb + tv). Na początku były pewne problemy z internetem ale z pomocą pana Karola wszystko zostało wyjaśnione sprawnie i wszystko działa jak należy. Najbardziej zależało mi na stabilnej prędkości internetu oraz niskich pingach - no i jestem mile zaskoczony bo wszystko jest jak trzeba. Co do tv i przycinania to przy kanałach sportowych i szybkich akcjach rzeczywiście brakuje może paru klatek, natomiast ja jakoś specjalnie wymagający nie jestem i według mnie jakość jest dobra ( korzystam również z satelity i obraz jest podobny - przynajmniej ja nie odczuwam jakiejś różnicy). Na plus oczywiście również cena. Tak więc z mojej strony - polecam. Pozdrawiam.
(78.11.*.*)
137
Rafał
13.10.2014, 16:45
Panie Karolu, w regulaminie GigaKablówki istnieje zapis o bezpłatnej Chmurze Osobistej z limitem 1 GB (przekroczenie limitu = opłata), podczas gdy na stronie internetowej oferujecie bezpłatnie 20 GB. Czy w ramach GigaKablówki ten limit został już podniesiony, czy też należy wykonać jakieś dodatkowe operacje, np rezygnacja z chmury i ponowne jej aktywowanie?
(91.238.*.*)
138
Karol Wieczorek
14.10.2014, 08:49
@Rafał Implementację Chmury z takimi cenami (20 GB za darmo) zaczęliśmy już po pierwszych ofertach GigaKablówki, stąd inne warunki. Docelowo wdrożymy te same zasady, ale to pewnie dopiero przy okazji liftingu oferty, teraz warunki są jakie są.
(195.114.*.*)
139
Przemek
16.10.2014, 19:09
Czy usługa w Warszawie (ul. Puławska) jest już dostępna?
(46.205.*.*)
140
nowyKlient
16.10.2014, 20:00
Panie Karolu, jak często zdarzają się awarie na Kabatach i jak długo trwają? Chodzi o stare łącze Aster.
(78.11.*.*)
141
Karol Wieczorek
17.10.2014, 08:24
@Przemek Skontaktuj się proszę z konsultantami, do których namiary są na www.gigakablowska.pl
(195.114.*.*)
142
Karol Wieczorek
17.10.2014, 08:54
@nowyKlient W niektórych miejscach oferujemy usługi dosłownie od kilku dni, w innych od kilku tygodni, więc trudno tu o jakieś benchmarki. Myślę, że nie będzie to odbiegać od konkurencji, bo niby dlaczego? Ja, jako beta tester korzystam z Gigakablówki od prawie roku i miałem jedną dłuższą, kilkunastogodzinną awarię (zgłoszenie późnym wieczorem, naprawione po południu następnego dnia), która wynikała z fizycznego uszkodzenia sieci. W innym wątku (dla porządku wstawiam i odpisuje tutaj) pisze Pan: "Szanowny Panie Rzeczniku, wszystko pięknie, nowe technologie, bajery, tylko sprawy podstawowe leżą. We wrześniu 2014 r. na Kabatach/Ursynowie zostaliśmy odłączeni na dobę, powtarzam na dobę, od Internetu i telewizji! Takie "fajne" przywitanie w Gigakablówce. Przedtem w UPC/Aster NIGDY taka awaria nie zdarzyła się (najwyżej 2-3 godziny awarii Internetu). To tak wygląda nowa, "rewelacyjna" usługa Netii?" Cóż, odpowiem tak. Był Pan dotychczas chyba wyjątkowym szczęściarzem a piszę tak na podstawie zarówno swoich (i swoich znajomych) doświadczeń w rzeczonymi firmami jako abonenta. A i sądząc po najnowszej ofercie UPC dla biznesu (SLA na naprawę w 6 godzin za dodatkowe 59 zł netto miesięcznie). Czy gdyby tak wszystkim naprawiali usługi w 2-3 godziny, zrobiliby ofertę SLA na 6 lub 12 godzin i to jeszcze za takie pieniądze?
(195.114.*.*)
143
nowyKlient
17.10.2014, 11:49
Dziękuję za wyjaśnienia. Trochę nas przeraziła ta dobowa przerwa w usłudze. Czy mógłby Pan sprawdzić czym była spowodowana ta aż dobowa przerwa? Problem w Netii jest taki, że wysiada jednocześnie Internet i TV. Awarie w UPC/Aster dotyczyły tylko Internetu. TV nigdy nie miała przerw, a byliśmy klientami sieci Aster od samego początku. Jak wygląda perspektywa stabilności Internetu w Netii na Kabatach? Pisze Pan, że nie będzie odbiegać od konkurencji. To znaczy np. od Vectry, która ma awarie co chwilę?
(78.11.*.*)
144
Gocław
17.10.2014, 12:35
Czy zanik sygnału 1 nocy po podłączeniu jest czymś normalnym? (jakaś synchronizacja urządzeń czy coś) Wczoraj podłączona gigakablówka, 0:30 umarła, kanał downstream próbował się załapać przez chyba 10min, udalo mu się ale uplink szalał od -20 do 57dbmv i tak cały czas aż jak już mi się znudziło jego obeserowanie oko 3, resety TC7200, odłączanie kabli bez zmian. Przed 9tą wszystko wróciło do normy, uplink oscyluje oko 45dbmv +/- 1,5db
(62.61.*.*)
145
Karol Wieczorek
17.10.2014, 14:54
@nowyKlient Miałem na myśli przywołaną przez Pana konkurencję:) Szczerze powiedziawszy z zapisów w systemie (nawet gdybym miał czas to prześledzić) wiele się nie wywnioskuję. Myślę, że to musiało być coś wymagające ingerencji człowieka w terenie a więc jakieś fizyczne uszkodzenie, bo inaczej byłoby to zgłoszenie załatwione "od ręki". Musiał Pan mieć dotychczas szczęście skoro nie miał Pan tego typu awarii.
(195.114.*.*)
146
Karol Wieczorek
17.10.2014, 15:01
@Gocław Pewnie jakieś strojenie czy inne prace techniczne, nie widzę powodu, żeby to jakoś nadmiernie analizować.
(195.114.*.*)
147
nowyKlient
17.10.2014, 16:24
A jaka jest perspektywa stabilności Internetu, czyli braku awarii na Kabatach? Sieć Aster jest już chyba mocno wyeksploatowana. Czy nastąpiła lub nastąpi modernizacja tej sieci?
(78.11.*.*)
148
Karol Wieczorek
17.10.2014, 21:37
@nowyKlient Każdej wyeksploatowanej sieci życzyłbym osiągania 300 Mb/s;) A tak na poważnie, to przejęliśmy część pasywną i to tę od szaf do lokali, które ani nie są stare, ani się szybko nie starzeją. Urządzenia aktywne są nie tylko nowe, ale też nowoczesne.
(78.11.*.*)
149
nowyKlient
18.10.2014, 09:30
Czy na Kabatach to jest standard FTTB (światłowód do budynku, potem łącze ethernetowe)?
(78.11.*.*)
150
Karol Wieczorek
19.10.2014, 13:18
@nowyKlient To na czym świadczymy usługi na sieci dawnego Aster nazywane jest HFC, co po polski oznacza Hybrydowa Sieć Światłowodowo-Koncentryczna. Nie do końca jest to FTTB, raczej FTTC/N (światłowód do szafy, okolicy). U mnie na profilu 100/10 efekt jest taki: http://www.speedtest.net/my-result/3843262816 ;)
(78.11.*.*)
151
MIrek
19.10.2014, 22:57
Pytanie o zerwanie umowy z upc, na podlaczenie gigakabłwki czekam od 1 wrzesnia i co chwile mam nowe info od konultantów o przeniesieniu daty mojej lokalizacji (kraków/kurdwanów) i pytanie czy jeśli podpisze umowe z upc dziś czy bedzie obowiazywała mnie klauzula o możliwości rozwiazania umowy po wejsciu waszej oferty ???
(31.61.*.*)
152
Karol Wieczorek
20.10.2014, 09:22
@MIrek Możliwość bezkarnego rozwiązania umowy dotyczy tylko klientów UPC, którzy byli klientami Aster w dniu (5 września 2011) wydania decyzji przez Prezesa UOKiK. Przejmowanie niektórych węzłów od UPC niestety nieco się opóźnia, ale w tym roku prawie cały potencjał będzie w sprzedaży, więc proponuję wziąć na razie jakąś ofertę najlepiej bezterminową.
(195.114.*.*)
153
Mateusz
21.10.2014, 00:16
Panie Karolu. Chciałbym zapytać od czego uzależniony jest termin startu uslugi w mojej lokalizacji (Kraków, Krowoderskich Zuchów 26)? Ponad miesiąc temu w rozmowie z konsultantem zostałem poinformowany ze planowany termin to 16 pazdziernik, natomiast kilka dni temu data ta zmieniła sie na 10 listopada. Czy mogę być pewny tej informacji? Jeżeli byłoby to pewne info jestem w stanie poczekać do tego dnia, ale obawiam sie sytuacji, ze za 3 tygodnie termin ten po raz kolejny ulegnie zmianie... Czym spowodowane są opóźnienia?
(89.64.*.*)
154
Karol Wieczorek
21.10.2014, 11:58
@Mateusz Czasem okazuje się np., że pewne fragmenty sieci "poginęły" i musimy zbudować więcej niż pierwotnie sądziliśmy, stąd lekki poślizg w niektórych lokalizacjach. Myślę, że obecna data (skoro jest podana), jest w miarę pewna.
(195.114.*.*)
155
airbebe
22.10.2014, 11:11
Panie Karolu! Jakie będą opłaty zakończeniu umowy (po 12 miesiącach) w Gigakablówce? Czy opłaty za usługi rosną, Czy dojdą opłaty za użyczenie sprzętu? za Multiroom? itd.
(217.153.*.*)
156
Karol Wieczorek
22.10.2014, 11:23
@airbabe Wszystkie informacje są tu: http://www.netia.pl/files/oferta/Zalaczniki/2014/SWP_-_GigaKablowka.pdf
(195.114.*.*)
157
27.10.2014, 14:07
Właśnie jestem po instalacji Gigakablówki na Ursynowie, blok Alternatywy 6. Internet 300 Mbit od razu ruszył na maksa co pokazuje speedtest.net. Najmniejszy transfer jaki zarejestrowałem to 270 MBit ale przewaznie jest 298-299. Upload cały czas ma 10 Mbit. Telewizja uruchamia się bardzo szybko w porównaniu do dekodera UPC. Co do jej jakości tu niestety jest gorzej niż było w UPC, ale nie ma też dramatu. Streaming TV czasem przytnie obraz na ułamek sekundy co można wychwycić w szybkich scenach. Na chwilę obecną nie jest to uciążliwe, zobaczę jak będzie przy dłuższej eksploatacji. Wszystko działa u mnie po kablu ethernetowym. Nie sprawdzałem telewizji po Wi-Fi. Drugi (własny) router wpiąłem bez problemu. Jeśli macie pytania, śmiało pytajcie.
(78.11.*.*)
158
szatanesku
28.10.2014, 05:01
@Karol Wieczorek @DrWredman wiadomo ze na modemorouterze nie ma szans na bridge, ale rozumiem ze DMZ bez problemu? czy mozliwe jest zmniejszenie mocy wifi i/lub calkowite jej wylaczenie?
(89.76.*.*)
159
28.10.2014, 21:08
Wi-Fi można wyłączać, nawet przyciskiem na modemie. W konfiguracji modemu jest kilka stopni ustawienia mocy niezależnie dla 2,4 i 5 Ghz. DMZ - jest coś takiego ale nie wiem co się z tym robi.
(78.11.*.*)
160
szatanesku
28.10.2014, 22:57
@DrWredman dzieki za odpowiedz. DMZ w takich domowych routerkach najczesciej oznacza forrwarding wszystkich zew portow na jeden adres wewnatrz sieci.
(89.76.*.*)
161
29.10.2014, 10:08
@szatanesku. Właśnie zauważyłem że jest zakładka BRIDGING przy konfiguracji Wireless i możliwość wpisania MAC Adresów. Ale nie wiem do czego można to wykorzystać. *** Dziś wpiąłem switcha za 28 zł do rozgałęzienia ethernetu na Netia Player, konsolę i TV. Wszystko działa bez problemu.
(78.11.*.*)
162
zenon
30.10.2014, 10:23
Jestem pod podłączeniu: NET 100/10 i TV. Ogólnie chodzi wszystko ok. Po dobraniu odpowiednich parametrów WiFi na 2.4 Ghz download 93 Mbps, czyli niej jest źle. Upload stały ponad 10 Mbps. Tv ok, bez przycięć. Ogólnie w porównaniu do UPC na +.
(78.11.*.*)
163
Truman Show
06.11.2014, 20:11
Czy moze Pan powiedziec czy ulica Przanowskiego w Warszawie bedzie podlaczona do gigakablowki. Wygasa mi za pare dni umowa i nie wiem czy brac cos innego (wasza infolinia nic nie wie)
(79.191.*.*)
164
Karol Wieczorek
07.11.2014, 15:24
@Truman Show Skoro konsultanci nie mają danych o tym adresie, to znaczy, że raczej nie będzie tam dostępna GiGaKablówka. Ja na podstawie samej nazwy ulicy nie jestem w stanie nic powiedzieć.
(195.114.*.*)
165
Michał
12.11.2014, 17:47
Witam. mam pytanie dot. dostępności GiGaKablówki. zgodnie z mapką zamieszczoną na stronie, powinienem być w zasięgu tej oferty (Warszawa, żeromskiego 10). w związku z tym jakieś 2 tygodnie temu skontaktowałem się z konsultantem. Miła Pani poinformowała mnie, ze oferta nie jest jeszcze dostępna, jeszcze tzn. będzie można ją zamówić od 8 listopada. Skontaktowałem się więc ponownie z konsultantem 10 listopada, miły Pan poinformował mnie, ze nie jest możliwe skorzystanie z tej oferty. Gdy wspomniałem o wcześniejszej rozmowie i 8 listopada odpowiedział, że skontaktuje się z odpowiednim działem i da znać. niestety cisza i nie wiem, czy mam uciekać do konkurencji, czy coś nastąpi jakiś zwrot akcji. Może Pan posiada wiedzę, czy jest/będzie/nie będzie dostępna ta oferta. Dziękuje za odpowiedź i pozdrawiam:)
(178.36.*.*)
166
Karol Wieczorek
13.11.2014, 08:43
@Michał Adresu Żeromskiego 10 nie mamy w zasięgu sieci HFC. Są m.in. budynki pewnie sąsiednie (m.in. Żeromskiego 9 i 11), ale 10 nie ma. W imieniu firmy przepraszam za błąd konsultanta.
(195.114.*.*)
167
damin
15.11.2014, 18:40
Dlaczego nie interezujecie się tv wogóle nie dodajecie nowych kanałow do pakietów nowej tv neti , w , orange ,upc , toya , multimedia , vectra , dodają a wy nie , wogole nie widze muzo.tv opoka.tv polsat news hd , tv puls hd i innych
(77.254.*.*)
168
Karol Wieczorek
17.11.2014, 10:34
@damin W ciągu najbliższych miesięcy powinno być kilka nowy i sporo podmian na HD.
(195.114.*.*)
169
Paweł
19.11.2014, 11:37
Od kilku dni mam usługę HFC w wariancie 100/10, więc dołożę do powyższych komentarzy swoje wrażenia. Sama usługa całkowicie spełnia moje oczekiwania i jestem bardzo zadowolony z wyboru, chociaż liczę na zapowiadaną poprawę jakości streamingu TV. Jeśli jednak chodzi o router Technicolor, to wprawdzie -- jak w innym miejscu argumentował pan Karol -- nie jest on wcale taki zły, lecz niekoniecznie zaspokaja wszystkie potrzeby i możliwość wyboru innej opcji (nawet z dopłatą) byłaby pożądana. Na codzień w zasadzie używa się u mnie w domu najczęściej urządzeń mobilnych (tablety i telefony), więc absolutnym priorytetem jest szybkość uzyskiwana z wykorzystaniem wifi a nie kabla. Router nie jest i nie może być bez prowadzenia kabli umieszczony centralnie, mieszkanie należy raczej do większych, a z sąsiednich mieszkań dociera sygnał dwudziestu kilku innych sieci nadających na wszystkich dostępnych kanałach. Efekt jest taki, że używając dostarczonego routera TC7200 w paśmie 2.4GHz osiągałem nie więcej niż 20-30Mb/s w miarę blisko routera i 0.5-3Mb/s w najdalszej części mieszkania. Z kolei w paśmie 5GHz faktycznie mogłem osiągnąć 50-90Mb/s będąc blisko routera, lecz zasięg kończył się po drugiej ścianie. W moim przypadku podłączenie własnego dwuzakresowego routera (model raczej z wyższej półki sprzed ok. 2 lat) z zewnętrznymi antenami umożliwiło pokrycie całego mieszkania w paśmie 5Ghz i rozwiązało problem, pozwalając na uzyskanie ok. 20-30Mb/s nawet w najdalszej części mieszkania. Co ciekawe, w paśmie 2.4GHz nie wykazał on szczególnie znaczącej przewagi zasięgu i szybkości nad Technicolorem, co potwierdzałoby wcześniejszą opinię pana Karola. Wszystkie pomiary wykonywane na iPadzie za pomocą Ookla Speed Test. Netia Player jest połączony przez wifi 5GHz i działa absolutnie płynnie. Podwójny NAT nie powoduje na razie jakichś widocznych problemów (poza nieco bardziej skomplikowaną konfiguracją), ale być może byłoby trochę dodatkowych kłopotów przy korzystaniu z VoIP albo gier sieciowych (nie sprawdzałem). Tak czy inaczej nie jestem tym wymuszonym podwójnym NAT-owaniem zachwycony i zdecydowanie przyłączam się do postulatów udostępnienia trybu bridge w TC7200 lub możliwości wybrania zamiast niego czystego modemu. To ostatnie byłoby najlepszym rozwiązaniem (które daje się ponoć załatwić np. w UPC).
(212.91.*.*)
170
fellow
23.11.2014, 16:40
przekonaliście mnie :)
(94.254.*.*)
171
Paweł
25.11.2014, 08:03
Półtora tygodnia z "gigakablówką" i pierwsza awaria... Wszystko wskazuje na fizyczne uszkodzenie sieci w budynku lub gdzieś w okolicy. Mam nadzieję, że będzie dziś usunięta i potem co najmniej rok spokoju :).
(212.91.*.*)
172
27.11.2014, 19:13
Przeczytałem wszystkie komentarze i nadal nie wiem: jest tryb bridge, czy go nie ma? Cytuję: 31 Karol Wieczorek 25.08.2014, 11:50 @Theo Nie ma. Ale działa w trybie bridge, czyli jeśli byś chciał sobie kupić router z wifi 5 GHz, to możesz go użyć jako router właśnie a NS będzie wtedy tylko za modem robił. 27 Karol Wieczorek 25.08.2014, 11:19 @Maciek @Vito Na naszej sieci HFC konfiguracja jest taka, że adres IP jest przypisany do konkretnego, naszego urządzenia i nie ma znaczenia czy Technicolor ma czy nie ma opcji działania w brybie bridge (a generalnie ma). Można jednak podłączyć router na zouterem i używać go jako AP. Przy odpowiednim ogarnięciu adresacji, nie powinno być najmniejszych problemów nawet z VPN-em, co moim zdaniem niesłusznie podnosił @Jacek. 104 Karol Wieczorek 22.09.2014, 14:26 @Piotr Adres IP może być przydzielony wyłącznie do konkretnego naszego Technilolora (konkretnego MAC adresu), tryb Bridge nie zadziała. Pytanie tylko czemu aż tak bardzo nie chcesz korzystać z naszego urządzenia? Jak już wspominałem w innym wpisie, u nas nie ma takich problemów z tym urządzeniem jak w UPC. Podsumowując: Z końcem listopada kończy mi się umowa z UPC. Tu mam tryb bridge bez łaski (modem EPC2208 bez routera). Jeżeli w Gigakablówce też tak można, to przechodzę, bo oferta jest lepsza cenowo. Jeżeli nie ma bridge, albo są z nim problemy (np. przestawianie Technicolora w tryb routera bez wiedzy użytkownika podczas akutualizacji oprogramowania), to przedłużam z UPC na kolejne 18 mies. Uprzejmie proszę o jasną, wyraźną odpowiedź.
(85.222.*.*)
173
Karol Wieczorek
01.12.2014, 12:12
@Pugilares Napisałem, że bridge ma być, a nie że już jest.
(195.114.*.*)
174
Aleksander
07.12.2014, 18:58
OK - a kiedy ten tryb BRIDGE ma być ? Mam gigakablówkę (Ursynów) od ponad miesiąca - i owszem - transfery na speedtestach robią wrażenie. Jednak nie wiem zupełnie czemu najzwyklejsze sesje ssh (bo różnych serwerów) ubijane są po krótkiej chwili. Mam to reklamować jakoś ? W wolnej chwili połapię pakiety aby zorientować się, przez kogo/co/(jakie urządzenie) sesja jest zrywana... może będzie coś widać. Pozdrawiam, Aleksander.
(5.226.*.*)
175
Leon
03.01.2015, 21:23
Witam, Panie Karolu czy jest szansa na modernizację waszej sieci CU na Stryjeńskich 19, Ursynów, w Warszawie? Jest to blok na 600 mieszkań, a internet raptem max 20 Mbit/s...
(37.248.*.*)
176
Karol Wieczorek
05.01.2015, 13:59
@:eon W tej chwili nie ma takich planów.
(195.114.*.*)
177
radek
16.01.2015, 10:35
jakie jest IP - stale czy zmienne ? bo jest to dla mnie najwazniejsza sprawa oraz czy jesli juz na mieszkaniu posiadam internet z upc to moge podlaczyc rowniez gigakablowke ?
(79.185.*.*)
178
Karol Wieczorek
16.01.2015, 17:27
@radek Jest publiczne, zmienne IP. Jeśli mamy w danej lokalizacji zasięg, to te kable będą wykorzystane.
(195.114.*.*)
179
am
16.01.2015, 17:27
Właśnie rozmawiałem z konsultantem, który zapewnił mnie, że jest możliwość skonfigurowania tej usługi tak, by mieć swój router z publicznym adresem IP i uniknąć podwójnego NAT-owania. Była to osoba techniczna sprawiająca wrażenie, że wie co mówi. To jak w końcu jest? Konsultant się myli, czy usługa ta została niedawno wprowadzona? @Karol Wieczorek?
(89.73.*.*)
180
Karol Wieczorek
16.01.2015, 17:28
@am Właśnie dzisiaj wprowadziliśmy tryb bridge:) http://blog.netia.pl/netia/entry/gigakablowka-pierwsze-podsumowanie
(195.114.*.*)
181
am
16.01.2015, 17:37
@Karol Wieczorek: Dziękuję za potwierdzenie. Jestem mile zaskoczony -- spodziewałem się raczej przeciwnej informacji. Już jestem umówiony z handlowcem. (Hehe, teraz nasza wymiana zdań wygląda jak ustawiona akcja marketingowa;)
(89.73.*.*)
182
radek
17.01.2015, 09:13
jeszcze jedno pytanie co do zmiennosci ip , czy zmienia sie ono raz na dobe czy mozna je zmenic po restarcie routera ?
(83.24.*.*)
183
Karol Wieczorek
19.01.2015, 18:59
@radek Nowy adres jest nadawany podczas rozpoczęcia danej sesji. Nie wymuszamy nadmiernie częstych odnowień sesji.
(213.158.*.*)

Dodaj swoją opinię