Kupiliśmy Telefonię Dialog i Crowley Data Poland

Opublikowane w Telekomunikacja przez Karol Wieczorek
komentuj (50)

Ostatnie 24 godziny obfitowały w wydarzenia dużego kalibru dla Netii. Nasza firma zawarła umowę nabycia od KGHM Polska Miedź 100 proc. akcji Telefonii Dialog (a właściwie grupy, na którą składa się sam Dialog, Petrotel oraz  Avista Media).

Niemal w tym samym czasie, w tym samym budynku - Metropolitan w Warszawie (transakcje były prowadzone w tajemnicy przez różne kancelarie, mieszczące się w tym budynku a nasi przedstawiciele przemieszczali się w tajemnicy wielokrotnie z jednej strony biurowca na drugą) podpisana została również umowa zakupu 100 proc. udziałów firmy Crowley Data Poland. 

Herbert Wirth, prezes KGHM i Mirosław Godlewski, prezes Netii podpisujący umowę sprzedaży Telefonii Dialog.

Prezes Netii obie transakcje skomentował tak: Dzisiejsze transakcje to efekt konsekwentnej realizacji nowej strategii Netii do 2020 roku, którą ogłosiliśmy kilka miesięcy temu. Jej celem jest osiągnięcie pozycji operatora nr 1 w obszarze usług on-line w Polsce. >Nowa Netia< będzie mieć dużo większy potencjał, zarówno w zakresie zasięgu, palety usług, czy efektu skali, a także nowych kompetencji i talentów. Dzięki różnorodnej ofercie i rozwojowi nowych usług, spółka będzie w stanie w rentowny sposób konkurować także na regulowanym rynku telekomunikacyjnym, zapewniając klientom najwyższą jakość i różnorodność usług.”

Wartość przedsiębiorstwa Telefonia Dialog, osiągnięta w transakcji wynosi 890 mln złotych. Z kolei przyjęta w transakcji wartość przedsiębiorstwa Crowley Data Poland to 100 mln złotych. Obie transakcje finansowane są częściowo ze środków własnych Netii, a częściowo z dostępnych linii kredytowych.

Nowa Grupa Netia będzie generować – szacunkowo – około 100 mln złotych synergii rocznie i zwiększy zasięg własnej sieci dostępowej o ok. 40 proc. do 2,2 mln gospodarstw domowych.
Dzięki obu akwizycjom Netia wzmocni się we wszystkich czterech segmentach rynku telekomunikacyjnego (rynek klientów indywidualnych, małych i średnich firm, klientów korporacyjnych oraz innych operatorów) i uzyska dodatkowy potencjał oraz kompetencje w zakresie dalszego rozwoju usług IPTV (Dialog ma interesującą platformę TV i ok. 40 tys. klientów tego typu usług), MVNO (m.in. umowa Dialogu z Polkomtelem), a także istotnie powiększy bazę klientów, indywidualnych i biznesowych.

Sfinalizowanie obu transakcji uzależnione jest od uzyskania przez Netię zgody UOKiK na dokonanie koncentracji, co powinno nastąpić w IV kw. 2011 lub I kw. 2012 roku. Szczegółowy plan integracji obu spółek w ramach Grupy Netia będzie zaprezentowany w II kwartale 2012 roku. Zakładamy, że cały proces integracji zakupionych spółek potrwa do końca 2013 roku.

Zainteresowanych szczegółami zapraszam do zapoznania się z prezentacją.

Karol Wieczorek

Politolog z wykształcenia, (tele)komunikator z zawodu i zamiłowania:) Z branżą teleinformatyczną związany jestem już od kilkunastu lat. Najpierw w mediach (jako dziennikarz, potem redaktor) a następnie piarowiec w firmach telekomunikacyjnych.

więcej o autorze »

Komentuj

Wyślij Komentarz:
Komentowanie zakończone dla tego wpisu.

Komentarze

hm, no super wiadomość, ale... między wierszami widać, że jest coraz większe nastawienie na klientów na sieci własnej (wyższa marża, pewność, etc) ale też i można wysnuć wniosek, że i ew inwestycje skupią się w centrach miast a i LLU będzie raczej marginalizowane... (takie mam odczucia)
.wu (77.255.**) | 30 września 2011 o godzinie 16:03 #1
Panie Karolu czy można wiedzieć od jakiego operatora dzierżawicie szkielet światłowodowy w Nowym Sączu?Pytam,ponieważ interesuje mnie kto oprócz TP posiada kable optyczne w moim Mieście.
Krzysiek87 (83.27..**) | 30 września 2011 o godzinie 17:19 #2
@Krzysiek87 Jeśli mnie pamięć nie myli, to do Nowego Sącza budowaliśmy sami.
Karol Wieczorek (195.11.**) | 30 września 2011 o godzinie 17:22 #3
Gratuluję, ale jeśli chodzi o de facto państwowy do tej pory Dialog (głównym akcjonariuszem KGHM jest Skarb Państwa), to wiadomo, że są to decyzje polityczne, więc taka wyprzedaż majątku państwowego powinna być przełożona na po wyborach. Jako abonent Dialogu podchodzę sceptycznie do tej informacji. Czy Netia planuje zachować markę Dialog? Weźmy chociaż taką rzecz jak biura obsługi klienta - Dialog choć jest operatorem bardziej regionalnym i mniejszym, to ma takie biura w Wałbrzychu, Jeleniej Górze, Legnicy, Wrocławiu, Lubinie, Zielonej Górze, Bielsku, Elblągu, można przyjść, załatwić sprawę osobiście, a Netia choć niby duża, to zgodnie z tą stroną http://www.netiabiuroobslugi.pl ma tylko trzy biura na całą Polskę - w Poznaniu, Gliwicach i Swarzędzu. Więc dla większości ludzi praktycznie jedyna droga kontaktu z Netią to droga "wirtualna", a to nie to samo. Czy Netia planuje likwidację dialogowych biur obsługi klienta?
jutek (78.8.4.**) | 30 września 2011 o godzinie 18:33 #4
Panie Karolu w prezentacji na temat przejęcia Dialogu przez Netię jest mapka z waszą siecią szkieletową,która przechodzi przez takie Miasta jak np Zakopane,Nowy Targ,Nowy Sącz. Są One połączone żółtą linią która w legendzie oznacza dzierżawione światłowodowe włókna szkieletowe.Dlatego nie wydaje mi się aby była to sieć własna Netii.Dodam jeszcze,że między tymi miastami znajduję się czerwona kropka.Czyżby Hosty?
Krzysiek87 (83.27..**) | 30 września 2011 o godzinie 19:01 #5
@jutek Dialog to dobra, silna marka. Co do Biur Obsługi Klienta, to nie było jeszcze na ten temat dyskusji, ale mogę podać przykład przejmowanych sieci ethernetowych, gdzie BOKi są zachowywane a nawet rozwijane w kierunku salonów firmowych.
Karol Wieczorek (87.205.**) | 30 września 2011 o godzinie 19:22 #6
Witam mam pytanie jakiś czas temu wziąłem od was netia spota ale że były z nim problemy z wifi często było coś takiego jak błąd połączenia i było trzeba diagnozować połączenie napisałem do was i wymieniliście mi na nowy router ale w tym jest tak samo widocznie coś źle współpracuje z kartami wifi realteka/broadcoma z powodu takiego że ten router nie spełnia moich oczekiwań kupiłem nowy i z nim już nie mam takich problemów czy da się jakoś zwrócić ten router i odzyskać 99zł które zapłaciłem za niego? jak się nie da to będzie leżeć ponieważ jest mi nie potrzebny,liczę na odpowiedź,dziękuję :)
Daniel (77.253.**) | 30 września 2011 o godzinie 19:36 #7
@Daniel Nie zapłaciłeś za zakup, uiściłeś opłatę aktywacyjną a ta nie podlega zwrotowi. Swoją drogą chyba trochę zbyt pochopnie odstawiłeś Spota, no ale to Twój wybór.
Karol Wieczorek (87.205.**) | 30 września 2011 o godzinie 20:23 #8
@Krzysiek87 Wiem, że z transmisją na tym terenie było kiepsko i dość długo trwała rozbudowa, na pewno była konieczność wkopywania kabli. Po weekendzie popytam kolegów, odpowiedzialnych za rozwój sieci, to napiszę więcej.
Karol Wieczorek (87.205.**) | 30 września 2011 o godzinie 20:34 #9
Mam nadzieję, że MVNO nie pójdzie do piachu i urodzi się z tego jakaś poważna oferta, także dla samej transmisji danych, bo to co jest (we współpracy z Play) nie zachwyca.
Jan (213.23.**) | 30 września 2011 o godzinie 20:41 #10
No to pięknie! GRATULACJE! W końcu wiadomo co tam u Was piszczy i to głośno piszczy NA BARDZO DOBRZE! Oby tak dalej, lecicie z koksem i mam nadzieję że będziecie z czasem jeszcze więcej dokładać do pieca. Oby nasz,od Was, internet rozpędzał się tak samo jak sama firma Netia.GRATULACJE!
Tomek i Asia (77.254.**) | 30 września 2011 o godzinie 23:28 #11
@Karol Wieczorek, to przynajmniej jest jakieś światełko w tunelu. Jeszcze uzupełnię. Przeczytałem, że tam gdzie będzie możliwość planujecie przełączać klientów podłączonych poprzez kable TP (BSA i LLU) na kable własne Dialogu. Wiadomo, taniej dla Was, ale nie będzie to takie proste - używacie ADSL w annex A i taki sprzęt mają obecnie Wasi klienci, a cały dialogowy ADSL działa w annex B (analog + ISDN). Zapewne konieczna więc będzie wymiana modemu u klienta lub co gorsza przez klienta. Nie mówiąc już, że trzeba będzie do klienta ciągnąć nowy kabelek, a nie wszyscy będą sobie tego życzyli ;) Zupełnie różne są też polityki podłączania. Dialog do ADSL wypożycza modem w trybie bridge, do którego klient nie ma dostępu. W Dialogu nie ma też dynamicznej synchronizacji oraz ofert typu TP, że przykładowo 10Mbit=7Mbit do 10Mbit, 20Mbit=11Mbit do 20Mbit. Jak ktoś kupuje dajmy na to opcję "do 10Mbit" to ma stałą synchronizację właściwą na 10Mbit i w praktyce te 10Mbit musi iść. Dialog w ogóle nie sprzedaje na ADSL2+ opcji szybszej niż 10Mbit. Opcja 20Mbit jest dopiero na VDSL2 (i o ile wiem póki co na VDSL2 nie ma szybszych opcji). Dialog sprzedaje telewizję na ADSL2+ (kosztem wolniejszego internetu) a Wy nie. Różnice są więc bardzo duże, Dialog hołduje zasadzie: kupujesz konkretne megabity i konkretne megabity masz, nie ma sprzedawania kota w worku. Do tego od lat są przyzwyczajeni klienci Dialogu. I co z tym planujecie zrobić?
jutek (78.8.2.**) | 1 października 2011 o godzinie 01:09 #12
@jutek My też jeszcze kilka miesięcy temu sprzedawaliśmy internet na Mb/s i nasi klienci też byli do tego przyzwyczajeni. Po pierwszym szoku, gdy już ludzie zrozumieją zasady oferty, jest ona przyjmowana bardzo dobrze. Na razie nie wiadomo jednak jak się rozwinie sytuacja w tym względzie, bo jeszcze sporo wody w Wiśle upłynie zanim zabierzemy się za ujednolicanie ofert. My w kwestii własnej oferty też nie powiedzieliśmy ostatniego słowa:) Kwestie techniczne, o których piszesz są kompletnie drugorzędne i bez problemu sobie z nimi poradzimy. Pamiętaj, że cały projekt integracji potrwa jakieś 2 lata.
Karol Wieczorek (87.205.**) | 1 października 2011 o godzinie 08:58 #13
Ciekawi mnie czy Netii do tortu za jaki uchodzi Dialog uda się dokupić TKTelekom który pełnił by role wisienki na torcie ?Rozbudowana sieć przesyłowa Telekomunikacji Kolejowej w rękach prężnie rozwijającej się "Nowej Netii" była by prawdziwym wyzwaniem rzuconym krajowemu monopoliście.Wszystko ponoć zaczyna się od marzeń a więc pożyjemy ,zobaczymy :)
Krzysztof (213.19.**) | 1 października 2011 o godzinie 09:35 #14
@Karol Wieczorek, cały czas pamiętajmy też o tym, że Dialog oferuje również telewizję na ADSL2+. Telewizja wymaga dużo większej stabilności do prawidłowego działania (bez pikselozy, przycięć itp.) niż internet. Dlatego też moim zdaniem dobrze działająca telewizja wyklucza się z ustawianiem synchronizacji na maksa. Zresztą chyba też już doszliście do tego wniosku, bo o ile wiem synchronizacji na maksa na VDSL2 nie ustawiacie. Mało tego, Dialog nauczył się rezerwować na sztywno osobne pasmo na przesył tv, które jest nietykalne przez transfer internetowy i dzięki temu ta telewizja w miarę poprawnie działa.
jutek (78.8.2.**) | 1 października 2011 o godzinie 17:37 #15
@Krzysztof, popatrz na to z innej strony - czy oby nam się nie stworzy drugi monopol, a raczej duopol ;) Myślisz, że jak będzie coraz mniej graczy na rynku to ceny będą spadały? Na dłuższą metę tak to nie działa. Słuchy chodzą, że Netia myśli o przejęciu nie tylko TKTelekomu, ale też Exatela, więc poza TP dwóch największych krajowych sieci światłowodowych.
jutek (78.8.2.**) | 1 października 2011 o godzinie 17:52 #16
@jutek Mylisz synchronizację (ta jest u nas we wszystkich technologiach w No Limits ustawiona na maksa, ale adaptacyjnie, żeby działało stabilnie) z umożliwianiem wykorzystania całej dostępnej transmisji na internet.
Karol Wieczorek (87.205.**) | 1 października 2011 o godzinie 18:52 #17
Napisze tutaj bo najbardziej aktualny wątek: Czy Netia robiła coś z warszawskimi BRAS-ami? Bo niespodziewanie ping spadł mi o 10 - 12 ms i co ciekawe: utrzymuje się już tak od kilku godzin ;) Czyżby zapowiadane nowe BRASY w wawce?
LLU-Fan (87.205.**) | 1 października 2011 o godzinie 20:59 #18
Teraz do pelni szczescia zostalo do przejecia sieci Tktelekom i Exatela. Ciekawe czy UOKiK wyrazilby na to zgode. Tak czy owak wydaje mi sie, ze kogos z wyzej wymienionych firm uda sie wam przejac.
Jan (94.40..**) | 1 października 2011 o godzinie 22:04 #19
@Karol Wieczorek, nie mylę, wiem że to są dwie różne rzeczy, jak dla mnie dwa warunki konieczne do spełnienia (1. brak synchronizacji na maksa 2. zarezerwowane, nie współdzielone pasmo na tv), aby telewizja po xDSL działała prawidłowo (bez stop-klatek i bez robienia się pikselozy). Jeśli jednak na VDSL2 ustawiacie synchronizację na maksa (adaptacyjnie) i puszczacie po tym tv, to życzę Wam szczęścia i zadowolonych klientów telewizji, gdy tych klientów zrobi się więcej niż teraz ;) Mam w Dialogu na ADSL2+ tv w opcji na dwa telewizory (2 dekodery) + internet 4Mbit - skromnie, a już technik przy podłączaniu informował mnie, że tv może nie działać poprawnie, może się przycinać, gdyż SNR dla downloadu jest niski i wynosi 10. Dał mi nawet swój nr telefonu, żeby w razie problemów zadzwonić, to zmniejszy synchronizację kosztem wolniejszego internetu. A przecież teoretycznie można by na tym łączu zejść z SNR powiedzmy do 6 i puścić szybszy internet. Po prostu telewizja jest bardzo czuła na wszelkie przekłamania transmisji, konieczność retransmisji pakietów i nie jest z nią tak hop siup.
jutek (78.8.2.**) | 1 października 2011 o godzinie 22:26 #20
Dodam jeszcze, że inna sprawa, że Dialog ustawia za małe moce nadawania na DSLAMach, po podkręceniu działałyby większe prędkości niż teraz można osiągnąć na kablach Dialogu.
jutek (78.8.2.**) | 1 października 2011 o godzinie 22:34 #21
@LLU-Fan Jesteśmy na tym samym BRASie (war2). Po tym jak napisałeś sam sprawdziłem i rzeczywiście ping jest jeszcze niższy niż był. Wygląda na to, że wreszcie udało się odpalić ten duży BRAS w Łodzi, dzięki czemu "nasz" jest teraz luźny bardzo. @jutek Testowałem naszą TV na ADSL2+ u siebie w domu i działała bardzo dobrze nawet w natywnym HD...
Karol Wieczorek (87.205.**) | 1 października 2011 o godzinie 22:37 #22
Panie Karolu, w dialogu od prawie dekady jest internet 100Mb/s za 50zł. Chyba nie zamierzacie tych ludzi wystawić do wiatru?
nowy (77.253.**) | 1 października 2011 o godzinie 22:38 #23
@Karol Wieczorek, podejrzewam, że wiele zależy od "obciążenia" kabli w okolicy...
jutek (78.8.2.**) | 2 października 2011 o godzinie 00:27 #24
@Karol Wieczorek: Eh a jednak chyba nie uruchomiono.. 1:40 ping wrócił do swojej normalne wartości 40... A było tak pięknie już :)
LLU-Fan (77.253.**) | 2 października 2011 o godzinie 01:57 #25
Panie Karolu kiedy mozemy sie spodziewac rebrandingu ? i czy klientow na BSA/LLU przelaczycie na infrastrukture DIALOGU np we Wroclawiu ? no i jak to bedzie z nami czyli abonentami dialogu
LorD (78.8.1.**) | 2 października 2011 o godzinie 12:39 #26
Potwierdzam działający BRAS w Łodzi :) U mnie teraz leci przez Lodz-bras2.inetia.pl [195.114.190.184] a leciało przez bodajże war3 :) I nie wiem czy awaria autoryzacji z piątku na sobotę to rzeczywiście była awaria czy nie przełączenie przypadkiem (tylko czemu infolinia nic o tym nie wiedziała? ) :)
Bartek (159.20.**) | 2 października 2011 o godzinie 22:27 #27
Panie Karolu,czy wiadomo już coś więcej na temat sieci światłowodowej w Nowym Sączu?Dzisiaj miał Pan coś więcej napisać na ten temat.
Krzysiek87 (83.27..**) | 3 października 2011 o godzinie 13:02 #28
jutek, a nie jest tak, że jak zwiększysz moc, to od pewnej wartości zaczną sie zwiekszać przesłuchy między żyłami, więc spadnie SNR i wrócimy do punktu wyjścia?
obcy (91.150.**) | 3 października 2011 o godzinie 19:53 #29
@jutek - moc nadawania nie jest to tak proste, jak to Ci się wydaje - a na pewno nie jest tak, że im większa moc, tym lepiej - napisano na tematy z tym związane niejedną pracę doktorską :-) w największym skrócie wygląda to tak: - dslam w pewnym zakresie sam zmniejsza moc nadawanie, by utrzymać SNR na zadanym poziomie, - sygnał nadawany na jednej parze jest zakłóceniem dla sąsiednich par w kablu (FEXT), istnieją normy określające maksymalną moc w funkcji częstotliwości (maski PSD) i producenci sprzętu muszą się do nich zastosować. - bardzo istotną sprawą jest moc emitowana przez modemy abonentów, zwłaszcza jeśli nakładają się w jednym kablu sygnały z modemów położonych blisko dslama z sygnałami modemów położonych daleko od dslama - wówczas mocny sygnał "bliski" jest znaczącym zakłóceniem dla osłabionego sygnału "odległego". Dopiero technologa VDSL2 przynosi jakieś pomysły na rozwiązanie tego problemu (UPBO)
xDSL fan (46.165.**) | 4 października 2011 o godzinie 00:44 #30
@jutek, Karol Wieczorek - synchronizacja na maksa a TV ponownie temat-rzeka, więc telegraficznie: - VDSL2 z zaimplementowanym rewelacyjnym PhyR pozwala na utrzymanie BER na poziomie praktycznie nieosiągalnym dla Adsl2+ - 10 do -10 (nawet w obecności zakłóceń impulsowych i przy niskich Target SNR)), można więc sobie pozwolić na nie ograniczanie Max DS/US i stosowanie adaptive mode i do tego pracy na niskich SNR - czyli osiąganie wysokich prędkości). W przypadku Adsl2+ i TV trzeba dążyć do utrzymania jak najwyższych SNR, gdyż wtedy BER jest mniejszy - aby to osiągnąć trzeba limitować DS. Z tego powodu TV w miarę dobrze działa przy niedużej odległości od dslama i na mało zaszumionych liniach - jednak w warunkach rzeczywistych zdarza się to rzadko. Współdzielenie pasma przez TV i internet nie musi być problemem, wystarczy skuteczny QoS z priorytem dla TV(atm rt-vbr dla adsl lub w warstwie ethernetu dla VDSL2/adsl)
Xdsl fan (46.165.**) | 4 października 2011 o godzinie 00:46 #31
@Karol Wieczorek - Adaptive Mode i IPTV. Działanie na jednej linii - zapewne o dobrej jakości (tzn. z małymi zakłóceniami crosstalk i impulsowymi) z wysokiej jakości modemem podłączonym do nowoczesnego dslama nie dowodzi, że w każdych warunkach będzie tak dobrze. Kable o dużym stopniu wypełnienia usługami xDSL mają wysoki poziom szumów, co gorsza dobowo zmiennych w czasie, dodatkowo pewne technologie nie są obowiązkowym składnikiem Adsl2+ i mogą nie być zaimplementowane, mówię tu m.in o SRA, INP a nawet bitswapping. W przypadku ich braku Adaptive Mode niestety nie zadziała zgodnie z oczekiwaniami, można się spodziewać raczej częstych zerwań synchronizacji, a w tej sytuacji nie ma mowy o TV, nawet sam internet nie będzie działał zadowalająco.
Xdsl fan (46.165.**) | 4 października 2011 o godzinie 00:48 #32
@LorD To dość oczywiste, że tam gdzie się da będziemy chcieli przenieść klientów na sieć własną (czyli Nowej Netii). Klienci Dialogu mogą spać spokojnie, procesy integracyjne będą prowadzone powoli i ostrożnie, tak, żeby klienci odczuli wyłącznie zmiany na lepsze. Proszę mi zaufać, Netia ma w tym ogromne doświadczenie a wsparci ludźmi z Dialogu będziemy mogli góry przenosić:)
Karol Wieczorek (195.11.**) | 4 października 2011 o godzinie 13:30 #33
@Krzysiek87 Jest to zbudowane na ciemnych włóknach dzierżawionych od zakładów energetycznych.
Karol Wieczorek (195.11.**) | 4 października 2011 o godzinie 13:32 #34
Panie Karolu czyli jak dobrze rozumie to od operatora Exatel,którego możecie w przyszłości kupić?
Krzysiek87 (83.26..**) | 4 października 2011 o godzinie 14:06 #35
@Krzysiek87 Nie, Exatel to osobna firma. Bardziej prawdopodobne, że Exatel dzierżawi na podobnej zasadzie włókna od tych zakładów energetycznych.
Karol Wieczorek (195.11.**) | 4 października 2011 o godzinie 14:13 #36
@obcy, @xdsl fan, oczywiście macie rację, że nie można przeginać z mocą nadawania, bo powstają efekty uboczne. Tym niemniej uważam, że w Dialogu jest to ustawione na zbyt niskim poziomie. Generalnie rzecz biorąc modemy w Dialogu będące blisko DSLAMów pokazują sporo niższą możliwą do osiągnięcia synchronizację niż ich odpowiedniki w TP na takiej samej długości linii oraz aktualny SNR dla tych samych prędkości jest niższy. A Dialog nie ma wcale gorszych kabli niż TP. Moim zdaniem nieco ze zbyt dużą ostrożnością podchodzą do sprawy :) Zapewne Netia, gdy się do tego dobierze, to trochę podkręci ;)
jutek (78.8.4.**) | 4 października 2011 o godzinie 16:56 #37
@nowy, a w jakiej ofercie Dialog daje 100Mb/s za 50zł? Mimo że od lat dość dokładnie śledzę poczynania Dialogu to takiej oferty nie widzę. Chyba, że chodzi Ci o lokalne promocje jakie czasem dają w miejscach, gdzie wdrożyli PON, to jest to możliwe. Tyle, że PON został wdrożony na stosunkowo niewielkim obszarze działania Dialogu.
jutek (78.8.4.**) | 4 października 2011 o godzinie 17:17 #38
Chodzi pewnie o e-wro dostępne na kilku wrocławskich osiedlach. I wcale to nie jest kit z tymi 100mbit, że do routera, że w lanie itp. itd. Wiem, widziałem, sprawdzałem. Sieć dalej nie jest już niestety rozwijana, ale prędkości trzymają się wciąż przyzwoite (przynajmniej na nowym dworze) z serwerów usenetu transfer na poziomie tych 9-10MB przy 20 połączeniach po ssl to normalka o każdej porze dnia.
eeee (78.8.7.**) | 5 października 2011 o godzinie 13:23 #39
Realne transfery w e-wro są mocno uzależnione od lokalizacji, w jednym miejscu można wycisnąć te 100Mbit, w innym nie. Fakt, że generalnie działa nieźle. Ale to kosztuje 50zł? Może w jakiejś promocji, przez jakiś czas, według cennika cena wynosi 67,65zł. Poza tym zasięg terytorialny skromny. Cennik: http://dialog.pl/sites/default/files/files/download/2011_01_01_dialnet_e-wro_cennik.pdf
jutek (78.8.4.**) | 5 października 2011 o godzinie 17:41 #40
No to podnieśli ceny bo kiedyś było równe 50zł i jedyna opłata początkowa to 1zł za zamontowanie gniazdka.Wymieniamy opinie ale Pan Karol do tej pory nie ustosunkował się do pytania czy dla tych ludzi zostanie zachowane 100/100 w obecnej cenie, ewentualnie zmienionej do 59,90zł żeby było jednakowo (cenowo i prędkościowo wg zasady jaki masz drut...).
nowy (77.255.**) | 6 października 2011 o godzinie 17:02 #41
Co z rozwojem IPTV i NGA? Miały być nowe wiadomości i cisza. Po kupnie Dialogu to już mało istotne sprawy? Obyście tylko sygnału tv nie brali z Dialogu bo u nich pikseloza na maxa.
qwerty (77.252.**) | 6 października 2011 o godzinie 17:05 #42
@qwerty Tak, wiem. Wszytko jest bee, tylko Jambox jest cacy:-P
Karol Wieczorek (77.255.**) | 6 października 2011 o godzinie 20:56 #43
@nowy, obawiam się, że Netia nie podoła zasadzie "jaki masz drut..." w przypadku niektórych lokalizacji Dialogu. Mianowicie tam, gdzie Dialog wdrożył PON i ludzie mają światłowód do domu - tam "drut" jest gigabitowy, port w urządzeniu też jest gigabitowy... ;) A ile cennego uploadu teoretycznie mogliby dać... ;)
jutek (78.8.4.**) | 6 października 2011 o godzinie 21:31 #44
#43 jakieś kompleksy? no ale jak się bierze do współpracy nieudaczników z play5 to można się ich nabawić
qwerty (77.252.**) | 7 października 2011 o godzinie 11:03 #45
@qwerty Każdy ma takich nieudaczników, na jakich zasługuje;)
Karol Wieczorek (77.255.**) | 7 października 2011 o godzinie 18:50 #46
@jutek #44 Port może być gigabitowy, ale nie musi, to zależy od urządzenia abonenckiego PON ;-) Cenny upload? Kiedyś, w czasach web 1.0 zwykły użytkownik (ZU) głównie konsumował treść, bardzo niewiele wysyłając i bazując na tych cechach opracowano technologię Adsl(2+) z małymi prędkościami wysyłania i większymi - pobierania. Teraz, w dobie Web 2.0+ ;-) ZU coraz więcej wysyła (filmy/zdjęcia) i prędkości wysyłania mogą być znacznie większe dla PON/VDSL (choć nadal maksymalne mniejsze niż pobierania), jednak nie znajduje to jeszcze odzwierciedlenia w ofertach.
xDSL fan (120.50.**) | 8 października 2011 o godzinie 00:13 #47
@xdsl fan, Dialog daje urządzenie abonenckie PON z portem gigabitowym :) Pisząc cenny upload miałem na myśli różnicę między cenami łącz symetrycznych dla biznesu a cenami łącz asymetrycznych dla klientów indywidualnych ;)
jutek (78.8.2.**) | 8 października 2011 o godzinie 12:33 #48
Szanowny Panie Karolu, Szczerze gratuluję transakcji, natomiast z poziomu małej prężnie rozwijającej się firmy, która czeka na przyłącze telefoniczne i bez którego jej działalność jest bardzo ograniczona. Proszę wybaczyć mój brak entuzjazmu, ponieważ Państwa transakcja narazie dosyć skutecznie zablokowała inwestycje w Petrotelu, w której to firmie czekam na realizację przyłącza. Dodatkowo pragnę poinformować iż chcę przenieść numer z TPS.A. Może Pan będzie w stanie mi pomóc. W wyrazami szacunku.
Grabowski Arkadiusz (77.114.**) | 21 października 2011 o godzinie 13:00 #49
@Panie Arkadiuszu, Nie jesteśmy jeszcze właścicielem Petrotela i nie możemy w żaden sposób na nich wpływać. Mogę zapewnić, że z naszej storny nie ma żadanej blokady.
Karol Wieczorek (195.11.**) | 21 października 2011 o godzinie 13:27 #50

Andrzej Kondracki

Jestem Dyrektorem ds. Relacji Inwestorskich. Wcześniej, przez 5 lat pracowałem w bankowości inwestycyjnej, gdzie byłem odpowiedzialny...

więcej o autorach »

Anna Rajtar

Jestem haerowcem, psychologiem i coachem. W Netii odpowiadam za rekrutację, zarządzanie przez cele, ocenę kompetencji oraz...

więcej o autorach »

Jacek Fischbach

Rodzinne korzenie ma w Stalowej Woli, w Warszawie od 17 lat. Z wykształcenia inżynier telekomunikacji i "marketoid". Zanim dokonał...

więcej o autorach »

Cezary Tomaszewski

W Netii od ponad roku zajmuję się zarządzaniem Programem Klientomania. Kierowanie całym przedsięwzięciem nie należy do najłatwiejszych...

więcej o autorach »

Karol Wieczorek

Politolog z wykształcenia, (tele)komunikator z zawodu i zamiłowania:) Z branżą teleinformatyczną związany jestem już od kilkunastu lat....

więcej o autorach »

Paweł Caban

Prywatnie interesuję się muzyką a zawodowo szybkim internetem. Lubię podejmować wyzwania, bo nie myli się ten kto nic nie robi. W Netii...

więcej o autorach »

Anna Olszewska

W życiu i w pracy kieruję się prostą zasadą...nie uznaję niemożliwości. W Netii jestem Kierownikiem ds. Zarządzania Treścią....

więcej o autorach »

Maciej Jędrak

Nowe technologie ciekawiły mnie już od dzieciństwa. Na początku były to elektroniczne urządzenia RTV, które z pasją rozbierałem by...

więcej o autorach »

Małgorzata Babik

Dyrektor biura PR Netii. Prawnik z wykształcenia, piarowiec z zamiłowania. PR-em "para" się od kilkunastu lat, po drodze były różne...

więcej o autorach »

Michał Dolny

Dyrektor Marketingu Netii. Z pochodzenia gdynianin, "desantowany" do Warszawy 9 lat temu. Pasjonat marketingu, profesjonalnie od ponad...

więcej o autorach »

polecane strony