23 maja 2011

Dzień cudów w telekomunikacji

Karol Wieczorek w kategorii

23 maja 2011 roku przejdzie do historii polskiego rynku telekomunikacyjnego. Ja zapamiętam tę datę, jako dzień cudów marketingowych w Telekomunikacji Polskiej S.A.Wink

Pierwszy cud to zamiana miedzi w światłowód (vide Neostrada Fiber, czyli usługa z wykorzystaniem VDSL2). Drugi cud to uruchomienie na stronach TP porównywarki cen, w której porównuje się rzeczy nieporównywalne, czyli internet sprzedawany z umową na czas określony (z drakońskimi opłatami za jej zerwanie) w dodatku na megabity na sekundę, z ofertą „jaki masz drut, taki masz internet” w umowie na czas nieokreślony z odroczoną w czasie, malejącą opłatą aktywacyjną.

Co do pierwszego cudu, cóż, już wcześniej na ten sam pomysł wpadli w UPC Polska, nazywając usługę świadczoną po zwykłym kablu koncentrycznym mianem „Fiber Power”, więc może się wrednie czepiam?Smile
Przypomnę tylko, że Netia usługi na bazie VDSL2 uruchomiła pół roku temu. Na zmodernizowanych w ten sposób liniach miedzianych oferujemy pakiet: internet (do 50 Mb/s), telefon i cyfrową TV w cenie 99,9 zł nie pobierając przy tym kilkuset złotych za sprzęt i opłaty za utrzymanie łącza (szczegóły oferty na www.netia.pl/tv)

W kwestii drugiego cudu sprawa wygląda już dużo poważniej (żeby nie powiedzieć kontrowersyjnie), bo:
- TP porównuje tylko usługi w ramach oferty hurtowej BSA (tak jakby Netia nie miała w zasięgu LLU prawie połowy sieci TP!)
- w przypadku pakietu z telefonem porównanie dotyczy nie wiadomo jakiego abonamentu telefonicznego TP (pewnie najtańszego, z minimalną liczbą minut) z taryfą Non Stop Netii
- zupełnie pomijane są korzyści, jakie odnoszą klienci kupując przez naszą stronę internetową (więcej miesięcy z 50 proc. rabatem, router na 1 zł).

Przez te wszystkie sztuczki (w przypadku konkurencji TP opisane drobnym druczkiem, w przypadku oferty TP nie opisane w ogóle!) porównywarka TP zawsze pokazuje efektywną cenę pakietu No Limits Netii dla umowy trwającej 24 miesiące w wysokości 94,29 zł brutto. Tymczasem kupując pakiet No Limits (internet tak szybki, jak łącze pozwala i nielimitowane połączenia na krajowe telefony stacjonarne) na www.netia.pl można otrzymać router Wi-Fi za 1 zł, a efektywna cena może spaść do około 84 zł.

Zapowiada się chyba interesująca korespondencja pomiędzy naszymi prawnikami…

14444

Polecane strony

Tagi

Komentarze

1
23.05.2011, 17:03
Powiem wam tyle: gadać to sobie można, mieszkam w miejscowości (oborniki śląskie) ujętej przez TP w pierwszej fazie wdrażania vdsl, natomiast Netia jak do tej pory w moim mieście nie uwolniła ani jednej pętli abonenckiej... Dodam że według konta TP pójdzie na moim łączu 40mbits (superkantarek twierdzi że linia ma 860m), aktualnie mam 20mbits które na dobrym modemie (Siemens Speedstream) wyciąga jakieś 17mbits.
(83.29.*.*)
2
Jan
23.05.2011, 17:09
Zgadzam się, ze ten Fiber to podobne zagranie (choć znacznie słabsze w swym aburdzie) co 4G Play (zaraz, czy aby Netia tego nie popiera :-)), ALE porównywarka ma jak najbardziej sens. Ma wady, ale pokazuje klientowi, że jeżeli nie potrzebuje wariantu "No Limits", a zadowoli się 2, czy 6Mbps to może płacić mniej, lub podobnie jak w TP (BSA). Ba, niektórzy nawet dla 10Mbps mogą być skłonni wybrać "właściciela drutów", a nie pośrednika. Sam zastanawiam się nad powrotem do TP w opcji do 10Mbps i abonamentem startowym (34 zł, interesuje mnie tylko odbieranie). Nie potrzebuję "No Limits" i pewnie takich klientów jest jakaś grupa, a oferta Netii wydaje się mało elastyczna. Gdybym miał LLU to co innego, ale cóż - nie ma go na horyzoncie. Oczywiście, kary w TP są absurdalnie wysokie, ale trudno oczekiwać od nich, żeby otwarcie pisali o wadach swojej oferty. Razi mnie też ta komunikacja "braku lojalki" w Netii. Przepraszam, a 300 zł malejącej opłaty aktywacyjnej to co? Forma terminowego zobowiązania, w moim słowniku to lojalka. Pozostaje odpowiedzieć porównywarka na swojej stronie, gdzie będzie np. uwzględnione LLU, ale w taki razie powinny być też uwzględnione różne warianty Ery, bo mając 2 usługi u nich, można zbić cenę o chyba 50%... Działać, nie narzekać.
(213.241.*.*)
3
Jan
23.05.2011, 17:34
Najuczciwszą porównywarką byłaby taka prowadzona przez UKE i oparta na numerze telefonu. Wtedy wiemy,czy mamy to LLU, czy nie. Bez tego TP mogła porównać tylko do czegoś, co jest obecne tam, gdzie każdy operator alternatywny - BSA. Przecież nie ma np. lokalnie obecnego Etlinka. Nie pochwalam, ale wiadomo, ze odbiorcą takich rzeczy jest masowy klient i musi być "idiot proof". Zbyt wiele gwiazdek i zależności i nie byłoby czytelne, dla kogoś orientującego się słabo. Dlatego powinno to być oparte o numer telefonu, żeby uczciwie powiedzieć jaka oferta jest dostępna, ale taką porównywarką NIKT nie byłby zainteresowany :-). Za mało "szarego" obszaru, w którym można ukryć słabości własnej oferty. No i kablówki mogłyby być oburzone i żądać porównywarki w oparciu o adres itd. Powtarzam - odpowiedzieć własną porównywarką, tylko jej realizacja będzie trudna, bo trzeba by samemu naświetlić mniejszą atrakcyjność BSA względem LLU.
(213.241.*.*)
4
Krystian
23.05.2011, 17:42
Cuda w TP zawsze były. W moim przypadku tp do netii wysłało że na mojej linii maks 2mb, po czym tp dzwoniło z ofertą 6mb/s. A w netii mam 8mb/s i mam nadzieje że na tym nie koniec. Nawet gdyby netia była droższa od tp to został bym w netii ze względu na jakość świadczonych usług i podejście do klienta. Więc dla ludzi świadomych nowa oferta jak i cudowna porównywarka nie ma znaczenia. Netia górą!!!
(79.189.*.*)
5
xprox
23.05.2011, 18:01
Nie ma co się burzyć tak. Fiber nazwali dlatego bo chcą konkurować z UPC, przeciętny zjadacz chleba zobaczy tu fiber tam fiber ok to samo:P A co do porównywarki, skoro chcieli porównać jedynie BSA mieli do tego prawo, chodź powinni dać *gwiazdkę z wyjaśnieniem do jakiej oferty się porównują.
(77.253.*.*)
6
xprox
23.05.2011, 18:05
http://wyborcza.biz/biznes/1,101558,9649303,Deutsche_Telekom_chce_polskiego_internetu__Kupi_Netie_.html Pół roku temu takie przejęcie bym z radością skomentował. Obecnie już nie jestem przekonany. Oferta NoLimits bez lojalki i opłaty aktywacyjnej dla obecnych klientów jest świetną ofertą. Nie chciałbym aby to się zmieniło.
(77.253.*.*)
7
Jan
23.05.2011, 18:46
BTW, znów was sprzedają http://wyborcza.biz/biznes/1,101558,9649303,Deutsche_Telekom_chce_polskiego_internetu__Kupi_Netie_.html (:, papier wiele zniesie, choć kto wie... Jakoś nie widzę Netii w strukturach T-Mobile, przecież, żeby oferować BSA wcale jej nie potrzebują, ba, mają doświadczenie z Ery. Co więcej, oferta musi być możliwie jednolita i prosta w komunikacji, a tutaj - inne warunki na BSA, inne na LLU... Choć mogę się mylić i pracownicy Netii od dawna są na przyspieszonym kursie niemieckiego :-). To będzie naprawdę ciekawy okres, mnie ciekawi jak umiejscowią kwestię telewizji w swojej ofercie. No, ale na razie nic nie wiemy i nawet 5 czerwca wiele się nie dowiemy.
(213.241.*.*)
8
glazurnik
23.05.2011, 18:46
Reagować trzeba. Ja tak może z innej beczki... co Netia na wieści o zainteresowaniu przejęciem ze strony Deutsche Telekom ? http://www.bloomberg.com/news/2011-05-22/deutsche-telekom-weighs-polish-fixed-line-asset-slovak-buyout.html
(178.36.*.*)
9
Pytajnik
23.05.2011, 19:41
Witam, Aktualnie w jednym lokalu posiadam net + tel z netii. Bardzo chcialbym dorzucic do tego TV, a w drugim lokalu chcialbym komplet 3 uslug. Czy sa juz jakies przewidziane terminy dla osiedla Kurdwanow w Krakowie ? Nie kazcie tyle czekac na wprowadzenie TV i VDSL2 ... ile mozna wytrzymac bez telewizji :)
(77.254.*.*)
10
elf
24.05.2011, 00:46
Właśnie co do cudów w telekomunikacji, jak Pan ocenia 4G? Liczę na poważną odpowiedz.
(178.56.*.*)
11
elf
24.05.2011, 01:32
http://en.wikipedia.org/wiki/Fiber_in_the_loop chociaż rozumiem, że z ze znajomością technologii jak i angielskiego może być w pewnych kręgach krucho. Żeby nie było, że wrednie się czepiam.
(178.56.*.*)
12
elf
24.05.2011, 01:37
Ale w sumie zawsze pomogę, tutaj jest po naszemu: http://www.speedtest.pl/internet,fiber_optical_technics_fitl.html
(178.56.*.*)
13
MJK
24.05.2011, 06:42
Macie zamiar wejść z vdsl na sieć tp? Z tego co czytałem przy vdsl+bsa wymagana jest płatna asysta technika tp i analiza linii przez x-okres czasu. Bo ogólnie mówiąc taka informacja: 'Pod podanym numerem istnieje możliwość instalacji usługi neostrada o maksymalnej prędkości 80 Mb/s' cieszy, ale kara jaką miałbym zapłacić za rozwiązanie umowy już nie :)
(77.253.*.*)
14
24.05.2011, 07:08
Nie ma sie czym przejmowac! :-) Strone maja tak zrobiona, ze Ja wiedzac o tym, czego szukam ani inf. o "fiber kablu" ani porownywarki nie znalazlem. A skoro ciezko to znalezc szukajac to nie szukajac raczej sie nie da :-) A zamiast angazowac prawnikow (to tez sa zdziercy ;-)) nie prosciej uruchomic cos podobnego (tylko uczciwie) na swojej stronie? Kiedy mozna sie spodziewac oficjalnych ogloszen kolejnych miejscowosci "oddanych" po modernizacji? (bo rozumiem, ze "gdzies tam" modernizacja jest w toku).
(77.253.*.*)
15
24.05.2011, 08:40
@elf Osobiście nie jestem entuzjastą używania 4G, ale po pierwsze jest to zgodne z wytycznymi ITU, a po drugie rozumiem co kierowało naszych speców do używania tego hasła. Fiber był, jest i będzie doprowadzony do punktu koncentracji, więc powoływanie nie na FITL jest śmieszne. Przykłodowo niemal cała sieć Netii jest zbudowana w architekturze FTTC/N a w Internetii mamy parę tysięcy budynków w architekturze FTTB:) @Tomasz Trwa intensywne planowanie. Myślę, że fizycznie zaczenie się mocno dziać po wakacjach. W międzyczasie zostało jeszcze do uwolnienia ponad 100 zaplanowanych węzłów LLU do zrobienia ASAP.
(195.114.*.*)
16
Karol Wieczorek
24.05.2011, 09:13
@MJK Rzeczywiście procesy do aktywacji VDSL-a po BSA wymyślili cudaczne. Rozkminiamy temat;)
(195.114.*.*)
17
xprox
24.05.2011, 09:18
Panie Karolu a jeśli chodzi o zapowiadaną zmianę odnośnie sprzętu dostępowego. To też należy się jej spodziewać po wakacjach w trakcie czy przed? A co do VDSL2 To liczę że "całe" Jaworzno będzie w zasięgu:D Szkoda że TV nie jest oferowana też przez satelitę bo jednak VDSL2 nie dotrze wszędzie.
(77.253.*.*)
18
24.05.2011, 09:27
@xprox Sprzęt będziemy udostępniać stosownie do technologii, więc tym się proszę nie przejmować. Co do całego Jaworzna i terminu, nic w tej chwili obiecać nie mogę.
(195.114.*.*)
19
Rafał
24.05.2011, 09:35
Witam, Widzę ze chyba nie za bardzo zna Pan swoją firmę. Chciałem Pana poniformowac iż Wasza firma również pobiera opłatę za wypowiedzenie umowy. Ostatnio chciałem rozwiązać z Wami umowę 3 miesiące przed terminem i usłyszałem od konsultanta ze musze zapłacić za to około 300 zł. Jeżeli chodzi o jakość usługi Waszego internetu to oceniam ją na przeciętną. Zrywanie połaczenia szczegolnie w weekendy staje się standardem, a ceny sa oderwane od tego co obecnie oferuje rynek. Moja spoldzielnia wlasnie oferuje usluge 2 x szybsze łącze niż Wasze za połowe ceny. Takze jestescie w tyle za spoldzieniami a strategie cenowa stosujecie z zeszłej epoki kiedy to internet był nowoscią. Czas sie obudzic bo tracicie klientow. Stajecie się taką sama firmą jak TPSA.
(195.47.*.*)
20
xprox
24.05.2011, 10:23
Ehh muszę napisać jeszcze raz posta bo przez przypadek skasowałem sobie. Jeśli chodzi o sprzęt dostępowy to chodziło mi o zapowiadaną zmianę przez pana Cezarego Tomaszewski w tym wpisie http://blog.netia.pl/netia/entry/firma_przyjazna_klientom_r%C3%B3wnie%C5%BC_tym#comments post nr #10 Sprawa dla mnie dość istotna bo mam sprzęt ADSL i internet 1M. Najpóźniej 15 lipca będę już miał "No limits" więc będzie potrzebny ADSL2+. Oczywiście mogę kupić router od państwa za 99zł. Ale powiedzmy po wakacjach wejdzie na centrale VDSL2 i co znowu wydatek na nowy router?
(77.253.*.*)
21
Karol Wieczorek
24.05.2011, 10:37
@xprox Do lipca jest jeszcze trochę czasu:)
(195.114.*.*)
22
xprox
24.05.2011, 10:57
Oczywiście że ma pan racje. Co nie zmienia faktu że muszę trzymać rękę na pulsie:-) Tak samo jak z centralą RSU przy ulicy Bolesława Prusa, do której są podłączeni bardzo lojalni klienci hehe.
(77.253.*.*)
23
xprox
24.05.2011, 11:02
Przeglądam państwa ofertę TV brakuje mi w niej kanałów: National G, NatGeoWild, Eurosporty, AXN-y,Comedy Central. Dwa pierwsze oczywiście w HD powinny być. Myślę że jeśli TP wprowadzi wspólną ofertę z "N" trzeba będzie postarać się o rozbudowanie oferty TV, by dotrzymać kroku. No i przydało by się dogadać z jakąś platformą o udostępnienie sygnału sat. Tak aby osoby które nie będą w zasięgu VDSL, miały też możliwość dostępu do TV. Takie są moje sugestie.
(77.253.*.*)
24
24.05.2011, 15:34
Panie Wieczorek, parę tygodni temu pytałem się pana co ma zrobić klient, któremu kończy się umowa LLU 8Mb (w opcji ile fabryka dała) 79,64zł/mc. Wtedy powiedział pan, że w Netii tacy klienci teraz będą musieli dopłacić characz za utrzymanie linii. To jest żenada a nie oferta, bo na całym świecie internet tanieje a nie drożeje o kilkadziesiąt zł. Dziś już wiem, że tacy klienci muszą się pożegnać z Netią, i skorzystać z oferty TP gdzie za 79,9zł dostaną 40Mb. cdn...
(81.219.*.*)
25
GDA
24.05.2011, 15:35
... Kiedyś Netia kojarzyła się nowoczesną ofertą a zwłaszcza atrakcyjną ceną. Dziś widzę, że postawiła jedynie na marketing (stąd m.in. przerost aktywności na tym blogu vs. rozwój oferty, brak masowego VDSL2 i dziadowskie ceny). Fajna, dowcipna reklama jest miła do obejrzenia przez chcwilę, a dojrzały, rozsądny klient kieruje się KOMPLETNIE innymi czynnikami przy wyborze oferty. Pana poniższe wypociny o cudach nic tu nie pomogą. Jeśli nie chcecie oddać takich klientów walkowerem TP, to idź pan lepiej gadać z waszym księgowym. cdn...
(81.219.*.*)
26
GDA
24.05.2011, 15:38
... TP właśnie uciekła wam do przodu, odpuszczając sobie przestarzałą miedź. Jeśli tego w porę nie zrozumiecie, i nie przestaniecie straszyć cenami i kurczowo trzymać się cudzej niskokosztowej miedzianej architektury to skończycie jak Nokia. Niech się też pan zastanowi, ilu przeciętnych Kowalskich w ogóle bierze pod uwage niuanse, które pan tak akcentuje w swoim poście, a ilu interesuje CENA i PRĘDKOŚĆ (w TP 40Mb i 79,9zł). ps. bez urazy, to są po prostu przemyślenia przeciętnego, wyrachowanego klienta, który był w lokalnej kablówce, TP, Netii, i nie zawacha się wrócić do TP
(81.219.*.*)
27
24.05.2011, 16:57
@GDA Pańskie komentarze w 100 proc. dowodzą słuszności tez zawartych w moim wpisie. Zrozumie Pan to lepiej, gdy przeczyta uważnie komentowany tekst. A do ceny VDSL-a (nazywanego Fiber'em) w TP trzeba doliczyć (nie dotyczy najdroższych opcji z TV) opłatę za utrzymanie łącza.
(213.238.*.*)
28
piotr
24.05.2011, 18:36
kiedy będzie telewizja na bsawlr??
(87.204.*.*)
29
stalone
24.05.2011, 18:48
Witam wszystkich.Wszystko pięknie lecz co dalej ?Na przyklad Radom.Czy planujecie jakieś inwestycje,modernizacje?Jest dużo osób które interesuje najnowsza oferta waszej firmy.Sm jestem zainteresowany usługami łacznie z telewizją.
(178.36.*.*)
30
GDA
24.05.2011, 19:01
Pańska odpowiedź w 100 proc. dowodzi słuszności tez zawartych w moim wpisie. 1) Przeciętny klient NIE BĘDZIE kilka razy uważnie czytał pana wpisów na jakimś blogu, bo jego obchodzą CENA i PRĘDKOŚĆ. 2) Wiem, że w TP do tej ceny trzeba doliczyć utrzymanie łącza, i wtedy cena wyjdzie tyle samo co u was, tylko, że w TP za tą cenę dostanę 40Mb, a w Netii może 2, może 4, może 8, a może 16Mb (i to bez żadnego prawa do reklamowania prędkości łącza). 3) Dodatkowo w tej ofercie mogę też wziąć pełną telewizję z HD (bo na ADSL2+ to o HD można pomarzyć).
(81.219.*.*)
31
request
24.05.2011, 19:08
Teraz za to samokrytyka TP jest powalająca ;) w każdej opcji Netia wychodzi na zielono z + :) Dziękujemy za uznanie:P
(195.114.*.*)
32
24.05.2011, 19:40
@Piotr A gdybym napisał, że w tym roku, uwierzyłbyś?;) @stalone Inwestujemy cały czas:) Co do modernizacji w konkretnych lokalizacjach, to informujemy o nich gdy już się wydarzą. @request Nie zauważyłem, żeby cokolwiek TP zmieniła w tej niby-porównywarce.
(213.238.*.*)
33
qwerty
24.05.2011, 19:40
GDA, skoro "fabryka" pozwala ci tylko na 8Mb/s, to jak niby chcesz wziąć w TPSA 40Mb/s ? To jest oferta skierowana do bardzo wąskiej grupy odbiorców. Trochę podobnie jak w Netii - jak jesteś blisko centrali i jest możliwość większej prędkości, to jest to warte swojej ceny, natomiast No Limits w przypadku 1, 2 czy nawet 6Mb/s to, faktycznie, trochę porażka, ale być może Netia daje w takim przypadku jakieś ulgi czy coś - tego nie wiem. Poza tym, do tej oferty TP dolicz jeszcze opłatę za utrzymanie łącza, aktywację i modem, o lojalce nie wspominając. Wybacz, ale takie przemyślenia, bez przestudiowania tematu, są funta kłaków warte.
(94.228.*.*)
34
elf
24.05.2011, 20:32
#15 Jeśli powoływanie się na FITL jest śmieszne, to co z 4G? Przeważnie 3G jest szybsze od tego pseudo 4G i tłumaczenie się wytycznymi ITU jest mało przekonywujące. Co takiego kierowało marketingowcami z tym 4G?
(91.94.*.*)
35
24.05.2011, 20:44
@elf Bardzo dobrze układająca się współpraca z P4 i spójność komunikacji z partnerem wystarczy?;) BTW: Czepiasz się tego 4G zupełnie jakbyś się nazywał Wojciech Jabczyński...
(77.254.*.*)
36
Jan
24.05.2011, 20:45
Wszystko ładnie, tylko dlaczego Netia jest tak namolna w dzwonieniu do ludzi i namawianiu ich do skorzystania ze swych usług. Nie lubię namolnych ludzi więc zawsze z pogardą odpowiadam dzwoniącym, i nie ma tu mojej winy bo kulturalna odpowiedź im nie wystarcza.
(79.186.*.*)
37
qwerty
24.05.2011, 21:19
To filtrowanie w TP nadal nie daje pełnego obrazu. W przypadku Neostrady zawsze coś dodatkowo zyskujemy, natomiast w przypadku Netii nie ma już informacji o tym, że dostajemy router za 1zł lub 8 miesięcy obniżonego o 50% abonamentu czy o wiele niższą karę za zerwanie umowy. Swoją drogą, jeszcze wczoraj w tej filtrowarce nie było innych operatorów, ale skoro teraz Netia wychodzi na tym lepiej, to trzeba było dodać i pozostałą konkurencję, żeby nie było, że TP sama się skompromitowała.
(81.219.*.*)
38
24.05.2011, 22:32
@elf Wklej sobie do przeglądarki ten link: http://www.orange.pl/portal/map/map/hub_inet i przyjrzyj się co się pokazuje na górnych paskach w przeglądarkach. Jak widać 4G zaczyna też używać Orange:) Szok, prawda;)
(77.254.*.*)
39
Bartek
24.05.2011, 23:01
@Karol #32 - przy 10 i 20 Mb/s zarówno przy 12 jak i 24 m-cach czy to z tel czy bez zawsze Netia wychodzi im taniej niż neo, przy 6 Mb/s tylko przy pakiecie jesteście wg nich tańsi :)
(178.37.*.*)
40
Łukasz
25.05.2011, 00:01
Osobiście uważam "4G" za większą bzdurę niż "fiber power". Z prostej przyczyny: Nie znalazłem jeszcze oferty netu mobilnego Playa (ani Netii) o prędkości pobierania > 4 Mb/s. Takie prędkości spokojnie można osiągnąć w "3G". Wszelkie "fiber" zaś oferują znaczące ulepszenie prędkości. Też ściema, ale mimo wszystko dla użytkownika końcowego różnica jest... Pożyjemy, zobaczymy. Tak czy inaczej u mnie w mojej mieścince chyba i tak jedynie kablówka ma łącza > 20 Mb (inna sprawa jak to wygląda w praktyce...).
(178.36.*.*)
41
xprox
25.05.2011, 00:38
Różnice są minimalne w cenie ja osobiście bym nie ryzykował BSA dla zysku paru złotych. Ale to do każdego należy decyzja. Na internecie zresztą nie da się już chyba zejść niżej.
(213.238.*.*)
42
Abukk
25.05.2011, 01:41
Wow :) to będzie telewizja w BSA ? nie wierzę... :) a chciałbym taką mieć , a póki co chciałbym w to uwierzyć. No ale w sumie "wszystko się może zdarzyć gdy głowa pełna marzeń" heheh :)
(77.255.*.*)
43
Piotr
25.05.2011, 10:06
@Karol Wieczorek Gdyby babcia miała wąsy byłaby małyszem:) czyli tv na bsawlr nie bedzie!
(83.11.*.*)
44
Bartek
25.05.2011, 10:47
Nie jest możliwe TV na BSA z prostego powodu - nie ma hurtowej neo+tv więc nie ma co odsprzedawać :) TV jest możliwa na sieci własnej i LLU bo tam Netia może swobodnie kreować ofertę.
(178.36.*.*)
45
uiop
25.05.2011, 11:25
czy Netia planuje wprowadzić jakąś ofertę No Limist na tv i neta ale bez telefonu? czy jest ktoś kto ma tv od Netii i mógłby się pochwalić jak to działa?
(77.252.*.*)
46
25.05.2011, 11:32
@uiop Wprowadzenie oferty bez telefonu byłoby wbrew całej filozofii oferowania 3play za 99,90 zł. Bez telefonu usługa nie byłaby z resztą zauważalnie tańsza a przymusu korzystania z telefonu nie ma:)
(195.114.*.*)
47
uiop
25.05.2011, 12:03
Owszem, przymusu korzystania z telefonu nie ma ale jak ktoś nie korzysta z telefonu to oferta neta z pakietem start tv za 99 zł jest żadną ofertą. Dla niekorzystających z telefonu powinien być chociaż pakiet tv wyższy. Oferty robi się dla wszystkich a tylko dla tych co korzystają z wszystkich usług.
(77.252.*.*)
48
xprox
25.05.2011, 12:05
Oferta samego internetu w Netii jest bardzo dobra obecnie. Pakiet 3play to już jednak nie rewelacja. Ale i tak jestem optymistą i myślę że w tej kwestii zmieni się wiele na plus z czasem, a może niebawem wszystko zależy od atrakcyjności oferty TP, konkurencja wymusza rozwój. I prędzej czy później doczekamy się światłowodu do domu.
(77.253.*.*)
49
Jan
25.05.2011, 14:38
Jakaś odpowiedź na odpowiedź http://www.blog.tp.pl/wojciechjabczynski/entry/nie_cuda_karol_tylko_konkurencja Rzecznika TP? Ma sporo racji i nie pisze tego tylko dlatego, że powtarza to co sam pisałem, np. o "lojalce" (tu się prosi o kontrę o x-tysiącach kary w TP, ale fakt Netia-jest lojalka, tyle że z inną nazwą), czy że się da porównać to co jest dostępne wszędzie, a wszędzie jest BSA, czy w końcu, że klient szukający taniej ale wolniej nie ma czego szukać w Netii. W zasadzie lepiej by było zamknąć tę dyskusję, bo klienci już mają dość informacji na podjęcie decyzji - chcesz możliwie szybko na swoim łączu - Netia, masz LLU - Netia, chcesz taniej i wolniej, lub nie przeszkadza ci (w większości przypadków) niewielka różnica w cenie - TP.
(77.253.*.*)
50
piotrek
25.05.2011, 14:49
czy jest w teraz w ofercie gwarancja ceny??
(87.204.*.*)
51
elf
25.05.2011, 14:56
Wkleiłem sobie http://www.orange.pl/portal/map/map/hub_inet do przeglądarek w górnych paskach mam "internet mobilny Orange". Oprócz górnych pasków nie widzę 4G również na samej stronie. Panie Karolu, chyba czas na urlop :)
(83.13.*.*)
52
Jan
25.05.2011, 15:16
Spytam trochę offtopicznie. NA stronie z ofertą ab. telefonicznych: http://www.netia.pl/netia_dla_domu,oferty,5.html nie widzę abonamentu za 35 zł i 60 minut na stacjonarne. Wypadł z oferty? Nie ma żadnego bez "No Limits"? Dla mnie to byłaby decydująca kwestia przy pozostaniu z Netią... Kij z minutami na stacjonarne, ale coś tańszego niż te dwa warianty No Limits.
(77.253.*.*)
53
MJK
25.05.2011, 15:21
@51 W google wszystko zostaje :) http://bit.ly/iJXNy5
(178.37.*.*)
54
25.05.2011, 15:21
@elf Szybko usunęli, ale spoko, są screeny:) @Piotrek W No Limits nie ma GC @Jan Jest też moja odpowiedź do odpowidzi: http://blog.netia.pl/netia/entry/wojtku_konkurencja_nie_u%C5%9Bwi%C4%99ca_%C5%9Brodk%C3%B3w
(195.114.*.*)
55
25.05.2011, 15:43
@Jan Efektywnie pakiet No Limits wychodzi identycznie jak internet single i ten stary abonament za 35 zł, więc nawet gdyby był, to sens by to miało bardzo umiarkowny.
(195.114.*.*)
56
halford232
25.05.2011, 19:12
Od kiedy fiber oznacza światłowód? Ja zawsze myślałem że to jest z j.ang. włókno i nie mam tu mowy że musi to byś włókno światłowodowe. Więc to od ludzi zależy co sobie pomyślą Neostrady fiber oznacza tylko szybkie łącze którego Netia zazdrości bo TP wdrażając VDSL2 bierze pod uwagę też mniejsze miejscowości a nie tak jak wasza firma stawia na pierwszym miejscu rachunek ekonomiczny i ograniczacie się do stawiania DSLAmów i to nie wszędzie a o budowie własnej infrastruktury zapominacie lub ograniczacie się do większych miejscowości i to też nie zawsze!
(83.26.*.*)
57
25.05.2011, 19:22
@halford232 Może poczytaj najpierw trochę o tym co robimy. Na przykład tu: http://blog.netia.pl/netia/entry/p%C3%B3%C5%82_miliona_mieszka%C5%84_w_zasi%C4%99gu albo tu: http://blog.netia.pl/netia/entry/nga_czyli_100_mb_s
(87.205.*.*)
58
elf
25.05.2011, 20:19
#57 te linki to znów jakieś cuda w telekomunikacji, ale zachowam link to obecnego wpisu i zapytam za pół roku. Równie dobrze, można wklejać linki z zapowiedzią "tuż - tuż" telewizji, od... 2007 roku. Co do 4G fajnie, że był to tylko błąd, już się bałem. Za to podziwiam śledzenie strony operatora w nocy, robienie screenów i podniecanie się jak coś się trafi. Zwykłych użytkowników jeszcze rozumiem, wiele jest takich screenów o błędach, ale rzecznik dużego operatora?
(79.162.*.*)
59
25.05.2011, 20:46
@elf Z tym 4G to nie był żaden błąd i doskonale o tym wiesz. W ten sposób Orange chciał się w google na to hasło pozycjonować. Nie jestem też aż takim maniakiem, żeby po nowy strony Orange wertować, ale mam znajomyh, którzy kochają takie klimaty:)
(178.182.*.*)
60
elf
25.05.2011, 23:34
#59 nie, doskonale o tym nie wiem. Poza tym mam takie "pozycjonowanie w google" po nocy w 4 literach. Bardziej interesuje mnie dlaczego 4G to nie cuda, a Fiber to już tak. W obu przypadkach chodzi o marketing, chociaż nie chciał Pan tego przyznać. Co do cyfrę przed G, oznaczało to zawsze jakiś postęp, zwykle duży w technologii. Netia popiera stosowanie tego oznaczenia mimo, że postępu nie ma. Co do Fiber... UPC też nie zwykło doprowadzać do mieszkań światła. Można się czepiać o stosowaną technologię, jednak oznacza to dużo większą szybkość. Netia (poza internetią - spółką zależną z przejętymi kablówkami, m.in lanet) z tego co wiem nie oferuje prędkości wyższych niż 20 Mb/s. To co Pan pisze to jakaś zasłona dymna, zamiast zajęcia się własną siecią. Kiedyś pisałem, że nie rozumiem dlaczego Netia na LLU zamiast stawiać karty VDSL2 stawia zwykłe ADSL2+, nie uzyskałem odpowiedzi.
(79.162.*.*)
61
26.05.2011, 00:04
@halford232, Czy uwierzysz jesli napisze ze nasze NGA, zrealizowane w oparciu o VDSL2 zasilony poprzez najprawdziwszy FIBER, czyli rzec można NO LIMITS FIBER :-) będzie wkrótce w Koziegłowach, Pucku, Wojkowiach, Świdniku, Garwolinie czy Nowym Dworze? Duże miasta, średnie czy też małe - każde z nich rozważaliśmy - a teraz już ruszyła modernizacja.
(213.238.*.*)
62
26.05.2011, 13:17
QPytajnik, pracujemy nad tym aby klienci mogli oglądac TV w każdym pokoju, ale pamiętaj że my ruszyliśmy z usługami NGA pod koniec zeszłego roku czyli niecałe pół roku temu, a są operatorzy którzy mają TV w ofercie od dłuzszego czasu i do dzis nie mają takich rozwiązań, daj nam troszkę czasu :-) również na modernizację do NGA.
(195.114.*.*)

Dodaj swoją opinię