06 września 2010

Dajcie się zahipnotyzować po raz kolejny!

w kategorii

Po raz drugi wystartowaliśmy z najbardziej efektywną i dotychczas najlepiej odbieraną kampanią reklamową Netii "Hipnotyzujaca Promocja".
Myślę, że wszyscy doskonale pamiętacie Tomasza Kota w roli hipnotyzera? A może czujecie niedosyt i chcecie dać owładnąć swoje umysły po raz kolejny? Na to liczymy!

Adin, dwa, tri...

Brązowa statuetka KTR w kategorii FILM jest już na naszym koncie. Pomyślcie tylko czym jeszcze Was zaskoczymy...

13298

Polecane strony

Tagi

Komentarze

1
Jan
06.09.2010, 10:25
Dobra reklama, choć nie wiem czy pomysł z tabliczkami jest odpowiedni. Ja bym dał dwa razy z napisaem 1zł, żeby nie powstało zamieszanie. Skoro już jest wątek o promocji to pytanie (żeby wszystkie były w jednym miejscu): - czy klienci z 36M i 18M umową mogą z niej skorzystać tak jak z zeszłych? Nie na zasadzie Gwarancji Ceny, ale jako nowa umowa bez konsekwencji anulowania starej? - co z Gwarancją Ceny w nowej umowie? Z tego co widzę, jest prawo dwukrotnej zmiany w trakcie trwania, ale Netia broni się przed nadużyciami? Czy jest zapis unimożliwiający przejście na nową pormocję z GC po sześciu miesiącach za złotówkę? Coś musi być ;-). Promocja nie jest zła, 8/6Mbps wychodzi za jakieś 82zł średnio o ile się nie mylę. Nie ma prezentu, ale jest niższa cena. Poważnie się zastanawiam nad skorzystaniem,
(77.253.*.*)
2
Jan
06.09.2010, 10:50
Jeszcze jedno - dalej sobie pływa na netia.pl informacja - router wi-fi za 1zł. Z tego co widzę to chyba już nieaktualne? W szczegółach zamówienia jest chyba za 99zł. Przydałoby się też przybliżyć prezenty - pakiet filmów (jasne), wirtualny dysk (nie wiadomo co to). Znaczy ja znajdę, ale ktoś mało zainteresowany - nie. Prezent ma pomóc w przekonaniu do zakupu, a nie być miłą niespodzianką.
(77.253.*.*)
3
06.09.2010, 10:54
@Jan Umów na 36 i 18 miesięcy, które jeszcze się nie skończyły, albo skończą lada chwila mamy już bardzo niewiele. Mając taką umowę można zawrzeć nową umowę na 24 miesiące liczone od nowego okresu rozliczeniowego. Gwarancja ceny to inna historia, bo z tego można skorzystać mając umowę na 24 miesiące i w ramach tej samej prędkości. Wtedy liczymy cenę średnią, czyli efektywną dla 24 miesięcy. O samej ofercie piszemy trochę więcej w informacji prasowej: http://media.netia.pl/pl/pr/168289/netia-znow-hipnotyzuje
(195.114.*.*)
4
06.09.2010, 10:55
@Jan Zamówienia przez www nadal są premiowane różnymi fajnymi rzeczami:-)
(195.114.*.*)
5
Jan
06.09.2010, 11:34
Czy mozna dodac do tego wpisu aktualne regulaminy promocji??
(95.48.*.*)
6
manius
06.09.2010, 12:07
a w regulaminie promocji jest napisane ze nadal mozna dostac router za 1zl a jak klikam zamow to takiej opcji juz nie ma, to jak z tym jest?
(77.254.*.*)
7
06.09.2010, 12:14
@Jan Regulaminy promocji są dostępne po kliknięciu ikonki "więcej" na danej ofercie lub w sekcji "Regulaminu i cenniki" na podstronie "Usłgi"
(195.114.*.*)
8
06.09.2010, 12:15
@manius Router za 1 zł jest przy zamówieniu przez www Netii i jest to zapisane w regulaminie wersji promocji właśnie dla www.
(195.114.*.*)
9
Mateusz
06.09.2010, 13:18
W ogóle w tp pracują że tak powiem chamy, pare dni temu została podpisana umowa na internet + telefon u Was, dzwonił jakiś facet w sobotę z tp i chciał oczywiście zaoferować neostradę (co mnie denerwuje dzwonią codziennie prawie że), no i jak mu moja mama powiedziała że umowa została już podpisana z Netią to bezczelnie zaczął wmawiać mojej mamie, że ten internet nie będzie chodził, że prędkość wcale się nie zwiększy, że Netia to szajs, że ma 10 dni na rozwiązanie jeszcze z Wami umowy, żeby zostać w tp, zaczął mówić o serwisie, że u Was naprawa jest płatna jeżeli coś się zepsuje, że Wy tylko dzierżawicie ich łącza i że internet na pewno nie będzie osiągał takich prędkości, ogólnie strasznie nadawał, normalnie prostak i cham, mojemu znajomemu który z Wami podpisał umowę też tak kobieta nadawała. Straszni ludzie tam pracują ;/
(95.49.*.*)
10
06.09.2010, 13:29
@Mateusz Jeśli masz jakieś konkretne dane tej osoby to będzę zobowiązany za ich podanie. Takie zachowania należy z całą stanowczością tempić.
(195.114.*.*)
11
pdz
06.09.2010, 14:06
Czy posiadając 6Mbps na 24m-ce mogę przejść na 20Mbps zrywając dotychczasową umowę (na podstawie wpisu z 28 kwietnia 2010 "Najszybsze łącza również dla obecnych klientów") i podpisując nową w ramach hipnotyzującej promocji? pozdrawiam
(77.253.*.*)
12
06.09.2010, 14:42
@pdz Jeśli w Szczegółowych Warunkach Twojej Promocji nie ma 20 Mb/s to możesz zawrzeć nową umowę (o ile są warunki techniczne). Jeśli jest 20 Mb/s, wtedy możesz skorzystać na warunkach ze swojej promocji.
(195.114.*.*)
13
06.09.2010, 16:03
Fajna reklama w stylu retro. Dobrze się ją odbiera i fajne słucha. Dobra decyzja z jej przywróceniem.
(213.134.*.*)
14
Maniek99
06.09.2010, 17:00
Zdaje mi się, czy nigdzie niema udostępnionego regulaminu dla zamówień przez WWW, czyli z routerem za 1zł?
(80.72.*.*)
15
06.09.2010, 17:23
czy kupując telefon w Netii (internetu niestety nie mogę ponieważ nie mam dostępu do TPSA) będę musiał płacić utrzymanie łącza przez to że nie miałbym u nich (Telefony Podlaskie) telefonu?
(212.160.*.*)
16
06.09.2010, 17:52
@212.160.215.46 Posiadając tylko linię Telefonów Podlaskich, nie można mieć ani Internetu ani telefonu z Netii.
(77.255.*.*)
17
06.09.2010, 17:55
@Maniek99 Zdaje Ci się. Warunki promocji są dostępne po kliknięciu ikonki "więcej" na danej ofercie. Pojawia się okienko ze szczegółami a w 3 zakładce są właśnie SWP.
(77.255.*.*)
jesli chodzi o BSA slaba promocja miesiace promocyjne krótsze no i zapomnieliscie o ludziach ktore maja slabe lacza tak jak np ja max dla lini to 2 mega ktorego nie macie w ofercie dobrze ze mam umowe z wami 1mega do konca listopada bo rozwazam innego operatora wiec jak nie wprowadzicie czegos lepszego dla BSA to okolo10 pazdziernika skaladam wypowiedzenie i przechodze do konkurencji ktora na chwile obecna za 54zl da mi 2 mega na okres 12miesiecy :) Pozdrawiam
(178.37.*.*)
19
Maniek99
06.09.2010, 20:04
@Karol Wieczorek Ok, ale niema tam mowy o routerze za 1zł. W połączeniu z tylko jednym miesiącem za złotówkę dla umów BSA bez telefonu. Oferta wypada gorzej niż poprzednio.
(80.72.*.*)
20
shp
06.09.2010, 22:19
No i niestety, ale dla klientów BSA taniej wcale nie jest, a wręcz drożej.
(178.36.*.*)
21
stary
07.09.2010, 00:45
1. GDZIE JEST REGULAMIN? Nigdzie nie mogę znaleźć:( Powinny być umieszczane tak jak wcześniej pod daną ofertą. 2. Czy opcja 8 Mb/s na łączu LLU działa max do 8 Mb/s czy max przepustowości łącza? Pytanie zasadnicze bowiem w ofercie "Hipnotyzujaca Promocja" z 2009 roku wariant 8 Mb/s na LLU oznaczał max przepustowości łącza czyli np. 18 Mb/s. 3. W ubiegłym roku jeśli ktoś miał telefon u operatora wirtualnego mógł za pośrednictwem infonetii podać operatorowi dane swojej usługi by mogły być wpisane do modemo-bramko-routera firmy Netia. Czy w dalszym ciągu jest taka możliwość. Dziękuję za odpowiedzi.
(212.106.*.*)
22
stary
07.09.2010, 00:57
@Karol Wieczorek Niestety, ale po kliknięciu "więcej" otrzymujemy dane promocji MEGAPRZYSPIESZENIE a nie hipnoza2. Linki zostały pomieszane? Czy promocja Megaprzyspieszenie wciąż jest aktualna np. obok tej hipnotycznej?
(212.106.*.*)
23
stary
07.09.2010, 01:02
ok, błąd jest na stronie ale tylko w opcji sam INTERNET(tej po środku). W pakiecie czy sam telefon nie ma błędów.
(212.106.*.*)
24
Michał
07.09.2010, 06:25
Od maja 2009 r. posiadam 1Mbitowe lacze BSA na linii TP. Abonament telefoniczny 120 minut w Netii. Umowa na 24 mc. Czy w tej sytuacji moge skorzystac z gwarancji ceny nie podpisujac aneksu do umowy?
(77.254.*.*)
25
07.09.2010, 09:44
@stary Faktycznie w samym Internecie było źle podlinkowane. Już jest OK.
(195.114.*.*)
26
07.09.2010, 09:46
@Michał Możesz skorzystać z gwarancji ceny na 1 Mb/s. Wtedy będziesz płacił uśrednioną (efektywną) kwotę z całego kontraktu.
(195.114.*.*)
27
kmotala
07.09.2010, 11:30
Do tych co im netia wciska że mogą mieć tylko 2Mb/s. Netia nie ma bladego pojęcia jak szybkie łącze możecie mieć. Proponuje sprawdzić na ruterze zakładkę Attainable Rate (Kbps): tam zobaczycie maksymalną szybkość łącza jaką możecie mieć. Niestety do zmiany na wyższą prędkość wbrew technikom potrzebny jest jeszcze upór. Ja takowy miałem.
(87.205.*.*)
28
07.09.2010, 11:42
@kmotala Netia nikomu niczego nie wciska! Takie informacje otrzymujemy z TP i jeśli mamy uzasadnione podejrzenia, że nie są to do końca prawdziwe dane, przyciskamy TP. Orientacyjne możliwości techniczne na sieci TP (dla usługi BSA) sprawdzamy natomiast na dokładnie tymi samymi narzędzami, które stosuje TP (aplikacja Check TP).
(195.114.*.*)
29
Maniek99
07.09.2010, 12:47
Skoro wrócił "Lepszy telefon 60", to przydałoby się go dodać do działu cenników aktualnych.
(80.72.*.*)
30
07.09.2010, 13:18
@Maniek99 Niedługo będzie.
(195.114.*.*)
31
07.09.2010, 14:57
Podsumowując - nowa oferta dla LLU jest bardzo dobra (brać w ciemno), dla BSA słaba. Pozostaje wyczekiwać jesiennej zmiany ceny Neostrady, może to zmotywuje Netię do lepszych warunków na BSA. Z drugiej strony, wcale zmusić nie musi - w końcu mają już dużo klientów w zasięgu LLU. Może skorzystam w końcu z Gwarancji Ceny przy gwiazdkowej promocji - ta się kończy chyba w Listopadzie. No chyba, że nowa będzie wcześniej..
(80.239.*.*)
32
stary
07.09.2010, 15:16
@Karol Wieczorek 1). Czy opcja 8 Mb/s na łączu LLU działa max do 8 Mb/s czy max przepustowości łącza? Pytanie zasadnicze bowiem w ofercie "Hipnotyzujaca Promocja" z 2009 roku wariant 8 Mb/s na LLU oznaczał max przepustowości łącza (czyli mógł być np. 18 Mb/s). 2). W ubiegłym roku jeśli ktoś miał telefon u operatora wirtualnego mógł za pośrednictwem infonetii podać operatorowi dane swojej usługi by mogły być wpisane do modemo-bramko-routera firmy Netia. Czy w dalszym ciągu jest taka możliwość. Dziękuję za odpowiedzi. ps. Miedź należy rozwijać. Szczególnie w takim kraju jak nasz bowiem na światłowody pozwolić mogą sobie tylko ci, którzy mieszkają na nowych osiedlach.
(178.36.*.*)
http://www.rp.pl/artykul/439825,532146.html no bardzo ciekawe to jakas zmowa zeby od klijentow pare groszy wiecej wydusic zamiast zeby bylo jak najlepiej :(
(178.37.*.*)
34
07.09.2010, 18:08
@stary Teraz łącze do 8 Mb/s jest do 8 Mb/s. Przechodząc w ramach gwarancji ceny włączony będzie nowy profil. W kwestii ustawień routerów nie słuszałem, żebyśmy coś tu zmieniali.
(77.253.*.*)
35
07.09.2010, 18:14
@ ̿ ̿ ̿ '̿̿̿̿̿̿\̵͇̿̿\ √ιק™Sztagi™® Widzę, że łykasz propagandę TP aż miło. A skoro to tak chętnie łykasz, to nawet nie chce mi się Tobie tłumaczyć o co chodzi w prawidłowych regulacjach i że dzięki tym regulacjom jest konkurencja a dzięki konkurencji nie płacisz 200 zł za łącze 1 Mb/s z limitami, jak to było przed pojawieniem się np. Netii na sieci TP.
(77.253.*.*)
36
stary
07.09.2010, 20:45
@Karol Wieczorek, Czyli łącze zostanie zdegradowane do 8Mb/s i nic więcej? O co chodzi z tymi profilami, można zostać przy obecnym? Chodzi o to by zmieniły się jedynie koszta za usługę.
(178.36.*.*)
37
07.09.2010, 21:13
@stary W tym przypadku skorzystanie z gwarancji ceny powoduje przejście na aktualną ofertę a z tą związany jest aktualny profil, czyli z przepływnością nie większą niż 8 Mb/s. Wyższa prędkość jest w opcji do 20 Mb/s, na którą możesz przejść, zawierając nową umowę na 24 miesiące, bo w poprzedniej promocji hipnotyzującej nie było tej prędkości.
(77.253.*.*)
38
Łukasz Wojciechowski
07.09.2010, 21:24
Panie Karolu - dalej się tyle płaci, jeśli się nie podpisze lojalki... ;) Bądźmy szczerzy, żadna firma nie wprowadzi zmian na korzyść klienta jeśli nie zostanie do tego albo zmuszona, albo nie przełoży się to na wymierne korzyści dla samej firmy - przez np. przypływ klientów...
(87.205.*.*)
39
stary
07.09.2010, 21:28
@Karol Wieczorek, Dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam
(178.36.*.*)
40
07.09.2010, 21:37
@Łukasz Wojciechowski Nieprawda. Bardzo często w ramach gwarancji ceny można bez przedłużania lojalki płacić mniej.
(77.253.*.*)
41
Łukasz Wojciechowski
07.09.2010, 22:24
Panie Karolu - przekręcił Pan moje słowa. Napisałem "BEZ podpisywania lojalki" - w wypadku gwarancji ceny lojalka jest już podpisana. Racjonalizacja cen usługi na czas nieokreślony nie jest zaś priorytetową dla Netii sprawą. No i jeszcze jeśli np. ktoś ma starą ofertę na 18 miesięcy, to już musi zaczynać nową umowę (a jak za kilka miesięcy wywalicie 24 z Waszej oferty, to zapewne obecne osoby z umowami na 24 będą w tej samej sytuacji...). Przy czym nie winię za to wszystko Netii - ciężko znaleźć ISP który nie stosuje takiej taktyki...
(178.235.*.*)
42
07.09.2010, 22:40
@Łukasz Wojciechowski Umów na 24 miesiące nie skasujemy. A kogoś kto choć trochę liznął ekonomii nie powinno dziwić, że jeśli dana dirma ponosi (nie małe) koszty pozyskania klienta, aktywacji itp, musi mieć pewność, że to się zwróci a jeszcze trzeba wygenerować jakiś zysk...
(77.253.*.*)
43
Łukasz Wojciechowski
08.09.2010, 02:04
Oki - zapewnienie że nie skasujecie rozumiem. Trzymam za słowo. Nie zmienia to jednak faktu, ze kilku klientów nadziało się na gwarancję ceny... szczególnie tych z 36-miesiączną umową (dlaczego nie mogli mieć nowej ceny takiej samej jak "nowi" z 24? - bez przechodzenia na nową umowę?) Co do owych kosztów - może jakieś konkretne wyliczenie? - Skoro opłacalne jest łącze za 49 zł miesięcznie, którego utrzymanie też "cokolwiek" kosztuje, to chyba nie przekraczają owe koszty 1000 złotych? Kara zaś za zerwanie umowy wynosi, jeśli się nie mylę, "nieco" więcej... (opłaty aktywacyjne, + 200 złotych miesięcznie różnicy...). No i czy ponosicie te koszty jeśli klientowi umowa terminowa się skończy? Jeśli nie, to czy takowy klient może korzystać z umowy na czas nieokreślony po odpowiednio niższej cenie?
(87.205.*.*)
44
08.09.2010, 11:25
@Łukasz Wojciechowski Jest pewniem niuans, którego chyba jeszcze nikt nie poruszył na blogu, a o którym wcześniej trochę rozmawialiśmy. Mianowicie od tej oferty po zakończeniu okresu lojalnościowego umowa przechodzi na czas niekoreślony (jak to było wcześniej) natomiast ceny pozostają niezmienione. Docelowo - jest to jednak z inicjatyw Klientomanii - stali klienci będą jeszcze bardziej przez nas dopieszczani:-)
(195.114.*.*)
45
Jan
08.09.2010, 13:03
@ Nie zmienia to jednak faktu, ze kilku klientów nadziało się na gwarancję ceny... szczególnie tych z 36-miesiączną umową To ja może odpowiem. Jako jeden z takich klientów zainteresowałem się tym tematem dość dawno i w warunkach umowy jest jasno napisane, że GC może dotyczyć tylko tego samego okresu na jaki zawarto umowę. Oczywiście, że Netia zagrała nie fair pozostawiając na lodzie ludzi z 18 i 36M umowami, ale są jednak elastyczni - ci klienci mogą podpisać nową umowę, zachowując niejako połowę GC - umożliwia się im przejście na nowe warunki, przy wydłużeniu okresu umowy. Nie jest to rozwiązanie idealne, ale dobrze że jest. Zapisy umowy eliminują inne opcje. Sam byłem zdenerwowany jak (zanim Netia wprowadziła to rozwiązanie) się o tym dowiedziałem, napisałem nawet skargę do UKE, motywując, że GC była powodem dla którego wybrałem Netię, oraz że nie ma żadnej gwarancji, że Netia nie będzie co promocję zmieniać terminów umów, skutecznie czyniąc GC fikcją. Rekompensatę jakąś dostałem, potem Netia w ramach klientomanii umożliwiła podpisanie nowej umowy. Problem rozwiązany. Czy 24M umowy znikna? Nie sądzę, może kiedyś pojawią się 12/18M. Ja ze swojej jestem zadowolony, płacę 86,69zł za 1Mbps, podczas gdy w obecnej promocji na BSA wychodzi średnio 83,76zł Umowa podpisana ponad dwa lata temu, widać 'spadek' cen (całe 3,3%). Zmienię chyba tylko jeżeli będzie LLU u mnie (w co wątpię, prędzej się przeprowadzę zanim tutaj dojdzie...).
(77.253.*.*)
46
Łukasz Wojciechowski
08.09.2010, 15:30
Acha - faktycznie, pamiętam, że kiedyś była dyskusja na ten temat. Dobrze, że zostało to zmienione. No ale... tak z ciekawości. Czy kara za zerwanie umowy jest w stanie przekroczyć sumę wpłat pozostałych do końca wymienionej umowy? ... a jeśli tak, to jak to się ma do kosztów, zysków i strat Netii? Dlaczego pytam? Otóż z moich wyliczeń wynika, że płacimy opłaty aktywacyjne , potem za router jeszcze 200 złotych za każdy miesiąc. Byłby Pan w stanie podać jakieś dokładniejsze wyliczenie?
(87.205.*.*)
47
08.09.2010, 16:02
@Łukasz Wojciechowski Najlepiej się o tym nie próbować przekonać:-) Zapisy w umowie mówią o tym, że w przypadku zerwania umowy przed jej końcem "Abonent zostanie obciążony Opłatą Wyrównawczą, w wysokości nie większej niż suma przyznanych rabatów" oraz że "Opłata Wyrównawcza będzie naliczana proporcjonalnie do okresu, jaki pozostał do końca trwania Umowy Promocyjnej."
(77.253.*.*)
48
qwerty
08.09.2010, 16:20
"Opłata Wyrównawcza będzie naliczana proporcjonalnie do okresu, jaki pozostał do końca trwania Umowy Promocyjnej." proporcjonalnie czyli konkretnie jak? ta oplata bedzie malała czy rosła wraz z ubiegiem czasu trwania umowy?
(87.99.*.*)
49
Łukasz Wojciechowski
08.09.2010, 17:10
Więc - dla jasności - załóżmy że ktoś bierze promocję hipnotyzującą 8MB (nie mogę, już wziąłem inną, pospieszyłem się i straciłem :) - ale załóżmy przypadek hipotetyczny ) . Po 12/18 miesiącach widzę u operatora "UberTele" promocję UDSL 100 Mb/s za 30 złotych. NIe chcę czekać aż skończy się umowa, więc proszę o wcześniejsze jej rozwiązanie. Ile zapłacę? Zechciałby Pan podać konkretną sumę? dla 12/18 miesięcy?
(178.235.*.*)
50
08.09.2010, 17:52
@qwerty @Łukasz Wojciechowski Nie jestem w stanie podać dokładnej kwoty bo ta jest liczona indywidualnie dla każdego przypadku. Opłaty te są jednak na tyle wysokie, że nie opłaca się zrywać umowy przed termiem, a z drugiej strony nie jest absurdalna czyli nie są to kwoty rzędu 2 tys zł jakby to mogło wynikać z prostej kalkulacji sumy ulg przy wielu miesiącach świadczenia usług.
(77.253.*.*)
51
Łukasz Wojciechowski
08.09.2010, 18:34
Policzyłem więc, przedstawiam swoje wyliczenia dla 8 MB Internet zerwanej po 12 i 18 miesiącach. Ulga w opłacie aktywacyjnej (zakładam że aktywowano EOF) = 268,81 Ulga do 3 miesiąca: 3 * 255,20 Ulga od 4 do 12 miesiąca: 9 * 196,30 Suma ulg wynosi więc 2801 złotych, dzielone przez 2 (wypełnione 12 z 24 miesięcy) daje 1400 złotych. Płatne od razu. Po 18 miesiącach mamy do zapłacenia odpowiednio 268,81 + 3*255,20 + 15* 196,30 = 3978, 91 dzielone przez 4 = 994,72 złote (!!!) Czy moje obliczenia są poprawne?
(178.235.*.*)
52
08.09.2010, 18:43
@Łukasz Wojciechowski Poprzednim wpisem ze swojej strony wyczerpałem ten temat. Ogólna refleksja i rada z mojej strony - zawartych umów trzeba dotrzymywać. Klienci mają bardzo wiele praw, ale i trochę obowiązków.
(77.253.*.*)
53
Łukasz Wojciechowski
08.09.2010, 19:00
Hmmm... no cóż, skoro uznaje Pan temat za wyczerpany -szkoda. Moim zdaniem nie jest, ale wykłócał się nie będę. Nie neguję, że umów trzeba dotrzymywać, jak to mawiali starożytni Rzymianie - chodzi mi tylko o to, że moim zdaniem twierdzenie, że wysokie ceny usług na czas nieokreślony są konieczne by zabezpieczyć operatora przed stratami są co najmniej lekkim naginaniem faktów. Są one bowiem - według mnie - potrzebne po to by utrzymać - w zgodzie z zarządzeniem UKE - odpowiednio wysoki poziom kar za tych umów zerwanie.Zresztą - Netia wcześniej miała inną promocję "Szybki Internet bez zobowiązań" - i tam ceny usługi na czas nieokreślony były... rozsądne. Ale ponownie - to była tylko promocja, ceny niepromocyjne pozostają od lat niemal niezmienione. Czy gdy teraz poprzednie Pana słowa nazwę "propagandą Netii" poczuje się Pan urażony?... Moim zdaniem kary umowne za zerwanie umowy nie powinny przekraczać sumy wpływów jakie otrzymałaby Netia gdyby umowa nie została zerwana.991
(178.235.*.*)
54
Radek
08.09.2010, 20:41
Ja mam takie pytanie? Czy na ten router za 1 zł to czeka się wieki :) ? Bo ja czekam już półtora tygodnia i nie wiem czy się doczekam :P Ciągle tylko słyszę od konsultantów z Infolinii iż zostanie on wysłany niebawem , i co chwilę podawana jest inna data :/ A swoją drogą... dobrze że jeszcze nie wyrzuciłem starej puszki z Tp bo tylko dzięki niej odbieram internet z Netii ... chociaż przyznam że zachowuje się on conajmniej dziwnie.. :/ jest bardzo niestabilny... Aale lepszy taki niż żaden, bo gdyby nie puszka nadal nie mógłbym korzystać z Internetu mimo iż rozpoczęcie umowy nastąpiło 6 września :/
(77.255.*.*)
Karolu a ja mam pytanie w sprawie telefonu.powiedz mi mam teraz lepszy telefon do wygadania za 42,70 zl umowa na czas nieklerslony i powiedz mi czy moge zmienic taryfe telefoniczna na lepszy telefon 60 za 35,90zl bez podpisywania umowy???pozrrawiam
(178.37.*.*)
56
PeterBE
08.09.2010, 22:50
W listopadzie ubiegłego roku zawarłem umowę na 24m-ce BSA + WLR (szybki internet 2Mbit/s + lepszy telefon 50) odpowiednio 64 + 45 zł/mc, w aktualnej ofercie nie ma już prędkości 2M zastąpiła ją 6M, czy aby skorzystać z gwarancji ceny muszę zwiększyć prędkość z 2M na 6M po cenie z okresu zawierania umowy tj. 89 zł/mc a dopiero następnie mogę starać się o obniżenie opłat ? jeżeli tak, to po jakim czasie ? czy związane jest to również z koniecznością zmiany taryfy lepszy telefon 50 na lepszy telefon 60(która nie umożliwia wykonywania połączeń do sieci komórkowych w ramach abonamentu) ?
(77.253.*.*)
57
xyz
08.09.2010, 23:16
Czy te koszty pozyskania klienta są naprawdę aż tak gigantyczne? DSLAM i łącze światłowodowe do centrali (przy LLU) to spory koszt, ale z drugiej strony nie służy tylko jednemu klientowi i nie w czasie jednej umowy (no chyba, że się kupuje sprzęt do max ADSL2+ a po dwóch latach konkurencja wymusza przejście na VDSL2, ale to już jest ryzyko kupowania nieco przestarzałego sprzętu, jak kupuję używany komputer, nie spodziewam się że będzie nowoczesny i wydajny przez nie wiadomo ile lat) Problemem nie jest możliwość zawarcia długiej umowy tylko konieczność zrobienia tego, w chwili kiedy skutecznie bronicie się ceną za usługi, a miejska lokalizacja sprawia, że pojawienie się szybszych łączy to tylko kwestia czasu. Przy podstawowej umowie na 18 miesięcy, droższej (o 10 zł/msc i aktywację) na 12 i krótkoterminowej 9-miesięcznej (promocja studencka, cena wyższa o kolejne 5 zł i droższa aktywacja) na pewno zyskalibyście wielu klientów, których przekonują wasze ceny, ale patrzą też w przyszłość
(81.219.*.*)
58
qwerty
08.09.2010, 23:42
Najbardziej mnie wkurza u operatorów że nie piszą umów dla ludzi tylko dla prawników. Nawet tutaj nie chcecie jasno odpowiedzieć na pytanie tylko odpowiadacie ogólnikiem że i tak się to nie opłaci. A skąd Panie Wieczorek wiesz że się nie opłaci? Może komuś zdążyć się taka oferta konkurencji że się opłaci.
(81.190.*.*)
59
09.09.2010, 09:47
@ ̿ ̿ '̿̿̿̿̿̿\̵͇̿̿\ √ιק™Sztagi™® Gwarancja ceny nie obejmuje telefonu. Możesz przejść na tańszy abonament tel. ale wiąże się to z opłatą wyrównawczą w wysokości ok. 100 zł. Na wyższy cennik można przejść bez dodatkowych opłat.
(195.114.*.*)
60
09.09.2010, 09:52
@PeterBE Telefonu nie trzeba w ogóle ruszać. Jeśli zaś chodzi o Internet to od razu można skorzystać z gwarancji ceny na 2 Mb/s w cenie takiej jak przy 6 Mb/s lub najpierw (na jeden okres rozliczeniowy) wiąć 6 Mb/s na warunkach ze starej promocji, a potem skorzystać z gwarancji ceny właśnie na te nowe 6 Mb/s.
(195.114.*.*)
61
09.09.2010, 09:55
@xyz Gdyby to wszytko było takie proste to biznes telekomunikacyjny z powodzeniem prowadziliby gimnazjaliści.
(195.114.*.*)
62
xyz
09.09.2010, 15:15
Gimnazjaliści _raczej_ nie mają tych kilkudziesięciu milionów na start (a i ta kwota to bardzo niewiele, za taką kasę można utworzyć może małego operatora BSA z przeciętnymi wyjściami na zewnątrz, duży operator infrastrukturalny to już bajońskie sumy). I na pewno powodzenie biznesu nie zależy od ograniczenia możliwości wyboru umowy tylko raczej od oferty (a dokładniej to od infrastruktury przy szybkich łączach i cen przy wolnych). Skoro macie konkurencyjne ceny i przyzwoitą jakość to to spokojnie wystarcza do zatrzymania klienta (jeśli tepsa zatrzymuje klientów na umowach nieokreślonych na telefon bo nie chce im się szukać innych ofert i kombinować), a klienci na pewno doceniliby zagranie fair
(77.254.*.*)
63
vigo
09.09.2010, 19:43
Kończy mi się 3 letnia umowa na internet i jestem skłonny ją przedłużyć. Mam też telefon w Netii ( lepszy telefon do wygadania za 42,70 PLN ). Niestety nie mogę liczyć na żaden rabat do nowej umowy ponieważ tego abonamentu telefonicznego nie ma teraz w ofercie i nie można go łączyć w pakiet . Co z tego że płacisz za dwie usługi jak nie masz z tego tytułu żadnej korzyści. Ponadto wiem z własnego doświadczenia że przy przedłużaniu starej umowy, dla dotychczasowych klientów oferowane są korzystniejsze warunki niż dla nowych, ale nie w Netii.
(77.254.*.*)
64
10.09.2010, 09:37
@vigo Jak to szybko się zapomina, że przy zawieraniu umowy dostało się z tytuły pakietu lepszą ofertę... Nie wiem skąd masz informację, że nie możesz liczyć u nas na dobrą ofertę. Zadzwoń, porozmawiaj, albo poczekaj aż samo zadzwonimy.
(195.114.*.*)
65
Abonent
10.09.2010, 12:54
cytat:"@Jan Umów na 36 i 18 miesięcy, które jeszcze się nie skończyły, albo skończą lada chwila mamy już bardzo niewiele. ..." - niezły tekst - ponad rok tj. lada chwila - tekst roku !!!, lada chwila Wam podziękuję za super Gwarancje Ceny na BSA. - największa ściema zapisana w umowach ostatnich lat, takie rzeczy nawet w tepsie nie miały miejsca. Powinniście ten tekst dołączyć do reklamy promocji - hipnotyzująca "lada chwila"
(178.36.*.*)
66
10.09.2010, 13:10
@Abonent Poczytaj może sobie ten wpis: http://blog.netia.pl/netia/entry/uelastyczniamy_gwarancj%C4%99_ceny_lojalka_mo%C5%BCe
(195.114.*.*)
Karolu moze wprowadzicie do BSA oferte 2 megowego internetu bo u mnie 6 nie pojdzie niestety :( Pozdrawiam i zycze miłego weekendu
(178.37.*.*)
68
10.09.2010, 14:38
@Sztagi W przypadku braku możliwości tehnicznych na 6 można wziąć w tej samej cenie 2 Mb/s.
(77.253.*.*)
69
hiob
13.09.2010, 13:45
A czy klienci którzy podpisywali umowy na internet BSA przed wejściem tej promocji (ok 2 miesiace temu w promocji 10mbit za 69zł) rownież będą płacić 69zł po zakonczeniu 24 miesiecznej umowy czy to obowiązuje tylko nowych?
(77.254.*.*)
70
ofertos
14.09.2010, 22:09
a dlaczego nowa lepsza oferta znaczy droższa?
(89.79.*.*)
Panie Karolu dlaczego w neti nie macie umów na telefon i internet na 12 miesiecy???
(178.37.*.*)
72
15.09.2010, 14:49
@hiob Dotyczy to nowych umów, ewentualnie klientów ze starymi umowami, którzy przechodzą na aktualną w ramach gwarancji ceny.
(195.114.*.*)
73
15.09.2010, 14:52
@ofertos Jak dla mnie szklanka jest do połowy pełna. Na sieci własnej i LLU obecna oferta jest bardziej aktrakcyjna niż poprzednia.
(195.114.*.*)
74
15.09.2010, 14:52
@ ̿ ̿ '̿̿̿̿̿̿\̵͇̿̿\ √ιק™Sztagi™® Jak nie wiadomo o co chodzi, to wiadomo o co chodzi:-)
(195.114.*.*)
hm w takiej sytuacji jestem zmuszony na oejscie odwas skoro macie 6 mega w cenie 59zl a mowisz ze moge miec 2mega w tej cenie skoro niemacie jej w ofercie a moje lacze nie pociagnie wiecej to juz zlozylem oswiadczenie w orange ze przenosze nr stacjonarny do nich no i w pazdzierniku skladam rozwiazanie umowy ktora mam do 30listopada br konkurencja na dzien dzisiejszy daje mi za 35zl za tel (75 min w abo) internet 2 mega za 54zl przy rocznej umowie do tego jak zamawiam router za 49zl dostaje imodem mobilny i starter na karte za darmo. i co najlepsze do listopada ceny inernetu jeszcze pojda w dól zanim podpisze umowe na neta :) co do neti hipnotyzujaca promocja moze jest oki ale brak opcji 2 mega i BSA zWLR zaniedbana jesli chodzi o linie TP.Adios amigos :)
(178.37.*.*)
76
15.09.2010, 17:49
@ ̿ ̿ ̿ '̿̿̿̿̿̿\̵͇̿̿\ √ιק™Sztagi™® Nikt nikogo na siłę nie trzyma. Powodzenia!
(77.253.*.*)
77
nowy
15.09.2010, 19:25
Tak, panie Karolu (#76), rzucamy ochłapem i jak się ochłap nie podoba to nikogo na siłę się nie trzyma. I to ma być ten stale podnoszony poziom w netii?
(77.254.*.*)
78
15.09.2010, 19:42
@nowy Jak to mówią, jeszcze się taki nie urodził, który by każdemu dogodził. Na szczęście mamy konkurencję i szanowny klient może sobie wybrać dostawcę. Powody do zmartwienia będą dopiero wtedy, gdyby konkurencja została ograniczona.
(77.253.*.*)
79
xen
15.09.2010, 20:09
witam Jak wygląda sprawa wprowadzenia usługi IPTV? Pytam ponieważ z ciekawość zaglądnąłem do skantarka a tam pojawiła mi się opcja która zawsze była nie dostępna Ia teraz mam: PTV : ADSL: Tak, maksymalna przepustowość 20000 kb/s więc ?? ;p
(213.238.*.*)
80
16.09.2010, 09:06
@xen Jak będzie to na pewno będziemy się chwalić.
(195.114.*.*)
81
Marek
16.09.2010, 14:08
Miałbym dwa pytania: 1. Przy zamawianiu przez www można otrzymać router za 1zł. Czy przysługuje on także w przypadku przedłużaniu przez www umowy BSA? 2. Konsultant Netii poinformował mnie że maksymalna przepustowość dla mojego łącza to 2Mbit/s, czyli można zastosować przepustowość 1Mbit/s. Natomiast konsultant TP proponuje przepustowość 6 Mbit/s. Czy to oznacza że możliwe jest uzyskanie tej przepustowości od Netii?
(77.254.*.*)
82
16.09.2010, 15:34
@Marek W tej chwili nie oferujemy routera za 1 zł w żadnym kanale sprzedaży. Generalnie powiniśmy mieć te same możliwości do TP.
(195.114.*.*)
83
Sebastian
17.09.2010, 15:42
Witam zamówiłem u was internet 10 mbit/s dziś sprawdzam status zamówienia a tu: TP SA odrzuciła wniosek BSA (np. z powodu Braku Możliwości Technicznych) Według moich parametrów wydaje mi sie że 10mbit/s oowinno chodzić gładko SNR Margin : 35.8 28.0 db Line Attenuation : 23.0 9.3 db Co by pan radził w tej sytuacji?
(83.4.*.*)
84
17.09.2010, 15:44
@Sebastian Tak, 10 powinno działać.
(195.114.*.*)
85
Sebastian
17.09.2010, 15:48
A myśli pan że jest jeszcze jakaś szansa na te 10 mbit/s jeśli TP odrzuciła wniosek
(83.4.*.*)
86
17.09.2010, 15:52
@Sebastian Trzeba się dokładnie dowiedzieć na infolinii co mogło być przyczyną i ile ewentualnie ich zdaniem może pójść.
(195.114.*.*)
87
Sebastian
17.09.2010, 16:28
A wiec dzwoniłem i konsultantka powiedziała że według komunikatu na tą prędkość nie pozwalają mi parametry linii i będą się jeszcze kontaktować z TP
(83.4.*.*)
88
17.09.2010, 16:49
@Sebastian TP ma chyba niedoszacowane parametry w przypadku tej linii. Na ogół jest raczej odwrotnie. W najgorszym razie można zamówić tyle ile twierdzą, że się da a potem spróbować podnieść.
(77.253.*.*)
89
dawid
20.09.2010, 11:28
Ja mam takie pytanie kiedy i czy w ogóle można się spodziewać LLU w Zduńskiej Woli miasto 45 tyś. ????
(83.26.*.*)
90
20.09.2010, 12:37
@Dawid W Zduńskiej Woli już jesteśmy (dwa zupełnie niedawno uruchomione węzły na Złotnickiego i Zachodniej).
(195.114.*.*)
91
DawidR
20.09.2010, 17:48
A ja mam pytanie o ofertę dla studentów. Jak to wygląda jeśli wynajmuję mieszkanie i nie jestem właścicielem telefonu? Mogę sobie zamówić normalnie internet na moje nazwisko?
(77.255.*.*)
92
tedi90
20.09.2010, 18:49
Line Attenuation 42 dB Noise Margin 27.5 dB to są moje parametry przy net24-1Mb,SuperKantarek mówi że pójdzie 6 oczywiście nie wierzę .1 czy mogę migrować wyżej mam 1Mb (42zł) do końca umowy 6 miesięcy 2.czy zrobią widełki 2-6 czy dodzą BMT i 1Mb ,napewno 2 będzie działać ale brak w ofercie 3.ile to będdzie kosztować (mam też tel. w neti 35 zl)Proszę o odpowiedz Pana Karola
(178.37.*.*)
93
20.09.2010, 21:17
@tedi90 W przypadku dostępu BSA opcja 6 Mb/s dopuszcza widełki dla synchronizacji od 2 do 6 Mb/s na poziomie IP, więc informacja z systemu wcale nie musi być nieprawdziwa.
(77.253.*.*)
94
20.09.2010, 21:20
@DawidR Możesz, wystarczy umowa najmu na przykład. Ale pamiętaj, że promocja studencka jest tylko w sieciach skupionych w Internetii (ETTH).
(77.253.*.*)
95
XXgirl
20.09.2010, 23:23
Witam, chciałabym przejść na Internet Netii. Wiem że mogę założyć 6mbitów, jednak parametry pozwalają mi na 10 mbitów (stabilne) i 20 mbitów (tutaj widełki między 11-13). Mam ADSL2+ parametry: SNR Margin: 32.1/19.3 db Line Attenuation: 36.0/19.5 db Data Rate: 2496/319 kbps Max Rate: 15504/784 kbps Odległość 2,3km. Jeśli wzięłabym Internet 10mbitów to TP może mi taki uruchomić czy zostanie przy 6? Parametry pozwalają na 10-tke, a superkantarek informuje tylko o 6-tce. Czy w praktyce mogę brać to co chce mimo że TP nie ma w tego w systemie?
(94.42.*.*)
96
Arek
21.09.2010, 00:45
Dlaczego w checku pojawia się informacja o tym, że ADSL jest u mnie niedostępny? Poprzednio można było odczytać wszystkie parametry. Podobnie sprawa wygląda u moich znajomych którzy także mają internet ANSL.
(94.42.*.*)
97
21.09.2010, 08:43
@Arek Check to aplikacja TP, nie Netii. My ją wykorzystujemy wewnętrznie do weryfikacji zamówień i nie udostępniamy klientom. Piszesz pewnie o superkantarku, który też nie jest systemem dla klientów tylko do naszego użytku a pokazuje możliwości techniczne na naszej sieci i LLU.
(77.253.*.*)
98
21.09.2010, 08:52
@XXgirl Przy tych parametrach 6Mb/s to max.
(77.253.*.*)
99
Arek
21.09.2010, 13:12
@Karol Wieczorek tzn. wydawało mi się że istnieją dwa serwisy od netii, skantarek i ten drugi który ja nazwałem sobie check. Ale w każdym razie dlaczego już nie można sprawdzić parametrów ADSL gdy nie ma się internetu BSA u Was?
(94.42.*.*)
100
seth
21.09.2010, 15:05
Czy przy takich parametrach jak na obrazku http://img84.imageshack.us/i/asmax.jpg/ mogę mieć internet 20Mb/s nie koniecznie pełne? według superkantarka tak wygląda moje łączę BROADBAND = TAK PORT_AVAILABILITY = TAK WIRE_LENGTH = 0.7 DSLAM_TYPE = IP,ATM ADSL_TYPE = ADSL2+ THROUGHPUT = 20480/1024 GENERATE_DATE = 2010-09-18 19:25:42 (kabel tp)
(77.254.*.*)
101
21.09.2010, 15:09
@Arek Nie można bo TP sporo sobie za to klikanie liczy i chcemy to mieć pod kontrolą.
(195.114.*.*)
102
21.09.2010, 15:10
@seth Tak, powinno być. Zarówno info z systemu jak i parametry się pokrywają i na to wskazują.
(195.114.*.*)
103
krzysiek
21.09.2010, 17:07
witam. Obecnie mam telefon w tpsa , internet w multimo. Zastanawiam się nad przejsciem telefonu do netii. Jesli zamówie telenon non stop w promocji na stronie netii za 49 zł na łączu tpsa, to czy nie będe placił dodatkowo za utrzymanie łącza . Czy jest to telefon w technologii WLR czy voip? Czy można posiadać telefon w netii i internet w innej firmie na lączu tpsa?
(94.42.*.*)
104
21.09.2010, 17:11
@Krzysiek Możesz mieć u nas tylko telefon i wtedy jest możliwy tylko WLR. Płacąc abonament u nas, opłacasz de facto również utrzymanie łącza w TP.
(195.114.*.*)
105
Monika
22.09.2010, 15:10
Witam, mam następujące pytanie: chciałabym sobie w mieszkaniu założyć internet. Obecnie nie mam ani telefonu stacjonarnego ani internetu ale wiem że mozliwe jest założenie internetu na łączach TPSA. Powiedziano mi jednak że wtedy do abonamentu będzie dochodziła miesięczna opłata za utzymanie łacza. Jednocześnie słyszałam, że w przypadku posiadania łącz w technologii LLU opłata za utrzymanie łącza nie jest pobierana. Czy to jest faktycznie prawda? Proszę o odpowiedź.
(193.41.*.*)
106
22.09.2010, 15:13
@Monika Przy usłudze na sieci TP (nawet jeśli jest to LLU) bez linii telefonicznej płaci się nieco więcej, żeby pokryć koszt utrzymania łącza. Obecnie 8 Mb/s bez telefonu kosztuje przez pierwsze 3 miesięce 1 zł a następnie 84,90 zł, czyli efektywnie wychodzi niecałe 75 zł.
(195.114.*.*)
107
Monika
22.09.2010, 15:21
Dziękuję za odpowiedź. A jaki byłby miesięczny abonament za usługę na takim łączu TPSy przy wybraniu wariantu do 4Mb/s?
(193.41.*.*)
108
22.09.2010, 15:28
@Monika Przez pierwsze trzy miesiące 1 zł a potem 49,90 zl plus od początku umowy 30 zł miesięcznie za utrzymanie łącza.
(195.114.*.*)
109
Yan
24.09.2010, 10:36
Kończy mi się umowa na internet w Netii,co moge zamówic przy tekich wartościach linii: BROADBAND = TAK PORT_AVAILABILITY = TAK WIRE_LENGTH = 3.592 DSLAM_TYPE = IP,ATM ADSL_TYPE = ADSL2+ THROUGHPUT = 2048/256
(194.165.*.*)
110
24.09.2010, 11:18
@Yan To co jest napisane, nie więcej niż 2 Mb/s.
(77.253.*.*)
111
Artur
24.09.2010, 12:28
Witam, Jestem klientem Netti na łączu Wimax 2 MB. Prędkość przeglądania stron www jest zadowalająca, ale niestety nie jestem zadowolony z ping'ów. Dzwoniłem na infonetię, ale otrzymałem informację, że wszystko jest w porządku. Teoretycznie tak, bo w umowie nie ma mowy na temat takich parametrów łącza ale nie zmienia to faktu, ze jestem niezadowolonym klientem, który po skończeniu okresu trwania umowy będzie szukał innego dostawcy. Próbowałem we własnym zakresie zagłębić sie w problem i znalazłem w internecie informacje, że decydującym parametrem jest zmiana parametru połączenia z interleaved na fast path. Doczytałem się również, że netia nie stosuje z zasady trybu fast dla połączeń szybszych niż 1 mb. Stąd moje pytanie, czy zmieniając prędkość łącza na 1 mb zostanę automatycznie przełączony na tryb fast? A może przynajmniej przy łączu 1 mb mogę oczekiwać, ze taka prośba z mojej strony zostanie pozytywnie rozpatrzona? Zdaję sobie sprawę, że informacje w internecie dotyczyły połączeń kablowych a nie znalazłem informacji czy są adekwatne dla linii wimax więc prosiłbym również o wyklarowanie tej kwestii. Z góry dziękuję za odpowiedź.
(85.14.*.*)
112
24.09.2010, 14:07
@Artur WiMAX jest substytutem stacjonarnego dostępu, ale to wciąż jednak technologia radiowa i są tu lekko większe opóźnienia niż przy kablu. Nic się w tej kwestii nie da zrobić i żadne radio nię zagwarantuje Ci mniejszych opóźnień. No chyba że sobie zestawisz radiolinię jak jakieś min. 40 tys. złotych.
(77.253.*.*)
113
Mika
26.09.2010, 20:25
Witaj Karolu. Pewnie dziś już nie odpiszesz bo możliwe że o tej porze oglądasz "Taniec z Gwiazdami" :> ale może jutro wpadniesz na sieć :). Czy móglbyś zerknąć na dane z routera i ocenić czy jest szansa na 20 ? Obecnie jest 6 w Netia ( BSA TP ) i przy wybieraniu na stronce "Zamów" system pokazuje iż na mojej lini / łączu dostępna jest opcja 1, 6, 20 ale wolałbym żebyś rzucił okiem na te dane bo mi one nic nie mówią :) http://img94.imageshack.us/img94/8071/netia.jpg Pozdrawiam
(87.205.*.*)
114
27.09.2010, 11:29
@Mika Wiele więcej niż jest w tej chwili nie pójdzie. Do 10 Mb/s powinno dać radę.
(77.253.*.*)
115
krzysiek
27.09.2010, 16:51
witam. W umowie na telefon netii w techniologii wlr jest zapis o zlecenie preselekcji na numer 1077. Czy to oznacza że połączenia wlr będą realizowane przez 1077? czy może jest to osobna usługa za którą dodatkowo się płaci?
(94.42.*.*)
116
28.09.2010, 14:06
@Krzysiek Jest to po prostu zlecenie automatycznego kierowania połączeń do naszej sieci (zlecenie automatycznego wybierania prefiksu). Nic to nie kosztuje a musi być bo jest integralną częścią umowy i elementem przewidzianym przez prawo telekomunikacyjne.
(77.255.*.*)
117
Bartek
30.09.2010, 20:08
@Karol kiedy riposta Netii na to http://www.telepolis.pl/news.php?id=19498 ? Bo 63,25 to taniej niż w Netii..
(178.36.*.*)
118
mateusz
01.10.2010, 12:13
Witam, 31 października kończy mi się umowa na internet, ile dni przed końcem muszę przedłużyć umowę aby nie przeszła na czas nieokreślony. Nie ukrywam że czekam na odpowiedź Netii na obniżekę cen tp :)
(213.238.*.*)
119
01.10.2010, 13:40
@mateusz Oświadczenie o braku chęci przedłużenia umowy trzeba skutecznie złożyć na piśmie nie później niż 10 dni przed końcem umowy terminowej.
(77.255.*.*)
120
Marcin20
03.10.2010, 00:50
Witam Panie Karolu, TP od 1 października zmniejszyła ceny Neostrady o 25%. Czy będzie kontratak ze strony Netii w sprawie cen?
(77.253.*.*)
121
03.10.2010, 22:27
Na tą chwilę to co mamy do zakomunikowania oddaje poniższa wypowiedź Grzegorza Esza, dyrektora ds. komercyjnych, członka zarządu Netii: Netia, spodziewając się pewnych obniżek cen przez TP, już na początku września wprowadziła na rynek Hipnotyzującą Promocję II. Różnice cenowe na głównych prędkościach oferowanych na rynku stały się relatywnie mniejsze, ale nadal pozostają na poziomie atrakcyjnym dla naszych klientów i zgodnym z naszymi strategicznymi założeniami. Koncentrujemy się na wykorzystaniu potencjału ponad 4 mln linii, które mamy w zasięgu sieci własnej i uwolnionych węzłów TP (LLU), gdzie oferujemy na przykład dostęp do Internetu o prędkości do 4 Mb/s w efektywnej cenie już od około 37 zł miesięcznie.
(77.255.*.*)
122
Bartek
03.10.2010, 22:55
@Karol wypowiedź Pana Grzegorza Esza jak wnioskuje była przed opublikowaniem cenników przez TP. Obecnie jak by nie patrzył w BSA np 20 Mb/s w Netii wychodzi drożej o prawie 91 zł w przeciągu 2 lat ( TP 22*69 zł, Netia 23*69,9 +1). Cena hurtowa 20 Mb/s wg cennika na stronie TP.pl/operatorzy przy poziomie ATM spadłą o jakieś 9-10 zł netto w związku z czym jeżeli Netia nie chce okradać swoich klientów to powinna proporcjonalnie do tych obniżek zjechać z cenami dla uż. końcowego czyli ceny powinny wyglądać mniej więcej tak : 1 Mb/s - 39 zł, 2/6 Mb/s - 49zł 10/20 Mb/s - 59 zł - wszystko brutto
(178.36.*.*)
123
03.10.2010, 23:22
@Bartek Zapominasz, że metoda retail minus dla BSA już odeszła do historii.
(77.255.*.*)
124
Dexlab
04.10.2010, 12:40
Tak kolejna hipnotyzująca oferta , może coś konkretnego bez hipnotyzowania ? Napiszę kilka słów goryczy co by nie było tak miło , zmiana prędkości internetu , telefonu to po prostu tragedia a robiąc to przez infolinię to zupełna katastrofa , każdy mów coś innego jedni straszą karą inni że nie wiedzą .Zamówiłem pakiet internet i telefon w promocji 9 miesięcy za 1 pln jasne dostałem przedłużenie umowy na sam telefon a na internet nie bo nie można ( 20 Mb) szkoda pisać mam nadzieję że się poprawi bo jak by nie było wolę Netię .
(82.160.*.*)
125
04.10.2010, 12:57
@Dexlab Nie ma przeciwskazań formalnych. Skoro nie można to pewnie nie ma możliwości technicznych.
(195.114.*.*)
126
05.10.2010, 09:52
mam takie pytanie. zależy mi wyłącznie na samym internecie. w tej chwili korzystam z neo i mam zawieszoną linię telefoniczną za 21,35zł. teraz mam pytanie bo z samych regulaminów nie potrafię tego zrozumieć. czy korzystając z Waszego internetu (llu dostępne) przy opcjach do 4 lub do 8 Mbit płacę Wam za utrzymanie linii 30zł brutto, tpsa 21,35zł za zawieszoną linię czy też przy opcji do 8Mbit nie ponoszę tej opłaty - Część VI. Postanowienia końcowe. 1.2. opłata, o której mowa w punkcie 1.1. nie obowiązuje w przypadku zawarcia przez Abonenta Umowy Promocyjnej na Usługę Internetową Bez Linii Telefonicznej. proszę mi to wyjaśnić bo nie potrafię z zawiłości regulaminu tego wywnioskować :( z góry bardzo dziękuję i pozdrawiam
(79.186.*.*)
127
05.10.2010, 09:57
@jackm Najlepiej weź opcję do 8 Mb/s bez linii telefonicznej (uwzględniona jest wtedy obniżona opłata za utrzymanie łącza). Cena to przez pierwsze 3 miesięce 1 zł a potem 84,9 zł, czyli efektywnie 74,41 zł.
(195.114.*.*)
128
jackm
05.10.2010, 10:17
Panie Karolu a czy jest możliwość żeby mieć od Was internet 4 Mbit za 49,90 na zawieszonej lini tpsa? - zależy mi jak najbardziej na zbiciu kosztów :(
(79.186.*.*)
129
05.10.2010, 10:22
@jackm Zamawiając dostęp współdzielony (shared access), powinno się to dać zrealizować.
(195.114.*.*)
130
mateusz
05.10.2010, 10:37
Panie Karolu w odpowiedzi #118 napisał pan że aby zrezygnować z usług Netii należy do 10 dni przed końcem umowy dostarczyć listownie prośbę o rozwiązanie ,dzisiaj dzwoniłem na infolinie żeby się dowiedzieć co jest potrzebne na piśmie ale pan poinformował mnie że rezygnacje należy złożyć co najmniej 30 dni przed końcem bo inaczej trzeba będzie zapłacić kolejny rachunek ale już na czas nieokreślony. Mógłby mi Pan wytłumaczyć jak to w końcu jest ??
(213.238.*.*)
131
05.10.2010, 10:52
@Mateusz Konsultant mówił pewnie o wypowiedzeniu umowy, która już przeszła na czas nieokreślony. Natomiast to o czym pisałem jest uregulowane w paragrafie 4, punkt 2 Regulaminiu Świadczenie Usług przez Spółki z Grupy Netia http://www.netia.pl/files/regulamin/regulamin_swiadczenia_uslug_17082009.pdf
(195.114.*.*)
132
05.10.2010, 12:50
@Karol, Dziękuje teraz już wszystko jasne :)
(213.238.*.*)
133
@klient_netii
05.10.2010, 20:47
Witaj Karolu, dzisiaj dowiedziałem się, że na mojej linii (TP SA) moge mieć tylko 2 Mbit/s. Czy poniższe parametry dają nadzieję że pójdzie 6Mbit/sjest to pomyłka: SNR Margin: 27.5/17.0 db Line Attenuation:36.0/25.0 db Data Rate:1312/320 kbps.
(87.205.*.*)
134
06.10.2010, 14:19
@klient_netii Niestety wiele więcej niż te 2 Mb/s nie pójdą.
(195.114.*.*)
135
klient_netii
06.10.2010, 14:40
Bardzo dziękuję za informację. Czy jest jakaś szansa na to, że TP SA zmieni parametry mojej linii? Czy Wy (Netia) macie na to wpływ i możecie zainterweniować? Czy mam szukać innego sposobu na dostęp do sieci Internet?
(193.25.*.*)
136
06.10.2010, 15:17
@klient_netii W sumie jeśliby jest to niezbyt długa linia, którą zasila DSLAM z ADSL2+ można by spróbować zamówić tą opcję do 6 Mb/s. Pełne 6 Mb/s mogłoby nie pójść, ale jakoś w tych okolicach powinno działać. Gorzej jeśli jest to tylko ADSL. W takiej sytuacji trzeba czekać na modernizację po stronie TP.
(195.114.*.*)
137
klient_netii
06.10.2010, 15:38
A jak mogę sprawdzić czy jest to DSLAM z ADSL2+ czy tylko ADSL?
(193.25.*.*)
138
06.10.2010, 17:33
@klient_netii Trzeba zapytać na naszej infolinii. Tam mają dostęp do odpowiednich systemów.
(77.255.*.*)
139
dziecię netii
10.10.2010, 23:11
A ja mam czasem wrażenie, że promocje tworzą ludzie trochę oderwani od rzeczywistości. Piszę z perspektywy osoby, która pracuje w Netii kilkanaście miesięcy i trochę tych promocji już widziałam i sprzedawałam. Wiem, że klienci głównie "jadą życzeniowo", ale my - w przeciwieństwie do tego, co niektórzy myślą o pracownikach infolinii - jednak Was słuchamy. Też byśmy chcieli, żeby firma Was słuchała i dała nam możliwość sprzedawania usług tylko na rok (co się w prośbach klientów pojawia najczęściej - w naszych też :-)), rozwinęła ofertę studencką na wszystkie technologie a nie tylko ethernetowe, uatrakcyjniła ofertę tak, żeby Państwo nawet nie pomyśleli o innych operatorach. Z perspektywy czasu widzę, że oferta MegaPrzyspieszenie II z wakacji była najlepszą do tej pory, jaką sprzedawałam. My też wiemy, że w obliczu nowej oferty TP Netia nadal jest konkurencyjna - Na LLU i CU. Tylko że to jest ułamek tego, co codziennie sprzedajemy. A BSA jednak w oczach klientów nie wytrzymuje próby z propozycją TP.
(89.72.*.*)
140
xamax
10.10.2010, 23:35
Interesujaca wymiana informacji i pogladow.Gratuluje niektorym klientom wrecz profesjonalnej wiedzy o technicznych parametrach laczy internetowych.Ja niestety jestem ignorantem w tym temacie..Mam wiec prosbe...Chcialbym zalozyc linie telefoniczna z internetem.Miejscem bedzie mala gorska wioska Zwardon-Myto.Mieszkam poza Polska , ale bede tam przebywal 4-6 m-cy w roku.Mam umowe wynajmu na 6 lat, i bede ja przedluzal .Znajmi nie maja najlepszej opini o TP..Radza umowe z NETIIA..Czy bede zmuszony prosic TP o lacze telefoniczne? czy Netiia to moze zrobic> Z kim kontaktowac sie w tej kwesti? "Wieksze miasteczko" (35 tys) w poblizu to Zywiec.Prosze o rade..
(79.81.*.*)
141
and_24
11.10.2010, 09:39
Jestem klientem Netii na łączach TPSA, dlaczego nigdzie na stronach www Netii nie jest napisane, że promocja jest tylko na LLU i nigdzie nie ma regulaminu i cennika promocji w wersji dla BSA? pzdr Andrzej
(77.254.*.*)
142
11.10.2010, 10:11
@dziecię netii O BSA będzie dzisiaj jeszcze mowa w osobnym wpisie. Generalnie jednak nie zabraniamy handlowcom sprzedawania na LLU i CU, wręcz przeciwnie! A umowy na 12 miesięcy? Cóż, nawet gdy były wybierał je niewielki procent klientów. Mogę się założyć, że w TP też te umowy na 12 miesięcy to parę procent umów ogółem.
(195.114.*.*)
143
11.10.2010, 10:17
@xamax Obawiam się, że linię będziesz musiał założyć w TP. Nie byłoby to konieczne gdybyś był w zasięgu uwolnionej pętli TP (LLU), ale najbliższą w Twojej okolicy jest węzeł w Żywcu na ul. Kościuszki. Jeśli jesteś tylko w zasięgu BSA do zamówienia jest potrzebny numer telefonu lub ID usługi szerokopasmowej, czyli aktywna linia w TP. Po zamówieniu możesz zrezygnować z TP i mieć wszystko w Netii.
(195.114.*.*)
144
11.10.2010, 10:28
@and_24 Domyślnie pokazywana jest oferta na LLU i CU. Oferta dla BSA wyświetlana jest po weryfikacji możliwości technicznych. Jeśli nie ma LLU/CU, wtedy wyświetla się BSA, wraz ze wszystkimi szczegółami.
(195.114.*.*)
145
and_24
11.10.2010, 12:03
Witam jeszcze raz Po sprawdzeniu na stronie https://netiaonline.pl/skantarek/standard/checkForm.do w wyniku uzyskuje dostępność LLU w mojej lokalizacji (166210098, 37-500 Jarosław, ul. Krakowska 38) a konsultanci przy próbie przedłużenia umowy uparcie mówią , że oferta widoczna na stronie w promocji hipnotyzującej nie jest dla mnie. O co chodzi? pzdr and_24
(81.219.*.*)
146
11.10.2010, 14:39
@and_24 Musisz niestety poczekać na migrację z BSA na LLU, którą robimy zgodnie z naszym harmonogramem. W innym wypadku przejście na LLU wiązałoby się z miesięczną przerwą w świadczeniu usług.
(195.114.*.*)
147
Maniek99
11.10.2010, 15:01
A jak wygląda taka migracja? Wpada wesoła gromadka do centrali i przepina wszystkich BSA na LLU, czy trzeba wyrazić na to zgodę?
(80.72.*.*)
148
11.10.2010, 15:03
@Maniek99 Coś w tym stylu;-) Umowy podpisywane są na świadczenie usług na sieci TP a to nadal jednak sieć TP, więc z formalnego punktu widzenia nic się tu nie zmienia.
(195.114.*.*)
149
and_24
11.10.2010, 15:16
Witam ponownie niezmiennie serdecznie Przepraszam za mój upór, rozumiem, że jeżeli nie ma w mojej lokalizacji LLU to mam inne warunki promocji - ale dlaczego we wszystkich próbach sprawdzania (https://www.netia.pl/hp,dla_domu,sprawdz.html oraz https://netiaonline.pl/skantarek/standard/checkForm.do) a także na liście central "uwolnionych" dostępnej na tym blogu wychodzi, że w mojej centrali LLU już jest. pzdr and_24
(83.12.*.*)
150
11.10.2010, 15:30
@and_24 Już odpowiedziałem. Obecni klienci BSA, którzy są w zasięgu LLU (tak jak Ty), muszą niestety poczekać na migrację na LLU. Myślę, że kwestia pojedynczych miesięcy.
(195.114.*.*)
151
and_24
11.10.2010, 15:36
Niestety to znowu ja, jeszcze raz Wszystko OK w pełni jasne - tylko dlaczego mam w tej sytuacji mieć gorsze warunki finansowe, bo z odpowiedzi wynika że nowa umowa byłaby korzystniejsza niż przedłużenie pzdr and_24
(83.12.*.*)
152
Maniek99
11.10.2010, 15:40
@Karol Wieczorek, a co się stanie jak taki zmigrowany klient miał 2Mb w BSA, a po migracji będzie chciał np. 8Mb? ;) Czy dostanie zwrot rabatów z tytułu różnicy cen BSA/LLU?
(80.72.*.*)
153
11.10.2010, 15:41
@and_24 Oferta przedłużeniowa nie powinna być gorsza niż nowa umowa. Polecam wysłanie formularza na stronach sprzedażowych (Przedłużam umowę) i zaczekanie na kontakt od nas.
(195.114.*.*)
154
11.10.2010, 15:43
@Maniek99 Nie rozumiem Twojego pytania. Możesz jaśniej?
(195.114.*.*)
155
Maniek99
11.10.2010, 16:26
Po prostu zastanawia mnie, czy podczas takiego masowego przełączania, klienci automatycznie zaczynają być rozliczany według reguł LLU? Czyli zmienia się im prędkość (np. z 2Mb na 4Mb) i cennik? A jeżeli nie, to co się stanie jeżeli taki klient zażyczy sobie prędkość dostępna tylko w LLU?
(80.72.*.*)
156
11.10.2010, 16:33
@Maniek99 Po migracji automatycznie nie zmieniamy prędkości, kontynuowana jest zawarta wcześniej umowa. Jednak docelowo można przejść na oferty z palety dla LLU.
(195.114.*.*)
157
Dawid
11.10.2010, 17:14
Czyli jak dobrze rozumiem można zadzwonić infolinię Netii i poprosić o przejście z BSA na LLU ( jeżeli jesteśmy w zasięgu ) czyli np. z 6mb/s na 8mb/s bez żadnych konsekwencji i zmiany ceny ????
(178.36.*.*)
158
11.10.2010, 17:25
@Dawid Jeśli zostałeś już zmigrowany na LLU to możesz wziąć np. do 8 Mb/s, zawierając nową umowę na 24 miesiące (wtedy stara jest de facto kasowana) bo przechodzić bez przedłużania umowy można w ramach danej oferty (szczegółowych warunków promocji) a promocje na BSA i LLU są różne.
(195.114.*.*)
159
xamax
11.10.2010, 22:18
Dziekuje Karolu za odpowiedz.Rozumiem, ze obowiazuje oplata przy rozwiazaniu umowy z TPSA "za utrzymanie lacza"Jaka to suma?Jak szybko po zalozeniu lacza mozna dokonac transferu telefonu stacjonarnego TPSA do NETI? Czy istnieje wymog przy zakladaniu lacza, wykupienia w TPSA pakietu telefon/internet? czy internet mozna zalozyc dopiero po transferze do NETI?Prosze o zrozumienie mojej ignorancji w tej tematyce.Mieszkam poza Polska 30 lat , i nie znam systemu funkcjonujacego w Polsce.Z gory dziekuje za odpowiedz.
(86.67.*.*)
160
Szklanka
12.10.2010, 02:15
Czy mając 6mb/s przy umowie na 24msc i zakończonej migracji z BSA na LLU, jest możliwość skorzystania z Gwarancji Ceny bez przedłużania umowy (minęło grubo ponad 6msc-y umowy)? Zmieniła się technologia i teoretycznie 1 z warunków GC zgodnie z SWP promocji nie będzie spełniony, bo w ofercie LLU 6mb/s nie ma. Migracje lecą z automatu, gdybym nie zadzwonił na infonetię to prawdopodobnie nie dowiedziałbym się o tym. Z mojej strony wygląda to tak, że niejako zmuszony jestem przedłużyć umowę na kolejne 24msc-e by mieć korzystniejsze warunki, w związku ze zmianami o których nie miałem pojęcia. Chyba że źle interpretuje warunki skorzystania z Gwarancji. Proszę o wyjaśnienie
(95.108.*.*)
161
12.10.2010, 09:41
@xamax Instalując telefon w TP z umową na 12 miesięcy płaci się 10 zł a zerwanie tej umowy w 1 miesięcu oznacza zwrot ulgi w wysokości 180 zł (http://www.tp.pl/b/binaries/PL/358018/Regulamin_Przylaczenie_w_dobrej_cenie_366610817.pdf). Zamawiając Internet bez linii telefonicznej w Netii, dyspozycję rozwiązania umowy na telefon można złożyć od razu na zamówieniu.
(195.114.*.*)
162
12.10.2010, 09:51
@Szklanka Gwarancja Ceny z poprzednich promocji (od aktualnej już wygląda to inaczej, można zmieniać zarówno cenę, jak i prędkość), obejmuje zmianę ceny tej samej prędkości na ten sam okres umowy. Bez przedłużania umowy możesz też podnieść prędkość w ramach Szczegółowych Warunków Promocji, na którą masz umowę. A jeśli chcesz mieć dużo lepszą ofertę z LLU, cóż - coś za coś - trzeba przedłużyć umowę. Patrząc na zalety takiej operacji, plusy przeważają nad tym jednym minusem:-)
(195.114.*.*)
163
netnet
21.10.2010, 23:31
Czy zamierzacie zrobić coś z rozbieżnością ofert? Na stronie internetowej podajecie zupełnie inne info niż na infolinii. I jak jeszcze jestem w stanie zrozumieć możliwości na moim adresie zamieszkania i ze nie dostanę 4 i 8 Mb ale 2 i 6, to kompletnie nie rozumiem cen. Po to sie dzwoni na ifolinię, żeby się wszystkiego dowiedzieć lub upewnić o tym, co się dzieje na stronie. A tymczasem na infolinii wszystko jest koszmarnie drogie!!! Router za stówe i telefon za 10 zeta droższy niż w ofercie. Tracę czas na wykłócanie się z konsultantami, dlaczego jest tak a nie inaczej, a oni z uporem wciskają mi coś, co jest drożej!!! Inni operatorzy mają swoje strony normalne. I wszystko gra. A wszyscy moi znajomi przyznają, że ceny w Netii sie drastycznie różnią. A kosultanci jak słyszą, że chcę zamówić przez internet, przestają chcieć mnie informować. Dziwna polityka firmy
(89.72.*.*)
164
22.10.2010, 08:50
@netnet Rozbieżność pomiędzy ofertami dostępnymi przez Intenret i poprzez pozostałe kanały sprzedaży jest celowa. Promujemy zakup usług przez naszą stronę www.
(195.114.*.*)
165
goral
28.10.2011, 14:02
Moja umowa z TELEKOMUNIKACJA na internet i telefon wygasa w Listopadzie tego roku.Rozwazam zmiane providera.Netia ma interesujaca oferte (Internet plus telefon caly Swiat)Klopot w tym , ze mam juz wlasny router i nie interesuje mnie Netia Spot , nawet , ze oferuja go za darmo.Czy istnieje mozliwosc podpisania umowy z Netia przez Internet bez wynajecia lub zakupu jej Spota? Jezeli tak ,czy bylo by to tansze?
(83.5.*.*)
166
28.10.2011, 22:07
@goral Netia Spot jest integralną częścią aktualnej oferty promocyjnej.
(87.205.*.*)
167
Bartek
28.10.2011, 22:10
Ale można korzystać z własnego sprzętu,a spota schować w pudełku do szuflady :)
(81.219.*.*)
168
28.10.2011, 22:15
@Bartek A czy ja napisałem, że nie można?:)
(87.205.*.*)
169
Bartek
28.10.2011, 22:18
Wprost niby nie,ale napisałeś,że jest integralną częścią co by sugerowało,że bez tej części usługa nie będzie działać ;)
(81.219.*.*)
170
Maniek99
29.10.2011, 01:35
@goral U niezależnych sprzedawców jeszcze można wyrwać umowę bez Spota. Wtedy potencjalna kara jest o 150zł niższa.
(87.205.*.*)
171
goral
29.10.2011, 21:52
Dziekuje Bartkowi,dziekuje Karolowi a przede wszystkim Mankowi.Gdzie mozna znalezc tych "niezaleznych" sprzedawcow? ps.Nie mam zamiaru lamac umowy.Moja "przygoda" z Telekomunikacja nie byla zbyt udana.W okresie 12-mcy otrzymalem tylko dwukrotnie prawidlowa fakture elektroniczna.Zmuszany bylem robic odwolania.Zostawaly one uznawane ale faktury korygujace oparte byly na zlych poprzednich wyliczeniach..i tak w kolko Macieju..Pogubilem sie w tym wszystkim..Kiedy ostatnio zrobilem bilans tego co zaplacilem a tego co wyludzili ode mnie wyszlo , ze sa mi winni ponad 170 zlotych..Czy sposob prowadzenia businesu Netti i jej elektroniczne faktury sa podobne do tych z Telekomunikacji?Czy ktos mial podobne doswiadczenia z Netia?Bardzo prosze o opinie, bowiem nie chcialbym wpasc z deszczu pod rynne"
(83.5.*.*)
172
goral
29.10.2011, 21:58
Czesc to jeszcze jeszcze ja.Czy oferta internet i tel caly swiat obejmuje rowniez telefony komorkowe w Canadzie i USA?Moj znajomy twierdzi , ze tak..ja wyczytalem tylko o stacjonarnych..Pamietam rowniez , ze podczas rozmowy przed 4-ma miesiacami z przedstawicielka Neti wspomniala ona rowniez o nielimitowanych i bezplatnych rozmowach z numerami komorkowymi w Canadzie i UA..
(83.5.*.*)
173
31.10.2011, 14:05
@goral Tak, w ramach ryczałtu są zarówno stacjonarne, jak i komókowe telefony w Stanach i Kanadzie. W UE tylko stacjonarne. Nasze faktury są tak przejrzyste, że trudno bardziej.
(195.114.*.*)
174
Maniek99
31.10.2011, 14:16
@goral Takich sprzedawców można spotkać na różnych forach telekomunikacyjnych (np. telepolis). Jednak wiąże się to z pewnym ryzykiem, bo trudniej taką osobę zweryfikować, a przy zawieraniu umowy trzeba podać sporo wrażliwych danych osobowych.
(87.205.*.*)
175
goral
01.11.2011, 12:57
Dziekuje za odpowiedzi na moje pytania.Szczegolnie Mankowi.Przepraszam Karola za pozniejszy wpis.Sprawa wyjasniona.Zadecydowalem byc klientem Netti na dobry poczatek(part-time) "ofeta na telefon CALY SWIAT" Jakie bedzie TOTAL za podpisanie umowy na 24-mce? Czy suma 69. zl jest cena natto czy brutto? Jakie sa dodatkowe oplaty jednorazowe? Czy Tepsa bedzie mnie obciazala oplata za "utrzymanie lini" ?Dziekuje za ewentualne odpowiedzi Goral
(83.5.*.*)

Dodaj swoją opinię